#1 Andreas Hadelöv

Moderator: Styrelsen

Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Harks »

hadelöv.jpg
hadelöv.jpg (71.32 KiB) Viewed 6210 times
:)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by King Kong »

Kanske jag som har dålig humor, men jag gillar inte den här typen av "skämt"..
Hadelöv har väl aldrig riktigt fallit mig i smaken som målvakt och hans säsong i år har varit allt annat än fantastisk, men han har trots allt varit med på den resa som föreningen och klubben gjort de senaste åren och varit en del av det..
Då förtjänar man klart mer respekt än att bli förlöjligad på det här viset..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by BubbelVe »

+1

De senaste säsongernas viktigaste spelare. Men vissa glömmer fort . Hoppas han får det beröm och stöd han förtjänat den dagen det tas av den svartgula dressen för gott .
Men i år är det Jocke som är etta det behöver vi inte hymla om. Att håna en målvakt som tagit oss inte bara till finrummet , utan till dess VIP avdelning är lite lågt . Hur många spelare gör sig rättvisa de sista året/åren i karriären ? Hoppas Andreas lämnar med ett guld runt halsen,om han sedan spelade sista matchen eller öppnade dörren är han inte ett dugg mindre värd pengen . Hadelöv är kung men låt prinsen leda kungariket i guldstriden ......
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Hank »

+1 på de två senaste.

Men Hadelöv har ju aldrig riktigt fått den credd han förtjänat här inne (däremot ofta på annat håll de senaste åren).

Och visst är Jocke solklar etta i dagsläget, men vem vet, Hadelöv har varit uträknad förut och jag stödjer dessutom tanken på att inte bränna ut Jocke inför slutspelet.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by lobo »

Jag gillar inte heller att klanka på Hadelöv, han förtjänar cred och hyllningar för vad han gjort!

Det som stör mig så gudförbannat är att TRÄNARNA envisas att ställa en målvakt som inte håller måttet längre, när vi har en som gör det,
OCH som är lovande,
OCH som ska stå hela slutspelet,
OCH som vinner matcher åt oss ibland,
OCH som utstrålar självförtoende,
OCH som skänker lugn till laget,
OCH som ligger topp i stataistiken...

DET är problemet, A-Fop får sluta envisas!! Hadelöv kan inte rå för att han får stå! Klart han gör det när han blir ombedd.. Men varför, varför Anders F ?????
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by svartgulsubkultur »

Hade behövde dessutom vädras en sista gång innan slutspelet för att inte vara för rostig när/om han kastas in under slutspelet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Roadkill »

Harks wrote:
hadelöv.jpg
:)
Hadelöv har spelat sju säsonger för oss, han va med att ta upp oss till elitserien, han har varit med på hela jävla resan som vi gjort senaste åren.

Han förtjänar all vår respekt och ska fan inte hånas!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Chippen »

Så här ser jag på Hadelöv:
Denna säsong är inte hans bästa, och som han spelat så förtjänar han kritik för denna säsong. Den är inte vad man kan önska av honom, och han är säkerligen inte nöjd med den alls heller. Han har inte kommit upp i standard och han har inte lyckats ta upp handsken som Jocke E kastade redan i inledningen.
Eller förtjänar och förtjänar, hans spel uppviglar till kritik och då ska man kunna få kritisera honom likväl som någon annan spelare.

Historiskt sett så betyder han mycket för laget och att vi är där vi är i toppen. Han har hjälpt oss väldigt mycket och hans fjolårs säsong var riktigt magisk måste jag säga.
Många har räknat ut honom tidigare, men förra året slog han alla på fingrarna och det kan inte ha varit långt ifrån att han fått dra på sig den Blå-Gula tröjan igen.

Så vad jag vill säga är att för nuet så är kritiken förståelig, men för det förflutna så ska han hyllas och äras.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by GroovyEd »

Om AIK var en sådan förening som hissade tröjor för att hylla spelare så hade jag röstat utan att blinka på att Hadelöv skulle vara en av dem. Som ni säger, han gör en dålig säsong, men han har varit Messias i nästan alla innan (medveten överdrivning) och det är konstigt att folk glömmer det.

Inom några år kommer han ses som en legend i många ögon.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Roadkill »

Hadelöv har varit dålig i år. Det räcker så. Att börja håna en spelare som gjort så mycket för klubben är osmaklig. Tycker inte det var fel att han fick stå igår heller för att vila Jocke och matcha upp Hade inför slutspelet.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Foppas skridskocoach »

Jag håller med, men samtidigt tycker jag att den kritiken han har fått för den senaste tidens prestationer har varit berättigad (frånsett enstaka inlägg).

