Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Empress »

Derby men ingen hype direkt? Nu kör vi!
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by cechise »

Ombyggd ståplats också. Ska bli intressant att se vad det har för effekt. Kan säkert ta nån match innan det sätter sig och folk kommer över asymmetrin men sen blir det nog bra.

Känner mig lite orolig inför matchen annars, även om lulä va kassa senast hemma mot Malmö så var nog vi ännu sämre mot lhc. Blir nog jämnt men vi tar det i förlängning för att vi har snygg-jimmie
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by snorhyveln »

Blir att stiga upp 2 inatt å följa dramat via radion.
Bättre med 16 matcherna då man är i Siam.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Lappmössan »

Att man målar in en NP-avgränsning känns riskabelt. Kan lika gärna sluta med att alla undviker att ställa sig i mitten och alla utanför den skiter i att sjunga.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by smogz »

Samtidigt kan man ju inte hålla på att se risker i allt. Att inte göra det innebär rimligen också risker. Speciellt med tanke på att ytan flyttats.

Matchen. Jag är hyfsat orolig. Luleå känns tunga och starka och har fått ihop det bättre emellanåt. Jag gissar att match mot AIK är en av tillfällena när det ändå är troligt att de fokuserar lite mer och möjligen får ihop det lite bättre.

Gäller att AIK har farten och att passningarna sitter på bladet. Det var extremt tydligt mot LHC hur stressande av backarna leder till dåliga uppspel och målchanser mot AIK. Jag känner överhuvudtaget att spelstilen iår är sakta uppbyggande av spelet från burskydd, via passning upp på sidan, ner till spetsen av V-t och upp på andra sidan är lite för lättläst och långsamt och det håller inte alls när man sätts under press.

Att då bygga mycket av spelet på dessa långsamma uppspel gör att man för sällan tränar på de snabba uppspelen i matchsituationer. De snabba uppspelen som var lagets signum för tre fyra år sedan, man var ofta väldigt snabba från egen zon upp till anfallszon. Det man tränar för lite på och utför för lite i matchsituationer blir man inte heller bra på. Där ligger mitt orosmoment. Jag vill gärna få tillbaka de snabba uppspelen i AIKs sätt att spela för då blir man mycket mindre sårbara för press.

Nu är Luleå mycket segare än AIK och därmed borde det räcka med att ha farten uppe och passningarna på bladet för att vinna. Sen var ju laget jävligt bra mot Frölunda så man ska kanske inte måla fan på väggen efter en förlust mot Linköping heller.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Skidrow »

Varför flytta från mitten av hallen? enda som blir är att vi som står där kommer att svära åt flaggor och dyligt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Trollet »

Skidrow wrote:Varför flytta från mitten av hallen? enda som blir är att vi som står där kommer att svära åt flaggor och dyligt.
För att vi vill ha klacken mitt på ståplats. Ni får väl ställa er nån annanstans om "flaggor och dyliKt" stör er. Hur man nu kan störas av det på en ståplatsläktare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Skidrow »

Under sommaren kommer man att bygga sitt på andra sidan om det visar sej att folk vill sitta på nya sittplats. varför jag ska flytta mej ser jag inte.

Dock hörde jag av andra som står där att nu blir det inget mer säsongskort.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by BigGuyJohan »

du menar alltså folk som bestämt sig redan utan att ge nya utformningen en chans ens. låter ju som väldigt mogna personer... NOT.. :roll:
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Skidrow »

Som sagt var att flytta från mitten av arenan känns korkat, enda som händer är irritation.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Trollet »

Skidrow wrote:Som sagt var att flytta från mitten av arenan känns korkat, enda som händer är irritation.
Bara så att jag fattat det rätt nu:

Ett antal personer har alltså stått på samma plats på läktaren, och där ska nu klacken vara (eftersom det är den nya mitten av läktaren). På en ståplatsläktare, där man inte kan reservera en plats via sin biljett.

Dessa personer kommer nu bli så irriterade av flaggorna att de inte längre vill gå på hockey.

Jag måste säga att den sortens besökare förr eller senare hade hittat någon annan (icke-)anledning att sluta gå på hockey. Är man inte mer intresserad av sporten, laget och stödet än att man kan ställa sig fem meter åt något håll så är det totalt hopplöst.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by smogz »

+1 Trollet.

Tänker osökt på Chips Kisby

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Chippen »

Fast på andra handen Trollet:
Klacken har alltid stått på samma plats och "reserverat" den på en ståplatsläktare som man inte kan reservera plats på.

Nu byggs ståplats om och då "reserverar" Klacken nya platser för att de måste/ska vara i mitten av läktaren.

Bara så att jag kan förstå varför det är oki för en viss skara folk att kunna använda "måste och ska" när det gäller placering på en oreserverbar Ståplatsläktare medan det verkar dumt att andra använder samna uttryck.

Till saken hör att jag förstår att klacken vill vara i mitten och den bör även vara det, men samtidigt så kan jag även förstå de som muttrar över att de blir av med "sina" platser.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Trollet »

Vem som helst får ställa sig i klacken, det finns inga platsreservationer på läktaren. Däremot skapar vi en klacksektion för att de som vill sjunga ska ha en plats att stå på gemensamt. Om man utifrån det blir "irriterad" över flaggor så är man på fel läktare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by BigGuyJohan »

lite konstig planlösning ändå på nytillkomna sittplatserna.
varför fördelades inte dessa platser på båda sidorna av ståplats. känns hyfsat ogenomtänkt..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Chippen »

Trollet wrote:Vem som helst får ställa sig i klacken, det finns inga platsreservationer på läktaren. Däremot skapar vi en klacksektion för att de som vill sjunga ska ha en plats att stå på gemensamt. Om man utifrån det blir "irriterad" över flaggor så är man på fel läktare.
Det köper jag rakt av. Däremot gör ju inte alla det bevisligen.

Kan förstå att det muttras, samtidigt som jag inte gör det.
Hur som helst får man leva med förändringar :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Trollet »

BigGuyJohan wrote:lite konstig planlösning ändå på nytillkomna sittplatserna.
varför fördelades inte dessa platser på båda sidorna av ståplats. känns hyfsat ogenomtänkt..
För att det är svårare att sälja platser som är uppdelade. Har man en sektion blir fler platser sammanhängande. Dessutom ligger den här läktaren närmare restaurangen (dit platserna delvis hör).
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Skidrow »

BigGuyJohan wrote:lite konstig planlösning ändå på nytillkomna sittplatserna.
varför fördelades inte dessa platser på båda sidorna av ståplats. känns hyfsat ogenomtänkt..
Lägg ihop 1+1, för några år sen gick man ut med att man skulle ta båda kurvorna på stå och göra till sittplats men det blev ett sånt liv så man gav med sej, nu gör man på en sida för att sen oj nu gör vi på andra sidan också, troligtvis i sommar.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by lobo »

Trollet wrote:För att det är svårare att sälja platser som är uppdelade. Har man en sektion blir fler platser sammanhängande. Dessutom ligger den här läktaren närmare restaurangen (dit platserna delvis hör).
Sökte samma svar, och Trollet levererar! Så klart helt rätt tänkt av AIK! Kan nästan se det som naturlig indelning av stå med "nerfarten" precis till vänster om klacken. Sen är det väl inte så svårt att flytta tillbaka mot mitten om det inte funkar så bra som man hoppas..
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Poet »

Då ståplats nu är så liten varför inte måla hela läktaren? Siktar vi inte på fler sjungande än den lilla rutan som är där nu?
Ser för taskigt ut just nu.
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Markman »

Värmningslineup:
Målvakter: Svensson, Hanses, Backlund

Vita

Lindgren, Lindholm – Ritola, Zackrisson, Calof

Urbom, Petterson – Petterström, Holmström, Wingerli, Ohlsson

Svarta

Lundberg, Heed – Pettersson, Lindholm, Lundberg

Aho, Burström – Ericsson, Forssell, Norman, Pesonen
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by don_tomassso »

Visst brukar vi höja oss när det vankas B-Derby..
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by Chippen »

Tycker det är fegt att inte köra Norman-Jimmie-Lundberg
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by nr86 »

Vill se fysiskt spel på Wallmark.
Nu blir det slutspelshockey:)
2-2. Calof avgör i Sudden.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by cechise »

Blir spännande och se vad det får för effekt med ny ståplats. Kan nog ta ett par matcher innan det sätter sig. Hoppas på en positiv utveckling nu när det blir lite trängre.

Skulle egentligen helst ha haft premiär för läktaren på en helgmatch så man kunde ha dragit ihop nån form av festlighet runtomkring och fått en bra klackstart.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by shaquille »

Öh nog borde väl en bra klackstart räcka med match mot groko
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by bsa »

Urbom sjunde mmmm, markering eller sätta upp slutspels formtioner, intresant. 8-)
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by shaquille »

Ser inte gången mellan nya sitt å stå onödigt bred ut, borde gå sätta en stol till på varje rad, En tanke bara.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by TigerShark »

Mikkelson kliar Jimmie i ansiktet med sin klubba men domaren ser inget.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 44 Skellefteå AIK-Luleå 18/2 19.00

Post by smogz »

Fan. Slits mellan denna och Fiorentina mot Tottenham. Blir lite flipprande är jag rädd.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked