Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by hillbilly »

Kostka låg nästan bakom ett 2-0 mål till Luleå med plockad målvakt. Grov indianare i egen zon. Pass rätt på en Luleåspelare som naturligtvis borde gjort 2-0. Tveksam till Kostka....
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Tycker ändå att det inte såg så pjåkigt ut. Vi var bättre ikväll även om det blev torsk. Lindvall verkar utmana Ortio vilket ju är skitkul! Backarna spelar bra. Kostka lär vara kvar även om det blev någon indianare i matchen men helheten ser bra ut tycker jag. Bland forwards är det tyvärr 92 an som verkar ha kört fast. Händer ingenting kring honom tyvärr. Nästan så han bromsar de övriga kedjekamraterna med sitt puck tappande och harmlösa skott.
Samanfattningsvis är jag ändå försiktigt positiv till tendenserna i AIKs spel. Känns bra!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Vill även lägga Hetta till din lista, nr86. Hans spel verkar inte ha vuxit nämnvärt från förra säsongen. Han är ingen sniper, men visst måste han ändå kunna skjuta någon annanstans än mitt i magen på målvakten eller utanför målramen?
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Rollie »

Känns lite oroväckande att man gör 0 mål mot två lag som antas slåss i den nedre delen av serien. Att man gör 4 mot ett pisslag i allsvenskan väger liksom inte upp det...
MBB

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by MBB »

+ Lindvall, backspelet
- Offensiven, effektiviteten


Skickat från min iPad med Tapatalk
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by dovienya »

Ja, riktigt roligt att Gustaf Lindvall får briljera, grym idag och sätter press på Ortio; alternativt kan bli en riktig avlastning för Ortio.

Tycker det är intressant att de testar Kostka så hårt i offensiva tillfällen; ger ju faktiskt sken av att de vill ersätta Aho med honom.. Och där är han ej. Nu vill de ju naturligtvis ha speltid till max av honom för att se vad han är gjord av, men ändå.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by dovienya »

För övrigt kändes det lite som att lira NHL15 på PS3 att se på cmoresändningen... Kommentatorn hade 6 saker som han sade om och om och om och om igen..
Han måste ju ha påpekat i alla fall 15 gånger att matchen skulle avgöras, den fick inte bli oavgjord, utan det blir förlängning 3mo3 och därefter straffar.... Dessutom var det målvakternas som hade en stor del i att det fortfarande stod 0-0. Fast det sätter sig ju en del grejer; Skellefteå och Luleå möts inte förrän i slutet av november. Det påpekades också ett antal gånger.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by GroovyEd »

dovienya wrote:För övrigt kändes det lite som att lira NHL15 på PS3 att se på cmoresändningen... Kommentatorn hade 6 saker som han sade om och om och om och om igen..
Han måste ju ha påpekat i alla fall 15 gånger att matchen skulle avgöras, den fick inte bli oavgjord, utan det blir förlängning 3mo3 och därefter straffar.... Dessutom var det målvakternas som hade en stor del i att det fortfarande stod 0-0. Fast det sätter sig ju en del grejer; Skellefteå och Luleå möts inte förrän i slutet av november. Det påpekades också ett antal gånger.
Samt att Möller "skjuter ofta och gärna", ville bara ringa upp honom och säga att det är synonymer.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Efter att ha smält matchen från igår håller jag med om att trafiken mot mål måste bli bättre. Alldeles för mycket snurr ute i hörnen för att vi ska skapa farligheter värda namnet. Vi har mycket puck vilket är bra men vi måste skapa mer i slottet. I pp MÅSTE vi ha en ny Jimmie! Igår var det Ponta som fick den rollen. Hetta tror jag också är påtänkt. Har för mig att Alm var inne innan han blev skadad men jag är inte säker. Håller fast vid att Olofsson verkar liksom köra i gamla hjulspår. Han ska ha pucken i högst 2 sekunder innan han antingen skjuter på mål (han har ett bra skott) eller passar vidare till någon som kan skydda pucken och fördela den vidare. Kostka tror jag kommer att bli riktigt bra. Visst är han ganska långsam på rören men han är lite som Åkerman var. Grym på att läsa spelet och löste många trånga situationer på ett bra sätt. Kylig med pucken i pp och känns pucksäker. Junis kedjan kommer att bli riktigt bra med sin speed och riviga spel. Trots att de är småväxta spelar de fysiskt och är riktigt jobbiga att möta. Kedjan med Adam och Hetta tror jag ändå kommer att bidra. Adam har mycket spel i sig och det jag sett hittills verkar lovande. Vi har inte många spelare som är lika starka på pucken som han. Får vi träna på bra med mycket fight kring kassarna tror jag på en fin start av årets SHL.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by burk »

De känns som att Jesper Olofsson skulle passa mycket bättre i allsvenskan för han är ju helt utan spelsinne och defensivt tänk och ser bara allmänt vilsen ut på isen, visst han har ett bra skott och bra skridskoåkning men bara de räcker inte till i SHL
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by dovienya »

Visst har Adam tekat bra i år? Eller har jag bara råkat reagera på tekningsvinster i stort, kanske?
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Erwynn »

dovienya wrote:Visst har Adam tekat bra i år? Eller har jag bara råkat reagera på tekningsvinster i stort, kanske?
När vi ändå talar om tekningar verkar vi fått en ny Forsell i Matt Anderson, ingen statiskt till hands men måste vunnit stor majoritet av det han tekat nu på försäsongen?
Hata allt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by p-play »

Jag kommer inte ihåg vem det var som skrev i något inlägg om Lindgren och att "släcka bränder", men jag tycker att det var en passande beskrivning. Han kommer nog att genomföra förändringar om han ser att laget inte fungerar. Om inte Jesper Olofsson steppar upp jämfört med ifjol så återfinns han nog i Ö-vik senare i höst. Träningsmatcher säger dock inte så mycket så man får nog vänta innan man kan dra några definitiva slutsatser. Många av de mer rutinerade spelarna går lite på halvfart i träningsmatcher.
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Träningsmatch 12/9 Luleå - Skellefteå AIK

Post by Sed »

Erwynn wrote:
dovienya wrote:Visst har Adam tekat bra i år? Eller har jag bara råkat reagera på tekningsvinster i stort, kanske?
När vi ändå talar om tekningar verkar vi fått en ny Forsell i Matt Anderson, ingen statiskt till hands men måste vunnit stor majoritet av det han tekat nu på försäsongen?
I Djurgården ifjor låg han på:

54.70% - 535 vunna 443 förlorade 978 totalt - 15 plats av alla.

Från stats.swehockey.se
Locked