Växjö Lakers

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Växjö Lakers

Post by Lappmössan »

Synd att han inte tog tillfället i akt och drog en "BARA ÖVERKROPPAR SCHALALALALALA..."
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Växjö Lakers

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:Synd att han inte tog tillfället i akt och drog en "BARA ÖVERKROPPAR SCHALALALALALA..."
Det hade bara inneburit pluspoäng i min bok. Möjligen att de även setts som förmildrande ur rättslig synpunkt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Växjö Lakers

Post by nishog04 »

Även fast Växjö vann i år kommer AIK vara laget alla vill slå inkommande säsong. Synd att trycket inte ligger på Växjö, för då hade man fått se vad klubben egentligen är stöpt ur för form.

P.s. Slaggisen i Växjö visar på hur svinigt man kan bete sig, så länge man innehar en viktig position i samhället. Men nu ska man kanske inte döma karl'n ifråga, då vi bara sett små fragment av händelsen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Växjö Lakers

Post by bsa »

Besinning, de finns svin och finns det svin. Lägger du ut de klipp som passar dej ut ryckt ur ett samanhang kan man påvisa de mästa.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Växjö Lakers

Post by 374 »

Givetvis visar inte den där filmsekvensen hela sanningen men han håller faktiskt fast personen och slår honom, svårt att hävda nödvärn i en sådan situation.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Växjö Lakers

Post by nomercy »

Han levde väl i irrfarelsen att ALLA regelböcker var nedspolade....
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Växjö Lakers

Post by Bilderberg »

Fan vad skön sportchef! Först herre på täppan, sen brösta upp sig och nita nån jävel! :D
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Växjö Lakers

Post by ossian »

Jag är ingen juridisk expert, men om det är flera personer som provocerat, trakasserat eller attackerat honom och hans flickvän, så bevisar väl inte filmen någonting? Om ett gäng börjar slåss med dig när du har din tjej bredvid som du vill skydda, så får du adrenalinpåslag och hamnar in en sinnesstämning så att du inte kan kontrollera dig. Jag har faktiskt lite svårt att se att en medelålders man i samma situation som Evertsson bara ska börja veva utan anledning? Såvida han inte är stupfull och har dåligt ölsinne.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Växjö Lakers

Post by snokia »

ossian wrote:Jag är ingen juridisk expert, men om det är flera personer som provocerat, trakasserat eller attackerat honom och hans flickvän, så bevisar väl inte filmen någonting? Om ett gäng börjar slåss med dig när du har din tjej bredvid som du vill skydda, så får du adrenalinpåslag och hamnar in en sinnesstämning så att du inte kan kontrollera dig. Jag har faktiskt lite svårt att se att en medelålders man i samma situation som Evertsson bara ska börja veva utan anledning? Såvida han inte är stupfull och har dåligt ölsinne.
Tyvärr för Evertssons del så är han ju pådrivande i biten av klippet som är upplagd. Kvittar vad som har hänt före egentligen. Killen försöker undkomma Evertsson men Evertsson bara matar på, han uppsöker aktivt den andra fastän denne "backar" undan. Oavsett vad som eventuellt har hänt före i klippet så har nog mest troligt Evertsson gjort sig skyldig till misshandel. Sen säger jag inget om den andra killen då man inte ser något på klippet. Är nog inte omöjligt att bägge döms kanske. Bara för att man blir påhoppad så är det inte legalt att använda hur mycket våld du vill eller aktivt "uppsöka" situationen gång på gång. Skulle förvåna mig något oerhört om han klarar sig ur detta.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Växjö Lakers

Post by bsa »

Hade ett samtal med en ordningsvakt angående självförsvar. Han sa: Du får aldrig säga att du blev arg, du blir rädd. Om du har minderåriga barn att förvara så får du göra nästan vad som hälsat. Du kan avisa någon från ditt hem som vägrar att lämna det med nästan vilka medel som hälsat så länge det inte är stickvapen eller skjutvapen. I detta fall ett gäng snorungar som antastar, förnedrar och spottar på en kvinna. Lagen är inte skriven för att beskydda svin, men det blir en rättegång där de faktiska förhållandet ska utredas, men i självförsvar eller skyddande av människa som rimligen inte kan fysiskt försvara sig går inte svinen fria.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Växjö Lakers

Post by msoe »

Det känns väl inte helt rimligt att 5-6 personer följer efter och trackasserar ett par, sliter av snubben skjortan för att sen när snubben börjar veva på en av dem ganska lugnt och kontrollerat försöka ta sig därifrån?
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Växjö Lakers

Post by ante08 »

FAKTA! om supportrarna gnäller när de känner sig frustrerade så betyder det att de bryr sig. Vad gör ni då? bra jobbat där.
http://www.vaxjolakers.se/artikel/75124/" onclick="window.open(this.href);return false;
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Växjö Lakers

Post by don_tomassso »

Hoppas aldrig att AIK å dess ledning sjunker så här lågt
https://mobile.facebook.com/story.php?s ... uQNqk&_rdr" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Växjö Lakers

Post by p-play »

Burish ut. De lär med andra ord ha något på väg in.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Växjö Lakers

Post by ante08 »

Växjö Lakers lånade 266 miljoner kronor. Så mycket har föreningen amorterat.
http://www.vxonews.se/article/sa-mycket ... amorterat/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Växjö Lakers

Post by p-play »

Ja, men de har driftbidrag från kommunen i trakterna av 20 miljoner. D v s de får mer i bidrag än vad amorteringarna och räntebetalningarna kostar. Dessutom är det inte alla år som de ens har betalat dessa räntor och amorteringar.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Växjö Lakers

Post by dovienya »

Ibland lyckas norranbloggen träffa nåt intressant ändå...
"Med Calof har vi ett jobb att göra".. ?
Kaloffen kändes väldigt sympatisk när han var hos oss, men nästan helt ur gängorna mot slutet; lite som att han var övertränad och med slut glädje i kroppen. Sitter det kvar, eller vad vill Arvid antyda med rubriksättningen? Är det clickbait i vanlig ordning, eller är det intressant på riktigt?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö Lakers

Post by Chippen »

Sam Hallam tror mycket på Martin Lundberg: ”Ska kunna vara med och producera offensivt men framförallt leda laget i sitt sätt att vara.”
Sam Hallam om Skelleftespelarna: ”Med Calof har vi ett jobb att göra”
Publicerad idag 18:48
(uppdaterad idag 18:52)
Växjös tränare har en hel del före detta Skellefteå AIK-spelare i sin trupp.

Norran träffade Sam Hallam tidigare under veckan där Växjös succétränare fick frågor kring de gamla AIK-spelare.

I Lakers återfinns ju Arvid Lundberg, Martin Lindberg, Andrew Calof och Janne Pesonen, som alla spelat i AIK någon gång de två senaste åren.

Men att Lakers har och haft många med förflutet i AIK ser Hallam mer som en slump än någon form av strategi.

– Det är ju inget snack om att Skellefte varit den där måttstocken, för att bli bäst har det varit Skellefteå som man behövt ta sig förbi. Men i det är det ju givetvis så att Skellefteå under lång tid producerat väldigt många bra spelare, och bra spelare är alltid intressant för oss – som exempelvis Martin Lundberg, säger Hallam och fortsätter.

– När vi exempelvis värvade Arvid Lundberg för ett drygt år sedan så hade Skellefteå, just där och då, ett litet överflöd av väldigt bra backar. Då hamnade han lite i kläm samtidigt som vi var i behov av den typen av back. När det kommer till Pesonen så sökte vi efter en högklassig forward och han var tillgänglig. Så det är mer tillfälligheter att vi har många Skelleftekillar, ja.

Tungt för Calof

På försäsongen och under CHL-spelet har både Martin Lundberg och Janne Pesonen visat framfötterna och producerat en hel del poäng. Arvid Lundberg har sin vana trogen agerat stabilt.

Däremot har det gått betydligt tyngre för Andrew Calof, som är poänglös i CHL efter fyra matcher. Som vi vet hade ju 26-åringen en tung säsong i Skellefteå förra säsongen efter två tidigare succéår i SHL.

– Det känns som att Calof fortfarande jobbar med att skaka av sig förra säsongen, att lita och tro på sig själv igen. Så med Calof har vi ett jobb att göra, att få honom att känna sig bekväm och spela på sina instinkter. För han har ju väldigt mycket hockey i sig och snabba lösningar och smarta kluriga grejer för sig, men han behöver nog jobba ett tag till för att lita på dem igen, säger Hallam.

Vilken roll kommer Martin Lundberg få?

– ”Marre” är ju lite kameleontaktig på så sätt att man kan använda honom som komplement till två väldigt skickliga spelare i en förstalina samtidigt som han kan spelas som center i en fjärdelina. Och det är väl det som är Marres styrka, säger Växjös tränare och fortsätter:

– Men vår ambition med honom, och även Marres ambition, är att han ska vara med och bidra lite mer offensivt än vad han gjort innan.

”Leda laget”

Hallam är dock medveten att det kan ta tid för Martin Lundberg att hitta helt rätt då det är en omställning när man spelat på liten rink.

– Det kan kanske låta dumt och han har bara varit borta en säsong. Men v hade bland annat Dennis Everberg här förra säsongen och det var lite samma sak, att det tog tid att anpassa sig. Dessutom är Dennis och Martin ganska lika som spelare.

– Men vi ser i Marre en spelare som ska kunna vara med och producera offensivt men framförallt leda laget i sitt sätt att vara, som person och att jobba hårt, avslutar Hallam.

Arvid Marklund
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Växjö Lakers

Post by dovienya »

Bra jobbat, Arvid. Tack Chippen. Var lite som jag trodde med Calof, alltså. Trist för honom.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Växjö Lakers

Post by GroovyEd »

Jag vet inte varför men jag kräks lite av Hallams "Marre". Som om han tillhört Växjö hela karriären. Tror jag fortfarande är lite bitter.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö Lakers

Post by Chippen »

GroovyEd wrote:Jag vet inte varför men jag kräks lite av Hallams "Marre". Som om han tillhört Växjö hela karriären. Tror jag fortfarande är lite bitter.
Inte för att vara den, men skulle vi värva en spelare som är förknippad med en annan klubb i SHL skulle vi ju inte byta smeknamn bara för det.

Men ja, jag reagerade först likadant som dig måste jag säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Växjö Lakers

Post by Chippen »

dovienya wrote:Bra jobbat, Arvid. Tack Chippen. Var lite som jag trodde med Calof, alltså. Trist för honom.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det var så lite så.
Med tanke på vad Sam anser om Calof så blir ju bara känslan förstärkt av att vi där gjorde helt rätt som skeppade iväg honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Växjö Lakers

Post by nr86 »

Blir väldigt spännande att följa Martin "marre" i vinter. Kan han leverera i lakers som de förväntar sig att han ska?
Blir jobbigt för oss (Lindgren) om det visar sig att han är god för 35 pinnar och stort spel....
Vi värvade Anderson i stället så dessa herrar borde man kunna jämföra när det ska summeras.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Växjö Lakers

Post by ossian »

"Men i det är det ju givetvis så att Skellefteå under lång tid producerat väldigt många bra spelare, och bra spelare är alltid intressant för oss – som..."

borde vara:

"Men i det är det ju givetvis så att Skellefteå under lång tid producerat väldigt många bra spelare, och bra spelare är alltid intressant för oss eftersom vi inte duger till att fostra en egen spelare samtidigt som vi är allmänt horiga"

känns mer rättvisande.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Växjö Lakers

Post by Akerman2 »

Växjös lag ikväll känns intressant. SHL:s dyraste (och bästa?) fjärdekedja?

Kiiskinen - Pesonen - Pettersson
Brodecki - Rosén - Calof
Röndbjerg - Fröberg - Netterberg
Reddox - Josefsson - Lundberg
Carnbäck
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Växjö Lakers

Post by Special Brew »

Matchtröjan är på! Borde ha tvättat den efter förra säsongen. Visa från början att vi ska vara med i år! Tack!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Växjö Lakers

Post by Larzon »

Martin gjorde sitt första mål för växjö nyss.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Växjö Lakers

Post by smogz »

Akerman2 wrote:Växjös lag ikväll känns intressant. SHL:s dyraste (och bästa?) fjärdekedja?

Kiiskinen - Pesonen - Pettersson
Brodecki - Rosén - Calof
Röndbjerg - Fröberg - Netterberg
Reddox - Josefsson - Lundberg
Carnbäck

Kul för Lundberg att få spela ytter i en fjärdekedja. Verkligen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Växjö Lakers

Post by Erwynn »

smogz wrote:
Akerman2 wrote:Växjös lag ikväll känns intressant. SHL:s dyraste (och bästa?) fjärdekedja?

Kiiskinen - Pesonen - Pettersson
Brodecki - Rosén - Calof
Röndbjerg - Fröberg - Netterberg
Reddox - Josefsson - Lundberg
Carnbäck

Kul för Lundberg att få spela ytter i en fjärdekedja. Verkligen.
Löningen är nog betydligt roligare.
Hata allt.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Växjö Lakers

Post by Lidlund »

smogz wrote:
Akerman2 wrote:Växjös lag ikväll känns intressant. SHL:s dyraste (och bästa?) fjärdekedja?
Kul för Lundberg att få spela ytter i en fjärdekedja. Verkligen.
4e kedja må väl vara när man har näst mest istid av FW i en tight match (Växjö vann med 2-1).
  • NAMN POS G A +/- TOI/GP
    Erik Josefsson CE 0 0 1 16:39
    Martin Lundberg RW 1 0 0 16:10
    Robert Rosén CE 0 0 0 16:03
    Linus Fröberg CE 0 0 0 15:29
    Andrew Calof RW 0 0 0 14:52
Post Reply