K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by p-play »

I grunden handlar det om att det skall finnas ett mervärde att ta sig till arenan och slita sig från soffan eller den lokala samlingslokalen där matcherna numera ofta visas, d v s att produkten skall vara bra från A till Ö, vilket den inte är. Låt vara att det på vardagar kan vara svårt att få in en match i livsschemat, men när publiktillströmningen är dålig vid en slutspelsmatch på en helgdag i mars ger det ett tydligt svar. Först gör produkten på isen inte att man går i spinn och då talar vi inte om resultat eller tabellplaceringar utan snarare om spelsättet: En hockey där tacklingar har varit närmast förbjudna och allt går ut på puckkontroll i ytterzoner gör inte direkt att folk springer benen av sig. Vi spelar allt som oftast en händelsefattig hockey. Nästan varje match i år har det varit någon period där vi knappt haft en riktig målchans eller ens åstadkommit en tackling och det lockar inte direkt människor att betala merkostnaden.
Sedan bör upplevelsen på arenan förbättras så att det blir lite mer show för många som inte är hockeynördar går mer för upplevelsen än för det som sker på isen. Man har också gjort en del taktiska försäljningsmissar som att dela ut gratisbiljetter, vilket retade upp många som hade betalat för att se matchen. Det här innebar också att en del sitter och väntar tills det blir denna gratismatch eller åtminstone något specialerbjudande. De planerar ändå bara att gå och se någon match per år. Delar man ut något gratis så blir det svårt att plötsligt ta betalt för det. Jag tycker faktiskt att delar av marknadsföringen och försäljningen för att locka publik sköts väldigt amatörmässigt.
Last edited by p-play on 18 Mar 2017, 17:05, edited 5 times in total.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Chippen »

Tankar ju SHL och domarna/situationsrummet/DN:
Allt behöver inte vara "perfekt" och allt är långt ifrån perfekt idag. Situationsrummet granskar målsituationer och situationer som de åtta ögon på isen missar, t.ex Bergenheim igår.
Visst domare missar saker etc, men en del av spelet är att lura domaren oxå. Så ser jag det iaf.

Nu är förvisso en slewfooting sådant som ska beivras men vad får de fyra domarn för feedback på sin miss? Gissar noll och inget!

Ta även Ryno. Domarna plockar ut han på 2+10, DN stänger av honom för samma situation. En viss skillnad måste jag säga. Vad får domarna för feedback där? För det borde de få för att utvecklas vidare, eller är man nöjd som det är?
Vill ens domarna ha feedback? Vill de vara med i utvecklingen eller är de nöjda som det är idag? Missar de så vet de ju att Storebror finns.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by kopitar »

Chippen wrote:Förut skyllde man på dreambox, nu ska man väl skylla på Situationsrummet (till viss del befogat) men något mera är knas med publiktillströmningen och där har hela SHL något att fundera på och även varje enskild klubb bär ansvar.
Gör t.ex AIK tillräckligt på egen hand? Kan de göra mer? Är de nöjda med mindre publik i takt med att de får högre bidrag från Cmore?
Tror att man ska inrikta sig mer på tex Priser,Barnfamiljer,Underhållning i pauser, mer tacklingar, Intervjuer som man HÖR i pauserna, godisregn för barn etc, musikquiz i pausen. Det ska vara mer som en rolig grej inte bara jahapp hockey. Känns som att det behövs en drivande människa med ideér, som vill locka publik till matcherna. Just nu känns det bara som att Jaha nä vi är inte nöjda men vi gör inget åt saken... Eller har jag fel ?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by nishog04 »

Allt började med det där jävla löjliga namnbytet "SHL". Sen har snöbollen bara rullat.

Håller med dig Chippen: Dreambox har det alltid tjatats om, nu domarrummet. Vad gäller imorgon, går man tillbaka till det att Gnaget, Södertälje, Hammarby och IK Göta inte spelar i högsta?

Ingen i SHL:s ledning som funderar i banorna om att säsongen är för lång, för många lag har chansen (förutom Allsvenskan, som inte har någon chans alls) och att alla jävla regeländringar från en säsong till en annan osv kan tänkas dämpa intresset?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by Chippen »

En viktig grej som jag tycker SHL måste fundera på:
Allt behöver inte vara perfekt. Varje domslut behöver inte granskas in i minsta detalj för att försöks få det "perfekta domslutet". För det finns inte, och på vägen till "målet" så tar SHL bort udden av spelet. Kampmomentet försvinner och är du inte grymt regelkunnig är det inte kul att gå på hockey, för du fattar dig inte på spelet längre.
T.ex ser jag inte på Amerikansk Fotboll för jag fattar inget av spelet och därmed får jag inte ut något av att se det. Hockey i SHL är på väg åt samma håll och det föder inte intresse!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by jokarfo »

Chippen wrote:
jokarfo wrote:
Chippen wrote:Men borde det inte varit längre då han varit avstängd tidigare i år?
Nej, nej, DN vill ju inte spela en avgörande roll i slutspelet genom att döma ut ett så hårt straff att det kan bli föremål för diskussion... :x
Sorry, glömde den delen.
Tänkte ett tag på ordet konsekvens men det inser jag ju var fruktansvärt dumt.
Så godtar du ursäkten?
Haha, å DN:s och hela domarsveriges vägnar godtar jag givetvis din ärliga och rättframma ursäkt! :lol:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by lobo »

P-play: du har 100% rätt! Jag hade dialog med Robzon innan han gav upp, och har försökt nå den nye (kommer inte på namnet). Har haft 2 möten med dem om att ta vara på den (faktiskt) engagerade bygden! Alla pratar hockey, men AIK lyssnar inte.. När vi 2012-15 var överlägset bäst i Sverige, sportsligt, hade man enligt mig guldläge att bli överlägsna även på publiksidan. Inkl sällanbesökare, gruoprabatter, köp säsongs men sälj enstaka när man inte kan gå, arrangemang, upplevelse, t. o. m bortaklack skulle ha det bäst i ladan. Inget ändrades i stort sett. Finns så sjuuuuuukt många relativt små ändringar man kan göra. Tragiskt. Nu har dessutom ligan i sig haft döva öron för länge och förstör det ena efter det andra (kvalserie,streck betydelse, bedömningar, mm) utan att lyssna. Tragiskt 2.

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: K1 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 17/3 kl 19.00

Post by msoe »

nishog04 wrote:Vilken tur att Sanny inte vill visa vad som sker på isen. Hade ju kunnat tyda på hur jävla illa ställt det är med domarkåren.

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... n-avstang/" onclick="window.open(this.href);return false;

Någonting inom mig säger att repriser hade vevats i timmar efter matchen om det hade varit Jimmie som gjorde slewfootingen. Kanske ett extrainsatt expertprogram över natten?
Jävligt konstigt resonemang av Sanny.
Locked