F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3069
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Gör vi? Räknas inte målvakts- och försvarsspel med när man summerar hurvuda man gjort en bra eller dålig match?
Jo, men vilken match i serien har vi gjort bättre?
Match två och fyra är definitivt bättre matcher i min bok. Jag tycker nog även att match ett och tre också är bättre. Idag får vi två mål till skänks och ger bort fem. Av egen kraft spelar vi 1-5. Hemma. I en match vi inte får förlora. Så fort vi får vittring har Frölunda inga som helst problem att slå oss tillbaka. Enda perioderna som vi spelar bra är när Frölunda leder med tre mål, dvs när de har ytterst begränsade incitament att producera framåt och kanske känner en viss lojhet i defensiven. Jag har svårt att se att detta var en särskilt bra match faktiskt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Biocellatus »

tur vi inte vann.. Fy fan vilka fula budget-guldhjälmar
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Lappmössan »

Biocellatus wrote:tur vi inte vann.. Fy fan vilka fula budget-guldhjälmar
Försöker trösta mig med detta och att deras firande var tamt som fan :| Trodde att jag skulle känna mig besudlad över att se något annat lag fira i vår borg men det blev ändå oväntat oförargligt.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Chippen »

Fånigt om det stämner att AIK lät Frölunda få öl i omklädningsrummet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1112
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Fdskebo »

Jag tycker inte att vi spelat särskilt bra i någon av matchserierna.

Periodvis finns det givetvis ljusglimtar, men överlag så har man ju som åskådare mest varit frustrerad. Stjärnor som underpresterat match efter match, seriens bästa PP blev till slutspelets sämsta. Passningar som vanligtvis suttit på tejpen har kommit i knähöjd eller en meter bakom, skotten har suttit i målvaktens bröstplatta alternativt en halvmeter utanför, ja om den inte tagit i block vill säga och genererat en kontring.

För att vinna guld måste man ha det där lilla extra, och det fanns inte där öht.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by StigVig »

Chippen wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Gör vi? Räknas inte målvakts- och försvarsspel med när man summerar hurvuda man gjort en bra eller dålig match?
Jo, men vilken match i serien har vi gjort bättre?
Första hemmamatchen och båda bortamatcherna
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by StigVig »

StigVig wrote:
Chippen wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Gör vi? Räknas inte målvakts- och försvarsspel med när man summerar hurvuda man gjort en bra eller dålig match?
Jo, men vilken match i serien har vi gjort bättre?
Första hemmamatchen och båda bortamatcherna
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by schteffe »

Image
Känner mig ungefär lika full av energi som Petter R. Tomt.
User avatar
TigerShark
Posts: 3910
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by TigerShark »

Chippen wrote:Fånigt om det stämner att AIK lät Frölunda få öl i omklädningsrummet
Enligt en artikel i aftonblaskan så fick dom INTE det. Jävla småaktigt att inte låta dom fira sitt guld.

I artikeln står det "De vägrade servera oss öl i omklädningsrummet." Kan ju iofs tycka att man ska ha med eget öl till sitt guldfirande, vet inte hur det fungerade senast vi vann men vet iaf att våra spelare drack öl i omklädningsrummet efter matchen.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Chippen »

TigerShark wrote:
Chippen wrote:Fånigt om det stämner att AIK lät Frölunda få öl i omklädningsrummet
Enligt en artikel i aftonblaskan så fick dom INTE det. Jävla småaktigt att inte låta dom fira sitt guld.

I artikeln står det "De vägrade servera oss öl i omklädningsrummet." Kan ju iofs tycka att man ska ha med eget öl till sitt guldfirande, vet inte hur det fungerade senast vi vann men vet iaf att våra spelare drack öl i omklädningsrummet efter matchen.
Menade naturligtvis det. Blir inte rätt då jag sitter på mobilen.

Fast det blir ju inte bättre om man har egen öl till omklädningsrummet om Pea ska skylla på utskänkningstillståndet. Det är ju fan snarare värre skulle jag tro.

Näe, pinsamt av AIK!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by p-play »

Det är ju kommunen som har sagt ifrån så skyll inte på AIK. Det var väl någon pappersvändare där som hade åsikter om det när vi vann och det dracks.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Chippen »

p-play wrote:Det är ju kommunen som har sagt ifrån så skyll inte på AIK. Det var väl någon pappersvändare där som hade åsikter om det när vi vann och det dracks.
Tror jag inte ett dugg på, speciellt inte som det var ok att dricka champagne på isen och i omklädningsrummet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Larzon »

Det är upp till Frölunda att ta med sig och köpa alkoholen, har ingenting med AIK att göra.

Hade AIK sålt sin öl från Rinkside/barerna hade dom kunnat råka illa ut.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by lundkvist »

Med tanke på att kommunalrådet nyss har varit åtalad men sedemera friad för att ha beviljat alkoholtillstånd frikostigt, vill nog inte kommunen exponeras för risken att samma sak sak hända igen. Dvs att nån präktigt mupp från t.ex. länsstyrelsen eller folkpartiet skickar in en anmälan.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by GroovyEd »

AIK blev väl knappast serverade öl i omklädningsrummet av varken FBK eller Lule, eller?
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Chippen »

Larzon wrote:Det är upp till Frölunda att ta med sig och köpa alkoholen, har ingenting med AIK att göra.

Hade AIK sålt sin öl från Rinkside/barerna hade dom kunnat råka illa ut.
Känns ju för mig värre att man tar med sig alkohol och dricker det i en lokal som inte har utskänkningstillstånd, än att AIK säljer en back pilsner.
Helt ärligt så tror jag inte att någon hade brytt sig, speciellt inte om det stämmer det som står i artikeln. Att de FICK champagne.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Trollet »

AIK drack Kallholmen så det lär de ha haft med sig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Skidrow »

Tyvärr har inte Hanses en av sina bättre dagar och Backlund var katastrofalt dålig sen duttas det för mycket i egen zon man får inte ut pucken vilket gav Frölunda flera mål.
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Os72 »

StigVig wrote:
Os72 wrote:Inte nog med att de vann, detta är också "början på en dynasti", säger Wennerholm... (varför slutar jag inte att läsa hans skit?)
Han sa väl samma sak efter modos flytguld 2007 och vad hände med den dynastin :lol:
Mumlade väl också nåt liknande efter Brynäs flytguld 2012
Vingelholm har Ingen koll alls som vanligt
Och idag skriver han att vi knappast kommer att ta guldet nästa år heller. En siare av rang.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by schteffe »

Stor eloge till klacken, klackledare, NP & CD och publiken som höll igång matchen igenom trots ideliga besvikelser!
Locked