p-play wrote:Problemet är att det kommer att bli mycket svårt att konkurrera med ett lag som har dylika låne- och arenavillkor. Kommunen står för kostnaderna och risken, och Lakers får intäkterna. Alla reportrar är så jävla imponerade över resan de gjort, men hur svårt är det att ha den kanske dyraste truppen under de förutsättningarna.
Bara hoppas att allt brakar samman snart då. De har ju ändå ett guld att luta sig tillbaka på
Hahaha, tragiken i hur Växjö som förening smekts medhårs både sportsligt och medialt hela säsongen samtidigt som Skellefteå AIK mer eller mindre utmålats som ett kommunbygge, är ju så sjuk så man kan inte göra annat än att skratta åt det. Man undrar ju varför diskussionerna om det etiskt riktiga i att använda pengar från kommunens faktiska kassa råkade utebli typ... helt när det gäller Läjkersss... Lustigt hur man kan få dispens från det mesta även utanför isen sålänge det är Skelleteå AIK man utmanar...
Skellefteå kraft arena är byggd och ägd av kommunen, ej kommunala bolag. Visst det finns ett hyresavtal men hyran är förmodligen inte så lite subventionerat av skattebetalarna...
haggloader wrote:Satan vad enögda ni är eller dåliga förlorare.
Skellefteå kraft arena är byggd och ägd av kommunen, ej kommunala bolag. Visst det finns ett hyresavtal men hyran är förmodligen inte så lite subventionerat av skattebetalarna...
Haha, ja enögd får du kalla mig hur mycket du vill men det bryr jag mig ärligt talat inte om. Min poäng är inte att Växjö kommun inte skulle få göra som de vill med sina pengar utan om hur det (inte) diskuteras kring det etiskt riktiga i att göra som de gör på samma sätt som med AIK och SK:s sponsorpengar. Själva upplägget med kommunbyggd arena och hyresavtal är ju legio men det betyder väl inte att upplägg som uppenbart är skräddade för att hålla kostnaderna nere för klubben m.h.a. ytterligare subventioner, inte kan kritiseras?
Jo, självklart skall Växjös upplägg med arenan få kritiseras.
Samtidigt är det bästa sättet att inte synliggöra kostnader att kommunen äger arenan och att många kostnader drunknar i den stora kommunkassan.
När en hockeyförening äger arenan blir ju alla kostnader (förluster) synligjorda på ett helt annat sätt.
haggloader wrote:Satan vad enögda ni är eller dåliga förlorare.
Det stämmer inte och jag uppmanar dig att bevisa det. Nu var det ett tag sedan jag tittade på hyresbeloppen, men av det jag kommer ihåg så verkade de hyggligt marknadsmässiga. De motsvarande deras andel av driftskostnaden och lite. Det fanns flera andra klubbar som hade långt mer fördelaktiga avtal.
"Sportchefen Henrik Evertsson om det faktumet och orosmolnet i sammanhanget.
- Det handlar om var man kan få mest för sina pengar. Nordamerika har varit ett sådant ställe, men nu har dollarn gått upp ganska mycket, säger han till sydsvenskan."
När dollarna är det största orosmolnet så kan man ju bara ta sig för pannan. Det ingen tvekan att utländska spelare är billigare än jämförbara svenska, men någon sorts ansvar för svensk hockey borde man ju känna.
snokia wrote:"Sportchefen Henrik Evertsson om det faktumet och orosmolnet i sammanhanget.
- Det handlar om var man kan få mest för sina pengar. Nordamerika har varit ett sådant ställe, men nu har dollarn gått upp ganska mycket, säger han till sydsvenskan."
Alltså ursäkta med fy satan så mycket humor. Vem som helst kan förstås göra dumheter på fyllan och då får man räkna med att det ställs under rättslig prövning men den törn på änglaglorian som läjkerss får måste man ju bara hånskratta åt. Är det såhär man firar guld i Växjö?