Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Norrland74 »

Varför inte ge Sam Hallam 2 mille per år i 5 år.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by BubbelVe »

Det såg likadant ut ifjol men då vi vann så mycket var det inte så många som gnällde, nu med hälften så bra spelare och en backsida som är rakt igenom usel ( undantagen Aho och i viss mån Djuse) så märks det pinsamt mycket. Jag har fått kritik i tre säsonger för att jag tyckt det blivit tråkigt även då laget vinner. Ingen press längre förutom en eller två som alibipressar, tidigare fanns det fem man som pressade så när Skellefteå vann pucken blev det livsfarligt på en gång.

Nu backar hela laget in i egen zon så oavsett om det är EQ eller BP är det enkelt ta sig in i zon sedan sjunker försvaret ihop till boxplay medans gamla fina AIK så hade du prick NOLL tid att hantera pucken rättvänd.

Spelet som tog Skellefteå till toppen är borta och med det underhållningen. Jag har de senaste 15 åren knappt missat en match. I fjol och framförallt i år har jag stängt av och inte sett klart ett flertal matcher. Sittplatsen i Arenan är jag oerhört nöjd över att inte lägga över sjutusen kronor på längre.

Att betala detta lag samma lön som laget för tre år sedan är bland den sämsta utdelning per krona jag sett.

För fyra år sedan platsade tre kedjor i tre kronor (och andra landslag) nu är Jocke Möller och Ortio de enda på internationell nivå (sorry Aho )
Men så länge flosklerna från AIK och Norrans fullständigt OKRITISKA (okunniga) granskning fortsätter ta intresset från hockeyn är allt som vanligt då....
Allt i svart, nä vi kan fortfarande gå till slutspel, vi kan till och med gå långt, (till och med hela vägen) men att få tillbaka underhållningen.?....njäe inte en chans inte med detta spelsätt, och denna backsida!!!
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Norrland74 »

Hallam är nästa landslagscoach efter Grönborg. Först 3 år i AIK.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Chippen »

Norrland74 wrote:Varför inte ge Sam Hallam 2 mille per år i 5 år.
Han är inte från Skellefteå eller har anknytning hit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by nishog04 »

"Return to sender, address unknown" passar väl in på AIK:s passningsspel denna säsong. Även "Kom hem, vi börjar om igen".
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Norrland74 »

Chippen wrote:
Norrland74 wrote:Varför inte ge Sam Hallam 2 mille per år i 5 år.
Han är inte från Skellefteå eller har anknytning hit.
Tyvärr har vi kontrakt med hela tränarstaben vad jag vet.

Öbba kan vi skicka. Kanske Bert åxå.
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Norrland74 »

Stör mig på att alla i laget ska lägga små flopppass över hela isen i låg fart. Varför inte spela lite enklare. Tom Per Lindholm försöker spela som Larionov.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by kopitar »

#låtdomfundera
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Empress »

Matchen jämn 5 mot 5 ? Bagdad Bert på den kommentaren.
Utspelade i 60 min.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by nishog04 »

Hann någon bocka av alla floskler Bert radade upp? Det blev rätt många.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Musslan »

Begriper inte att ingen i laget visar nått jävla hjärta ???? Bryr sig igen att dom blir rövknullade av Hallams gäng hela matchen ? Inga känslor, ingen som delar ut nån tveksam tackling eller nått ? Själv hade man rivit inredningen i omklädningsrummet sen hugge nån jävel i vaden framför mål och filmat när nån rörde en ... men inte en jävel visar nått !!! Blir så jävla less !!
cleo
Posts: 718
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by cleo »

Problemet är forfarande som hela säsongen, vi har för dåliga backar och backspelet i egen zon funkar inte.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Rollie »

Finns ingen tränare som skulle göra det här laget så mycket bättre. För många gnuggare, för dåliga backar, svaga i närkampspelet rakt över. Hoppas det här experimentet (fantasin) att ersätta kilon med hjärta/lungor snart upphör
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by p-play »

Norrland74 wrote:
Chippen wrote:
Norrland74 wrote:Varför inte ge Sam Hallam 2 mille per år i 5 år.
Han är inte från Skellefteå eller har anknytning hit.
Tyvärr har vi kontrakt med hela tränarstaben vad jag vet.

Öbba kan vi skicka. Kanske Bert åxå.
Jag har länge hävdat att Hallam är den skickligaste taktikern i serien. Tyvärr lär han aldrig ens komma på fråga för oss. Växjö har större budget än oss och antagligen en annan lönemodell för tränarna än oss. Vi har tre tränare som antagligen ligger över vad en assisterande tränare tjänar. Vad gäller användande av styrspel så har jag för mig att Klockare sade i någon intervju att det var en strävan att spela lite mer styrspel i år för att spara mer energi. Öberg verkar för övrigt helt malplacerad. Om det fortsätter med så här defensivt spel i matcherna så är frågan vem som somnar först, Öberg eller publiken.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Chippen »

Rollie wrote:Finns ingen tränare som skulle göra det här laget så mycket bättre. För många gnuggare, för dåliga backar, svaga i närkampspelet rakt över. Hoppas det här experimentet (fantasin) att ersätta kilon med hjärta/lungor snart upphör
Vi kanske måste försöka soela efter vad materialet säger och inte följa slogan så mycket.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by nr86 »

Tycker Bud var en av de spelare som gjorde skillnad ikväll. Möller kämpar och Jocke har kommit i en liten svacka.
Fattar inte vad som hänt med Calof? Han är sig inte alls lik. Tror vi måste ändra vårt spel när vi möter VLH. Det är tydligt att vi blir helt utmanövrerade i de matcher vi spelat hittills. Hoppas vi får tillbaka några spelare snart. 25 och 15 verkar kunna vara tillbaka snart och det behövs. Sedan blir vi mycket bredare när JVM spelarna kommer hem igen. Det kommer vi att behöva.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by p-play »

Chippen wrote:
Rollie wrote:Finns ingen tränare som skulle göra det här laget så mycket bättre. För många gnuggare, för dåliga backar, svaga i närkampspelet rakt över. Hoppas det här experimentet (fantasin) att ersätta kilon med hjärta/lungor snart upphör
Vi kanske måste försöka soela efter vad materialet säger och inte följa slogan så mycket.
Ja, men då borde man spela med fart och forecheck då detta ofysiska lag är inte byggt för styrspel och spel i lågt tempo.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Chippen »

p-play wrote: Ja, men då borde man spela med fart och forecheck då detta ofysiska lag är inte byggt för styrspel och spel i lågt tempo.
Fast forechecking innebär ju ofta tacklingar och sådant pysslar vi inte med.

Fan vad jag saknar Martin Lundberg!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by nishog04 »

Kan Niklas Jihde vara aktuell för comeback? Han gillar ju innebandy. Bör passa AIK:s spelmodell som handen i handsken!
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Musslan »

nishog04 wrote:Kan Niklas Jihde vara aktuell för comeback? Han gillar ju innebandy. Bör passa AIK:s spelmodell som handen i handsken!
Torde väl finnas nån fler pygme i j20 som kan åka rakt fram ...
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by p-play »

nr86 wrote:Tycker Bud var en av de spelare som gjorde skillnad ikväll. Möller kämpar och Jocke har kommit i en liten svacka.
Fattar inte vad som hänt med Calof? Han är sig inte alls lik. Tror vi måste ändra vårt spel när vi möter VLH. Det är tydligt att vi blir helt utmanövrerade i de matcher vi spelat hittills. Hoppas vi får tillbaka några spelare snart. 25 och 15 verkar kunna vara tillbaka snart och det behövs. Sedan blir vi mycket bredare när JVM spelarna kommer hem igen. Det kommer vi att behöva.
Det som hänt med Calof är att det inte finns någon kedja över som passar honom efter det att Bud anlänt. Wallson uppskattade väl Calof också betydligt mer än vad Öberg verkar göra.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by nishog04 »

Musslan wrote:
nishog04 wrote:Kan Niklas Jihde vara aktuell för comeback? Han gillar ju innebandy. Bör passa AIK:s spelmodell som handen i handsken!
Torde väl finnas nån fler pygme i j20 som kan åka rakt fram ...
Hehe. Jag sitter och känner mig tragisk nu, när jag inser att Daniel Widing visade mer hjärta och jävlar anamma, än vad merparten EGNA PRODUKTER visade ikväll.

Visst fan åkte väl AIK ner för att vinna ikväll? Istället fick man i TV-rutan se ett gäng nackade höns, ledda av tre hålögda fågelholkar i båset. Nu börjar det jävlar bli dags för laget att få isen att brinna under både träningar och match!
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Empress »

AIKs policy är väl att spela med en viss procent spelare från bygden eller
med viss anknytning. Lakers är att ha bästa möjliga lag efter ekonomiska
förutsättningar. Skulle vara intressant veta vad respektives 1a och andra femmor kostar föreningen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by schteffe »

Så fantastiskt skämmig tråd detta. Klaga klaga klaga och nästan inget annat. Till ett lag som senaste 10 matcherna tagit flest poäng tillsammans med VLH och FHC. Klentrogna stackare, får vi ihop det ska VI tammefan stå på torget igen i vår!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Chippen »

schteffe wrote:Så fantastiskt skämmig tråd detta. Klaga klaga klaga och nästan inget annat. Till ett lag som senaste 10 matcherna tagit flest poäng tillsammans med VLH och FHC. Klentrogna stackare, får vi ihop det ska VI tammefan stå på torget igen i vår!
Vad hittar du för positivt med kvällens match förutom att vi lyckades göra två mål?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by svea_man »

schteffe wrote:Så fantastiskt skämmig tråd detta. Klaga klaga klaga och nästan inget annat. Till ett lag som senaste 10 matcherna tagit flest poäng tillsammans med VLH och FHC. Klentrogna stackare, får vi ihop det ska VI tammefan stå på torget igen i vår!
Vi va fan kassa ikväll !
Alltså jag undra vi har ju enligt sport chefen letat en back hur kan då Växjö hitta en Direk o inte vi va fan.
Nä blir inte Guld i år bara hoppas man lär sig nått iår för dom säger ju att dom har utvärdera dom senaste 2 år vad dom gjort galet så att säga å det blir bara sämre.
Nä jag hoppas att man våga verva ordentligt nästa år o inte överskattad våra egna juniorer o spelare från bygden man kan ju bevisligen spela hockey o man kommer utifrån också o så måste våran spelidé ses över helt sönderläst måste spela rakare o snabbare vi är så jävla långsamma i spelt som det är nu..
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by kopitar »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... appa-honom" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Larstage »

Svaret är högmod. Som alltid går före fall, lika sant idag som för femtusen år sedan. Föreningen är tammefan illa ute om man fortsätter att sätta sig på höga hästar, utan att ha täckning för det. AIK modell 16/17 är inte Sveriges bästa lag, det blir inte den femte raka seriesegern, eller den sjunde raka finalen, eller för den delen det fjärde SM guldet.

Föreningen går igenom en kris för första gången på många, många år. Men kriser är också möjligheter, de kan utgöra ett avstamp till utveckling och något nytt. Men då måste man släppa sargen, se verkligheten som den är och jobba utifrån de förutsättningar man faktiskt har.

För övrigt är mitt betyg på AIK;s insats igår kväll ett kraftigt IG. Att vi tilläts få ett par mål på slutet och lite skott på mål berodde ju på att Växjös seger var klar och att de spelade mindre fysiskt i tredje perioden.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by bsa »

AIK har med tur och skicklighet kunnat hålla en hög nivå trots spelaomsättning som man får som toppklubb i tredje-fjärde liga i värden. Att lyckas med det konststycket kan inte lyckas alltid. Man har troligen haft lite väl mycket tur med nyförvärv och utveckling på ungdomar, och fått för sig att det löser sig tillsist (högmod). Detta år skulle komma förr eller senare är ganska logiskt. Problemet är väl att klubbens dragningskraft för spelare som vill vidare i kariären lär avta ganska snabbt. Nu blir det intressant vad man gör av detta, med lite tur så är lagets två bästa backar friska spelsugna och i form till slutspelet. Fem forwards till som slåss om en plats i laget. Det är väl troligen hårdkörning underuppehållet i år också med en dippad form ett par matcher som alltid. Så tillsist så kan det bli semi eller tom final i vår.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Växjö lakers - Skellefteå AIK kl 19:00 30/12

Post by Larzon »

haha, alltså herregud, vi ligger sjua med TVÅ poäng upp till fjärdeplatsen och ni snackar om kris när vi haft i stort sett hela laguppställningen på skadelistan.

släpp sargen
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Locked