#73 Terry Broadhurst

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Skidrow »

Colton wrote:Ja vad säger vi om denna liraren då? Nu snackar vi träningsmatcher än så länge men jag känner mig tveksam! Riktigt bra skridskoåkare, men det stannar nästan där. Luktar lite flopp faktiskt. Kommer säkert kriga på och så men tror inte att vi kan förvänta oss mer än 15-20 poäng.
Jag spekulerar det blir den bästa nyförvärvet iår i serien jag.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Bilderberg »

Colton wrote:Ja vad säger vi om denna liraren då? Nu snackar vi träningsmatcher än så länge men jag känner mig tveksam! Riktigt bra skridskoåkare, men det stannar nästan där. Luktar lite flopp faktiskt. Kommer säkert kriga på och så men tror inte att vi kan förvänta oss mer än 15-20 poäng.
Tillsammans med Calof den som var med och skapade mest mot Nitra. Ser ut att vara enkel och effektiv i sitt spel i spelomvändningar bl.a. Tror på en framgångsrik säsong.
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Miklosoft »

Frågan är vilka förväntningar man ska ha på Terry Broadhurst.
Han kommer från AHL senast med ett poängsnitt på 0.44 poäng per match typ.
Fortsätter han i det snittet så hamnar han på 21-24 poäng.
Så ungefär som Schremp. Sundqvist, Pettersson. (Även Axel Holmströms Grundserie).

Men frågan är vilken roll han är värvad som. Han spelar inte PP1 så där får han inga gratispoäng utan är spelfördelare
för PP2 (Än så länge).

Blir spännande dock och han får absolut 10 matcher (SHL Matcher) innan man har en åsikt.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Bilderberg »

Stämmer bra. 25 poäng får anses som godkänt, allt över det är bonuspoäng.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by 374 »

Bill Sweatt gjorde 29 poäng sin första säsong i SHL.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Chippen »

Jaha, Möller gjorde 31 på sin första säsong i SHL
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by 374 »

Vad har det med saken att göra?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Bilderberg »

Till skillnad från Möller och Lindberg så höll sig Arvidsson och Sweatt intakta genom övergångarna. (sett till poängsnitt)

Broadhurst verkar vara en smart och kvick spelare, tror han med lätthet kommer klara övergången till stor is vilket både ger mer tid och rum att spela på.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by nr86 »

Det lilla jag sett hittills av Terry ser riktigt lovande ut.
Är övertygad om att vi kommer att skörda frukt av värvningen efter jul då han blivit varm i kläderna.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Oracle »

Tycker dock han gör det lite för svårt för sig så här långt, men det kommer nog.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Rollie »

Fin straff, men nog hade hellre sett han och Calof ersättas av en trans i form av ex Scott i Brynäs. Snabb, stark, småful, målfarlig osv. Förstår inte varför vi värvar spelare från den sidan som vi ska utbilda när vi kan göra det samma med junnisar och AS spelare.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Talbot25 »

Terry som fick fem plus av Aftonbladet efter gårdagens match :D Förutom straffen och målet var han ju lika dålig som vanligt.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Bilderberg »

Han var snarare lika bra som vanligt. Ofta med i målchanserna, har tyvärr inte fått med den utdelning han förtjänat.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by dovienya »

Börjar han bara vika in mot mål ibland istället för alltid ut i hörnen så kommer det bli kanon. Lite Anders Söderberg-stuk på åkvägarna?
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by ante08 »

Terry Broadway!
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Sargade Sune »

Det börjar hända saker kring Terry! Keep on going!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Rampa »

Visst visar han att det finns en hel del hockey under skinnet. Kan inte förstå de som från starten av serien konstant dissat killen. Både här och på Norran-bloggen.
Omställningen till stor rink och annorlunda spelsystem, visar sig mer och mer ge resultat.
Och dessutom, om vi bortser från Pesonen och Zackrisson, vilka är i en klass för sig i lagets poängstatistik, så ligger han femma på 9 p där Norman leder på 12 poäng.
Så inte är han såå jäkla dålig.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Foppas skridskocoach »

Rampa wrote:Visst visar han att det finns en hel del hockey under skinnet. Kan inte förstå de som från starten av serien konstant dissat killen. Både här och på Norran-bloggen.
Omställningen till stor rink och annorlunda spelsystem, visar sig mer och mer ge resultat.
Och dessutom, om vi bortser från Pesonen och Zackrisson, vilka är i en klass för sig i lagets poängstatistik, så ligger han femma på 9 p där Norman leder på 12 poäng.
Så inte är han såå jäkla dålig.
Han ligger etta om man bortser från alla sex han har före sig. 8-)

Håller dock med om din grundpoäng.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by smogz »

Om vi bara tittar på poängen så visst är 9 poäng inte så otroligt mycket men det är 0,5 poäng per match iallafall.

Om vi jämför så hade Zacke efter 18 matcher ifjol bara 6 poäng första säsongen.

Jämför vi med iår så ser det ut såhär:
Calof har 11 poäng
Jimmie och Holmström har 10 poäng
Broadhurst har 9

Jag måste nog säga att jag har högre förväntningar på att Calof, Jimmie och Holmström skulle ha producerat mer efter 18 matcher än vad jag har på Broadhurst.

Än tänker jag inte dra några slutsatser kring om han är flipp eller flopp, tycker han spelar enligt det man kan förvänta sig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Colton »

Jimmie har gjort 10 poäng på 12 matcher. Har svårt att se att du kan förvänta dig mer än så.

Terry har kommit igång bättre, vidhåller dock att det händer för lite kring honom.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by smogz »

Ja Jimmie har spelat färre matcher, tänkte inte på det när jag skrev förra inlägget. Men du förstår säkert min poäng.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by p-play »

I princip är det klart vanskligt att jämföra spelare bara baserat på poäng då man måste se till hur de matchas, dvs i vilka situationer de får speltid. Jag tror att de flesta har hävdat att Broadhurst har gjort det helt okej på poängsidan, men att man kanske hade hoppats på mer av en spelare som värvas som utländsk stjärna och ges chansen att producera.
Jag tycker att problemet med Broadhurst snarare ligger i spelet: Han förlorar nästan alla närkamper och är ganska svag defensivt. Poäng är inte allt. Nu vet vi ju att de flesta som kommer till oss har problem att hantera fysen i början så förhoppnings kommer han att kunna bidra mer och mer. Han har ju lyft sig på sistone och det är trots allt insatsen i ett slutspel som slutligen skall bedömas.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by schteffe »

Glöm inte att hans straff-skills i sig har ordnat några poäng åt oss.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Rollie »

Här hittade man inte rätt för fem öre
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by vonschnauser »

Här har vi gjort en total felrekrytering. Gissningsvis var han rätt billig & man tog en chans med honom. Men han tar upp speltid för våra juniorer att utvecklas. De är både billigare & bättre för AIK på sikt att använda juniorer istället.

Jag vet inte vilken värvning man ska jämföra med... Calof som oxå var en oprövad transatlant? Han visade framfötterna från början. Heed/Klingberg som hade det tungt ibörjan? Där visste man mer vilken spelare som värvades och vilken potensial de besatt.

Nä, jag beundrar AIKs tålamod & säger inte att de ska sluta att ha det. Men det finns en balans...

Summan av detta: Tålamod med unga spelare man har bra koll på. Man behöver heller inte sluta "testa" billiga spelare från andra sidan Atlanten, men där tycker jag krav ska ställas tidigare.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by p-play »

vonschnauser wrote:Här har vi gjort en total felrekrytering. Gissningsvis var han rätt billig & man tog en chans med honom. Men han tar upp speltid för våra juniorer att utvecklas. De är både billigare & bättre för AIK på sikt att använda juniorer istället.
Finns det något som talar för att han var billig? Vi diskuterade det i en annan tråd och där kom det fram att han låg en bit över 100k i svenska kronor i AHL med signing-bonusar inkluderade. Jag tror inte att han är beredd att gå ner speciellt mycket i lön för att flytta till oss. En del andra klubbar var också intresserade av honom. Han kanske inte sitter på någon stjärnlön, men billig lär han inte vara. Vi får bara hoppas att han inte har så mycket mer än han hade i AHL.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by nishog04 »

Någon som har några tankar om var Terry Broadhurst kommer spela nästa år? AIK kommer då inte vilja behålla honom och Brynäs lär nog inte heller vara så sugna. På sju matchen i Brynäs har han skrapat ihop mäktiga 0+0 och är dessutom -2 med en istid på 15:07/match. Lägg därtill 6+7 på 38 matcher i AIK med +/- 0.

Vilken flopp han visade sig vara! Men han hade på något sätt ända hjärtat på det rätta stället. Plus att han gjorde AIK:s första mål för säsongen, om jag inte minns helt fel.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by ante08 »

Fick nytt kontrakt idag!
https://tidningenhockey.se/content/bara ... ll-finland" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply