K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by ante08 »

Nu drar det igång!
Tankar, känslor, spekulationer!?!?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by bsa »

Dom får säga vad dom vill, tror inte Frölunda tycker att de fått en vinstlott.
En vecka på Möller och Katic.
Frölunda har bara gått bra i ett slutspel.
Det blir bra det här.
:mrgreen:
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by snorhyveln »

Jamenförtusan.
Nu kör vi på åsså möter vi Lulä i finalen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by smogz »

Vi borde ha bra chans. Vi har bättre målvakt och vassare spets. Det fäller avgörandet.

Tror graden av fokus skruvas upp ordentligt nu när det är "do or die". Vi kommer att gå runt på mindre folk och det ger resultat, speciellt på backsidan.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by Rollie »

Tror tvärt om, dvs att avsaknaden av bredd på kvalitetsspelare kommer fälla oss. Sen har vi länge gått med kort om folk på backsidan vilket har gjort att såna som ex Aho, Djuse och Alm ser ganska slitna ut nu när dom hade behövt formtoppa. Burström och Holmström är för långt ifrån för att dom ska hinna upp till sin bästa nivå denna säsong.
Jag är pessimistisk.... 4-2 till Frölunda
Tokbusk1
Posts: 43
Joined: 04 Sep 2012, 12:28

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by Tokbusk1 »

God natt, å inge stort tack för denna säsong.

Ja, jag är extremt neagtiv med detta gäng. Det blir sämre innan det blir bättre som man säger.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by p-play »

Frölunda är nog det värsta som kunde hända för nu kommer det att ses som en hedersam förlust och sedan kommer man att trampa på i samma fotspår nästa år både beträffande värvningsstrategi och vissa delar i spelmodellen. Jag hoppas verkligen att vi får ihop det, alla tänder till och vi överraskar, men sett till hur det har sett ut under en längre tid så kanske vi tar en eller möjligtvis två matcher. Bästa chansen har vi nog om vi spelar ganska defensivt och kontrar. Vi har slagit Frölunda ett par gånger med ett sådant spel genom åren. Man vill ju verkligen tro på att vi kan få till det då det inte skiljer mycket mellan lagen i serien, men Frölunda känns lite för stabila och deras ganska fysiska lag kommer att gynnas i slutspelet av höjda domarnivåer.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by freddus »

Frölunda är på gång. Vi... inte så mycket.
Nä, tyvärr så tror jag att det blir en lätt resa för Frölunda. Ortio kan ge oss chans att ta någon match ochvår spets kan ta någon men över 7 matcher år vi inte i närheten
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by GroovyEd »

Nä huvva. Detta blir den tidigaste semestern på många år för våra svartgula grabbar. Truppen är för smal och coachingen är för dålig, det kommer göra oss till en munsbit för Frölunda som går vidare med 4-1 i matcher.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 1, 17 mars 19.00: Frölunda HC-Skellefteå AIK

Post by ossian »

Det som talar för oss är att vi slår ur underläge, vi har bättre spets, bättre målvakt, bättre special teams. Frölunda har däremot en betydligt jämnare trupp och stabilare spel över hela banan.

Om vi nu helt plötsligt hittar tillbaka till vårt gamla fartfyllda spel med pass på bladen i högt tempo från alla fyra kedjor, då kan det blir en riktigt rolig vår. Det känns bara så osannolikt att det skulle hända. Om vi ska kunna ta Frölunda krävs det att Ortio spelar jävligt bra liksom våra storstjärnor - som lär ha tung bevakning! Sen måste vi likt de senaste två matcherna undvika grova individuella misstag och bjudmål, indianpass, snubbla som sista gubbe, 6 man på banan, gå bort sig på offensiv blå och alla dessa andra situationer som är anledningen till att vi inte ligger topp 4 nu efter 52 omgångar.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Special Brew »

Inte en chans att vi tar detta över 7 matcher. 1 eller i bästa fall 2 matcher kan vi ta. Jag gissar dock på 4-0 till Frölunda.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by bsa »

Om AIK inte är överlägsna så blir vi pessimister :cry:
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by smogz »

Special Brew wrote:Inte en chans att vi tar detta över 7 matcher. 1 eller i bästa fall 2 matcher kan vi ta. Jag gissar dock på 4-0 till Frölunda.
Frölunda har väl inte direkt övertygat i år. Varför så negativ?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Chippen »

Frölunda är ett spelande lag så oavsett så tror jag på en bra matchserie. Kommer bli betydligt roligare matcher än mot t.ex Djurgården, Örebro och Karlskrona.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Norrland74 »

Tror på 4-0 eller 4-1.
Anledningen är enkel.
Vi har en fungerande kedja. Lätt att stänga ner.
Såg statistik att AIK släpper in mer mål 5-5 än vi gör.

Egentligen tycker jag vi borde ha 2 kedjor som kan producera men utan Axel Calof så finns det inte material som är tänkt göra mål.
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Os72 »

Självklart är FHC stora favoriter trots deras något knackiga spel i slutet. Lika självklart kan jag inte låta bli att vara så där härligt naivt optimistisk och tro att vi tar det. Jag tror (hoppas) att Calof kommer att bli slutspelets joker.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by ossian »

Norrland74 wrote:Tror på 4-0 eller 4-1.
Anledningen är enkel.
Vi har en fungerande kedja. Lätt att stänga ner.
Såg statistik att AIK släpper in mer mål 5-5 än vi gör.

Egentligen tycker jag vi borde ha 2 kedjor som kan producera men utan Axel Calof så finns det inte material som är tänkt göra mål.
Lite väl optimistiskt att tippa att Frölunda tar 0 eller 1 match tycker jag. Jag tror de tar 1 eller 2.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by smogz »

Holmström var ju slutspelets MVP för två säsonger sen. Kan förhoppningsvis göra ett bra slutspel igen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Norrland74 »

Varför kan man inte prova flytta upp Axel eller Calof i hierarkin även om de underpresterat. Mål för dem kan vara viktigt.

Bättre med 3 jämna kedjor. Annars kan det bli pinsamt enkelt för Rönnberg att sätta Lasu och Roselli på Jocke.

Jag är riktigt orolig att det ser ut som mot KHC och Djurgården i 1a perioden.
Hipp happ så har vi 3 mål i baken innan Öberg väntar på hesa Fredrik.

Förväntar mig att man förberett laget vid nedsläpp annars kan det bli 6-1.
Last edited by Norrland74 on 12 Mar 2017, 09:57, edited 1 time in total.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Norrland74 »

Bara kolla på FBK - DIF. Intensiteten dubblades. SLUTSPEL. Ett helt annat spel. Då funkar det illa med Wingerli Ohlsson Calofs fysik.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Norrland74 »

Nät det gäller Holmström så måste något vara fel. Hans skridskoåkning ser ju direkt hämmad ut.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Foppas skridskocoach »

Man får hoppas att vi tagit lärdom av de senaste två slutspelen och kan tänka oss att spela disciplinerat "bortaspel" även på hemmaplan. Gjorde vi 1-0 i någon av hemmafinalmatcherna mot Växjö eller Frölunda?
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by p-play »

Norrland74 wrote:Bara kolla på FBK - DIF. Intensiteten dubblades. SLUTSPEL. Ett helt annat spel. Då funkar det illa med Wingerli Ohlsson Calofs fysik.
Och domarnivåerna höjdes som vanligt. Det är oerhört viktigt att även kunna producera i 5 mot 5 i slutspel (vilket vi har varit duktiga på genom åren) då det inte blir lika mycket PP-lägen. Med tanke på hur vårt spel i 5 mot 5 sett ut i år är det lite oroväckande. Frölunda är lite känsliga för spelvändningar så bästa chansen har vi nog om vi spelar som i senaste bortamatchen mot dem, d v s tight igelkottsförsvar och sedan försöka vända snabbt.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Norrland74 »

p-play wrote:
Norrland74 wrote:Bara kolla på FBK - DIF. Intensiteten dubblades. SLUTSPEL. Ett helt annat spel. Då funkar det illa med Wingerli Ohlsson Calofs fysik.
Och domarnivåerna höjdes som vanligt. Det är oerhört viktigt att även kunna producera i 5 mot 5 i slutspel (vilket vi har varit duktiga på genom åren) då det inte blir lika mycket PP-lägen. Med tanke på hur vårt spel i 5 mot 5 sett ut i år är det lite oroväckande. Frölunda är lite känsliga för spelvändningar så bästa chansen har vi nog om vi spelar som i senaste bortamatchen mot dem, d v s tight igelkottsförsvar och sedan försöka vända snabbt.
Tajt igelkott fungerar inte över 7 matcher.

Nä ska vi vinna så måste vi vara i deras anfallszon för att avlasta våra backar.

Då MÅSTE fler än en kedja komma igång. Vidhåller att Holmström måste komma igång. Ge han istid i 1a-linan. Då och då.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Halford »

Perfekt med lite "vila" för allihopa. Väljer att se allt positivt, att de får gnugga på det som behövs gnugga på, att de för läka det som behöver läkas osv. Tror också att frölunda kan passa iom att ingen i laget kan tro på en seger på en halv skridsko om man så säger... Tror däremot att det kan bli onödigt jämt. ;)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Skidrow »

Sen hoppas jag dom har en bunt psykologer som tar den mentala biten med spelarna.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by snorhyveln »

Undrar om man gör en Karlskrona ikväll å ställer Gurra i målet?
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by persson82 »

snorhyveln wrote:Undrar om man gör en Karlskrona ikväll å ställer Gurra i målet?
Tror inte man ska chansa...Ortio bör stå så mycket han orkar.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by nr86 »

Ja det börjar pirra så smått i slutspels nerven nu... Inte många timmar kvar till nedsläpp. 1a minuterna kommer att ge en fingervisning åt vilket håll AIK tar den här serien.
Kommer Ortio upp stort?
Om vi får pp fortsätter det att leverera?
Bp spelet?
Kommer någon fler att kliva fram nu när det vankas slutspel??
Calof, Holmström? någon annan.
Hur som blir det kul att det drar igång!
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by smogz »

Gillar din lista nr86.

Men saknar spelet i 5 mot 5. Där tycker jag bristerna varit störst.

Tycker man spelar mer fysiskt i de bra matcherna på slutet. Blir det så nu?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked