#29 Marcus Sörensen

Moderator: Styrelsen

User avatar
tazman
Posts: 2048
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by tazman »

Tycker det mest är oväntat att det inte är något lag som vill låna honom, en duktig poänggörare med en härlig energisk spelstil.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Markman »

Jag tror att största problemet vad gäller utlåning är att AIK inte är villiga att låna ut honom om de inte får en möjlighet att ta hem honom vid eventuella skador i truppen.. Jag kan ju inte säga helt hundra att AIK har det som absolut krav, men jag känner mig hyfsat säker på det.. Om det kravet skulle vara absolut tror jag inte att det är så jättemånga klubbar som kan tänka sig att erbjuda tillräckligt med speltid utan att bli nervösa över att kunna bli av med honom när som helst..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Trollet »

Markman wrote:Jag tror att största problemet vad gäller utlåning är att AIK inte är villiga att låna ut honom om de inte får en möjlighet att ta hem honom vid eventuella skador i truppen.. Jag kan ju inte säga helt hundra att AIK har det som absolut krav, men jag känner mig hyfsat säker på det.. Om det kravet skulle vara absolut tror jag inte att det är så jättemånga klubbar som kan tänka sig att erbjuda tillräckligt med speltid utan att bli nervösa över att kunna bli av med honom när som helst..
Jag kan bekräfta att så är fallet enligt hyfsat säkra källor. SSK backade ur pga det och Malmö blev väl aldrig riktigt intresserade (?) av samma skäl. Och vi vill i vår tur inte låna ut honom till ett sämre lag för där utvecklas han inte tillräckligt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by VonCheese »

Tycker dom är riktigt hårda mot Sörensen, borde få en ärlig chans nu när AIK värvat honom.
Lasse säger till Folkbladet: "- Sörensen blir kvar här. Han får lära sig att jobba hårt och börja i rätt ände på juniorsidan. Sen får han gå in och spela om det blir skador, säger Lasse Johansson".
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by rubzz »

VonCheese wrote:Tycker dom är riktigt hårda mot Sörensen, borde få en ärlig chans nu när AIK värvat honom.
Lasse säger till Folkbladet: "- Sörensen blir kvar här. Han får lära sig att jobba hårt och börja i rätt ände på juniorsidan. Sen får han gå in och spela om det blir skador, säger Lasse Johansson".
Tycker också dom varit lite väl hårda med honom. Men vem vet, han kanske har problem med attiyden och dom vill att han ska börja i juniorlaget som många andra..
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Sketch »

Inte alls omöjligt att han är efter de andra rent träningsmässigt/villigt.
Behöver givetvis inte betyda något utan bara varit en tillfällighet (vilket jag antagit) men de få gånger han syntes till i träningsklippen på försäsongen har han vandrat på sidan medan andra sprungit.

EDIT: omöjligt ska det givetvis stå. :oops:
Last edited by Sketch on 14 Sep 2011, 16:41, edited 1 time in total.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by schteffe »

Kan mycket väl vara så att döma av A-fops uttalande i VK:
"För honom handlar det mer om att komma in i vad det handlar om att vara Skelleftespelare, att komma till jobbet varje dag och jobba hårt på träningar."
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by King Kong »

Allt kring Sörensen känns bara märkligt..

AIK brukar ha stenkoll på spelarens moral (halleluja) innan man slänger fram ett kontrakt..
Kan man verkligen ha gjort en sån miss med Sörensen?
Jag vill tro att det handlar om något annat..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Fdskebo »

Han är uttagen till premiärtruppen. Hoppas att han får chansen, och tar den.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Foppas skridskocoach »

Vi kanske ska vara försiktiga med att dra några långtgående slutsatser angående (eventuell) brist på arbetsmoral hos grabben.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Oliman »

jag tycker det är rätt tydligt om man läser intervjuer med Sörensen, A-fop och Lasse att orsaken är inställningen och då främst på träning. Sett ur ledningens perspektiv så förstår jag dem, när det är så tajt om platser så har vi inte råd att ha någon som kör ett eget race, alla måste inse att om de ska spela så måste de köra järnet.

Our way, or the high way.

Missförstå mig rätt, gillar Sörensen och tror det finns potential, de vill väl bara säkerställa att de får ut max ur honom. Samt att A-fop får visa vem som bestämmer. Just att han var A-fop:s favoritspelare som Scout gör ju att han kanske trodde han var 2 cool 4 school.

Och ja, inställningen på match har jag inte sett några fel på. Hoppas det går bra för honom ikväll, då kanske han finner mer inspiration till att träna stenhårt. Om inte annat så lär han fatta snart att om han inte tränar och utvecklas, så gör ngn annan det istället för honom.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by rock »

Nu gäller det att Marcus visar ledningen. En frisk fläkt under de matcher han fick chansen. Hårt jobb över hela banan samt en och en annan banan i kassen borde stärka hans chanser till en plats som sista forward.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Jablonic »

Känns som det är dags att ge Sörensen chansen nu, på Melkers bekostnad.
User avatar
Miklosoft
Posts: 294
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Miklosoft »

Var och såg J20 mot Mora idag och Sörensen känns lite konstig.
Han är hur grym som helst när han väl bestämmer sig men emellanåt känns han lite loj.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Talbot25 »

Låt Marcus spela 2-3 matcher istället för Melker eller Hynning och låt oss se hur det utvecklar sig.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Kraxxe »

Talbot25 wrote:Låt Marcus spela 2-3 matcher istället för Melker eller Hynning och låt oss se hur det utvecklar sig.
Finns de i J-20 som förtjänar nåt sådant mer än Sörensen, tillexempel Arvidsson ja till och med 95:an Wallmark.
Tycker även det är konstigt att Mustonen får vara med a-laget så mycket.Har sett han i J-20 några gånger ch tycker nästan han är sämre än Sörensen,producerar typ nada
Last edited by Kraxxe on 18 Oct 2011, 13:24, edited 2 times in total.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by VonCheese »

Nån som vet hur det går för Sörensen i J20?
Verkar ju inte ösa in poäng iallafall.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Trollet »

Såg J20-träningen i fredags och han ser inte glad ut, stackarn.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by rock »

Verkar mer vara en personlighet som deppar ihop när det inte går vägen. Varför inte ta hårdjobbet för att slå sig in? Kroppsspråket säger allt i det här fallet.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Kraxxe »

Var inte med på turnen i helgen heller.Blir det frågan om att bryta kontrakt är det han som ska göra det och AIK ska inte betala nåt. btw fick äta upp mitt uttalande om Mustonen tidigare i tråden
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Rampa »

Han var nog inte så bra som han själv trodde, eller tillräckligt vältränad. Att döma av följande uttalande.

-- Men det är okej ändå. Det har blivit ett stort steg från fjolårets juniorspel. Här jobbar man tydligare mot att man ska få chansen i elitserien. Så jag jobbar på helt enkelt och hoppas att jag ska få chansen. Jag tränar ju mycket hårdare nu och det går bättre och bättre tycker jag, säger han.

Från Norran. http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... norran.se/
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by 374 »

Klar för utlåning till Borås enligt MrMadhawk.

http://mrmadhawk.se/2011/october/boras- ... ml#comment
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Trollet »

Men fy fan. Borås är konkursmässiga, riktigt jävla svart hål i år.
De fick en respit i juni att spela den här säsongen och visa plusresultat, annars blir det tvångsnedflyttning á la Löven.
Budget lades med utgångspunkt i ett publiksnitt på 1500 personer. Efter åtta hemmamatcher är snittet 1041 och det är dessutom fallande.

Lönerna har åtminstone en gång i höst varit försenade och stämningen kring laget är usel. Många hoppas väl på nya klubbar förstås, dålig sammanhållning och grinigt i truppen.

Känns inte alls som rätt ställe att utvecklas på.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by smogz »

Låter som en bra lösning. Hoppas han tar plats i en producerande kedja.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Foppas skridskocoach »

Nog känns det rätt bra ändå. Vet inte hur mycket det ger vare sig Sörensen eller vårt J20 att han glider runt och är allmänt deprimerad. Nu får han en chans att visa upp sig i ett allsvenskt lag och förhoppningsvis får han en nytändning. Fast först ska det ju offentliggöras såklart...
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Trollet »

Borås har nog inte mycket val än att försöka suga upp såna här spelare. De är inte i position att kunna ställa så mycket krav.
Vi får se, Borås möter ju bättre lag än vad J20-laget gör men som sagt, jag tror den här säsongen slutar riktigt illa för BHC.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by smogz »

Kanske kan Mattias Lindström åka med på samma tåg.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by ante08 »

en assist i kvällens match.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Trollet »

Trollet wrote:Borås har nog inte mycket val än att försöka suga upp såna här spelare. De är inte i position att kunna ställa så mycket krav.
Vi får se, Borås möter ju bättre lag än vad J20-laget gör men som sagt, jag tror den här säsongen slutar riktigt illa för BHC.
Som sagt: http://www.hockeysverige.se/mobile/blog ... r-forvanad
http://bit.ly/s0rEP7

Det KAN inte vara en bra miljö för Sörensen. Så får ni sägs vad som helst om speltid osv.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #29 Marcus Sörensen

Post by Lidlund »

Finns många rika nissar i Borås som har ett hyffsat intresse för hockey.. Så tror inte dom konktar. BHC-fansen verkar dock nöjda med han.
Post Reply