Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Sed »

MÅÅÅL...fast för sent.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by nishog04 »

Sed wrote:MÅÅÅL...fast för sent.
Jo, tutan hördes väl strax innan.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by TigerShark »

Bättre laget ikväll men kan man inte göra mål så får man inte maxpott heller.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by nishog04 »

Ja, hur denna match än slutar är det samma sak som förlust. Denna match borde man fan ha vunnit.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by shaquille »

Jaaaa :lol: :lol:
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Sed »

shaquille wrote:Jaaaa :lol: :lol:
Ne.Bara Ja. Skulle varit 3 poäng. 8-)
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Chippen »

Är kommentatorn full?
Hur fan får han Holloway till målskytt :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by nishog04 »

SkönT.

Sotlungan Alm lär få jobba hårt i Vitbergsbacken i sommar. Killen ser ju tokslut ut bara av att ställa upp sig på backplats inför en tekning.

Berglund är väl delvis förlåten p.g.a ålder. Han kommer bli bättre. Men att de rutinerade spelarna kan stöka till försvarsspelet så otroligt mycket, bara av att glo en halvsekund extra på pucken är inte okej. Just nu är det Djuse, Nisse (när han kommer igång efter skadan) och Aho som håller ställningarna. Jag hoppas så in i helvete på att Katic är ett guldkorn, ska jag säga er alla!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Chippen »

...ich Olofsson är nu officiell målskytt :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by TigerShark »

Cmores kommentator var inte ensam. Snubben som rapporterar för aftonblaskan fick det också till att Bud var målskytt :lol:
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by TigerShark »

Chippen wrote:...ich Olofsson är nu officiell målskytt :)
Det är inte illa pinkat att göra mål från bänken, skicklig kille det där!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Chippen »

...och nu är det Adam P :)

Men skön seger iaf. Vi gör en bra match mot ett svårspelat Örebro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by snorhyveln »

Hade varit mörkt på AIKs bänk vid det här laget om man inte värvat in Bud.
Hoppas man har hovet att förhandla om fortsättning nu när han ska bli pappa å allt.
Fina dagis i Staan.
panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by panzerfaust »

panzerfaust wrote:
Musslan wrote:Hur kan man sätta ihop alm å Berglund ??? Shl segaste spelare
Tycker det är ett genidrag, så kan man äntligen reda ut vem av dessa prominenta herrar som egentligen är långsammast så slipper man further disscussions.
Och just när jag skrev det så lyckas Alm stå blick stilla och bli utvisad....fördel Johan nu alltså!
Seger på poäng för Alm idag, sättet han kastade bort pucken vid den avvaktande 2+2-utvisningen var som klippt och skuren från pojklagshockey 101! Berglund var väl helt okej idag, är Alm den enda försvararen som ärligt talat bara blivit sämre och sämre under säsongen?
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Scandic24 »

Wiklander anmäld till disciplinnämnden för huvudtacklingen på Wingerli.
Kändes självklart när man såg reprisen...
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Chippen »

Scandic24 wrote:Wiklander anmäld till disciplinnämnden för huvudtacklingen på Wingerli.
Kändes självklart när man såg reprisen...
Jag tycker det är helt galet att Wiklander blir anmäld!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by nishog04 »

Chippen wrote:
Scandic24 wrote:Wiklander anmäld till disciplinnämnden för huvudtacklingen på Wingerli.
Kändes självklart när man såg reprisen...
Jag tycker det är helt galet att Wiklander blir anmäld!
Jag har ändrat uppfattning efter att ha sett både repriser och läst nämndens motivering. Wiklander gör verkligen ingen ansats till att spela puck, han vill bara proppa gubben. Då ska en sån där tackling göras med ansvaret enbart på tacklaren.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by persson82 »

3 matcher och 8000 i böter fick wiklander
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by ossian »

nishog04 wrote:SkönT.

Sotlungan Alm lär få jobba hårt i Vitbergsbacken i sommar. Killen ser ju tokslut ut bara av att ställa upp sig på backplats inför en tekning.

Berglund är väl delvis förlåten p.g.a ålder. Han kommer bli bättre. Men att de rutinerade spelarna kan stöka till försvarsspelet så otroligt mycket, bara av att glo en halvsekund extra på pucken är inte okej. Just nu är det Djuse, Nisse (när han kommer igång efter skadan) och Aho som håller ställningarna. Jag hoppas så in i helvete på att Katic är ett guldkorn, ska jag säga er alla!
Tycker Lindgren började uselt men har höjt sig rejält allt eftersom, spelat riktigt stabilt på slutet. M Petterson har också spelat upp sig. Alm och Berglund har stora problem däremot, och Öhman står ibland för enkla misstag.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Empress »

Tragiskt faktum om 24 hade legat kvar 5 min på isen efter smällen, då hade Örebrospelaren garanterat fått matchstraff direkt. Hatten av för Wingerli dock.

http://www.shl.se/artikel/cdx3aiz6w-403 ... linnamnden" onclick="window.open(this.href);return false;
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Jmaarklund »

Tragiskt att Wiklander blir avstängd för den där tacklingen... Wingerlis fel att han själv blir skadad i den situationen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by BigGuyJohan »

panzerfaust wrote:
panzerfaust wrote:
Musslan wrote:Hur kan man sätta ihop alm å Berglund ??? Shl segaste spelare
Tycker det är ett genidrag, så kan man äntligen reda ut vem av dessa prominenta herrar som egentligen är långsammast så slipper man further disscussions.
Och just när jag skrev det så lyckas Alm stå blick stilla och bli utvisad....fördel Johan nu alltså!
Seger på poäng för Alm idag, sättet han kastade bort pucken vid den avvaktande 2+2-utvisningen var som klippt och skuren från pojklagshockey 101! Berglund var väl helt okej idag, är Alm den enda försvararen som ärligt talat bara blivit sämre och sämre under säsongen?
Alm har specialskydd på båda benen för att hjälpa knäna. syntes då dom filmade från omklädningsrummet före matchen. Alm har krigat sedan säsongens start med specialskydden för att kunna spela. Alms första utv är patetisk då squires tar tag i alms arm å sedan lägger sig. andra utv är otur. blir tacklad, å ska ta emot sig mot plexit men där är en ÖHK:are.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by dovienya »

Jmaarklund wrote:Tragiskt att Wiklander blir avstängd för den där tacklingen... Wingerlis fel att han själv blir skadad i den situationen.
Wiklanders utsago är även vad jag såg i rutan, nämligen följande:
När jag närmar mig Skellefteåspelaren så slår jag av farten och låter han vända upp och sätter tacklingen mitt på kroppen och min känsla efter tacklingen är att den tar mitt i hans kropp i första läget men därefter pga. längdskillnaden tar den lite även i ansiktet men inte med någon kraft riktad mot något annat än kroppen.
Syntes tydligt att han slog av på farten, och ställer in sig på att utföra en rejäl kroppstackling, men Wingerli var låg och är dessutom en decimeter kortare från början.
Kan dock till viss del medge att Wiklander borde inse att Wingerli kommer att vara låg i det läget samt att han kommer från en form av blind side, med tanke på hur spelsituationen såg ut.
Respektlös var tacklingen på något sätt inte, utan tog helt enkelt illa.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Markman »

dovienya wrote:
Jmaarklund wrote:Tragiskt att Wiklander blir avstängd för den där tacklingen... Wingerlis fel att han själv blir skadad i den situationen.
Wiklanders utsago är även vad jag såg i rutan, nämligen följande:
När jag närmar mig Skellefteåspelaren så slår jag av farten och låter han vända upp och sätter tacklingen mitt på kroppen och min känsla efter tacklingen är att den tar mitt i hans kropp i första läget men därefter pga. längdskillnaden tar den lite även i ansiktet men inte med någon kraft riktad mot något annat än kroppen.
Syntes tydligt att han slog av på farten, och ställer in sig på att utföra en rejäl kroppstackling, men Wingerli var låg och är dessutom en decimeter kortare från början.
Kan dock till viss del medge att Wiklander borde inse att Wingerli kommer att vara låg i det läget samt att han kommer från en form av blind side, med tanke på hur spelsituationen såg ut.
Respektlös var tacklingen på något sätt inte, utan tog helt enkelt illa.
Medhåll, han glider in sista metrarna, tvärställer skridskorna precis innan och har armbågen mot kroppen. Att Wingerli är en dvärg jämfört med Wiklander är ju inte W:s fel.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Special Brew »

Det värsta är att vi förlorar på att han blir avstängd. Han missar ju deras match mot HV.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Lidlund »

Tacklingen i sig tycker jag är respektlös som att Wiklander borde se att Wingerli kommer vara låg även vid tacklingsögonblicket och det är stor sannolikhet att inte Wingerli är medveten om att en tackling kommer..

Borde han vara medveten? Ja.. Borde Wiklander ha tacklat i det läget? Nej...

3 matcher känns lite mycket dock.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by bsa »

Liten och snabb, krypihop och du är fridlyst. Man kan kalla det för kalvförbud :lol:
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 43 - Örebro - Skellefteå AIK - 14/2 19:00

Post by Skidrow »

Var säker han skulle fällas och sa till Rickard enligt regelboken skulle han ha åkt på 5min men att jag tycker en 2+10 hade räckt lr så flr den som får tacklingen har ansvar också.
Locked