Personligen tycker jag att det är glasklart:
A) Hadelöv har varit en fantastiskt värdefull spelare för oss och är en av de allra största AIK:arna i modern tid. Inget snack om den saken.
B) Han har inte alls nått upp till sin gamla standard i år och trenden är negativ. Han känns nästan mer och mer osäker för varje match han står.

B förtar ingenting från A. Man kan kritisera honom utan att för den sakens skull ha glömt allt han har gjort för oss. Gårdagens match kändes riktigt vemodig. Det är trots allt inte omöjligt att det där var hans sista match i vår tröja och han är (i så fall) värd ett bättre avslut.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by svartgulsubkultur »

Roadkill wrote:Hadelöv har varit dålig i år. Det räcker så. Att börja håna en spelare som gjort så mycket för klubben är osmaklig. Tycker inte det var fel att han fick stå igår heller för att vila Jocke och matcha upp Hade inför slutspelet.
+1 på allt.

Dom som inte fattar att man inte kan spela Jocke jämt verkar sakna viss grundkunskap.
Dels skulle Jocke bli utnött, dels skulle Hadelöv vara helt offside om det hunnit gå flera månader sen han stod senast. Coacherna måste ju kalkylera med eventuella skador/formdippar på Eriksson.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by King Kong »

svartgulsubkultur wrote:
Roadkill wrote:Hadelöv har varit dålig i år. Det räcker så. Att börja håna en spelare som gjort så mycket för klubben är osmaklig. Tycker inte det var fel att han fick stå igår heller för att vila Jocke och matcha upp Hade inför slutspelet.
+1 på allt.

Dom som inte fattar att man inte kan spela Jocke jämt verkar sakna viss grundkunskap.
Dels skulle Jocke bli utnött, dels skulle Hadelöv vara helt offside om det hunnit gå flera månader sen han stod senast. Coacherna måste ju kalkylera med eventuella skador/formdippar på Eriksson.
Edit:
Usch, det där blev inte alls bra, jag gör om och gör rätt..

BubbelVe, visst var det du som hävdade att målvakter inte behöver matchas, eller minns jag galet?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Skidrow »

Ni som tycker det var fel att ställa Hadelöv igår har det varit bättre imorgon mot Luleå? minst 1 av dom 3 matcherna förstod man att Hadelöv skulle stå och på förhand kändes Linköping som det rätta valet, sen att tyvärr Hade kommer upp i den nivå man vet att han kan är trist.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Oracle »

Chippen wrote:Så här ser jag på Hadelöv:
Denna säsong är inte hans bästa, och som han spelat så förtjänar han kritik för denna säsong. Den är inte vad man kan önska av honom, och han är säkerligen inte nöjd med den alls heller. Han har inte kommit upp i standard och han har inte lyckats ta upp handsken som Jocke E kastade redan i inledningen.
Eller förtjänar och förtjänar, hans spel uppviglar till kritik och då ska man kunna få kritisera honom likväl som någon annan spelare.

Historiskt sett så betyder han mycket för laget och att vi är där vi är i toppen. Han har hjälpt oss väldigt mycket och hans fjolårs säsong var riktigt magisk måste jag säga.
Många har räknat ut honom tidigare, men förra året slog han alla på fingrarna och det kan inte ha varit långt ifrån att han fått dra på sig den Blå-Gula tröjan igen.

Så vad jag vill säga är att för nuet så är kritiken förståelig, men för det förflutna så ska han hyllas och äras.
Alldeles riktigt!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Foppas skridskocoach »

Skidrow wrote:Ni som tycker det var fel att ställa Hadelöv igår har det varit bättre imorgon mot Luleå? minst 1 av dom 3 matcherna förstod man att Hadelöv skulle stå och på förhand kändes Linköping som det rätta valet, sen att tyvärr Hade kommer upp i den nivå man vet att han kan är trist.
Jag anser inte att han skulle ha stått en enda match.

Med tre matcher kvar av en serie som vi fortfarande har chans att vinna är det enligt min mening redan för sent att försöka spela folk i form. I synnerhet om det gäller en målvakt som den senaste tiden varit het som ett snöskred. Resonemanget är väldigt märkligt i mina ögon då han ändå inte får mer än en enskild match. Vilken skillnad kommer den matchen att göra om han måste hoppa in i en semifinal, exempelvis?

Vi har varvat målvakter hela säsongen och försökt hålla båda två i form. Det har fungerat på Jocke men inte på Hadelöv (var det inte samma sak den där säsongen när Pumba dominerade i slutspelet?). I slutspelet "måste" vi ändå satsa på en av dem och då kan vi lika gärna börja ett par omgångar tidigare. Sedan skulle man kunna låta Hadelöv stå mot Gnaget om omständigheterna i övrigt hade gjort den matchen betydelselös.

