Omg 21 - Skellefteå AIK - Leksands IF - 24/11 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 21 - Skellefteå AIK - Leksands IF - 24/11 kl. 19.00

Post by Larzon »

Får känslan av att han går på autopilot ut till hörnen I egen zon.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 21 - Skellefteå AIK - Leksands IF - 24/11 kl. 19.00

Post by Chippen »

Larzon wrote:Får känslan av att han går på autopilot ut till hörnen I egen zon.
Håller med i din beskrivning av MP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 21 - Skellefteå AIK - Leksands IF - 24/11 kl. 19.00

Post by nr86 »

Djuse tycker jag är årets mest positiva överraskning. Aho visste man liksom skulle ta kliv men Djuse hade då jag inga förväntningar på. Grym på rören och verkar ha en skridskokondis utöver det vanliga.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Omg 21 - Skellefteå AIK - Leksands IF - 24/11 kl. 19.00

Post by Akerman2 »

nr86 wrote:Djuse tycker jag är årets mest positiva överraskning. Aho visste man liksom skulle ta kliv men Djuse hade då jag inga förväntningar på. Grym på rören och verkar ha en skridskokondis utöver det vanliga.
Loggade helt seriöst in på forumet för att i all denna misär hylla just Djuse. Men det var redan skrivet ;)

Var ju den backen man trodde man skulle vara mest orolig över att se på isen, men han har imponerat.
Loggar mest istid av samtliga och gör är tillsammans med Aho bästa back för tillfället.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Omg 21 - Skellefteå AIK - Leksands IF - 24/11 kl. 19.00

Post by Fdskebo »

Akerman2 wrote:
nr86 wrote:Djuse tycker jag är årets mest positiva överraskning. Aho visste man liksom skulle ta kliv men Djuse hade då jag inga förväntningar på. Grym på rören och verkar ha en skridskokondis utöver det vanliga.
Loggade helt seriöst in på forumet för att i all denna misär hylla just Djuse. Men det var redan skrivet ;)

Var ju den backen man trodde man skulle vara mest orolig över att se på isen, men han har imponerat.
Loggar mest istid av samtliga och gör är tillsammans med Aho bästa back för tillfället.
Jag trodde inför säsong att han skulle slåss om en plats i 3e backpar tillsammans med några av våra juniorer. Nu har ju skador reviderat vår lineup rätt hårt (+ att exempelvis MP är helt under isen) vilket gör att han klättrat i hirarkin. Men mot lag som sätter hård press och stressar får han direkt problem och levererar sina pass sämre än vad postnord lyckas leverera post, precis som så många andra i vårt kära lag. Aho är undantaget som bekräftar regeln.

Jag tror Leksand passar oss perfekt just nu. Vi skulle få möta dem i back to back några gånger på raken så att vi kan få till vårt spel. Leksand checkar inte så hårt vilket ger oss tid att bygga upp spelet på ett annat sätt. Som det ser ut nu så vill alla tänka till en extra gång vilket gör att vi sätter oss i pissiga situationer direkt något lag checkar hårt.

De gånger vi spelar som vi ska ser det bra ut, sen kommer det någon sekvens där mottagaren/avlastaren hamnar på mellis och inte åker rätt eller gör det den ska. Då blir det "smarta" passet till en indianare och osäkerheten sprids som en löpeld i laget... Det resulterar i att spelare "hjälper" varandra i fel lägen och vips så är vi överspelade och åker på ett baklängesmål.
Locked