Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2017/2018

Post by kriwi »

http://www.nsd.se/sport/100-hockey/avsl ... 89213.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Jaman kan ju faktiskt hoppas att vi lyckas och det vore ju inte första gången vi tar en back därifrån.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Intressant. Och om det stämmer känns det lite som att ett nytänk angående spelidé är på G in i föreningen, inte sant?
User avatar
Markman
Posts: 7833
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

GroovyEd wrote:Intressant. Och om det stämmer känns det lite som att ett nytänk angående spelidé är på G in i föreningen, inte sant?
Tyvärr så, om det som skrivs på EP stämmer: "His main weakness is his mobility and lack of speed"... Känns ju inte som ett steg i rätt riktning att dra ner farten och börja grisa, men man ska väl lugna sig med såna uttalanden ett tag till...
Är det någon back från andra lag som vi bör jaga så borde Holös, Arell och Welch ligga bra till hands!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Spela roll vad det står på EP! Ser du inte SHL? Melart är ju rörlig för sin storlek,vore ett jäkla bra nyförvärv!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Foppas skridskocoach »

Som Urbom fast ganska mycket bättre. Eller kanske som Granberg fast aningen sämre.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7833
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Markman »

marre wrote:Spela roll vad det står på EP! Ser du inte SHL? Melart är ju rörlig för sin storlek,vore ett jäkla bra nyförvärv!
Har inte haft lika mycket möjlighet att se matcher i år, och har inte sett Luleå särskilt mycket alls tyvärr.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Tycker han är ganska rörlig för sin storlek det är vad vi behöver bland alla dvärgar och ändra spelet så vi har lite rakare uppspel o inte krånglar till det så förbannat o spela mer konsekvent i anfallszon
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Enligt någon okänd på Luleås forum är vi och Brynäs på angående Sweatt. Åtminstone Brynäs-ryktena verkar stämma.
Sweatt är en intressant spelare då han gjort över 15 mål eller mer alla säsonger utom den han var skadad. Jag har alltid gillat honom, men han har lite betonghänder och begränsat spelsinne och är antagligen lite för dyr för vad man får.
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Och Söderberg förmodligen till SHL. Om vi inte plockar upp honom så får han gärna gå till Karlskrona och göra ett år där. Det skulle svida om någon etablerad klubb skulle plocka upp honom.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... soderberg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Markman wrote:
GroovyEd wrote:Intressant. Och om det stämmer känns det lite som att ett nytänk angående spelidé är på G in i föreningen, inte sant?
Tyvärr så, om det som skrivs på EP stämmer: "His main weakness is his mobility and lack of speed"... Känns ju inte som ett steg i rätt riktning att dra ner farten och börja grisa, men man ska väl lugna sig med såna uttalanden ett tag till...
Är det någon back från andra lag som vi bör jaga så borde Holös, Arell och Welch ligga bra till hands!
Vad som står på EP stämmer ju inte alls när det gälker Melart. Skulle säga att han är i klass med Welch på alla många plan.
Vad vi ska med Holös till vette fan då han gått ner sig något fruktansvärt och känslan är att han lever på gamla meriter, men visst. Han har säkert en EP text stämmer bättre in på vårt spel för varför bry sig om hur spelaren presterar och ser ut på isen? :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det kommer att bli oerhört intressant att se hur Lindgren bygger det här laget till nästa säsong. Han har ett enormt bra läge där han har en extremt vass förstafemma under kontrakt men samtidigt pengar över till att helt sätta sin egen prägel på laget. Kommer det bli som LJ som lade mycket av pengarna på spets och sedan resten på projektspelare, turnarounds och unga spelare eller kommer han att bränna mycket av budgeten i budgivningar på kända SHL-spelare som ligger strax under toppskiktet (80'-150' ) som exempelvis Hetta? Kommer vi att få se hemvändare som Pudas, Mustonen, Bryggman och Söderberg? Kommer vi att få se mer renodlade centrar? Kommer han att ha tålamod med en spelare som Jesper Olofsson som i dagsläget inte tillför speciellt mycket, men kan slå igenom när väl fysiken finns där? Kommer vi att få se en återgång till lag med åtminstone lite mer fysiska spelare som under Bellemare-tiden eller fortsätter vi på samma bana med små kvicka spelare? Kommer vi att få se någon värvning utifrån eller kommer han att satsa på spelare från SHL och Allsvenskan som är säkrare kort, men också kommer med en lite högre prislapp eftersom alla sportchefer känner till dem? Frågorna är många och vi lär inte få något svar förrän slutspelet är över.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2017/2018

Post by GroovyEd »

Håller med. Jag ser nästan mer framemot silly season än kvartsfinalerna.

