#24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 22/23)

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

#24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 22/23)

Post by ossian »

Jaha, nu var det en ny junior som jag aldrig har sett förut tänkte jag när jag såg Wingerli i laguppställningen. Vilken överraskning! Orädd, framfusig, bra spelsinne, teknisk och snabb. Klart bäst av juniorspelarna som spelat i AIK i år tycker då jag.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Sargade Sune »

Passar absolut in i Skellefteås sätt att spela. Hoppas han får fler chanser framöver.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Markman »

ossian wrote:Jaha, nu var det en ny junior som jag aldrig har sett förut tänkte jag när jag såg Wingerli i laguppställningen. Vilken överraskning! Orädd, framfusig, bra spelsinne, teknisk och snabb. Klart bäst av juniorspelarna som spelat i AIK i år tycker då jag.
Jag synar det med Olsson, som enligt min åsikt var bättre i sista matchen, och dessutom spelat bra i fler matcher.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by persson82 »

Markman wrote:
ossian wrote:Jaha, nu var det en ny junior som jag aldrig har sett förut tänkte jag när jag såg Wingerli i laguppställningen. Vilken överraskning! Orädd, framfusig, bra spelsinne, teknisk och snabb. Klart bäst av juniorspelarna som spelat i AIK i år tycker då jag.
Jag synar det med Olsson, som enligt min åsikt var bättre i sista matchen, och dessutom spelat bra i fler matcher.
Är ju en Lycksele kille ;)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Foppas skridskocoach »

Vem som är bättre än vem kan man ju tjafsa om, men mest bör man vara nöjd med att båda två ser bra ut (på isen).
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Markman »

Foppas skridskocoach wrote:Vem som är bättre än vem kan man ju tjafsa om, men mest bör man vara nöjd med att båda två ser bra ut (på isen).
Tveklöst är det så! Jag vill ingalunda påstå att Wingerli har varit dålig när jag säger att jag håller Olsson lite före, tvärtom! Jättekul att det kommer upp flera duktiga juniorer och lyckas bra i A-laget, det lovar onekligen gott för framtiden! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Lappmössan »

Wingerli känns förövrigt som en jävligt "säljbart" namn.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by ossian »

Markman wrote: Jag synar det med Olsson, som enligt min åsikt var bättre i sista matchen, och dessutom spelat bra i fler matcher.
Nu menar jag inte att gnabbas eller vara tvärsemot. Olsson har vart väldigt duktig och jobbat frenetiskt för laget med sin skridskoåkning, men tycker inte han har visat samma offensiva potential som Wingerli visade nu i två matcher. Hur jävla bra som helst, går in och tokdominerar mot Färjestad.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Markman »

ossian wrote:
Markman wrote: Jag synar det med Olsson, som enligt min åsikt var bättre i sista matchen, och dessutom spelat bra i fler matcher.
Nu menar jag inte att gnabbas eller vara tvärsemot. Olsson har vart väldigt duktig och jobbat frenetiskt för laget med sin skridskoåkning, men tycker inte han har visat samma offensiva potential som Wingerli visade nu i två matcher. Hur jävla bra som helst, går in och tokdominerar mot Färjestad.
Inga konstigheter, du har naturligtvis full rätt att ha fel! ;) :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by Bilderberg »

ossian wrote:Wingerli. Hur jävla bra som helst, går in och tokdominerar mot Färjestad.
Instämmer till fullo, vass som tusan med puck i trånga utrymmen och på små ytor.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #24 Andreas Wingerli

Post by nomercy »

Seglat upp som en liten härlig favorit.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by persson82 »

Grattis till kontraktet, ännu en Lycksele kille som får chansen
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by bsa »

Denna lilla skit som aldrig gör några poäng, och så liten att han aldrig kan få något gjort i ett slutspel, kan vi inte bara ge bort han till Björklöven!
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by smogz »

Har du sett slutspelsmatcherna bsa eller försöker du vara ironisk?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Oliman »

Solklar ironi gissar jag.

Har själv lekt med tanken att skriva ett inlägg på en passande plats, ett öppet brev till alla f**kers som dag ut och dag in kritiserat lagbygget och då Wingerli, Olsson, Holmström med flera i synnerhet. Nu är det dags för det öppna brevet:

Hej alla ni motgångskritiker.
Rada nu upp er i ett prydligt led
Så jag får gifva er lavett på lavett.
Allt medan årets första tre slutspelsmatcher vevas i bakgrunden.


Seriöst, se nu vad vi som suttit lugnt i båten belönats med.
Se nu hur föreningen bör vara tacksam att ni* inte styrt.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by ossian »

Otroligt jävla bra i kvarten hittills den där lilla sparven!
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Oliman »

Ossian och Oliman, de Obotliga Optimisterna.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by nr86 »

Både Ohlsson och Wingerli spelar med en grym fart som är obehagligt hög för motståndarna vilket stressar dem till misstag. Nu känns vi helt plötsligt riktigt breda i laget och skulle någon gå sönder skulle Linus och Tim stå redo. Nu funkar ju Axel riktigt bra med speedkulorna 24 och 33 så de får gärna fortsätta på den inslagna vägen.
Tänk om de fortsätter så nästa år?? Vilket lag vi kommer att ha! :D
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by bsa »

Efter en vinter grinande över fjärdetjegjan, och att det aldrig kommer att bli något. Och efter dessa tre matcher där de fullständigt tokdominerat åkt sönder allt och dessutom producerat, så den som inte förstår ironin finns ingen anledning att ha ett intellektuellt utbyte med ;)

PS. Frölunda försöker desperat mosa småjävlarna men de bara studsar upp åker ännu fortare och smäller tillbaka. Hur tar du ut dom stor tanks hinner inte dit, vad gör Frölunda nu. :mrgreen:
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by ossian »

Oliman wrote:Ossian och Oliman, de Obotliga Optimisterna.
Jag skulle inte säga optimister, utan realister. Vi har ett jäkligt bra lag i år och Wingerli är väldigt talangfull.

Sen att vi växlat upp nu i slutspelet och har städat bort de uppenbara bristerna (dålig kämpaanda, klent spel framför bägge kassarna, grova individuella misstag) laget hade tidigare, det förvånar inte mig heller.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by smogz »

Wingerli har dessutom inte storleken för NHL och inte samma killertalang som Hackspetten från Kusmark, därmed borde han kunna bli en vattenbärare i laget många år framåt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by ossian »

Jag skulle nog säga att har större potential än att bli endast en vattenbärare. Som exempel så fick inte Melker Karlsson eller Nisse Burström lira junior-VM, och det fick Wingerli trots att han är en knatte till växten. Tycker Wingerli har visat prov på riktigt fina offensiva skills under säsongen, och defensiven och tempot är väldigt bra.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by smogz »

Vi har nog inte samma definition på vattenbärare
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by haggloader »

Om utvecklingen fortsätter kommer väl också Wingerli prova ahl/nhl.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by burk »

Får lite John Norman vibbar här
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by haggloader »

burk, utveckla.
Tänker du att utvecklingen stannar av eller att han drar till khl?
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by burk »

Liten speedig och sliter som ett djur, nästa år trillar poängen också in och vips så är Norman ersatt
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Trollet »

Förlängt till 18/19 idag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by dovienya »

Viktigt!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #24 Andreas Wingerli (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Foppas skridskocoach »

Riktigt skön förlängning!
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply