Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

Chippen wrote:Jaja, Ortio måste ju få måla tavlor han med.

När ska Bert ta sitt ansvar?
Kommer han aldrIg göra, om någon ska lyckas få han att reagera är det Roger rönnberg.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Hedman »

Nä top 6 känns avlägset! Snart är Rögle och Knäckebröden ikap. Vad har hänt med Möller och Jocke?
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Musslan »

Chippen wrote:Jaja, Ortio måste ju få måla tavlor han med.

När ska Bert ta sitt ansvar?
Bert är vad jag hört extremt illa omtyckt av sina spelare , har hängt ut en del spelare nternt flera ggr..
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Chippen »

Musslan wrote: Bert är vad jag hört extremt illa omtyckt av sina spelare , har hängt ut en del spelare nternt flera ggr..
Har hört liknande oxå, men man hör ju så mycket.

Tack Klockare! Klok intervju och bra intervju. Inte alls som Bert.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

Chippen wrote:
Musslan wrote: Bert är vad jag hört extremt illa omtyckt av sina spelare , har hängt ut en del spelare nternt flera ggr..
Har hört liknande oxå, men man hör ju så mycket.

Tack Klockare! Klok intervju och bra intervju. Inte alls som Bert.
Tror klockare är mer "pedagogisk" än Bert
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by BubbelVe »

Sista två säsongerna har tempot gått ner nått så djävulskt. Vilken djävulskt bra plan då alla andra skördar framgångar med forecheck och snabba spelvändningar.
Fy Fan så tragiskt dålig hockey de spelar. Ingen stress i anfallszon och helt djävla passivt i egen zon. Jag skiter fan och se nästa om den så går på tv, inte fan slantar jag då upp pengar för att se detta....
Nu är jag less på snart två säsongers djävla tråkhockey
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Musslan wrote:
Chippen wrote:Jaja, Ortio måste ju få måla tavlor han med.

När ska Bert ta sitt ansvar?
Bert är vad jag hört extremt illa omtyckt av sina spelare , har hängt ut en del spelare nternt flera ggr..
Om det stämmer undrar man lite varför han fortfarande är kvar.

Sådana här perioder får en att drömma om nästa säsong. Utan att vara expert tror jag Micke Lindgren har sportchefskonsten i sig. Han verkar kunna göra värvningar.

Ponera att AIK sökte ny/nya tränare till nästa säsong, vem/vilka hade ni önskat?
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by dovienya »

Brukar inte klaga, men here goes:
Var i helvete är farten? Djuse, Aho och ingen annan har skridskoflow i vårt lag; vad har hänt?
Alm och Berglund väger ett kvarts ton tillsammans och kanske inte ska vara snabbast, men de ser istället ut som att de åker omkring och ber om ursäkt inför varje närkamp.

Juniorerna är på J-VM, då är farten och inställningen fullständigt borta. Tragiskt.

Varför ska vi spela som finlands juniorlag med burskydd och världens fjärde långsammaste uppspel? Jag köper på något sätt styrspel, om det nu är det vi ska gå mot, men då måste vi ju för satan försöka ställa om när vi väl får puckjäveln? Nä justja, vi måste duttpassa tvåmeterspass i maghöjd i egen zon medans våra forwards åker och byter eftersom vi har stått still och styrspelat i 35 sekunder och vårt byte är slut; sedan när alla har glidit från egen tekningspunkt och bytt färdigt, kan vi ta burskydd och börja båga igång vårt snabba anfallsspel. Tragiskt.

Vore jäkligt intressant att lyssna Micke Renberg som kommentator till våra matcher.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

Bra skrivet av http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybloggen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommer norran skriva något liknande eller hyllas vi som hjältar ?
p-play
Posts: 6797
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by p-play »

nishog04 wrote:
Musslan wrote:
Chippen wrote:Jaja, Ortio måste ju få måla tavlor han med.

När ska Bert ta sitt ansvar?
Utan att vara expert tror jag Micke Lindgren har sportchefskonsten i sig. Han verkar kunna göra värvningar.

Ponera att AIK sökte ny/nya tränare till nästa säsong, vem/vilka hade ni önskat?
Jag är lite tveksam till Lindgren. Det finns många sportchefer, men ganska få bra och det beror på att man nästan måste vara besatt av hockey och dessutom ha en familjesituation som tillåter en att jobba 24/7. Vissa av värvningarna som Cumiskey och Bud tycker jag tyder på att han inte har riktigt det som krävs. Om han hade sett KHL-matcher hade han sett att Bud var i dålig konditionsmässig form och om han grävt lite djupare hade han insett att Cumiskey var ett rent lotteri. Lindgren hade säkert varit en utmärkt klubbdirektör den dagen Pea lämnar då han verkar vara bra på försäljning och PR, men sportchef, nja.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by persson82 »

I år tacklas vi inte.....
I år ska vi inte vinna några närkamper.....
I år har vi inget krigarhjärta......

#låtdomfundera


Ja nog fan funderar man på att aldrig mer se en match på tv, svartgula hjärtat blöder nog mycke
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Musslan »

Skänk från ovan att möte rögle nästa
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Musslan wrote:Skänk från ovan att möte rögle nästa
Just nu vågar man inte säga någonting alls.
p-play
Posts: 6797
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by p-play »

persson82 wrote:I år tacklas vi inte.....
I år ska vi inte vinna några närkamper.....
I år har vi inget krigarhjärta......

#låtdomfundera


Ja nog fan funderar man på att aldrig mer se en match på tv, svartgula hjärtat blöder nog mycke
Nog krigar de flesta, men strukturellt är det virrigt och man får slita i onödan. Vi tacklar inte och vinner inga närkamper därför att vi inte har de spelartyperna. Det konstiga är att man går över till ännu mer styrspel när man har ett småväxt, skridskoskickligt lag som är byggt för intensiv checking. Småväxta spelare som spelar ett passivt styrspel blir som smågnagare på vägbanan – överkörda.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Empress »

kopitar wrote:Bra skrivet av http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybloggen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommer norran skriva något liknande eller hyllas vi som hjältar ?
Mkt bra skrivet.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

Förlust mot Rögle på torsdag, vad händer då ? Ryker någon ledare ? Det är så många svar jag vill ha men aldrig kommer få. Känner mig som ett barn på julafton
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

kopitar wrote:Förlust mot Rögle på torsdag, vad händer då ? Ryker någon ledare ? Det är så många svar jag vill ha men aldrig kommer få. Känner mig som ett barn på julafton
Djupt inom sig vet alla att ingen ledare sitter osäkert - oavsett hur det går.

Förövrigt var det Calofs fel att vi torskade idag. Han tog aldrig någon 'ruskigt risig utvisning', vilket troligtvis var precis vad laget hade behövt för att komma tillbaka till spelet laget hade för några år sedan. :x
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

nishog04 wrote:
kopitar wrote:Förlust mot Rögle på torsdag, vad händer då ? Ryker någon ledare ? Det är så många svar jag vill ha men aldrig kommer få. Känner mig som ett barn på julafton
Djupt inom sig vet alla att ingen ledare sitter osäkert - oavsett hur det går.

Förövrigt var det Calofs fel att vi torskade idag. Han tog aldrig någon 'ruskigt risig utvisning', vilket troligtvis var precis vad laget hade behövt för att komma tillbaka till spelet laget hade för några år sedan. :x
Hahaha korrekt analys, har du lärt dig av Bert ?
p-play
Posts: 6797
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by p-play »

kopitar wrote:Förlust mot Rögle på torsdag, vad händer då ? Ryker någon ledare ? Det är så många svar jag vill ha men aldrig kommer få. Känner mig som ett barn på julafton
Inte en chans att någon ledare kommer att få sparken. Klockare är nog för viktig för den långsiktiga kontinuiteten och både Öberg och Bert sitter på ganska långa nyskrivna kontrakt och Lindgren har inte ens varit verksam ett år än. Det mest troliga är att någon forward, förmodligen Calof, får lämna när vi börjar få tillbaka mer spelare.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

p-play wrote:
kopitar wrote:Förlust mot Rögle på torsdag, vad händer då ? Ryker någon ledare ? Det är så många svar jag vill ha men aldrig kommer få. Känner mig som ett barn på julafton
Inte en chans att någon ledare kommer att få sparken. Klockare är nog för viktig för den långsiktiga kontinuiteten och både Öberg och Bert sitter på ganska långa nyskrivna kontrakt och Lindgren har inte ens varit verksam ett år än. Det mest troliga är att någon forward, förmodligen Calof, får lämna när vi börjar få tillbaka mer spelare.
Jo förmodligen ... idioti detta kommer bli föreningens fall
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by schteffe »

Ja herregud avgå alla, vi förlorar mot ett annat topptippat lag med seriens på förhand bedömt vassaste offensiv. Låt oss gemensamt kräkas på vårt lag, då går det säkert mycket bättre.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by nishog04 »

schteffe wrote:Ja herregud avgå alla, vi förlorar mot ett annat topptippat lag med seriens på förhand bedömt vassaste offensiv. Låt oss gemensamt kräkas på vårt lag, då går det säkert mycket bättre.
AIK:s värdemätare har väl alltid varit att analysera den egna insatsen. Jag tycker det är ganska självklart att man kritiserar laget utifrån vad de själva byggt upp för standard och förväntningar. Vad LHC och andra lag gör bryr jag mig inte alls om. Man kan alltså säga att AIK i nuläget inte är AIK-mässiga.
p-play
Posts: 6797
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by p-play »

schteffe wrote:Ja herregud avgå alla, vi förlorar mot ett annat topptippat lag med seriens på förhand bedömt vassaste offensiv. Låt oss gemensamt kräkas på vårt lag, då går det säkert mycket bättre.
Det är väl inte förlusten i sig som alla är kritiska till utan hur det ser ut. Vi blir i avklädda av alla lag när vi spelar på bortaplan och det är ren hönsgård defensivt sett. De vinster vi vi har lyckats att landa har kommit till efter extraordinära insatser från Ortio och ett bra PP. Rent spelmässigt är det uselt i 5-mot-5 och har sett ut så länge nu.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by snorhyveln »

schteffe wrote:Ja herregud avgå alla, vi förlorar mot ett annat topptippat lag med seriens på förhand bedömt vassaste offensiv. Låt oss gemensamt kräkas på vårt lag, då går det säkert mycket bättre.
Håller med. Avgå allt, sparka alla.
Att inte åka till Linköping och hämta 3 poäng på en skridsko är skandal.
Öberg ser trist ut, så han ska sparkas omg. Vinnarskallen Robertsson kritiserar en spelare, omedelbar uppsägning.

Har Holloway pökat din flickvän, p-play? Man kan inte hata en person som du gör utan att något sådant har hänt.

Märkligt egentligen. Sedan den i detta forum så kritiserade kycklingkedjan åkte till Canada så har spelet totalhavererat.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Larstage »

schteffe wrote:Ja herregud avgå alla, vi förlorar mot ett annat topptippat lag med seriens på förhand bedömt vassaste offensiv. Låt oss gemensamt kräkas på vårt lag, då går det säkert mycket bättre.
Nä, vi ska givetvis fortsätta att stötta vårat lag. Att hota med att sluta gå på matcherna och sånt, det är rent av löjligt. Den här säsongen är som den är, vi är inte ett topplag i år, men vilket lag kan vara det år efter år? Säg mig namnet på ett etablerat SHL lag som inte haft en svag säsong, på låt säga de senaste 15 åren.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by BigGuyJohan »

snorhyveln wrote:
schteffe wrote:Ja herregud avgå alla, vi förlorar mot ett annat topptippat lag med seriens på förhand bedömt vassaste offensiv. Låt oss gemensamt kräkas på vårt lag, då går det säkert mycket bättre.
Håller med. Avgå allt, sparka alla.
Att inte åka till Linköping och hämta 3 poäng på en skridsko är skandal.
Öberg ser trist ut, så han ska sparkas omg. Vinnarskallen Robertsson kritiserar en spelare, omedelbar uppsägning.

Har Holloway pökat din flickvän, p-play? Man kan inte hata en person som du gör utan att något sådant har hänt.

Märkligt egentligen. Sedan den i detta forum så kritiserade kycklingkedjan åkte till Canada så har spelet totalhavererat.
Och även Jimmie borta. hans spel i powerplay saknas. 5 mot 5 kanske inte lika saknad. däremot är jag säker att hans ledarskap saknas. lägg där till kycklingkedjan, som varit bäst i defensiven.

tror många glömmer att junisarna t.ex var riktigt duktiga på att ta in pucken i anfallszon och få tekningar där. nu när dom är borta så måste första å andra kedjan ta de ansvaret och ta sig in. och visst, det är deras uppgift oxå. men kan man få några gratis tekningar i anfallszon där gör det att man får fler målchanser. även så måste ju Jocke å möller ofta starta i egen zon och gör av med energi som de behövt i andra lägen.
User avatar
Vitberget
Posts: 169
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Vitberget »

Bara jag som tyckte att Holmström gick försiktigt in i närkamperna igår? Kändes inte som att han litade helt 100 på sitt knä.
User avatar
kopitar
Posts: 2583
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by kopitar »

Jag åker då på matchen imorgon, tur att baren är öppen det lär behövs :lol:
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by Tobbe »

Vitberget wrote:Bara jag som tyckte att Holmström gick försiktigt in i närkamperna igår? Kändes inte som att han litade helt 100 på sitt knä.
Det är väl så vi spelar nu för tiden? Såg ingen utom Alm kanske som gick in i en närkamp.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 38 - Linköping HC - Skellefteå AIK - 3/1 kl. 19.00

Post by smogz »

Jag förstår inte varför man aldrig fullföljer vid forechecking, om man sätter press på backen och han får iväg en passning och ändå åker på en rejäl rökare i sargen, blir kan ju lite mer stressad nästa gång nån kommer och checkar. Risken för att han gör misstag ökar och tredje gången snor man pucken.

Så gör ju de flesta motståndare när de stressar våra backar. Våra forwards åker, svänger runt och viftar lite med klubban för att sedan glida tillbaka och ställa upp i mitten. Efter tre såna checkningar kan ju backen lugnt stå kvar med pucken helt ostressad.

När man är uppställda i mittzon är man för stillastående, står fel eller backar undan för lätt. Dessutom är den som inte riktigt checkade efter. Motståndarna har aldrig några problem att ta blå.

Jag fattar helt enkelt inte taktiken. I egen zon sätter man lite halvhjärtad press men inte tillräcklig för att hota puckhållaren som då har fri lejd att passa fyra spelare om de bara rör på sig. Detta eftersom AIKs kvarvarande box är väldigt orörlig.

Nä maken till oeffektivt och halvhjärtat försvarsspel har jag inte sett från AIK sen Skellefte Hockeys dagar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked