K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by bsa »

Rönnberg glad är illa, men jag tror Brynes får han att surna ihop :mrgreen:
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Special Brew »

smogz wrote:Tycker han var en bra segrare iallafall. Hyllar AIK
Han är ju en psykopat! Lätt att vara ödmjuk nu.
macken999
Posts: 23
Joined: 30 Jun 2011, 04:25

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by macken999 »

nr86 wrote:Alm fattar jag inte vad som har hänt med?????? Han kan inte slå en pass som mottagaren kan ta emot. I slutet byter han gubbe vilket ger Olofsson is. Riktigt surt såklart.
Grejen med Alm är att han aldrig varit bra, inte när han drog till AHL och inte nu. Förstår inte varför folk tror att alla blir bra bara för att de köpt en tur och retur till andra sidan atlanten... De kunde dödat match 6 i andra perioden och de borde avgjort den här med de lägen de hade i sudden, våra tilltänkta målskyttar fanns inte där när de behövdes som mest tyvärr.

Ortio är en hjälte.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Tjernan »

Precis !!! Om man inte dömer för kastad klubba där så när ska man göra det ? Ta bort regeln och när dom ändå håller på så ta bort spark också....
User avatar
nr86
Posts: 5357
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nr86 »

Alm har så raka ben så han bara glider sista biten. Man blir så irriterad när man ser alla repriser. Gustafssons kastade klubba som ju är glasklar tycker jag och cmore bara försvarar domarna. Nä jag ska inte gnälla mot de randiga utan blicka vidare mot nästa säsong. Vi kommer att ha ett grymt lag på isen och det fina i kråksången är att Ortio får mindre chans att visa upp sig för nhl klubbarna. Tänk att vi har Bud, Möller och Jocke på kontrakt. Hoppas Katic stannar då han verkligen visat att han bidrar. Slicka såren nu då och blicka framåt.
Last edited by nr86 on 29 Mar 2017, 22:26, edited 1 time in total.
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Scandic24 »

Var det sista matchen med Öbbas i båset? Verkar så om man ska tro på vad AB skriver.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -topplaget" onclick="window.open(this.href);return false;
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by p.north »

Påtanke på årets spelartrupp så är man bra besviken.
Ortio, Petterström, Katic har varit dom bästa spelare under slutspelet.
Lindström, Holmström, Hetta, Djuse, Lindholm har varit till och från.
Sämst Calof och Alm samt Öberg med sin coaching stundtals, varför tar man inte time out?
Varför kör man med Alm med första line, blir så tillbaka pressade.. seg på rören.
Nu fick trots allt frölunda hjälp med domarna 65-35 favör frölunda i dom besluten.
KUK, normalt så hade vi vunnit med 4-2 i matchserien. Studsade inte vår väg och inte heller dombesluten emot oss.
Klart att man blir trött och seg när man inte får nå medvind.
Fiasko var ordet! :cry: Semi, minst.
User avatar
Jathy
Posts: 375
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Jathy »

Fy fan så surt!

Skandal i Scandinavium idag, vakterna hade verkligen 0 koll på folk som rörde sig på botastå ett x antal fick avvisas därifrån efter att folk bland oss jagat på vakterna gång på gång om saken.
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Tobbe »

domarskandalen! Dom kommer att be om ursäkt, efteråt men vad fan spelar det för roll? Dom har ju redan hjälpt Frölunda att vinna! Vore det inte en idé att hyra in utländska domare i slutspelet så man slipper skiten.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Tobbe wrote:domarskandalen! Dom kommer att be om ursäkt, efteråt men vad fan spelar det för roll? Dom har ju redan hjälpt Frölunda att vinna! Vore det inte en idé att hyra in utländska domare i slutspelet så man slipper skiten.
Här snackar vi uppsägning. SHL är i kris, men lyssnar på 80-talsmusik och dansar på baren.

Jag kan ju säga att det inte bara är Skellefteås supportrar som är arga på dessa blindstyren till domare.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Tjernan »

Filmarn står ju i princip och erkänner i intervjun att han kastade klubban *suck*
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Larstage »

Special Brew wrote:Och när dom frågar Sanny om han uppfattar det som att Gustavsson slänger klubban eller inte så väljer han att se det från domarens synvinkel. Det var ju inte det som var frågan!!!
Alltså de här s.k. experterna som C More har håller generande låg klass. Wikegård är bra, men resten är ju bara snackpåsar som tycker en massa och kan dessutom inte förhålla sig proffsigt till sitt uppdrag. Finns det verkligen inte personer med bättre hockeykunskap att ha som reportrar än de Arto, Sanny med flera? Man mår ju rent dåligt och blir bara arg.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by smogz »

Tycker han erkände att han kastade klubban i intervjun.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Biocellatus »

https://mobile.twitter.com/RoadLaker/st ... 44/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by p.north »

pinsamt med såna enögda domare och man lever på 2010- talet, tycker att man inte behöver nå domare alls, låta spelarna göra upp istället, mer rättsvist. :lol: Nä men det är tråkigt att domarna ska avgöra matcherna.
Bättre och kolla på en schackmatch istället, går mer rättvis till då.
User avatar
TigerShark
Posts: 3909
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by TigerShark »

Robertsson wrote:– Det är fruktansvärt bittert att vi inte tar oss vidare. Jag hopas att hela Skellefteå och hela Hockeysverige har sett att det här är ett krigargäng som har gått in i en fruktansvärt tuff miljö men som har levererat.
Fast hade dom levererat så hade vi ju avgjort i förra matchen med alla chanser vi hade.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Tyvärr hjälper domarna Frölunda i den här matchen och match 6 till vinst, jag känner mej så tom så jag vet inte vad.
User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by tazman »

Små marginaler, AIK förlorar för att de gör gör få mål och tränarstaben inte klarar av att hitta en fungerande andra-kedja, samtidigt som våra toppspelare med Möller i spetsen inte kommer upp i normal standard (av förklarliga skäl).

Att skylla på domarnivån är på riktigt låg nivå, sånt kan dåliga förlorare som Luleå-tramset syssla med.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Skidrow wrote:Tyvärr hjälper domarna Frölunda i den här matchen och match 6 till vinst, jag känner mej så tom så jag vet inte vad.
Är väl just det som skaver så förbannat just nu. Hade domarjävlarna dömt ens i närheten av jämnt åt båda håll är det ytterst tveksamt om den här serien gått till Match 6 ens. Väl där blev det ju alltför uppenbart att hela hockeysverige bestämt sig för att Frölunda skulle vidare, till varje pris.

Sen måste våra spelare sätta chanserna. Det går inte snacka bort. Bara i Match 6 har vi tre riktigt ruggiga ramträffar. I afton missar vi öppet mål 2-3 gånger i sudden. Det får fan inte ske om man ska tävla om SM-guldet, oavsett partiskhet från domarna. Finns en hel del att jobba på där och hoppas att AIK lyckas hitta vägen framåt. För visst finns det lärdomar och saker att bygga vidare på, särskilt efter den här kvartsfinalserien.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by kopitar »

Jag har då allafall sett min sista match. Kommer följa via norran eller dylikt. Kommer inte stötta SHL något mer. Med dessa domare/regler/situationsrum är allt skit. Skellefteå AIK kämpar som gudar, men det är som att pissa i motvind. Bara det gynnar större städer (Stockholm Göteborg) så är allting bra tydligen. Cmore och deras expertis hoppas verksamheten läggs ner.
Ikväll dog hockeyn.
Tack och Hej !!
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Norrland74 »

smogz wrote:Tycker han erkände att han kastade klubban i intervjun.
Per hade ju ändå inte gjort mål. Visst kastade han den men det hindrade inte mål.
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Är det någon som på ett vettigt sätt kan förklara dessa tbå situationer:
1. I början av matchen fullföljer #92 en lös puck mot mål. JG blockerar och #92 sprutar lite snö. Inget som inte skett tidigare. Pang så flyttas tekningen ut i neutral zon. But why?

2. Utv på #12 i tredje. Nu kanske jag är enögd men jag ser det som en kamp med backe där #12 tappar balansen och glider liggandes in i JG. Pang utv på honom.
Tycker den påminner om när Bergenheim hälsade på hos Ortio.

Ps. Sedan åker inte #18 ut i 2:a på en solklar Hög klubba på deras back.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Är det någon som på ett vettigt sätt kan förklara dessa tbå situationer:
1. I början av matchen fullföljer #92 en lös puck mot mål. JG blockerar och #92 sprutar lite snö. Inget som inte skett tidigare. Pang så flyttas tekningen ut i neutral zon. But why?

2. Utv på #12 i tredje. Nu kanske jag är enögd men jag ser det som en kamp med backe där #12 tappar balansen och glider liggandes in i JG. Pang utv på honom.
Tycker den påminner om när Bergenheim hälsade på hos Ortio.

Ps. Sedan åker inte #18 ut i 2:a på en solklar Hög klubba på deras back.
Du ber om det omöjliga när du efterlyser en "vettig förklaring" till de där domsluten. Sorry men det är helt enkelt inte möjligt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Öbba är ju i alla fall ingen död fisk om han var på väg in till domarna efter matchen :twisted:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/213170" onclick="window.open(this.href);return false;

Och JA, Tomas Ros är ett av sportvärldens största stömmel.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Är det någon som på ett vettigt sätt kan förklara dessa tbå situationer:
1. I början av matchen fullföljer #92 en lös puck mot mål. JG blockerar och #92 sprutar lite snö. Inget som inte skett tidigare. Pang så flyttas tekningen ut i neutral zon. But why?

2. Utv på #12 i tredje. Nu kanske jag är enögd men jag ser det som en kamp med backe där #12 tappar balansen och glider liggandes in i JG. Pang utv på honom.
Tycker den påminner om när Bergenheim hälsade på hos Ortio.

Ps. Sedan åker inte #18 ut i 2:a på en solklar Hög klubba på deras back.
Du ber om det omöjliga när du efterlyser en "vettig förklaring" till de där domsluten. Sorry men det är helt enkelt inte möjligt.
Var ju värt en chansning :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by jokarfo »

Chippen wrote:
jokarfo wrote:
Chippen wrote:Är det någon som på ett vettigt sätt kan förklara dessa tbå situationer:
1. I början av matchen fullföljer #92 en lös puck mot mål. JG blockerar och #92 sprutar lite snö. Inget som inte skett tidigare. Pang så flyttas tekningen ut i neutral zon. But why?

2. Utv på #12 i tredje. Nu kanske jag är enögd men jag ser det som en kamp med backe där #12 tappar balansen och glider liggandes in i JG. Pang utv på honom.
Tycker den påminner om när Bergenheim hälsade på hos Ortio.

Ps. Sedan åker inte #18 ut i 2:a på en solklar Hög klubba på deras back.
Du ber om det omöjliga när du efterlyser en "vettig förklaring" till de där domsluten. Sorry men det är helt enkelt inte möjligt.
Var ju värt en chansning :)
Lite som Lärking och situationsrummet! :mrgreen:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14293
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Haha, så sant som det var sagt!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by nishog04 »

jokarfo wrote:Öbba är ju i alla fall ingen död fisk om han var på väg in till domarna efter matchen :twisted:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/213170" onclick="window.open(this.href);return false;

Och JA, Tomas Ros är ett av sportvärldens största stömmel.
Synd att han inte tog sig hela vägen in till domarna. Hade mer än gärna sett Öbba börja veva (Petter i Luleå hade förmodligen ställt upp som wingman).

Om det finns någon proffstyckare med stake i sig i detta rike hoppas jag denna person träder fram nu. Att twittra om att det "borde ha varit straff" räcker inte. Det här måste journalisterna börja gräva i. Herregud, hur många fler uppgjorda matcher, kompisklappar på ryggen och personliga åsikter väger in i hur domsluten görs i SHL. Allvarligt, alltså.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by p.north »

[quote="jokarfo"]Öbba är ju i alla fall ingen död fisk om han var på väg in till domarna efter matchen :twisted:

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/213170" onclick="window.open(this.href);return false;

Väck inte en björn som (står och) sover :lol:
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K7 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 29/3 kl. 19.00

Post by StigVig »

Norrland74 wrote:
smogz wrote:Tycker han erkände att han kastade klubban i intervjun.
Per hade ju ändå inte gjort mål. Visst kastade han den men det hindrade inte mål.
Kastad klubba är straff i detta läge och självklart hade Jokke gjort mål då
Krossa Skiten!!!!!
Locked