Växjö Lakers

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Växjö Lakers

Post by schteffe »

Ska bli intressant att, i mån av tid, kika på smygpremiären av serien ikväll och se Växjö invardera Götet tillsammans med 570 lakejer! Grymt imponerande må jag säga. Fin (nåja, färgerna...) webbplats har dom också, och schysst utveckling av medlemsantalet. http://www.lakerslakejer.se/
2000/2001: 113
2001/2002: 284
2002/2003: 386
2003/2004: 426
2004/2005: 530
2005/2006: 457
2006/2007: 408
2007/2008: 338
2008/2009: 539
2009/2010: 609
2010/2011: 849
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

Lånar tråden för en kommentar om matchen. Växjö ser allsvenska ut, närmast chockade av tempot. Ska bli intressant att se om det står sig efter periodpausen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Växjö Lakers

Post by Special Brew »

Trollet wrote:Lånar tråden för en kommentar om matchen. Växjö ser allsvenska ut, närmast chockade av tempot. Ska bli intressant att se om det står sig efter periodpausen.
Gerber håller Växjö kvar i matchen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Växjö Lakers

Post by don_tomassso »

Hmmm domarna i fokus igen... tragiskt men sant.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Växjö Lakers

Post by marre »

Tycker Växjö imponerar..Jo Frölunda har mycke puck men skapar f-n inte mycket..Riktigt bra försvarsspel av Växjö! Reddox,Soares och Iggulden är riktigt bra..
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Växjö Lakers

Post by barrskog »

Gerber ger ett Hadelöv-lugn-intryck.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Växjö Lakers

Post by Zimme »

Växjö är fetrökta om de ska spela så här resten av säsongen, du överlever inte 55 omg på att grisa och hoppas på att få nått slumpmål.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

marre wrote:Tycker Växjö imponerar..Jo Frölunda har mycke puck men skapar f-n inte mycket..Riktigt bra försvarsspel av Växjö! Reddox,Soares och Iggulden är riktigt bra..
Tycker inte alls de imponerar, de är nära nog utspelade i två perioder. Däremot tycker jag (förstås) att Gerber gör det jättebra, försvaret funkar också. Problemet för Växjö är att vi får så oerhört mycket tid att notera detta, dvs att Frölunda trycker på så brutalt.
Nä, imponerar är fel ordval för mig iaf. Håller siffrorna nere snarare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Växjö Lakers

Post by rubzz »

Jag tycker inte dom var bra alls.. Hade lika gärna kunnat bli 4-0
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Växjö Lakers

Post by schteffe »

Första matchen, lär ha varit en del nerver och lite väl mycket respekt för elitseriemotståndet. Samtidigt jobbig start med Luleå borta nästa match, och i match 3 väntar LHC hemma...
jensaw
Posts: 31
Joined: 27 Jun 2011, 17:43

Re: Växjö Lakers

Post by jensaw »

Tycker egentligen inte att något av lagen i går imponerade. Men kommer Växjö att spela detta spel i 55 omgångar är de rökta. Det var lite för mycket allsvenskt över laget i går. I fem mot fem skapade de ju ingenting. Tycker även att Frölunda känndes lite uddlösa med tanke på det spelövertag de hade. Deras PP var ju inte direkt lysande. Tror nog att der kommer att få det svårt att nå slutspel i fall de fortsätter som de gjorde i går. Frölundas försvar utsattes aldrig direkt för någon riktig prövning i går heller. Ska bli intressant att se hur de klarar av de tilltänkta topplagen här framöver. Domarna är ju tragiska..Våga ta beslut. Skulle ju bli så bra med åtta ögon på isen. :ugeek: Boork är än mer tragisk som expert kommentator.. :evil:
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

För er som gillar hockeygodis kan jag rekommendera Igguldens straff mot FBK ikväll. Riktigt snygg.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Växjö Lakers

Post by Markman »

Den var riktigt sweet! :) Iggulden 2+1 ikväll, dvs. inblandad i samtliga Växjös mål..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Växjö Lakers

Post by Lidlund »

klockren dragning!

FBK torskade alltså på straffar HEMMA mot växjö.. Frågan är nu.. Hur länge dröjer det innan Jögga J tar över som huvudcoach och mannen med det konstiga efternamnet tar 2a fiol?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Växjö Lakers

Post by Markman »

Tror du att Czarnecki får vara kvar alltså?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

lidlund wrote:klockren dragning!

FBK torskade alltså på straffar HEMMA mot växjö.. Frågan är nu.. Hur länge dröjer det innan Jögga J tar över som huvudcoach och mannen med det konstiga efternamnet tar 2a fiol?
Om mannen med det konstiga namnet är Czarnecki så tror jag svaret är "aldrig". Flyttar man på NC så är det nog bort ur föreningen, och det torde bli mycket snart. Möjligen en kortare lösning med två man i båset men sånt är bara spel för gallerierna ändå.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Växjö Lakers

Post by Lidlund »

Jögga J ska ju komma tillbaka å vara med på 'vissa träningar och en del matcher' har jag för mig..
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Växjö Lakers

Post by Rampa »

Håller tråden på att glida över o bli en Fbk-tråd? Då råder vi väl bot på det.

Fortfarande, efter 15 omgångar och 33 gjorda mål, har ingen svensk spelare nätat i främlingslegionen Växjö.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Växjö Lakers

Post by lazerkrobbe »

Det som en gång kändes som en frisk fläkt har bara blivit en illaluktande kusin till Malmö...var finns Växjö i Växjö Lakers?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Växjö Lakers

Post by svartgulsubkultur »

lazerkrobbe wrote:...var finns Växjö i Växjö Lakers?
Finns i sjön.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Växjö Lakers

Post by Bobby »

Rampa wrote:Håller tråden på att glida över o bli en Fbk-tråd? Då råder vi väl bot på det.

Fortfarande, efter 15 omgångar och 33 gjorda mål, har ingen svensk spelare nätat i främlingslegionen Växjö.
Någon som har koll på vad rekordet är för antal omgångar utan en svensk målskytt? Tänkte vissa har ju ingen hejd på sitt hockeynörderi så måste ju ställa frågan. :geek:
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Växjö Lakers

Post by svartgulsubkultur »

Bob Sacamano wrote:
Rampa wrote:Håller tråden på att glida över o bli en Fbk-tråd? Då råder vi väl bot på det.

Fortfarande, efter 15 omgångar och 33 gjorda mål, har ingen svensk spelare nätat i främlingslegionen Växjö.
Någon som har koll på vad rekordet är för antal omgångar utan en svensk målskytt? Tänkte vissa har ju ingen hejd på sitt hockeynörderi så måste ju ställa frågan. :geek:
De måste ha rekordet i detta nu.
Men Zimme ska väl göra nåt mer än att tvätta liggsår och flyga propellerplan imorgon...?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Växjö Lakers

Post by Zimme »

jag tvättar inga liggsår, jag beordrar andra att göra det

Kan inte tänka mig att nått lag klarat 15 omgångar utan svensk målskytt tidigare.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Växjö Lakers

Post by Lappmössan »

Deras cheerleaders rör upp känslor. Jag tycker inte heller att det hör hemma i elitseriearenorna men detta är ren och skär humor:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4769408
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Växjö Lakers

Post by Bobby »

Snacka om att Heikkinen duger som PP back.
Skrapat ihop 10 mål varav 8(!) i PP. Anmärkningsvärt är också att han endast har en assist.

Detta att jämföra med fjolåret då bäste PP back stod för 8 mål under hela säsongen och den som gjorde flest mål totalt stod för 13.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Växjö Lakers

Post by Markman »

Heikkinen är för tillfället tvåa i skytteligan.. Som back.. i Växjö.. Den som hade tippat det inför säsongen, hand upp!

Han har dessutom stått för drygt 44 % av Växjös PP-mål (8 av 18 mål).. Växjös PP utan Heikkinens mål hade varit nere på vår nivå, nu är de tvåa i PP-tabellen med drygt 25 %..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Växjö Lakers

Post by Trollet »

Boork får frågan om vem som är Elitseriens bäste sportchef. Svaret:
Jag måste säga att Henrik Evertsson i Växjö hittat väldigt många rätt. Det indikerar en noggrann scouting.
Stämmer väl att de prickat rätt men vad är det för spelare man har köpt då? Iggulden t.ex. kostar väl mer än en normal förstafemma i Elitserien?
Då kan jag tycka att Frölunda gjort det minst lika bra som ruskat om i leden rejält och hittat t.ex. Andersen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Växjö Lakers

Post by Rampa »

Köpelaget tänker köpa upp sig i tabellen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4070574.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Växjö Lakers

Post by Rollie »

Ja visar inte dom minus i boskslutet för den här säsongen så begriper jag ingenting. Vet du Rampa, eller någon annan för den delen, vad man redovisade i spelarbudget för säsongen innan värvningen av Holös och de som nu kommer?
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Växjö Lakers

Post by lazerkrobbe »

Växjö börjar få Malmö att framstå som rena rama hemmabygget...
Post Reply