Überstatistiktråden

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Überstatistiktråden

Post by Konk »

Stabilt att som back ta så många tekningar :) Och dessutom vinna majoriteten!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Überstatistiktråden

Post by Skidrow »

Konk wrote:Stabilt att som back ta så många tekningar :) Och dessutom vinna majoriteten!
Han spelade Center hos oss och Vinge hos Timrå :)
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Überstatistiktråden

Post by Konk »

Tragiskt att man hakar upp sig på sånt egentligen, men nu gör jag det ;) kräver bättring från hockeyligan!
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Überstatistiktråden

Post by shaquille »

Finns ju statistik på allt verkar det som,känns som att det är många som gör sitt första mål just mot oss,nämner kommentatorerna nån som inte gjort nåt mål så tar det inte länge innan dom hänger dit en,finns det nån sån statistik? Isf ligger vi nog högt där.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Überstatistiktråden

Post by svartgulsubkultur »

shaquille wrote:Finns ju statistik på allt verkar det som,känns som att det är många som gör sitt första mål just mot oss,nämner kommentatorerna nån som inte gjort nåt mål så tar det inte länge innan dom hänger dit en,finns det nån sån statistik? Isf ligger vi nog högt där.
domarna.se kan säkert plocka fram stats på det om du frågar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Überstatistiktråden

Post by Zimme »

Det törs jag avfärda som en rent psykologisk grej, du upplever det som mycket vanligare än vad det är. Dessutom så om du räknar på att 20 spelare/lag gör minst 1 mål under säsongen blir det 240 spelare totalt. det innebär också att rent statistisk så kommer 20 spelare att göra sitt första mål mot oss, mer än en var tredje match alltså. Med andra ord lär man hinna höra det ett par gånger under säsongen om man ser alla matcherna på TV.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Überstatistiktråden

Post by shaquille »

Zimme wrote:Det törs jag avfärda som en rent psykologisk grej, du upplever det som mycket vanligare än vad det är. Dessutom så om du räknar på att 20 spelare/lag gör minst 1 mål under säsongen blir det 240 spelare totalt. det innebär också att rent statistisk så kommer 20 spelare att göra sitt första mål mot oss, mer än en var tredje match alltså. Med andra ord lär man hinna höra det ett par gånger under säsongen om man ser alla matcherna på TV.
Ha ha ok känns bara så frustrerande då dom säger att nån inte gjort mål så blir det just mot oss.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Überstatistiktråden

Post by schteffe »

Drömmar om statistik: Att kunna jämföra +/- från vår fjärdekedja (oavsett konstellation) med motsvarande från övriga elitserielags fjärdekedjor.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Überstatistiktråden

Post by svartgulsubkultur »

schteffe wrote:Drömmar om statistik: Att kunna jämföra +/- från vår fjärdekedja (oavsett konstellation) med motsvarande från övriga elitserielags fjärdekedjor.
Snacka med domarna.se, de kan fixa det mesta.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Überstatistiktråden

Post by Hank »

Jag skulle vilja veta hur många av våra insläpp i box play som har Melker och Martin på isen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Überstatistiktråden

Post by 374 »

Jävligt många.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Überstatistiktråden

Post by barrskog »

Vore intressant att veta PP-% på vårt nya 1a PP med fem forwards! Känns som att den borde vara bäst i serien
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Überstatistiktråden

Post by Skidrow »

Hank wrote:Jag skulle vilja veta hur många av våra insläpp i box play som har Melker och Martin på isen.
Mindre än Lindgren
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Überstatistiktråden

Post by Trollet »

Skidrow wrote:
Hank wrote:Jag skulle vilja veta hur många av våra insläpp i box play som har Melker och Martin på isen.
Mindre än Lindgren
Jag får det till följande:

Melker Karlsson: 8 insläppta i BP
Martin Lundberg: 8 insläppta i BP
Fredrik Lindgren: 14 insläppta i BP
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Überstatistiktråden

Post by Hank »

Så av våra 22 inläppta mål i BP har Lindgren varit inne på 14. Minsann. Nu spelar han väl mest av backarna i den spelformen gissar jag, men ändå.

Hur ser det ut bland övriga forwards?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Überstatistiktråden

Post by Zimme »

Goren och Forsell ligger nog "sämst" till bland forwards. Men det blir lite fel när man inte räknar med TOI i den spelformen.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

phasse wrote:
Markman wrote: Femma i assistligan på samma antal som Silfverberg, men färre mål.
:o
Några konstigheter? Silfverberg placerar sig högre i egenskap av högre totalpoäng, även om de har samma antal assist..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

phasse wrote:Tja, efter mig var meningen komplett efter "femma i assistligan efter Silfverberg". Om någon har fler mål än någon annan bör inte spela någon roll när det handlar om just assists. Speciellt eftersom du räknade upp totala poängställningen innan ;)
Om man ska räkna så är Jimmie fyra då, eftersom det bara är tre spelare som har fler assist än honom.. Jag vidhåller dock fortfarande att han är femma, eftersom totalpoängen är s.k. tie-breaker..

På samma sätt leder Holloway skytteligan före Silfverberg, trots att båda har gjort lika många mål, och Möller tar fjärdeplatsen i poängligan före Jocke Lindström, även där i egenskap av fler gjorda mål..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lidlund »

När det gäller mål/assist/poängligan borde tie-breaker vara antal matcher
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Antal matcher bör också spela in, absolut.. Frågan är ju bara vad som ska värderas högst, färre matcher eller fler poäng..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Konk »

När det gäller assistligan varför inte t.ex. passningsprocent? Varför för ingen statistik över alla passningar som slås?

:geek:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Zimme »

VAD HAR ALLT DETTA MED JIMMIE ATT GÖRA?

Ta det in der überstatistiktråd.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lidlund »

Markman wrote:Antal matcher bör också spela in, absolut.. Frågan är ju bara vad som ska värderas högst, färre matcher eller fler poäng..
I en assistliga.. Matcher prio poäng..

Har spelaren gjort samma antal matcher så kan jag godkänna att mål räknas.. Men hur många mål man har gjort ska ju inte på något sätt spela roll när det kommer till assistberäkning.. Det är lite som att räkna antal tacklingar i poängligan.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lidlund »

Konk wrote:När det gäller assistligan varför inte t.ex. passningsprocent? Varför för ingen statistik över alla passningar som slås?

:geek:
DEN vore intressant! ojojoj... Hur hög passningsprocent har en viss spelare..
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Überstatistiktråden

Post by Konk »

Lidlund wrote:DEN vore intressant! ojojoj... Hur hög passningsprocent har en viss spelare..
Om Hockeyligan har lust att anställa mig skulle jag lätt kunna sitta igenom varenda jävla match och räkna passningar. Få ut statistik på vem som passar vem och vart passen kommer från osv.
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Überstatistiktråden

Post by StigVig »

Vete f****n om det passar här men intressant statistik som en TIK-supporter på deras Hockeysnack plockat fram angående hur spelartrupperna ser ut nu mitt i Sillyn.
Vikt, längd, ålder osv.

Vi har det yngsta och det lättaste laget, vi har även det 3:e kortaste laget

Ålder (medel):

SAIK 23,33

Rögle 23,72

Timrå 24,37

FBK 24,74

AIK 25,00

MoDo 25,00

LHC 25,30

HV71 25,52

BIF 25,63

Växjö 25,89

Frölunda 26,17

Luleå 26,55



Längd (medel):

MoDo 182,94

Timrå 183,05

SAIK 183,11

LHC 183,15

HV71 183,44

BIF 183,44

AIK 183,52

Luleå 183,86

Växjö 184,00

FBK 184,04

Rögle 185,67

Frölunda 187,21



Vikt (medel):

SAIK 84,39

LHC 85,07

FBK 85,52

BIF 86,81

HV71 86,85

MoDo 86,94

Luleå 87,14

Timrå 87,63

Växjö 88,42

Rögle 89,06

AIK 89,57

Frölunda 90,63
Krossa Skiten!!!!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Überstatistiktråden

Post by Rampa »

Efter första femtedelen av serien har AIK samlat ihop 22 poäng och tronar , med lite haltande serie, etta i tabellen.
30-18 målskillnad. Fjolårets tabell placerade oss tvåa på 23 poäng och 29-21 i mål. Då med Frölunda som etta.
Hittills har bara Luleå färre insläppta (15) och HV på samma (18) medan det ifjol var Frölunda (11) och Luleå (20)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Überstatistiktråden

Post by Zimme »

Okidoki, första femtedelen avklarad och lite skojigheter kan vi hitta i statistiken.

- AIK:s 90.20% i BP är bäst i serien.
- Timrå är ligaledare i specialteams: 111,24% (AIK 109,43%)
- AIK har klart mest PP, 52st (lhc 2:a med 45)
- AIK har också mest BP, 51 (delat med LHC)
- Noterbart är att Luleå har 34-41 i pp-bp
- Timrå spelar minst i special teams: 29-31.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Überstatistiktråden

Post by Trollet »

Skrev ihop några rader om tredjeperioderna. Finns här: http://northpower.nu/wordpress/?p=5373" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Überstatistiktråden

Post by Zimme »

Och som kuriosa kan vi nämna att andraperioden mot Rögle slog ett rekord, inget lag har tidigare vunnit skotten så överlägset i en period.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply