Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Rampa wrote: Ska jag tolka det som att du är av samma åsikt då, eftersom du hela tiden försöker övertyga mig om något jag inte skriver i inläggen?
Jag står då för den åsikten att Shl och förbund bör se över detta om det tenderar att bli vardagsrutin.
Eftersom klubbarna gemensamt äger ligan så finns det ingen anledning för dem att skapa några som helst regler kring sånt här. De är ju själva initiativtagare till den här dräneringen av spelare, så en omröstning i SHL-ledningen skulle sannolikt sluta med 14-0 för att fortsätta som man gör.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Och att inte supportrarnas förtroende räknas in i klubbarnas beslut om vad som är långsiktigt bäst.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Rampa wrote:
Trollet wrote: Du skrev att vi får se vem som har rätt, Ritola eller Madhawk. De säger samma sak. Den som inte säger samma sak är Savonen.
Förstår inte vart du vill komma med ditt hackande på mina inlägg.
Enligt Savonen sa inte Ritola och Madhöken samma sak. Åtminstone kan då inte jag läsa ut det i,

"Mr Madhawk gjorde en intervju med Ritola själv i fredags. Ritola förnekade då att något var på gång. Madhawk uppgav då att klubben Fribourg–Gottéron skulle kunna vara klubben som på gång"

detta klipp.
Det är skillnad på att hacka på någon och ha en annan åsikt. Har ingen anledning att hacka på dig!

Så här har det gått till i kronologisk ordning:

1. Madhawk hade informationen att en klubb i Schweiz var intresserad av att ta över Ritola.
2. Han frågade Ritola som dementerade totalt.
3. Norran skrev om exakt samma sak som Madhawk men gick på hårdare, "sannolikt spelat sin sista match i AIK". Detta utan att ringa Ritola och fråga.
4. Madhawk skrev ett nytt inlägg, hänvisade till Norran och deras info, lade till vilken klubb det handlade om, samt öronproblemen.

Madhawk har egentligen inte sagt nånting i frågan, han har bollat frågan till Ritola som dementerat. och han har fyllt på sitt första inlägg med info om vilken klubb det handlar om, och öronproblemen.

Savonen däremot har gått ut hårdare och sagt att Ritola "med största sannolikhet spelat sin sista match i AIK". Det har Madhawk inte gjort.

Alltså:

Ritola: "Jag stannar definitivt."
Madhawk: "Rykten säger Schweiz och Fribourg men det dementeras helt av Ritola."
Savonen: "Ritola drar till Schweiz."
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Med tanke på hur försiktiga Norran brukar vara innan de går ut med något så betraktar nog de flesta det som klart att han lämnar. De brukar inte direkt kasta ur sig spekulationer som en del andra tidningar gör (och det skall de faktiskt ha credit för).
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Sarvonen skrev väl någonting med "Från varandra oberoende källor" också? :roll:
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by freddus »

Alm tillbaka alltså!
http://www.skellefteaaik.se/artikel/p8g1aiolr-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

freddus wrote:Alm tillbaka alltså!
http://www.skellefteaaik.se/artikel/p8g1aiolr-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Äntligen lite bra nyheter! Skönt!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Hur är skadestatusen på Alm? Visst hade han problem med någon långdragen skada i slutet av förra säsongen va? Någon som har bättre koll?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Markman wrote:Hur är skadestatusen på Alm? Visst hade han problem med någon långdragen skada i slutet av förra säsongen va? Någon som har bättre koll?
Minst sex månader bort var det senaste jag hörde.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Rör då sig totalt obehindrat redan nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

vonschnauser wrote:
freddus wrote:Alm tillbaka alltså!
http://www.skellefteaaik.se/artikel/p8g1aiolr-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Äntligen lite bra nyheter! Skönt!
Gött mos
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Scandic24 »

Kolla Alms "pokerface" när Petter Granbergs namn dyker upp...
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Han lär bli kvar i NHL.
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fetisov »

Undrar om Lindgren är allvarlig när han säger att det är bra med ett tvåårskontrakt så vi får lite kontinuitet :?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2016/2017

Post by don_tomassso »

Man bryter helt med Ritola.Tydligen skall han ha öron problem.Å tål inte flygningar.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/e ... gen-598148" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Med andra ord så blir det troligtvis ingen ersättning. Han har det säkert problematiskt, men det känns fortfarande som om det finns tiotalet frågetecken som borde rätas ut och hela affären stinker.
Om man ville lösa det så borde man kunna göra det. Han skulle t ex kunna avstå från vissa bortamatcher och ta nattåg till 08-land för andra matcher tills man utvärderat saken bättre. Han verkar ju ha kunnat flyga när han spelade i Modo och Leksand och till Vm tog han ju också flyget.
Intervju tidigare: "Jag blir kvar här, säger han bestämt." Det visade sig ju vara värt ungefär lika mycket som att den där Löven-matchen skulle spelas hemmavid i år.
Last edited by p-play on 30 May 2016, 20:26, edited 1 time in total.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Vad stinker? För mig är förklaringen tillräckligt bra. Det funkar ju inte att ha det som han haft det tydligen. Allt är inte en konspiration. Synd på en sån talang. Jaja. Nya tag. Nu har Lindgren lite att bita i.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2016/2017

Post by phx70 »

Får hoppas att dom presenterar ersättaren tämligen omgående
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Klart det hade gått att lösa, allt handlar om hur stora uppoffringar främst klubben men även Ritola var beredda att göra.

Han hade nog klarat att spela kanske 30-35 grundseriematcher utan att flyga. Slutspelet hade blivit tufft förstås. Det beslutet låg ju i AIKs händer för hade de ställt det kravet hade ju Ritola tvingats ställa upp. Det är väl mänskligt att inte ställa det kravet men man kan ju hoppas att vi får jävligt bra betalt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Vi får väl inte betalt alls när parterna verkar bryta kontraktet i samförstånd, eller?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

smogz wrote:Vad stinker? För mig är förklaringen tillräckligt bra. Det funkar ju inte att ha det som han haft det tydligen. Allt är inte en konspiration. Synd på en sån talang. Jaja. Nya tag. Nu har Lindgren lite att bita i.
1. Att killen går ut och säger att han blir kvar när affären uppenbarligen är klar och det är klart att han lämnar. 2. Att han säger att problemen är så svåra att de i princip omöjliggör flygning, samtidigt som han precis flugit till VM och spelat där. 3. Att problemen inte lades fram innan han skrev på ifjol. De måste ha funnits där i flera år. Att det sedan blivit värre när han varit tvungen att flyga varannan dag är väl bara väntat. 4. Att läkaren säger att han har problem att vistas på hög höjd och sedan väljer Schweiz (Men det kanske bara är kraftiga tryckförändringar som han har problem med?).
All kommunikation skulle ha kunnat skötas mycket snyggare, men nu är det bara att gå vidare och även önska Ritola en tillfriskning.
Last edited by p-play on 30 May 2016, 20:21, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

GroovyEd wrote:Vi får väl inte betalt alls när parterna verkar bryta kontraktet i samförstånd, eller?
Nej, det verkar inte som vi får någon ersättning. Förhoppningsvis slipper vi dock någon lönemånad om kontraktet bryts direkt.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

"– Jag trodde att de här problemen var borta när jag kom hem från USA. Men nu har jag fått problem igen efter flygningar. "

"– Det är först nu några veckor efter säsongen som jag förstår hur illa jag mådde under slutspelet."

"AIK och Rundblad har jobbat hårt för att hitta en lösning på problemen."

"Sportchefen Mikael Lindgren har även undersökt noga om det har gått att hitta resealternativ."

Jag tycker att de där citaten sammanfattar det hela ganska bra. En riktigt pissig situation för AIK såklart, men ännu värre för Ritola som troligtvis hade spelat i NHL om det inte vore för dessa problem. Nu får man väl bara hoppas att Ritola hittar ett ställe där han kan spela utan att flyga och att vi hittar en fullgod ersättare, vilket tyvärr är lättare sagt än gjort.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2016/2017

Post by don_tomassso »

msoe wrote:"– Jag trodde att de här problemen var borta när jag kom hem från USA. Men nu har jag fått problem igen efter flygningar. "

"– Det är först nu några veckor efter säsongen som jag förstår hur illa jag mådde under slutspelet."

"AIK och Rundblad har jobbat hårt för att hitta en lösning på problemen."

"Sportchefen Mikael Lindgren har även undersökt noga om det har gått att hitta resealternativ."

Jag tycker att de där citaten sammanfattar det hela ganska bra. En riktigt pissig situation för AIK såklart, men ännu värre för Ritola som troligtvis hade spelat i NHL om det inte vore för dessa problem. Nu får man väl bara hoppas att Ritola hittar ett ställe där han kan spela utan att flyga och att vi hittar en fullgod ersättare, vilket tyvärr är lättare sagt än gjort.
Å ändå gick de lysande å flyga till Ryssland å Vm???
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Uppriktigt brydde jag mig inte när AIK dumpade Forsell å Lundberg. Forre kändes vara redigt i utförsbacken och Lundberg var i mina ögon outvecklingsbar. Ett par potenta junisar har dessutom skrivit på för andra klubbar.
Som det hela har utvecklat sig känner jag inte så längre.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Funkade uppenbarligen att spela i Modo i tre år och Leksand en säsong också...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

"– Det är först nu några veckor efter säsongen som jag förstår hur illa jag mådde under slutspelet."
Sen är såklart ett flyg till Ryssland mindre påfrestande än ett flyg om dagen under slutspelet. Men har du aldrig varit med om nån som har velat göra nåt så mkt att de inte riktigt fattat när det inte funkar längre? Själv tycker jag att man stöter på dem på div. arbetsplatser då och då; folk som jobbar in sig i väggen osv. Foppa och hans fot är väl ett annat bra exempel.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Han var ju fantastisk i VM dessutom så det är ju uppenbart hur bra det funkat att flyga.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Nu är det bara att gå vidare. Dennis Rasmussen skulle jag gärna se i laget. Vi behöver verkligen lite tyngd.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Håller med!! Måste ju ska in 2 backar och 2 forwards till! Rasmussen naturligtvis Ja Tack! Mattias Bäckman?
Locked