Målvakter 2016/17

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Målvakter 2016/17

Post by groenahulken »

Man kan ju inte först vara ute efter Fasth sen nöja sig med Hanses?
User avatar
vonschnauser
Posts: 989
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Målvakter 2016/17

Post by vonschnauser »

Markström kan vi nog glömma, då det äntligen lossnat lite borta i NHL.

Fasth verkar ha runnit ut i Sanden...

Nilsson drar nog till KHL där han spelat som en king tidigare besök!

Vad finns det för toppmålvakter(utan kontrakt) kvar? :roll:
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Nilstorp? Anders Nilsson? Vad tror vi. Att Gustav och Hanses delar? Tror mer på Gustav.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Trollet »

Vad som helst utom Hanses. Tar hellre Clemens tredjemålvakt. Där finns iallafall inte facit på frågan om han håller kontinuerligt på elitnivå.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Målvakter 2016/17

Post by groenahulken »

Nån utländsk då?
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Målvakter 2016/17

Post by Balotelli »

vonschnauser wrote:Markström kan vi nog glömma, då det äntligen lossnat lite borta i NHL.

Fasth verkar ha runnit ut i Sanden...

Nilsson drar nog till KHL där han spelat som en king tidigare besök!

Vad finns det för toppmålvakter(utan kontrakt) kvar? :roll:
jag har ett vagt mine av att han ska ha vantivts I Russia ( Nilsson ) samt ska ha sagt att ryssland var oaktuellt med ett nyfött barn. Men vi håller tummarna.
Blir det förlängning med Hanses blir jag otroligt besviken
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Mkt chansartat med någon utländsk.Tips på någon som är bland topp 3 i shl och skulle vara möjlig?
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Målvakter 2016/17

Post by lobo »

Balotelli wrote:jag har ett vagt mine av att han ska ha vantivts I Russia ( Nilsson ) samt ska ha sagt att ryssland var oaktuellt med ett nyfött barn. Men vi håller tummarna.
Blir det förlängning med Hanses blir jag otroligt besviken
Fram med PEOs favoritargument bara så nappar Nilsson (som jag verkligen skulle känna mig trygg med! )
Bra förskolor i Skellefteå ;-)
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

krysset wrote:Nilstorp? Anders Nilsson? Vad tror vi. Att Gustav och Hanses delar? Tror mer på Gustav.
Glöm Nilshtorp. Ingen bra målvakt.

Då är fan Fernström från Karlskrona bättre, om han nu inte har kontrakt. Tror inte att det kommer att komma en känd målvakt till oss, typ Markström, Nilsson, Gustavsson etc. Bara en känsla jag har.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Målvakter 2016/17

Post by smogz »

Intressant med målisar.

Finns ju några här och där som kan vara intressanta.

Christian Engstrand spelade 35 matcher för Blues i Finland i vinter. 184 cm lång, 93 kilo (fet?)
A butterfly goalie that still stands up more than your average modern style goaltender. Is a very consistent netminder with few weaknesses. Has good confidence, attitude and is very calm in net. Hockey sense is very good, he is fairly good with the stick and has quick reflexes

Jonas Gustavsson spelade 24 matcher för Boston i vintras. 193 cm, 91 kilo.
A tall goaltender with good overall skills. Gustavsson is a modern day goalie and plays aggressive goaltendending where he likes to challenge the shooters. He is strong mentally and quite agile. Has no major weaknesses in his goaltending style, but can work on redirecting his rebound better.

Anton Forsberg 41 matcher för Lake Erie Monsters, 191 cm, 87 kilo.

Anders Nilsson 29 matcher för tre olika lag, 27 i NHL och 2 i AHL.
A huge goaltender that is technically skilled. Nilsson has good hockey smarts plays with calmness and has good mental strength. Challenges the shooters and has been very consistent during his career, rarely having bad games. Furthermore, he is athletic and quite agile.

Jhonas Enroth spelade 16 matcher för Kings med bra räddningsprocent. Kort 181 cm, 78 kilo.
Enroth is a somewhat undersized butterfly goalie, but very quick and agile. He is very consistent and rarely has an off game. His reflexes are top notch and he has a very quick and impressive glove. He moves well from side to side and has a noticeable winner's instinct.

Niklas Lundström Spelade 22 matcher i vinter. med blandade resultat i AHL och ECHL. 188 cm, 88 kilo.

Mark Owuya Spelade bara 15 matcher i vinter för Grizzlies i ECHL. 187 cm, 88 kg.
To describe Owuya as a goaltender is not very easy. A butterfly goalie with a technique that is not very developed nor pretty, but he has good attitude, self confidence and stops the pucks, which it all is about in the end. He has a lot of advantage being of large size (6’2) and is pretty good at moving side-to-side. Has problems with high shots. Agility could still be better.

Vetefan. Men Anders Nilsson, Anton Forsberg eller Christian Engstrand känns intressanta.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Målvakter 2016/17

Post by Markman »

*Enroth kan du stryka direkt, han är ju snudd på en förstamålis i NHL (och skulle mycket väl kunna ta den posten i snudd på en tredjedel av lagen)
*Mark-in-the-park Owuya är nog en av få målvakter där jag snudd på hellre ser att Hanses får förlängt...
*Lundström känns helt klart som ett nerköp, långt ifrån en toppkeeper i SHL.

Övriga skulle nog kunna funka dock, i varierande omfattning så klart.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Engstrand? Nej tack.

Daniel Larsson?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Målvakter 2016/17

Post by Lidlund »

Har hellre Jesper Eriksson som första målis än Engstrand tbh..
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

groenahulken wrote:Man kan ju inte först vara ute efter Fasth sen nöja sig med Hanses?
Vem har sagt till 100 % att vi varit ute efter Fasth?
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Målvakter 2016/17

Post by John »

Det blir Hanses. Så är det. Hoppas han tar ett mentalt kliv, när han är förstekeeper eller i alla fall 50/50. Hans(es) bästa tid i AIK var ju när Svensson var skadad. En annan sak att kliva in i slutspelet, med den anspänningen o s v.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Målvakter 2016/17

Post by snorhyveln »

Hoppas på en "riktig" förstamålis.
Gurra har jag på avstånd följt sedan pojktiden, å målvakt....
Njae....
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

John wrote:Det blir Hanses. Kan ta vilka vad som helst på det.
Innan finalserien var kanske AIK & Leksingen muntligt överens.
Finns inte en chans i helvetet att man skriver kontrakt med han i detta läge :shock:
Krossa Skiten!!!!!
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

StigVig wrote:
John wrote:Det blir Hanses. Kan ta vilka vad som helst på det.
Innan finalserien var kanske AIK & Leksingen muntligt överens.
Finns inte en chans i helvetet att man skriver kontrakt med han i detta läge :shock:
Skulle vara intressant om Norran kunde gräva lite i målvaktsfrågan ju.
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Målvakter 2016/17

Post by John »

StigVig wrote:
John wrote:Det blir Hanses. Kan ta vilka vad som helst på det.
Innan finalserien var kanske AIK & Leksingen muntligt överens.
Finns inte en chans i helvetet att man skriver kontrakt med han i detta läge :shock:
Så... Hur lyder ditt vadförslag?
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

John wrote:
StigVig wrote:
John wrote:Det blir Hanses. Kan ta vilka vad som helst på det.
Innan finalserien var kanske AIK & Leksingen muntligt överens.
Finns inte en chans i helvetet att man skriver kontrakt med han i detta läge :shock:
Så... Hur lyder ditt vadförslag?
Finns inga odds eftersom LJ eller Lindgren ej har skrivit kontrakt med Leksingen
Krossa Skiten!!!!!
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Målvakter 2016/17

Post by pttr »

En bra svensk målvakt känns i nuläget smått osannolikt att skaka fram. Kanske man måste leta över viken och se vad som finns tillgängligt där. Någon som vet om exempelvis Atte Engren är tillgänglig och något att ha?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8046
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Varför är det osannolikt?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Trollet »

MrMadhawk pratar om Henke Karlsson som tänkbar målvakt i AIK nästa år.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Målvakter 2016/17

Post by groenahulken »

krysset wrote:
groenahulken wrote:Man kan ju inte först vara ute efter Fasth sen nöja sig med Hanses?
Vem har sagt till 100 % att vi varit ute efter Fasth?
Till 100% vet jag väl inte men det var väl MrMadhawk som nämnde det.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Målvakter 2016/17

Post by ossian »

Ifall Hanses kan spela som han gjorde när Svensson var skadad så tycker jag vi ska behålla honom. Problemet är mer de djupa dalarna. Statistiken är inte så dålig på Hanses, och det är de djupa dalarna som drar ned den. Tror AIK att han kan hålla en jämnare nivå tycker jag han är värd att satsa på.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Trollet »

ossian wrote:Ifall Hanses kan spela som han gjorde när Svensson var skadad så tycker jag vi ska behålla honom. Problemet är mer de djupa dalarna. Statistiken är inte så dålig på Hanses, och det är de djupa dalarna som drar ned den. Tror AIK att han kan hålla en jämnare nivå tycker jag han är värd att satsa på.
Tycker inte han spelade så bra senast Svensson var skadad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Målvakter 2016/17

Post by Rollie »

ossian wrote:Ifall Hanses kan spela som han gjorde när Svensson var skadad så tycker jag vi ska behålla honom. Problemet är mer de djupa dalarna. Statistiken är inte så dålig på Hanses, och det är de djupa dalarna som drar ned den. Tror AIK att han kan hålla en jämnare nivå tycker jag han är värd att satsa på.
Tro och hoppas på den här nivån håller inte, man måste veta att man har åtminstone en stabil målvakt.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Målvakter 2016/17

Post by Hank »

Henrik Karlsson är för en stängd liga.

Tack men nej tack.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Målvakter 2016/17

Post by Bilderberg »

Hank wrote:Henrik Karlsson är för en stängd liga.

Tack men nej tack.
- "Kalasbra"

Vill jag minnas.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Målvakter 2016/17

Post by jokarfo »

Hank wrote:Henrik Karlsson är för en stängd liga.

Tack men nej tack.
Instämmer. Vi har och har tidigare haft en hel hög med sköna killar i vårt lag därifrån men Henrik Karlsson gör verkligen skäl för allt det negativa som invektivet "stockholmare" brukar inrymma. Jag får intryck av honom som genuint dryg och extremt full of himself. Plus att han är en betydligt sämre målvakt än Mackan och ett riktigt så stort hopp ner i kvalitét tror jag inte att AIK vill eller bör göra.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked