Växjö Lakers

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Växjö Lakers

Post by Fdskebo »

Skidrow wrote:Om du kollar på deras räkning, så var publik och reklam 75M men dom drog in 114M så någon har gett dom 39M.
Ja, Hockeyligan fördelar väl ut en liten nätt summa till ES-klubbarna för visningsrättigheterna. Sisådär 25M/klubb
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Växjö Lakers

Post by Skidrow »

Fdskebo wrote:
Skidrow wrote:Om du kollar på deras räkning, så var publik och reklam 75M men dom drog in 114M så någon har gett dom 39M.
Ja, Hockeyligan fördelar väl ut en liten nätt summa till ES-klubbarna för visningsrättigheterna. Sisådär 25M/klubb
= Reklam
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Växjö Lakers

Post by StigVig »

Skidrow wrote:Om du kollar på deras räkning, så var publik och reklam 75M men dom drog in 114M så någon har gett dom 39M.
Av dom 39 så är väl 24 millar från TV-avtalet
Kan du länka till "deras räkning"
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Växjö Lakers

Post by StigVig »

Skidrow wrote:
Fdskebo wrote:
Skidrow wrote:Om du kollar på deras räkning, så var publik och reklam 75M men dom drog in 114M så någon har gett dom 39M.
Ja, Hockeyligan fördelar väl ut en liten nätt summa till ES-klubbarna för visningsrättigheterna. Sisådär 25M/klubb
= Reklam
Inte en chans att det går under "Reklam" i deras budgetrapport, likväl som ingen annan klubb rapporterar en budget på ett sånt vis.
Men överbevisa mig
Ändå kommer 15 millar från himlen skulle vara intressant att syna deras rapport ;)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Växjö Lakers

Post by schteffe »

Som sagt, skidrow: har du länken till årsredovisningen?
ajo
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 13:31

Re: Växjö Lakers

Post by ajo »

Souvenirförsäljning, eventuellt barer, restauranger, kiosker... Detta tror jag inte heller är medräknat i publik eller reklam. Konferenslokaler etc. Det finns ganska mycket att dra in pengar på utöver publik/biljättintäkter och reklam/sponsring.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Växjö Lakers

Post by Skidrow »

schteffe wrote:Som sagt, skidrow: har du länken till årsredovisningen?
Nej jag var inte på deras årsmöte.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Växjö Lakers

Post by Skidrow »

En annan sak som känns väldigt mystiskt är att dom får 726kr / person / match i biljett, sovenirer och ficka.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Växjö Lakers

Post by TS_ »

Skidrow wrote:En annan sak som känns väldigt mystiskt är att dom får 726kr / person / match i biljett, sovenirer och ficka.
Dom lever tydligen inte upp till den småländska snålheten.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Växjö Lakers

Post by Skidrow »

Dom har gjort någon beräkning med alla reklam intäkter + biljetter + försäljning av grejer, är iofs ändå väldigt imponerande om det stämmer för det gör 100M om år i omsättning, och om dom då får 18M utöver det av kommunen då är vi ungefär på deras 114M som dom hävdade :)
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Växjö Lakers

Post by schteffe »

Skidrow wrote:
schteffe wrote:Som sagt, skidrow: har du länken till årsredovisningen?
Nej jag var inte på deras årsmöte.
Varifrån hämtar du då uppgifterna du kommer med?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Växjö Lakers

Post by Skidrow »

schteffe wrote:
Skidrow wrote:
schteffe wrote:Som sagt, skidrow: har du länken till årsredovisningen?
Nej jag var inte på deras årsmöte.
Varifrån hämtar du då uppgifterna du kommer med?
Vad som sagt/skrivits i tidningar.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Växjö Lakers

Post by Bobby »

http://www.vaxjolakers.se/artikel/24922/" onclick="window.open(this.href);return false;

Platsklubben storsatsar denna säsongen på att ha olika teman för matcherna.
Bland annat;
"Alla hjärtans dag"
"After ice"
"Min stora dag"
"Rock-tisdag"

Fyfan... Allt för att locka folket som ger blanka fan i hockeyn och bara intresserar sig av det som sker runtomkring.
Dä ä bra Mikalsån!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Växjö Lakers

Post by kurtivar »

som i nhl alltså, dom flesta dricker ju bara pissjummen öl och äter popcorn
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Växjö Lakers

Post by Jokard »

Bob Sacamano wrote:http://www.vaxjolakers.se/artikel/24922/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plastklubben storsatsar denna säsongen på att ha olika teman för matcherna.
Bland annat;
"Alla hjärtans dag"
"After ice"
"Min stora dag"
"Rock-tisdag"

Fyfan... Allt för att locka folket som ger blanka fan i hockeyn och bara intresserar sig av det som sker runtomkring.
Du menar plast va, och inte plats? :geek:

*Internt*
Förövrigt har ju smålänningarna storhetsvansinne. Med betoning på små och storhets 8-) :lol:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Växjö Lakers

Post by Markman »

Ja, smålänningarna är fan inte kloka! Åtminstone inte de flesta av dem... ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Växjö Lakers

Post by anterio »

Ungefär hälften av alla hemmamatcher är temamatcher alltså.
Nån match då och då är det helt OK för att locka fler och nya åskådare som sen kan komma dit för att de vill åt upplevelsen HOCKEYMATCH. Men varannan känns ju lätt overkill, då blir det ju verkligen som skrivits om i publiktråden i AIK-delen att folk bara kommer för lull lullet på sidan av.

Viktigt dock att de valde rocktema för matchen mot AIK :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

Bortaslog Frölunda på straffar ikväll, 2-1. Extra kul att Kallio satte den avgörande straffen. Den killen sover jävligt gott i natt med tanke på hur han fick lämna.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

Snyggt av Norrena att bjuda tillbaka för allt Linköping gjort för honom.

Idag: Saves 10 (5:2:3)
55,56%

Åtta in, tio räddade.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Växjö Lakers

Post by StigVig »

Hemmapubliken buade ut Lulämålisen (Modig) :lol:
3 insläppta på 11 skott
Hi Hi Hi
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5517010.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Växjö Lakers

Post by StigVig »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5570319.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.smp.se/sport/oman-oppnar-for-nhl-spelare(3466688" onclick="window.open(this.href);return false;).gm

Växjö hakar på
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Växjö Lakers

Post by King Kong »

Hehehe!!
"Egentligen är vi mot NHL förstärkning på korta kontrakt, men eftersom vårt lagbygge sugit getpenis i inledningen av serien och vi är bajsnödiga för att hamna i kvalet så känner vi ändå att det någonstans är ok att förstärka"..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Växjö Lakers

Post by svartgulsubkultur »

Janne Karlsson har fått en skosula i arslet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Växjö Lakers

Post by Hedman »

Råpuckat av lakejerna. Tippar att de åker ut nu då de börjat bli mer än lovligt bajsnödiga!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Växjö Lakers

Post by Chippen »

Var riktigt oväntat men vad hade de förväntat sig att Janne skulle göra?
Det har ingen själ och inget hjärta i laget utan bara en massa spelare som spelar för sig själva.

Detta är fan i klass med att Gnaget skeppade Melin.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Växjö Lakers

Post by svartgulsubkultur »

Vem ersätter i båset?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Växjö Lakers

Post by ante08 »

svartgulsubkultur wrote:Vem ersätter i båset?
Sam Hallam.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Växjö Lakers

Post by Foppas skridskocoach »

Hallam är iofs ett väldigt intressant namn.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Växjö Lakers

Post by Chippen »

Men jag tror inte han har bättre lycka än Janne.

Sedan är jag fanns emot att andretränaren tar över. Det är inte så att han inte redan har skuld i drn troliga kräftgång som lett fram till att huvudtränaren får gå.

Jag tycker det vore bättre att byta ut båda två på en gång, men hur ofta sker det?
Visst Timrå gjorde det, men det var en unik sits där båda tränarna säger upp sig.

Nu är jag väl ensam om följande, men jag har gillat Jannes stil och om vi i framtiden skulle behöva anställa en ny tränare, huvud eller ass, så hoppas jag att Janne är ett namn som diskuteras (om han är ledig)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Sv: Växjö Lakers

Post by StigVig »

Chippen wrote:Men jag tror inte han har bättre lycka än Janne.

Sedan är jag fanns emot att andretränaren tar över. Det är inte så att han inte redan har skuld i drn troliga kräftgång som lett fram till att huvudtränaren får gå.

Jag tycker det vore bättre att byta ut båda två på en gång, men hur ofta sker det?
Visst Timrå gjorde det, men det var en unik sits där båda tränarna säger upp sig.

Nu är jag väl ensam om följande, men jag har gillat Jannes stil och om vi i framtiden skulle behöva anställa en ny tränare, huvud eller ass, så hoppas jag att Janne är ett namn som diskuteras (om han är ledig)
Tvivlar på att Jannes "Hockeytänk" liknar Skellefteå AIK's :roll:
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply