Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK - 21/9

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5367
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nr86 »

Den 3e perioden är ett stort svart hål. Otroligt uddlöst och bud på fler Fbk mål. Som det ser ut nu blir det play in för AIK. Tycker inte domarna varit dåliga heller. Släppt grejer åt båda håll. Ortio bra. Katic bra. Lindström bra men resten får inte godkänt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nishog04 »

Jo, mittzonen har varit helt öppen i tredje perioden. Det räckte nästan med att lyfta ut pucken ur egen zon för att få till ett friläge på Ortio. Den här matchen har AIK verkligen visat två ansikten: första tio i period ett när man åkte åttor runt motståndet och sen andra halvan av matchen när man åkt runt i cirklar för sig själv medan motståndarna haft pucken.

2-5. Vågar domaren ta en tvåa på FBK nu?
User avatar
Erwynn
Posts: 2422
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Erwynn »

Lägg ner hela verksamheten
Hata allt.
User avatar
Scandic24
Posts: 1882
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Scandic24 »

Ojojoj...en så jävla håglös period. Ingenting funkar just nu.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by svea_man »

Allmänhetens åkning
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by svea_man »

Ojojoj så jävla dåligt
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Sed »

Enligt stats.swehockey.se står det 3-4 !!! :)

Nu fixat. Men det stod att Krekula gjorde målet. Det stod även 3-4 i cmoresändningen när jag bytte till dif-mif...
Last edited by Sed on 21 Sep 2017, 21:25, edited 2 times in total.
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Special Brew »

Alla jävla dåliga försäsongsmatcher var en spegelbild av dagens spel. Vi är nog inte bättre. Bli en jobbig säsong det här. Visst, bara 2 matcher. Men det finns ju för satan inga ljuspunkter.
number 7
Posts: 779
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by number 7 »

Domarn tog ju en utvisning till.. Pontus P... :twisted:
User avatar
Erwynn
Posts: 2422
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Erwynn »

Ska vi gissa på 3,6 i publiken mot Växjö? Varken föreningen eller laget verkar göra något för att locka lite extra åskådare
Hata allt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nishog04 »

Dags för Bert att göra en Herb Brooks nu och låta spelarna stanna kvar på isen för att åka intervall halva natten?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1524
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Humlannitton »

Tycker det är befogat att ställa frågan redan nu: Är Robertsson och Klockare kompetenta nog att få ordning på skutan, som sprang läck redan förra året?

Jag tycker båda två verkar vara schyssta snubbar som dock är begränsade. Jag anser att det behöver plockas in en ny headcoach.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nishog04 »

Humlannitton wrote:Tycker det är befogat att ställa frågan redan nu: Är Robertsson och Klockare kompetenta nog att få ordning på skutan, som sprang läck redan förra året?

Jag tycker båda två verkar vara schyssta snubbar som dock är begränsade. Jag anser att det behöver plockas in en ny headcoach.
Perra är ledig :lol:
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by svea_man »

Tycker alla lag ser snabbare ut en åss
number 7
Posts: 779
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by number 7 »

å nästa match mot Rögle...kan man begära 3 pinnar ???? :twisted: :evil:
User avatar
Biocellatus
Posts: 356
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Biocellatus »

Humlannitton wrote:Tycker det är befogat att ställa frågan redan nu: Är Robertsson och Klockare kompetenta nog att få ordning på skutan, som sprang läck redan förra året?

Jag tycker båda två verkar vara schyssta snubbar som dock är begränsade. Jag anser att det behöver plockas in en ny headcoach.
Efter en enda match?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by svea_man »

Hardy Nilsson är ledig
User avatar
Special Brew
Posts: 10079
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Special Brew »

Tycker vi ser otränade och tunna ut.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nishog04 »

Nu har jag inte tippat AIK på top 3 denna säsong, men jag har åtminstone större förhoppningar på laget än att det ska vara tajta möten mot Karlskrona och Rögle.