Men sen har vi ju som vanligt inte alla kort på bordet när vi sitter och forumcoachar. Jocke kanske bad om att få vila en match inför slutspelet? Han kanske har någon liten småskada som han inte vill riskera slå upp? Hadelöv kanske har sett stekhet ut på träning medan Jocke sett halvdassig ut? Det finns ju alternativa förklaringar till "A-Fop skiter i slutplaceringen".

Dock vidhåller jag min tveksamhet till argumentet att det var rätt att försöka spela Hadelöv i form till slutspelet, dels pga att en match förmodligen inte räcker för att få honom i form, dels för att form i vilket fall som helst är en färskvara och ändå bortblåst om 10-15 dagar (halvvägs in i kvartsfinalserien) och dels för att matchen var alldeles för viktig för att hålla på och behandla den som någon form av träningsmatch inför slutspelet.
Tigerränderna går aldrig ur.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Lubbe »

Jag vet inte riktigt vad man ska säga om Hadelövs reaktionsförmåga efter ikväll... kanske bäst att inte säga nånting 8-)
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Talbot25 »

Ska vi damma av stofilen och låta han stå på lördag?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by King Kong »

Talbot25 wrote:Ska vi damma av stofilen och låta han stå på lördag?
Nej
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by marre »

Kan det bli sämre?? Nej,Jocke bör väl stå,men känns skit att målvakssidan går oss emot..Svedberg :shock:
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by King Kong »

Visst skulle kanske Jocke ha tagit någon puck här och där, men problemet ligger knappast på målvaktssidan..
Svedbergs bluff kommer förr eller senare att synas, lita på det..!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Draper »

Efter finalserien så måste väl ändå folk erkänna att det bästa alternativet hade varit att skriva på Hadelöv för ytterliggare ett år? Med tanke på hur Jocke har vacklat så vill jag hellre ha en rutinerad ES-målvakt som vi vet vad får av än en österrikare med BVM-meriter...

Kosta vad det kosta vill.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by don_tomassso »

Tack Hadelöv för allt du gjort.Om du väljer o lämna.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by barrskog »

Finns inte en chans att AIK väljer att signa Hade för ytterligare en säsong.

Tack för åren! Klart en av de viktigaste spelarna som tagit oss från toppen i allsvenskan till toppen i elitserien på bara några år!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by King Kong »

Han spelar inte i AIK nästa säsong, är 100% säker.

Tack för allt Hadelöv, en legend bland oss Skellefteå fans, främst efter ditt deltagande i uppgången 05/06!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Foppas skridskocoach »

Tack för allt! Vi hade aldrig varit där vi är idag utan Hadelöv!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Draper »

King Kong wrote:Han spelar inte i AIK nästa säsong, är 100% säker.

Tack för allt Hadelöv, en legend bland oss Skellefteå fans, främst efter ditt deltagande i uppgången 05/06!
Är också 100% säker. Så dum är jag inte att jag på allvar tror att Hade stannar som båsöppnare ännu ett år eller att AIK betalar honom för det.

Våran viktigaste spelare året vi gick upp i min mening. Om folk tvekar på att åka upp till ladan i natt så borde man tänka om. Se det som en avtackning till Antos och Hadelöv. Två stöttespelare under säsongen 05/06!
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by jowa »

Draper wrote:
King Kong wrote:Han spelar inte i AIK nästa säsong, är 100% säker.

Tack för allt Hadelöv, en legend bland oss Skellefteå fans, främst efter ditt deltagande i uppgången 05/06!
Är också 100% säker. Så dum är jag inte att jag på allvar tror att Hade stannar som båsöppnare ännu ett år eller att AIK betalar honom för det.

Våran viktigaste spelare året vi gick upp i min mening. Om folk tvekar på att åka upp till ladan i natt så borde man tänka om. Se det som en avtackning till Antos och Hadelöv. Två stöttespelare under säsongen 05/06!
+1

Hade nästan gett min arm för att få vara med och avtacka Hadelöv och Söderberg vid ett guldfirande. Tycker för övrigt oerhört synd om Söderberg en kväll som denna.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Zimme »

Hadelöv är den spelare som betytt mest för klubben enligt mig. Att ha honom i målet under alla dessa år från allsvenskan och hit har varit så otroligt värdefullt för klubben.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by schteffe »

Upp i taket med tröjan för bövelen!

"Aaaandreas Hadelöööv, aandreas haadelöv...."
Post Reply