Gällande Melart, jag skulle inte velat ha honom inför denna säsong då hans fjolårsspel passade mer in på RP-beskrivningen. Det jag sett av honom i år är att han är rätt följsam, viss blick för offensivt spel samt duktig på att använda kroppen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nishog04 »

GroovyEd wrote:Håller med. Jag ser nästan mer framemot silly season än kvartsfinalerna.

Gällande Melart, jag skulle inte velat ha honom inför denna säsong då hans fjolårsspel passade mer in på RP-beskrivningen. Det jag sett av honom i år är att han är rätt följsam, viss blick för offensivt spel samt duktig på att använda kroppen.
Exakt vad jag också tycker.

Drömde i natt att Bud förlängde med tre år. Det är, och kommer förmodligen vara vad det är - en dröm :)
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Ripper83 »

Tycker man borde hugga på Martin Johansson i Örebro
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2047" onclick="window.open(this.href);return false;

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Klar för fbk
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2017/2018

Post by VonCheese »

Har hört att AIK drar i Ted Brithén
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by svea_man »

Ted brithen ja tack.. Martin Johansson nej tack finns bättre spelare för pengarna
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Empress »

Jonathan Dalen, var hamnar han?
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

I NHL.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Finns det nåt annat lag än Frölunda för landets supertalanger? Sjukt less på att nästan alla väljer dom...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

På min matsedel för nästa år ser jag helst en Gulash.
Tyvärr är det nog pyttipanna jag får.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

marre wrote:Finns det nåt annat lag än Frölunda för landets supertalanger? Sjukt less på att nästan alla väljer dom...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns det något annat lag än Frölunda som förvaltar dem på bästa tänkbara sätt då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

GroovyEd wrote: Gällande Melart, jag skulle inte velat ha honom inför denna säsong då hans fjolårsspel passade mer in på RP-beskrivningen. Det jag sett av honom i år är att han är rätt följsam, viss blick för offensivt spel samt duktig på att använda kroppen.
Finns ju möjligheter till en storvuxen backlinje nu då, om man leker med tanken att Melart skulle ansluta då vi redan har Alm och Urbom.
Nu ska väl helvete frysa till is etc för att Urbom ska spela med oss igen, men det vore fan coolt med dessa tre herrar i laget. Sedan spelmässigt, nja jag vette fan. Är ju så långt från det vi har idag så det är svårt att ens kunna tänka sig hur det skulle bli annat än coolt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2017/2018

Post by persson82 »

Jag skulle gärna ta Melart, det är ju exakt vad vi har saknat i årets uppsättning av backar
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2017/2018

Post by LeeGoren »

Känns inte det minsta coolt att ha en korkad och egoistisk spelare som Urbom i laget. Bra för Skell att han fortsätter i DIF.
Chippen
Posts: 14285
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

LeeGoren wrote:Känns inte det minsta coolt att ha en korkad och egoistisk spelare som Urbom i laget. Bra för Skell att han fortsätter i DIF.
Vi ser väldigt olika på spelare. Efter hans avstängningar så var Urbom bästa back i förra slutspelet anser jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Oliman »

Chippen wrote:
LeeGoren wrote:Känns inte det minsta coolt att ha en korkad och egoistisk spelare som Urbom i laget. Bra för Skell att han fortsätter i DIF.
Vi ser väldigt olika på spelare. Efter hans avstängningar så var Urbom bästa back i förra slutspelet anser jag.
Tror inte vi gått till slutspel med honom på ordinarie 6 backar i år..
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2017/2018

Post by smogz »

Chippen wrote:
LeeGoren wrote:Känns inte det minsta coolt att ha en korkad och egoistisk spelare som Urbom i laget. Bra för Skell att han fortsätter i DIF.
Vi ser väldigt olika på spelare. Efter hans avstängningar så var Urbom bästa back i förra slutspelet anser jag.
Ok, då ser vi väldigt olika på Urbom. I det slutspel jag såg slog han inte en enda passning. Däremot en mängd sarg ut, dump i hörn och icingar. Han blev också ifrånåkt. Han var lite rejälare framför mål men det var mest om nån motståndare kom riktigt nära så han kunde fånga in dom utan att röra sig så mycket. Han tog också många enkla onödiga tvåor på skitsaker. För mig var han klart sämsta back.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6796
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Han hade varit bästa back i egen zon hos oss i år då han är bättre i år än i fjol. Han har lite problem att kontrollera humöret och drar på sig en del idiotiska utvisningar emellanåt, men å andra sidan brinner han för uppgiften. Jag hade hellre tagit Varakas, men Urbom har varit riktigt bra på slutet. Han har väl lite för hög lön för vad han presterar, men det är knappast hans fel att LJ betalade för mycket.
Locked