#15 Melker Karlsson (kontrakt t.o.m. åtminstone 21/22)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Markman »

Chippen wrote:men för att tala om skadan. Så jävla otur, och trist för laget. Melker var riktigt på gång och spelade en riktigt fin hockey.
Kommer märkas att han är borta, vilket jag inte trodde att jag skulle säga innan säsongen drog igång.
Instämmer!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #15 Melker Karlsson

Post by JockeL »

Tycker det är konstigt att Melker inte producerar mer mål och poäng. Men för vissa spelare tar det ju lång tid att acklimatisera sitt offensiva spel för varje steg uppåt i kvalitet på med- och motstånd man tar. Rundblad är t.ex. ett exempel på det.

Men jag vet inte hur många förutom jag som såg Melkers sista säsong i J-20, men tillsammans med Oscar Lindberg var han en nivå över alla andra i laget och de flesta i motståndet. Ni vet hur det ser ut, då det finns en spelare som offensivt är en nivå över alla han möter? T.ex. Crosby, Ovechkin, Malkin, Kovalchuk och Claude Giroux, då de får pucken känns det som att "tempot" helt plötsligt höjs, att matchen snabbas upp tillfälligt, som att det är farligt bara de har pucken rättvända i mittzon. Man riktigt ser den offensiva potentialen i dom varje gång de har pucken ohotad på bladet.

Så såg Melker ut i J-20 sista året.

Jag menar en högre produktion av Martin Lundberg och Mattias Lindström t.ex. kan man ju inte riktigt förvänta sig, då de aldrig kunnat producera oavsett nivå. Men sådana spelare som Oscar och Melker som båda två visat upp riktigt bra klubbteknik, passningsspel och skott i J-20 hoppas man kan anpassa det till Elitserienivå snart. Tyvärr är det bara Oscar som ens är nära.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #15 Melker Karlsson

Post by bruno »

JockeL wrote:Tycker det är konstigt att Melker inte producerar mer mål och poäng. Men för vissa spelare tar det ju lång tid att acklimatisera sitt offensiva spel för varje steg uppåt i kvalitet på med- och motstånd man tar. Rundblad är t.ex. ett exempel på det.

Men jag vet inte hur många förutom jag som såg Melkers sista säsong i J-20, men tillsammans med Oscar Lindberg var han en nivå över alla andra i laget och de flesta i motståndet. Ni vet hur det ser ut, då det finns en spelare som offensivt är en nivå över alla han möter? T.ex. Crosby, Ovechkin, Malkin, Kovalchuk och Claude Giroux, då de får pucken känns det som att "tempot" helt plötsligt höjs, att matchen snabbas upp tillfälligt, som att det är farligt bara de har pucken rättvända i mittzon. Man riktigt ser den offensiva potentialen i dom varje gång de har pucken ohotad på bladet.

Så såg Melker ut i J-20 sista året.

Jag menar en högre produktion av Martin Lundberg och Mattias Lindström t.ex. kan man ju inte riktigt förvänta sig, då de aldrig kunnat producera oavsett nivå. Men sådana spelare som Oscar och Melker som båda två visat upp riktigt bra klubbteknik, passningsspel och skott i J-20 hoppas man kan anpassa det till Elitserienivå snart. Tyvärr är det bara Oscar som ens är nära.
Tycker också det är konstigt med hans poängproduktion.. Men jag är fasen övertygad att han kommer vara en spelare som gör 25+ poäng inom en snar framtid, förhoppningsvis redan nästa säsong.

Vet inte hur många diskussioner jag haft med en polare som inte ser "nån som helst potential" i killen..
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #15 Melker Karlsson

Post by kurtivar »

fan vad skönt att få tillbaka kamikaze-karlsson i laget.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #15 Melker Karlsson

Post by BubbelVe »

Bra insats i varje match just nu.... lite mer fart på sina kolleger i kedjan så skulle han synas betydligt mer ...(för att inte nämna målsumpen Martin OMG......fast nu nämnde jag ju...)
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #15 Melker Karlsson

Post by GroovyEd »

Helt Jävla outstandning, match efter match!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Markman »

Han har ganska bra utdelning på sina skott i slutspelet också faktiskt.. 8 skott på mål, varav 2 i mål = 25.0 %
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Ante »

Melker "Gretsky" Karlsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #15 Melker Karlsson

Post by King Kong »

Ante wrote:Melker "Gretsky" Karlsson
Vem faan e Gretzky!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Zimme »

phasse wrote:Melker kommer bli fantastiskt bra en dag.
Hoppas du har fel, han var fantastiskt bra igår och jag hoppas att det räcker mer än en dag.. :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #15 Melker Karlsson

Post by marre »

Gillar det jag ser :) ser mer bekväm ut på isen :D
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Trollet »

Från Norranbloggen:
Jag frågade Bert Robertsson varför Melker Karlsson var borta. Han svarade:

- Det är bättre att fokusera på vilka som är här. Pontus till exempel och fransosen.
Märklig attityd må jag säga. Kan knappast ingå i tränarens uppgifter att bestämma vad Norran ska fokusera på. Däremot står det dem fritt att inte berätta något om Melker men det är en annan sak.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Markman »

Äh, det är säkert bara en stress-förkylning! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #15 Melker Karlsson

Post by groenahulken »

Trollet wrote: Märklig attityd må jag säga. Kan knappast ingå i tränarens uppgifter att bestämma vad Norran ska fokusera på. Däremot står det dem fritt att inte berätta något om Melker men det är en annan sak.
Ta det lugnt, jag tror inte Bert är en rebell med avsikt att ta bort yttrandefriheten.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

Trollet wrote:Från Norranbloggen:
Jag frågade Bert Robertsson varför Melker Karlsson var borta. Han svarade:

- Det är bättre att fokusera på vilka som är här. Pontus till exempel och fransosen.
Märklig attityd må jag säga. Kan knappast ingå i tränarens uppgifter att bestämma vad Norran ska fokusera på. Däremot står det dem fritt att inte berätta något om Melker men det är en annan sak.
Äh, det är väl ingen attityd? Det är sunt förnuft och rätt tänk i detta läge. Då vi har en massa skador redan så kan jag tycka att det borde vara av större vikt att se vilka som kommer tillbaka än vilka som faller bort.

Sedan bestämmer väl inte Bert vad Norran ska fokusera på, utan ger bara en hint om vad som borde vara viktigare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

groenahulken wrote:
Trollet wrote: Märklig attityd må jag säga. Kan knappast ingå i tränarens uppgifter att bestämma vad Norran ska fokusera på. Däremot står det dem fritt att inte berätta något om Melker men det är en annan sak.
Ta det lugnt, jag tror inte Bert är en rebell med avsikt att ta bort yttrandefriheten.
Någon form av dold agenda har han säkert.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Foppas skridskocoach »

Vår nye Fredrik Warg?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by smogz »

Ja verkligen. Det är skandal att man inte sett det komma. Fan man vet ju hur mycket stryk Melkin är beredd att ta och han har väl gjort rätt mycket poäng i juniorled. Men jag tänker välja att se honom som den nye Werner istället
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Spökplumpen »

Snacka om en spelare som kommer till sin rätt som center. Han har inte puckskills nog att hävda sig på kant, där blir han en grinder. Men som center kommer han in mer i slottet och tack vare sin orädda attityd har han varit duktig på att täcka framför mål. Han trivs i mitten. Synd bara att vi har fullt där. Han kommer inte alls komma till sin rätt på samma sätt som ytter...
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #15 Melker Karlsson

Post by schteffe »

Förmodligen är det så. Under förutsättning att Vesce faktiskt körs som center. Annars skulle, rent teoretiskt, Melkin kunna centra en tredjeformation (Ogge första, Belle andra, Forre fjärde).
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #15 Melker Karlsson

Post by King Kong »

Lyxbrunkare?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Trollet »

Uttagen till Karjala Cup!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #15 Melker Karlsson

Post by King Kong »

Så jävla grymt och så jävla värd han är den chansen!
Grattis Melkin!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Mange »

Hade jag absolut inte väntat mig, sjukt kul!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

Kul som fan. Oväntat?jo. Förtjänt av platsen? Kanske.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Empress »

Utgick i andra, spelar inte i tredje verkar det som... Ingen ny skada tack.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #15 Melker Karlsson

Post by svea_man »

såg tyvär ut som att det var knäet som fick sig en smäll så risken finns nog att han blir borta ett tag...
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #15 Melker Karlsson

Post by don_tomassso »

Var det helt klart? synd som fan då han e i bra form.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Rampa »

Eller borta ett par veckor. Beroende på var man läser.
Sensationsrubriken på AB "Skelleftespelare borta flera veckor". Och i artikeln säger Karin "ett par veckor".
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Zimme »

Ca 10 matcher missar han.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Post Reply