Omg 37 - Skellefteå AIK - Brynäs - 21/1 kl 16.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by zacce »

Skön seger! Å bergsäkert hela matchen!
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Hällgren »

Det är väl ingen som saknar Forssell ikväll?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by marre »

Har jag inte gjort på hela säsongen,tycker Linus är grym! Och grabben är bara 18 år...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Skidrow »

Hällgren wrote:Det är väl ingen som saknar Forssell ikväll?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Nej är Arvid Lundberg jag saknar.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by snorhyveln »

Tycker ändå vi sparkar Öbba, för han ser så trist ut, å Lingren åsså även om han inte haft med lagbygget att göra, bara värvat George III å Ortio.

Kul det börjar gå bra trots den triste å Lindgren den oduglige.
Nog med sarkasmer.

Att Marklund kommit in på ett bananskal måste rimligtvis vara en teknisk fråga för att få bli av med den i mitt tycke helt oduglige Pettersson, alt har man tänkt Sam som en framtida ersättare för en allt mer sönderskjuten Pontus.
Däremot är jag lite oroad inför nästa år. Har vi kvar 2 femmor ens?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by bsa »

Sam, skador, JVM. Kan man inte se ett samband så kan ingen förklara.
Hä gå int förklar för en som int begrip.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Chippen »

JVM är över och vi har bättre juniorer än Sam.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by p-play »

snorhyveln wrote:Tycker ändå vi sparkar Öbba, för han ser så trist ut, å Lingren åsså även om han inte haft med lagbygget att göra, bara värvat George III å Ortio.

Kul det börjar gå bra trots den triste å Lindgren den oduglige.
Nog med sarkasmer.

Att Marklund kommit in på ett bananskal måste rimligtvis vara en teknisk fråga för att få bli av med den i mitt tycke helt oduglige Pettersson, alt har man tänkt Sam som en framtida ersättare för en allt mer sönderskjuten Pontus.
Däremot är jag lite oroad inför nästa år. Har vi kvar 2 femmor ens?
Likaväl som man skall akta sig för att ta fram den största sågen när det går tungt skall man inte sväva iväg nu. Laget gjorde kanske säsongens bästa match, men man mötte Brynäs som är det lag i SHL som passar oss allra bäst rent taktiskt (förutom Leksand). De spelar i princip likadant som oss (och med halvdålig press på motståndarnas backar) och då blir det snabb hockey med väldigt lite fysik och taktik inblandat. Dessutom är vi i en uppåtgående trend samtidigt som de är inne i en formsvacka. Vi får inte så här mycket ytor för att generera fart när vi stöter på andra topplag som klarar av att ligga högt och har bättre forecheck. De trasar helt enkelt sönder vårt spel och vi får aldrig möjlighet att komma med fart genom mittzonen. Vi har ett bra spelschema framöver med lag som passar oss ganska bra taktiskt (möjligtvis Linköping undantaget) så jag tror att vi kommer att ha en bra period fram till uppehållet. Som en passning till dina kommentarer om Lindgren tycker jag fortfarande att man saknar en del rollspelare. Det är dock otroligt positivt att Hetta har hittat en nivå till i utvecklingen och att tränarna talat om att spela mer fysiskt. En annan mycket positiv sak är att Adam P klarar av centerrollen på ett bra sätt, utom möjligtvis tekningsmomentet, men det är liksom väntat då han säkerligen inte tränat speciellt mycket tekningar. Med tanke på att vi fortfarande har många borta och vissa som spelar halvskadade så var det kul att se att man var så bra offensivt som man var.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Erwynn »

bsa wrote:Sam, skador, JVM. Kan man inte se ett samband så kan ingen förklara.
Hä gå int förklar för en som int begrip.
Såg OTROLIGT trött ut igår trots begränsat med speltid. Blytunga ben på grabben när han åkte på en liten propp och skulle byta i slutet av tredje.
Hata allt.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by BigGuyJohan »

man har väl spelat så många junisar att dom som varit uppe i a-laget är nära gränsen för vad dom får spela innan man måste kontraktera dom på en något högre nivå(kan ha fel men har för mig att det är nåt i den stilen)? just därför är det bra att ha Sam. relativt billig, har en del tyngd osv. Ja, han är väl en av dom segaste men han fyller ändå en funktion. han är en utfyllnadsspelare helt enkelt. och att man värvade hem honom var inte så konstigt i det läget man tog hem honom. man hade ett flertal skador plus 3 spelare till JVM.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by persson82 »

bsa wrote:Sam, skador, JVM. Kan man inte se ett samband så kan ingen förklara.
Hä gå int förklar för en som int begrip.
Men #33 är inte så mycket att hänga i granen heller tycker jag. Visst duktig på att åka å jaga motståndare å duktig i bp....men det händer inte mycket offensivt då det ges lägen
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Empress »

Mindre viktigt men stämmer Omgångsnumreringen egentligen?

AIK har spelat 37 matcher. Brynäsmatchen var enligt Swehockey Omgång 37.
Kanske lika bra skippa skriva in Omg i trådarna?

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... edule/7132" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Trollet »

BigGuyJohan wrote:man har väl spelat så många junisar att dom som varit uppe i a-laget är nära gränsen för vad dom får spela innan man måste kontraktera dom på en något högre nivå(kan ha fel men har för mig att det är nåt i den stilen)? just därför är det bra att ha Sam. relativt billig, har en del tyngd osv. Ja, han är väl en av dom segaste men han fyller ändå en funktion. han är en utfyllnadsspelare helt enkelt. och att man värvade hem honom var inte så konstigt i det läget man tog hem honom. man hade ett flertal skador plus 3 spelare till JVM.
Får du ihop 100 minuter på nån av juniorerna som gästspelat i A-laget i år? Där går iallafall gränsen för kontraktkrav.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by BigGuyJohan »

Trollet wrote:
BigGuyJohan wrote:man har väl spelat så många junisar att dom som varit uppe i a-laget är nära gränsen för vad dom får spela innan man måste kontraktera dom på en något högre nivå(kan ha fel men har för mig att det är nåt i den stilen)? just därför är det bra att ha Sam. relativt billig, har en del tyngd osv. Ja, han är väl en av dom segaste men han fyller ändå en funktion. han är en utfyllnadsspelare helt enkelt. och att man värvade hem honom var inte så konstigt i det läget man tog hem honom. man hade ett flertal skador plus 3 spelare till JVM.
Får du ihop 100 minuter på nån av juniorerna som gästspelat i A-laget i år? Där går iallafall gränsen för kontraktkrav.
tror jag inte jag får ihop. visst inte exakta reglerna kring det.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by p-play »

BigGuyJohan wrote:man har väl spelat så många junisar att dom som varit uppe i a-laget är nära gränsen för vad dom får spela innan man måste kontraktera dom på en något högre nivå(kan ha fel men har för mig att det är nåt i den stilen)? just därför är det bra att ha Sam. relativt billig, har en del tyngd osv. Ja, han är väl en av dom segaste men han fyller ändå en funktion. han är en utfyllnadsspelare helt enkelt. och att man värvade hem honom var inte så konstigt i det läget man tog hem honom. man hade ett flertal skador plus 3 spelare till JVM.
Jag tror att du är lite rätt ute här. Man vill nog inte få för många minuter på vissa spelare innan man är säker på att de kan ha en roll i laget på permanent basis.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by bsa »

Är inte helt uppdaterad på juniorena men det har skrivits på forumet att man har haft mycket skador på juniorena i år. Sammantaget blir det väldigt mycke folk borta på tre lag. Till en viss grad är det bra att spelare får prova på ett snäpp upp men det finns en gräns när träningar blir urvattnade. Organisationen verkar ha koll och de flästa beslut verkar vara rätt, om man inte har alla fakta så kan mycke verka korkat.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by Markman »

Empress wrote:Mindre viktigt men stämmer Omgångsnumreringen egentligen?

AIK har spelat 37 matcher. Brynäsmatchen var enligt Swehockey Omgång 37.
Kanske lika bra skippa skriva in Omg i trådarna?

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndRe ... edule/7132" onclick="window.open(this.href);return false;
Alternativt så kollar man upp omgångsnumret på aktuell match innan man startar upp tråden för den, det är ju inte jättesvårt heller: http://www.shl.se/spelschema/shl_2016_regular" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 44 Skellefteå AIK - Brynäs 21/1 16.00

Post by BigGuyJohan »

p-play wrote:
BigGuyJohan wrote:man har väl spelat så många junisar att dom som varit uppe i a-laget är nära gränsen för vad dom får spela innan man måste kontraktera dom på en något högre nivå(kan ha fel men har för mig att det är nåt i den stilen)? just därför är det bra att ha Sam. relativt billig, har en del tyngd osv. Ja, han är väl en av dom segaste men han fyller ändå en funktion. han är en utfyllnadsspelare helt enkelt. och att man värvade hem honom var inte så konstigt i det läget man tog hem honom. man hade ett flertal skador plus 3 spelare till JVM.
Jag tror att du är lite rätt ute här. Man vill nog inte få för många minuter på vissa spelare innan man är säker på att de kan ha en roll i laget på permanent basis.
så kan det mycket väl vara plus det som bsa skrev, att man inte vill decimera J18 och J20. Sam i vilket fall fyller en roll som utfyllnad till ett billigt pris. och besparar AIK minuter på juniorspelarna. men allt är ju spekulationer så, vem vet..
Locked