Säsongen är bara två matcher lång, men med tanke på hur jävla tafatt tredje perioden såg ut idag borde laget sätta sig ner och diskutera hur varje enskild spelare ska agera för att kollektivet ska bli starkare. Det såg fruktansvärt ut idag! Man har ju sett ett och annat bottennapp genom åren, men perioden jag just bevittnade var nog den mest själslösa insatsen från AIK på säkert tio år.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by kriwi »

Laget är kanske inte bättre? 1 kedja som är vass. Resten otroligt begränsade spelare. Matt undantaget.
MBB

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by MBB »

Såg så håglöst ut större delen av matchen så man satt med papperspåsen runt käften och hyperventilerade. Felpass, missade mottagningar, usel tajming över hela banan och noll forcering på mål. Vi skapar ju ingenting för fan.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by Rollie »

Special Brew wrote:Tycker vi ser otränade och tunna ut.
Jo å lägg till otajmade och bekväma också i form av sarghörnssyndromet som är tydligt. Och i år fick man ju spela ihop laget från start...nåja endast 2 matcher spelade
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by kopitar »

Erwynn wrote:Ska vi gissa på 3,6 i publiken mot Växjö? Varken föreningen eller laget verkar göra något för att locka lite extra åskådare
Jo dom ställde några coola bilar utanför entrén :D
Last edited by kopitar on 21 Sep 2017, 21:37, edited 1 time in total.
User avatar
ossian
Posts: 3689
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by ossian »

Helt värdelös tredjeperiod. Ingen vilja. Tempofattigt. Inget spel. Total huvudlösa ingripanden och positionsspel. Färjestad väntar bara på blindpasset och så vänder de 4-1 eller kommer fri med tre man, gång på gång på gång. Suck!

Första och andraperioden var väl okej spelmässigt, men vi måste ta betalt för spelövertaget. Nog måste man kunna träffa mål två meter från mållinjen, omarkerad?

Förstafemman (minus Pudas), Ortio samt Hetta får godkänt i min bok. 6 tunga tacklingar av Hetta ikväll, dessutom allmänt elak, gillart!

Gjorde sig Kostka illa där i situationen framför eget mål? Hoppas det inte är allvarligt för den mannen har imponerat på mig.
User avatar
ossian
Posts: 3689
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by ossian »

Bara nu inte Kostka är skadad, för varken Berglund eller Öhman imponerar på backen.

Ifall Holloway kommer tillbaka skulle jag vilja se honom med Andersson och Söderlund i andrakedjan.
kxmagekk
Posts: 10
Joined: 15 Jun 2011, 16:24

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by kxmagekk »

Tycker Pudas m.fl spelar utan självförtroende.
p-play
Posts: 6806
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by p-play »

Nu såg jag inte matchen (då jag lovat mig själv att jag skall se mindre hockey denna säsong), men jag är mest överraskad att det finns de som är överraskade att målproduktionen är svag. Lindgren har byggt detta lag med två producerande kedjor (1 och 2/3 om vi skall vara ärliga då Olofsson ännu inte är tillräckligt bra för en andrakedja) och två stycken kedjor som i praktiken kommer att spela 0-0 eller åtminstone väldigt nära detta. Matt Andersson är en vass målgörare, men beroende av rätt vingar. När Hollloway är borta så finns det ingen andralina och målproduktionen hänger på vad Lindström-linan kan göra, vilket motståndarna naturligtvis vet och därför satsar på att stänga ned den. Lindgren har byggt laget med några riktigt dyra stjärnvärvningar, men både balansen och djupet i laget finns inte där. Att sätta bygga laget är komplext och det räcker liksom inte bara att värva namn. För kostnaden av Holloway och Anderson hade man fått väldigt mycket djup i truppen. Nu är det fortfarande väldigt tidigt på säsongen så man skall nog passa sig för att vara alltför kritisk mot både laget och enskilda spelare. Det brukar ta minst 10 matcher innan allt sätter sig och man skall komma ihåg att vi inte spelat några CHL-matcher i år så vi är säkert längre från en bra matchform i år jämfört med ifjol.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by nishog04 »

Jag tycker problemet i offensiven är att AIK börjar såsa runt direkt de tar sig in i offensiv zon. Uppspelen från egen zon har hittills varit snabba och effektiva (så länge man håller sig till sin gameplan), men väl uppe i anfallszon blir det bara en massa passningar runt och skott låååångt utifrån. Varför inte sluta valsa runt och istället gå på snabba avslut och returer?
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 2 - HEMMAPREMIÄR - Skellefteå AIK - Färjestads BK -

Post by StigVig »

Gnället fortsätter från min sida. Tur vi har Jokke annars så är det ett totalt mörker.
Vill AIK ha publik på matcherna så måste laget vinna, hur nu det skall gå till?
Det är ett lika uselt lag defensivt denna säsong som förra säsongen och totalt uddlösa framåt som förra säsongen, förutom Jokke då som är briljant stundtals.
Har vi 2 lag bakom oss när serien är färdigspelad får vi nog vara nöjda (Karlskrona och Rögle)
Ser nog snäppet sämre ut denna säsong.
Behövs en ny röst i båset för att detta lag ska lyfta ett snäpp.
Krossa Skiten!!!!!
Locked