Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Calof är omänskligt iskall. Han hade nog missat även om han stått inne i målet.

Ikväll minns vi den oklanderliga domarinsatsen. Och Jocke och Bud förstås!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Fast får man ett dåligt pass som rightare där blir det inte lättare heller
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by nr86 »

Tycker det har varit en riktigt bra match!
Synd bara att det bara är 1a linan som visar något framåt.
Ortio var mänsklig ikväll.
Lite för många turn owers. Hoppas Kadic håller då tycker jag Alm ska vara utanför laget. Såsom han spelar just nu så är han nästan en säkerhetsrisk. Berglund däremot har verkligen lyft sig.
Holloway är ju glödhet just nu! Lindström say no more!!! Nu kommer det väl att tjatas igen om landslaget i cmore studion. Domarna silade åt båda håll så där tycker jag inte det är värt att lägga energi.
Holmström hoppas jag kommer igång. Han är bra runt sargerna.
Tycker nästan synd om Calof. Att folk sprider fula ord över honom tycker jag INTE hör hemma här!
msoe
Posts: 1632
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by msoe »

Oavgjort mot serieledarna trots att vi ger bort 2 extremt lätta mål får väl ändå vara godkänt. Men vi lever verkligen på extrem spets på ett fåtal gubbar, vill inte tänka på hur det kommer se ut i slutspelet om det blir som förra året och nån grisar sönder ortio och eller lindström.
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by ossian »

Tycker att Calof faktiskt är lagets sämste forward. Han ska få smaka bänk tycker jag. ISKALL! Skicka han till Jukkasjärvi ishotell eller nåt, det kommer då inte att tina upp när han är där.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by Tjernan »

Vi tar dom i slutspelet... 4-1, sanna mina ord :)
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by nr86 »

msoe wrote:Oavgjort mot serieledarna trots att vi ger bort 2 extremt lätta mål får väl ändå vara godkänt. Men vi lever verkligen på extrem spets på ett fåtal gubbar, vill inte tänka på hur det kommer se ut i slutspelet om det blir som förra året och nån grisar sönder ortio och eller lindström.
Helt rätt.
Tänk om vi får tillbaka Möller innan slutspelet drar igång..........
Oj Oj då blir vi farliga :D
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by schteffe »

Visst är det Jocke som toksäljer sig innan 4-5?
dovienya
Posts: 2221
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by dovienya »

ossian wrote:Tycker att Calof faktiskt är lagets sämste forward. Han ska få smaka bänk tycker jag. ISKALL! Skicka han till Jukkasjärvi ishotell eller nåt, det kommer då inte att tina upp när han är där.
Jag anser att Jeppe är betydligt sämre. Fungerar enbart med fart; satsar då oftast på att bryta igenom 3-4 försvarare som står i klunga. Otroligt loj i hemjobbet, saknar puckvinnaregenskaper fullständigt. Dessutom har han riktigt taskigt kroppspråk...

Calof fungerar enbart med fart; satsar då oftast på att vika ut från 3-4 försvarare och fastnar vid sarg. Kämpar och sliter hårt i backcheck och vinner tillbaka puckar ibland, dock inte som förra säsongen. Börjar tyvärr få taskigt kroppsspråk och behöver få spela med Axel; däremot vet man vad han kan. Kanske blommar ut med Kadic?
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by ossian »

Skillnaden är att Jeppe kan göra mål.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by svea_man »

Är det bara jag eller är det någon fler som är less på norra MF som är på Jocke jämt om att spela i trekronor osv .?
Jag tycker han gör rätt som prioriterar klubb laget!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Tycker AIK gör en bra match förutom i början av tredje där man inte alls kom igång.
p-play
Posts: 6791
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by p-play »

Jag tycker faktiskt att vi gör en av säsongens bättre matcher. Jag är oerhört imponerad över att Växjö klarar av att vinna en sådan här match då de inte spelar på topp, samtidigt som vi faktiskt har ett mycket bra spel med puck. Dock så finns det anledningar till att vi nu har förlorat tre på raken mot Växjö, så det inte är någon slump. Växjö är suveräna på att stänga mittzonen och få till vändningar. Hallam är oerhört taktiskt driven och gör förändringar som gör dem svårlästa, samtidigt som vi i princip bara har en modell som vi spelar efter. I dag valde de att inte checka speciellt hårt utan fokuserade mer bara på att stänga mittzonen och få till "turnovers". Nästa match kan de mycket väl istället ha flyttat upp sin mittzonsmur högre upp i banan med en medföljande hård forecheck. Våra misstag emellanåt är mycket ett resultat av deras spel. Dock så måste man se över backparet Lindgren-Aho. De är helt enkelt för dåliga defensivt och Lindgren bör få så lite speltid som möjligt. Jag hoppas att man går tillbaka till Aho-Burström. Hur som helst är det kul att se att vi är på gång.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by nr86 »

Det vi kan slå fast är att både 92 och 19 underpresterar ordentligt just nu.
De har både potential att göra 20 mål på en säsong.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by GroovyEd »

Är det för mycket att hoppas på att JO gör en Norman till nästa säsong? Killen har bevisligen talang men oj vad han försvinner mot topplagen. Eller ja, till stor del även "mellanlagen".
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by Miklosoft »

Jocke låg bakom allt i matchen nästan.. 3 mål frammåt och 2 mål bakåt (1 indianare och verkade åka åt fel håll i förlängningen så det blev en 2-1:a). Om alla spelade så skulle vi vinna alla matcher.
Däremot så känns det som att vi är det laget som ramlar mest när vi ska svänga/bromsa/åka skridskor. Någon som håller med? Vad kan det bero på?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
msoe
Posts: 1632
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by msoe »

GroovyEd wrote:Är det för mycket att hoppas på att JO gör en Norman till nästa säsong? Killen har bevisligen talang men oj vad han försvinner mot topplagen. Eller ja, till stor del även "mellanlagen".
Hoppas också på att en sommars hårdträning med Thompson ska göra susen. Men han får gänra blomma ut redan till slutspelet också.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by burk »

GroovyEd wrote:Är det för mycket att hoppas på att JO gör en Norman till nästa säsong? Killen har bevisligen talang men oj vad han försvinner mot topplagen. Eller ja, till stor del även "mellanlagen".
Skillnaden mellan Olofsson och Norman är att fastän inte Norman producerade så kämpade han och backcheckade han riktigt bra hela tiden och de kan man inte säga om Jesper. Det är ingen slump att Jesper ligger på minus 14 när hans kedja nästan ständigt får spela med 4 spelare i försvarszon medans han själv åker slött till båset och byter eller virrar omkring i egen zon
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Omg 44 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 16/2 kl. 19.00

Post by Fdskebo »

Calof är ju ljusår bättre än Olofsson i egen zon, Calof bidrar ju även då han inte gör poäng till skillnad från JO.
Måste ju vara en mardröm att spela med Olofsson när motståndarna har pucken. Överlägset sämst i laget på def planhalva.
Locked