Omg 45 - Skellefteå AIK - Djurgårdens IF - 18/2 kl 16:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by Chippen »

Nu kan jag inte det där riktigt ska jag ärligt säga, men jag tänker att Jocke får det för att hans mål gjorde att vi hamnade i ledning med 2-1. Vinner vi spelar inte resten någon roll. Dessutom gjorde väl Jimmie ändå 3-1 målet. Hade han gjort 3-2 dvs att vi tagit ledning så hade han fått GWG.

Fast jag kan ha helt fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by nishog04 »

Chippen wrote:Nu kan jag inte det där riktigt ska jag ärligt säga, men jag tänker att Jocke får det för att hans mål gjorde att vi hamnade i ledning med 2-1. Vinner vi spelar inte resten någon roll. Dessutom gjorde väl Jimmie ändå 3-1 målet. Hade han gjort 3-2 dvs att vi tagit ledning så hade han fått GWG.

Fast jag kan ha helt fel.
Den som gör målet som i slutändan visar sig vara matchavgörande får GWG, dvs AIK:s tredje mål.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by Chippen »

Aha, men utan DIF's 3-2 hade Jocke fått GWG?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by BigGuyJohan »

Chippen wrote:Aha, men utan DIF's 3-2 hade Jocke fått GWG?
yes
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by smogz »

Grymt vass Jocke Lindström är just nu. Gått loss med 5 pinnar i poängligan.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by nr86 »

Med lite distans till matchen och någon öl i bastun så kan jag inte komma ifrån vilken grym spelare Jocke är.Han gör precis vad han vill på isen känns det som. En annan som verkligen bidrar är Bud. Han nämns inte lika ofta men oj vad gör viktiga och bra saker på isen. Är ju sylvass framåt. Har inte räknat på det men jag är övertygad om att AIKs poängsnitt ökade något sedan han anslöt. Borde vara stor prio att förlänga tycker jag.
Tycker även att Adam tagit kliv i år. Han är hård i närkamperna och spelar center rollen riktigt bra. Alm var inte lika dålig som jag tycker han sett ut på slutet. Han trivs när det spelas slutspelshockey och den varan blir det ju mer av längre fram. Synd bara att LHC och HV vann sina matcher. Men det är nu bara 5 pinnar upp till FHC .
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by Skidrow »

Jag sa under andras perioden jag hoppas dom ger alla spelarna redbull så dom får någon energi för oj så tragiskt energi fattigt aiks spel var i dom 2 första perioderna.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by snorhyveln »

Övertala George III att stanna,,,, nuu....
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by GroovyEd »

snorhyveln wrote:Övertala George III att stanna,,,, nuu....
Är ganska säker på att han stannar med tanke på att han har unge på väg. Trygghet i Skellefteå slår nog rätt högt motför att harvar runt i Europa.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by shaquille »

GroovyEd wrote:
snorhyveln wrote:Övertala George III att stanna,,,, nuu....
Är ganska säker på att han stannar med tanke på att han har unge på väg. Trygghet i Skellefteå slår nog rätt högt motför att harvar runt i Europa.
Nja inte tror jag det spelar så stor roll så länge ungen inte börjat skolan. Att gå med barnvagn i Schweiz kan säkert vara väl så trevligt som i schtaan.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by GroovyEd »

Jodå, på så vis. Men det känns ju kanske som en något säkrare anställning här på något vis, tänker jag. Risken är större att han tvingas flytta under säsongen där än här. Men det är bara en teori jag har.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: AIK - DIF omg 45 18 Feb kl 16:00

Post by p-play »

Ett kontrakt är ett kontrakt, så han lär inte flyttas hur som helst som i KHL. Skolor och sjukvård är bättre i Schweiz än i Sverige och skattetrycket gynnsammare. Om jag var kvinna och skulle föda så skulle jag välja Schweiz före Sverige varje dag i veckan. Lägg till en deprecierad krona till redan lägre kontraktsnivåer, samt var han befinner sig i karriären och man förstår vartåt det antagligen lutar. Det finns nog få ställen i Europa där det är bättre att dra en barnvagn än i Lugano för att ta ett exempel. Det som talar för oss är att han därnere inte har samma status, d v s inte riktigt anses vara en stjärnspelare och anbuden därför kanske inte haglar över honom.
Jag tycker för övrigt att han varit bättre än jag trodde att han skulle vara. Han har lite dålig fart och svagt spel i egen zon emellanåt, men han är starkare på puck än när han var här senast och är faktiskt riktigt bra på att trycka sig in på kassen vilket är extremt viktigt för oss i nuläget då Jimmie är den enda av övriga spelare som har det naturligt i spelet. Jimmie är dock inte är lika stark i närkampsspelet längre till följd av alla skador. Sedan skall man komma ihåg att man får två mycket bra spelare för priset av en Holloway och för det totala lagbygget kanske det är viktigare? Just nu har vi i alla fall bara en producerande enhet och motståndarna lär fokusera på att neutralisera den i ett slutspel.
Locked