K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Alltså, jag funderar på hur många som direkt såg att JG kastade klubban och att det skulle varit straff UTAN att titta på en enda repris.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by burk »

Chippen wrote:Alltså, jag funderar på hur många som direkt såg att JG kastade klubban och att det skulle varit straff UTAN att titta på en enda repris.
De var ju ganska solklart så jag skulle gissa på dom flesta
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by StigVig »

Chippen wrote:Alltså, jag funderar på hur många som direkt såg att JG kastade klubban och att det skulle varit straff UTAN att titta på en enda repris.
Jag!
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Chippen wrote:Alltså, jag funderar på hur många som direkt såg att JG kastade klubban och att det skulle varit straff UTAN att titta på en enda repris.
Är du seriös nu eller? Svårt att hitta en mer solklar straff, såg värre ut direkt än på reprisen då man även ser att Pär fumlar med pucken och har dålig balans.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Fullt seriös för på den vinkel som man ser på TV så är det inte så att man direkt ens ser att JG tappar klubban, för om jag inte kommer ihåg fel så är det TV-vinkeln från långsidan snett ner mot mål från avbytarbås-sidan.
Dessutom en massa folk rakt framför på TV bilden (sett från TV-kameran).

Nu kanske jag kommer ihåg fel vinkel men om det är den vinkeln så är det inte direkt så enkelt att se det utan då krävdes det nog en reprisbild.

https://www.facebook.com/cmorehockey/vi ... 753651716/
Kolla ca 50 sek in i klippet. Där är det svårt att se, men på repriser efteråt blir det enkelt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Ok jag såg matchen live och då såg det ut som om han kastade klubban på pucken och räddade ett öppet mål.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Hur det såg ut live på plats säger jag inget om. Beror ju vart man sitter etc.
Kan endast tala utifrån TV och där är det inte lika solklart förutom på reprisen och merparten av alla har ju sett endast på TV.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Erwynn »

Chippen wrote:Hur det såg ut live på plats säger jag inget om. Beror ju vart man sitter etc.
Kan endast tala utifrån TV och där är det inte lika solklart förutom på reprisen och merparten av alla har ju sett endast på TV.
Hur det ser ut live borde väl vara det som spelar roll. Domaren har första parkett. Upplevs det ännu starkare live än på Tv borde det väl om något ge ett hum vad domaren/domarna sett.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Det säger jag inget om. Det jag undrar är hur många som såg det hela utan hjälp av en repris när man såg matchen via TV.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Det säger jag inget om. Det jag undrar är hur många som såg det hela utan hjälp av en repris när man såg matchen via TV.
Vad vill du ha ut av den informationen?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Att det är helt värdelös journalistik att be Nord säga vad han anser i efterhand då han fått se repriser.

Vad tjänar det till som? Vem som helst kan se på en repris att det blev felslut. Det blir ju som bara att strö mera sår i salten, speciellt som det blev.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Lidlund »

Att Nord gör (ännu) en pudel är bara dumt.. Blir bara värre.. Samma sak att fråga Bert direkt efter match vad han tyckte om situationen. #Jagarubriker
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Att det är helt värdelös journalistik att be Nord säga vad han anser i efterhand då han fått se repriser.

Vad tjänar det till som? Vem som helst kan se på en repris att det blev felslut. Det blir ju som bara att strö mera sår i salten, speciellt som det blev.
Håller med till viss del. Det är givetvis ett visst mått av sensationsjournalistik bakom och det är bra av Nord att erkänna. Jag kan ju däremot känna en sjuk jävla frustration över att det är en möjlig straff i Sudden i en Match 7 och de tittar fan inte ens på en reprisjävel för att bestämma sig i ett sånt läge men kolla på jumbotronen när man ska leta high stick på Hetta gick bra i matchen före. Är väl för helvete lika viktigt för BÅDA lagen att domslutet blir rätt i Sudden i en G7? Så erbarmerligt svagt att vara så inkonsekvent i sitt sätt att hantera avgörande lägen och det berövade ju AIK en jävligt vass chans att avgöra och det... ja, det är fan tveksamt om man nånsin kommer kunna förlåta dem för.
Last edited by jokarfo on 01 Apr 2017, 09:05, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Känns som att en Nord/Sjöberg-ramsa kommande tio säsonger vore i sin ordning som ett tack för senast.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Erwynn »

Västra ska ha all hyll för denna slutspelsserie. Riktigt fint drag och stundtals hakade även delar av sittplats på. "Filmare"-sekvensen med allt vad det innebar kommer man sent att glömma. Kom ihåg vem vi är!
Hata allt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Erwynn wrote:Västra ska ha all hyll för denna slutspelsserie. Riktigt fint drag och stundtals hakade även delar av sittplats på. "Filmare"-sekvensen med allt vad det innebar kommer man sent att glömma. Kom ihåg vem vi är!
Västra kom upp större än någonsin när laget behövde stöttning. Bra jobbat allihopa!
Locked