World Cup of Hockey

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

World Cup of Hockey

Post by Markman »

Sverige har presenterat 16 spelare till truppen:
M Henrik Lundqvist, New York Rangers
M Jacob Markström, Vancouver Canucks

B Oliver Ekman-Larsson, Arizona Coyotes
B Victor Hedman, Tampa Bay Lightning
B Niklas Hjalmarsson, Chicago Blackhawks
B Erik Karlsson, Ottawa Senators
B Niklas Kronwall, Detroit Red Wings
B Anton Strålman, Tampa Bay Lightning

F Nicklas Bäckström, Washington Capitals
F Loui Eriksson, Boston Bruins
F Filip Forsberg, Nashville Predators
F Gabriel Landeskog, Colorado Avalanche
F Daniel Sedin, Vancouver Canucks
F Henrik Sedin, Vancouver Canucks
F Alexander Steen, St. Louis Blues
F Henrik Zetterberg, Detroit Red Wings
För det första är det märkligt att man tar ut Jacob Markström före spelare som Robin Lehner och Jonas Enroth. Båda de sistnämnda har presterat klart bättre än Markström, och med sämre förutsättningar. Lehner har räddat poäng för Buffalo ett par gånger, trots att han haft en långdragen skada under säsongen, och Enroth får inte stå så mycket på grund av att han spelar i Kings.

Kronwall är en av mina favoritspelare, men det är nästan så att han börjar ha gjort sitt. Att man behöver ha ledarskap och defensiva spelare köper jag inte, för både Hjalmarsson, Hedman, Strålman och OEL är fullt kapabla att spela defensivt. Jag vill snarare se Klingberg där, med den raketsäsong han har haft i år! Ska det in en till back så kanske Kronwall, men Ekholm eller kanske Oduya borde ligga före där också.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: World Cup of Hockey

Post by Larzon »

Om Martin inte är med vägrar jag titta.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: World Cup of Hockey

Post by Chippen »

Finns ju iofs inget som säger att Markström kommer att vara en 2:e keeper heller, bara för att han tog ut nu. Kan ju vara så att han är den målvakt som trots allt kommer att vara 3:e keeper, och att Grönborg är säker på sin sak där, av en eller annan anledning. Jag hoppas då att Lehner och Enroth slåss om den sista platsen, coh då som om platsen som backup.

Kronwall borde inte varit med. Där tycker jag att Grönborg borde vågat satsa på Adam Larsson, som spelar riktigt bra match efter match för Devils och i mina ögon är Devils bästa försvarare.
Att däremot byta ut Kronwall mot Klingberg rakt av blir inte riktig bra heller, då de inte är riktigt samma spelartyp, så tyvärr föll väl Klingberg bort för att han i dagsläget tampas med Karlsson och Ekman-Larsson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: World Cup of Hockey

Post by Chippen »

Största skrällen hittills är väl ändå att Subban inte tog plats i Kanadas grundtrupp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: World Cup of Hockey

Post by smogz »

Galet att inte Klingberg är med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: World Cup of Hockey

Post by Chippen »

Nja...egentligen inte
Vem ska han slå ut?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: World Cup of Hockey

Post by burk »

Chippen wrote:Nja...egentligen inte
Vem ska han slå ut?
Kronwall borde inte blivit uttagen om man ser till årets säsong utan han kommer med på gamla meriter, jag hade gärna sett denna uppställning istället

Karlsson-Hedman
Klingberg-OEL
Strålman-Hjalmarsson
Larsson

7e back avlastar vid mycket defensiv spel och bp
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: World Cup of Hockey

Post by Chippen »

Kronwall är galet att låsa upp redan, speciellt med tanke på hans skada.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: World Cup of Hockey

Post by smogz »

Chippen wrote:Nja...egentligen inte
Vem ska han slå ut?
Han är trea i poängligan bland backar i NHL. Han slår ut alla utom Erik Karlsson.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: World Cup of Hockey

Post by Larzon »

Vi testar igen. Sprätta en bira och va glada. Skål på er!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: World Cup of Hockey

Post by smogz »

Blir det inte ett roligare forum utan censur?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: World Cup of Hockey

Post by Larzon »

smogz wrote:Blir det inte ett roligare forum utan censur?
Blir ett roligare forum om ni skriver om det ni skrev utan onödiga personliga påhopp med 0 relevans till diskussionen.

Vill du diskutera det vidare så kan du slänga iväg ett PM till mig.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: World Cup of Hockey

Post by Chippen »

Det jag vidhåller är att Kronwall borde inte tagit ut redan. Han är för osäker trots allt.

Klingberg där? Näe, inte nödvändigtvis utan kunde plockat en forward istället.

Nu har hag ingen koll på om man får byta ut skadade spelare, mem det borde man få iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply