#1 Andreas Hadelöv

Moderator: Styrelsen

Brett

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Brett »

Ryktas på väg bort. Någon mer som hört detta?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Trollet »

Brett wrote:Ryktas på väg bort. Någon mer som hört detta?
Han stannar åtminstone säsongen ut.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by svartgulsubkultur »

Brett wrote:Ryktas på väg bort. Någon mer som hört detta?
Jepp. Listar det som ett komplett bullshit-rykte då det grundar sig på ett missförstånd beträffande hans frus arbetssituation.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Brett

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Brett »

svartgulsubkultur wrote:
Brett wrote:Ryktas på väg bort. Någon mer som hört detta?
Jepp. Listar det som ett komplett bullshit-rykte då det grundar sig på ett missförstånd beträffande hans frus arbetssituation.
Kan nog vara så. Den jag fick höra det av, hade dock hört det av Hadelövs fru själv. Därför som jag tänkte att det kan ligga sanning i det.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Lidlund »

Hadelöv har ju varit på väg bort i flera år.. Han ska till Skåne när han är klar.. Det är väl ingen nyhet? Hade han stannat i stan hade det varit kung som MV tränare i yngre leden..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Trollet »

Brett wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Brett wrote:Ryktas på väg bort. Någon mer som hört detta?
Jepp. Listar det som ett komplett bullshit-rykte då det grundar sig på ett missförstånd beträffande hans frus arbetssituation.
Kan nog vara så. Den jag fick höra det av, hade dock hört det av Hadelövs fru själv. Därför som jag tänkte att det kan ligga sanning i det.
Den så typiska andraledssanningen. Ingen har hört ryktet från källan men alla vet att deras kompis har gjort det.
Inget ont om dig, Brett, du tror naturligtvis på det du hör. Men alla såna här rykten fungerar på det här sättet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Sketch »

Visst har Hadelöv gått om Liv i hållna nollor nu? I grundserien dvs.
Grattning på torsdag?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by 374 »

Ja han gick om Liv.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by svartgulsubkultur »

Ja.

Rk Player Country GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS% SO SO%
1 HADELÖV, Andreas SWE 706 511 29993:53 13317 1329 2,66 11988 90,02 34 6,65
2 LIV, Stefan SWE 466 387 23028:18 10721 971 2,53 9750 90,94 33 8,53
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by BubbelVe »

Varför känns det som det varit roligare om han tagit rekordet från någon annan......Hyllning, ja det borde han få, kanske har gjorts tillräckligt i vinter men kanske en liten till han som blev av med det ?
Har sagt det förut och säger det IGEN : Fan vad skönt med TVÅ bra målvakter. Tycker "Hade" fått OFÖRTJÄNT kritik bara för att Jocke spelat strålande, det ena utesluter väl inte det andra ?
Bra match Andreas hur som helst ....
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Special Brew »

Stort grattis Andreas. Några fler nollor hinner du med i vinter.
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Jeloin »

FLEST NOLLOR I ELITSERIENS HISTORIA (slutspelsnollor inom parentes)
1. Andreas Hadelöv, 34 (3)
2. Stefan Liv, 33 (12)
3. Jarmo Myllys, 32 (4)
4. Fredrik Norrena, 30 (4)
5. Daniel Henriksson, 27 (6)

Så ser det ut
Framåt kamrater!
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by marre »

Stort :D
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Foppas skridskocoach »

100% felfri idag.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by BubbelVe »

Foppas skridskocoach wrote:100% felfri idag.
Absolut inte om man tittar med kritiska ögon som jag, det var en del tekniskt slarv och konstiga kroppspositioner under matchen men MÅLFRI och det är ju det som brukar räknas......åtminstone när Jocke E står ;) ....och då måste Andreas få samma bedömning.
Ingen målvakt gör felfria matcher även då de håller nollan likväl som en match med tre kassar kan vara en "bättre" match rent spelmässigt , ibland har du studsar som missar mål, 30 skott mitt i märket eller allt som passerar dina handskar tar i virket och ut. Du kan göra en perfekt match(motsägelsefullt) och det nuddar en byxa eller ett skaft och ställer dig fem cm vilket ser ut som en tabbe.
Ta Jocke och Andreas och deras respektive stilar
Jocke har gjort två tre "MATCHAVGÖRANDE" räddningar varje match och haft ett snitt på två insläppta per match medans Hadelöv INTE gjort dessa TV räddningar men fortfarande bara släppt in två per match.... Hur går det till?... vissa matcher har Hadelöv spelat bra men anfallet torskat och inte gjort något mål alls och då reagerar man på baklängesmålen men då Bud Belle och gänget slängt in tre eller fyra så tänker man inte på två kassar i baken.
Åter till frågan "hur går det till?
Om bägge bara släpper in två på ungefär lika många matcher och den ena gör TV räddningar medans den andra inte gör det är skillnaden i spelstil. Jocke är en rörligare och snabbare målvakt som kan hålla kvar på en puckhållare och flytta sig senare vid passning det gör att han blir lite tätare på tex styrningar halvvägs, det gör emellertid att han kommer lite senare till skytt och anländer lite yvigare och kan med sin snabbhet och talang göra räddningen ialla fall.
Hadelöv å andra sidan gör nästan INGA spektakulära räddningar (utom med reptilplocken) helt enkelt för att han är ES bästa målvakt i att läsa spelet. Hans speluppfattning gör att han (nästan) alltid är på rätt plats i rätt tid och tar det mesta i klubbmärket. Det gör även att det ibland kan se ut som han släpper enkla kassar för att han redan är "där" i motsats till de spektakulära ceeprarna som kommer flygandes på samma puck och det då ser otagbart ut.

Skulle Karol Krizan och Hadelöv spelat i samma lag skulle ni lätt förstått vad jag menar då Krizan skulle stått på huvudet räddat liggande eller med röven medans Hadelöv i slutet på säsongen vunnit lika många matcher och ni skulle undrat hur han bara kunde sitta still'
Karol var i mångt och mycket en KATASTROF på placering och spelförståelse men GUD vilken begåvning, och snabbheten och rörligheten låg på världsklass.....

Det är min lite enkla förklaring

Hur som helst hoppas jag att både Jockelägret och Hadelövlägret lägger ner sina vape..tangentbord och hoppas tillsammans (kumbaja) att bägge våra målvakter fortsätter ge laget ALLA chanser att vinna matcher som de redan gör .. :) :) :) :)
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by BubbelVe »

3-5 reduceringar på JUL-rea ....Nä du gamle Hadelöv inte får man stå och gräma sig över 2-5 så du glömmer att vara redo på pucksläpp.....Andreas har inte grundställning när Växjöspelarna kommer över blå och blir således sen ner på isen som leder till den okontrollerade lobben.... Nåväl en solid match som han får godkänt på ändå
1 styrningen på Linkan är inget att säga om, han har redan satt sig i position och väntar in pucken i magen men måste göra en sen rörelse på styrningen som gör honom lite ihålig...jag tror han hade tagit den om han aldrig sett styrningen
2 Han är egentligen på rätt ställe i rätt tid, aggresivt långt ut (för att vara Hade) men det finns en liten glipa vid sidan av plocken.... bra skott får man väl säga....
3 Verkar som han inte släppt 2-5 och står kvar för länge upprätt. När växjö närmar sig blå skall målvakten ALLTID ställa sig i stående grundställning, låg tyngdpunkt och benskydden förberedda på butterfly. Andreas verkar stå för upprätt så när Växjöarn skjuter måste han "falla" ner på knä vilket leder till en konstig butterfly med balansen helt åt H-vete vilket gör att han inte kan nå lobben vilket han lätt skulle gjort om han tidigare gått ner och haft balansen på benskydden och skridskorna rätt...Tavla ....Nä men definitivt ett misstag
Så kändes målen i mina ögon hur färgade de än må vara ...
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by GroovyEd »

Jeloin wrote:FLEST NOLLOR I ELITSERIENS HISTORIA (slutspelsnollor inom parentes)
1. Andreas Hadelöv, 34 (3)
2. Stefan Liv, 33 (12)
3. Jarmo Myllys, 32 (4)
4. Fredrik Norrena, 30 (4)
5. Daniel Henriksson, 27 (6)

Så ser det ut
Dock har ju Hade överlägset flest elitseriematcher också, va? Sååååå.... ;)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by 374 »

BubbelVe wrote:
Foppas skridskocoach wrote:100% felfri idag.
Absolut inte om man tittar med kritiska ögon som jag, det var en del tekniskt slarv och konstiga kroppspositioner under matchen men MÅLFRI och det är ju det som brukar räknas......åtminstone när Jocke E står ;) ....och då måste Andreas få samma bedömning.
Ingen målvakt gör felfria matcher även då de håller nollan likväl som en match med tre kassar kan vara en "bättre" match rent spelmässigt , ibland har du studsar som missar mål, 30 skott mitt i märket eller allt som passerar dina handskar tar i virket och ut. Du kan göra en perfekt match(motsägelsefullt) och det nuddar en byxa eller ett skaft och ställer dig fem cm vilket ser ut som en tabbe.
Ta Jocke och Andreas och deras respektive stilar
Jocke har gjort två tre "MATCHAVGÖRANDE" räddningar varje match och haft ett snitt på två insläppta per match medans Hadelöv INTE gjort dessa TV räddningar men fortfarande bara släppt in två per match.... Hur går det till?... vissa matcher har Hadelöv spelat bra men anfallet torskat och inte gjort något mål alls och då reagerar man på baklängesmålen men då Bud Belle och gänget slängt in tre eller fyra så tänker man inte på två kassar i baken.
Åter till frågan "hur går det till?
Om bägge bara släpper in två på ungefär lika många matcher och den ena gör TV räddningar medans den andra inte gör det är skillnaden i spelstil. Jocke är en rörligare och snabbare målvakt som kan hålla kvar på en puckhållare och flytta sig senare vid passning det gör att han blir lite tätare på tex styrningar halvvägs, det gör emellertid att han kommer lite senare till skytt och anländer lite yvigare och kan med sin snabbhet och talang göra räddningen ialla fall.
Hadelöv å andra sidan gör nästan INGA spektakulära räddningar (utom med reptilplocken) helt enkelt för att han är ES bästa målvakt i att läsa spelet. Hans speluppfattning gör att han (nästan) alltid är på rätt plats i rätt tid och tar det mesta i klubbmärket. Det gör även att det ibland kan se ut som han släpper enkla kassar för att han redan är "där" i motsats till de spektakulära ceeprarna som kommer flygandes på samma puck och det då ser otagbart ut.

Skulle Karol Krizan och Hadelöv spelat i samma lag skulle ni lätt förstått vad jag menar då Krizan skulle stått på huvudet räddat liggande eller med röven medans Hadelöv i slutet på säsongen vunnit lika många matcher och ni skulle undrat hur han bara kunde sitta still'
Karol var i mångt och mycket en KATASTROF på placering och spelförståelse men GUD vilken begåvning, och snabbheten och rörligheten låg på världsklass.....

Det är min lite enkla förklaring

Hur som helst hoppas jag att både Jockelägret och Hadelövlägret lägger ner sina vape..tangentbord och hoppas tillsammans (kumbaja) att bägge våra målvakter fortsätter ge laget ALLA chanser att vinna matcher som de redan gör .. :) :) :) :)
Jag förde ett liknande resonemang tidigare i tråden. Ingen höll med.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Zimme »

Fast det berodde nog mer på att du försökte få det till att han var kass/slut/värdelös, inte att du hävdade att de har olika spelstil.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by BubbelVe »

+ 1 000 000 8-)
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Chippen »

BubbelVe wrote:3-5 reduceringar på JUL-rea ....Nä du gamle Hadelöv inte får man stå och gräma sig över 2-5 så du glömmer att vara redo på pucksläpp.....Andreas har inte grundställning när Växjöspelarna kommer över blå och blir således sen ner på isen som leder till den okontrollerade lobben.... Nåväl en solid match som han får godkänt på ändå
1 styrningen på Linkan är inget att säga om, han har redan satt sig i position och väntar in pucken i magen men måste göra en sen rörelse på styrningen som gör honom lite ihålig...jag tror han hade tagit den om han aldrig sett styrningen
2 Han är egentligen på rätt ställe i rätt tid, aggresivt långt ut (för att vara Hade) men det finns en liten glipa vid sidan av plocken.... bra skott får man väl säga....
3 Verkar som han inte släppt 2-5 och står kvar för länge upprätt. När växjö närmar sig blå skall målvakten ALLTID ställa sig i stående grundställning, låg tyngdpunkt och benskydden förberedda på butterfly. Andreas verkar stå för upprätt så när Växjöarn skjuter måste han "falla" ner på knä vilket leder till en konstig butterfly med balansen helt åt H-vete vilket gör att han inte kan nå lobben vilket han lätt skulle gjort om han tidigare gått ner och haft balansen på benskydden och skridskorna rätt...Tavla ....Nä men definitivt ett misstag
Så kändes målen i mina ögon hur färgade de än må vara ...
Kan bara hålla med om den sammanställningen, med det tillägg att på 1:a målet så är det ju fan dubbla styrningar. För om jag inte ser helt galet så tar det först på ett Växjö ben oxå, och sedan på Linkan..vilket i sig gör att Heikkinen inte borde haft målet heller. Men jag kanske såg/ser fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by 374 »

Zimme wrote:Fast det berodde nog mer på att du försökte få det till att han var kass/slut/värdelös, inte att du hävdade att de har olika spelstil.
Slut möjligtvis. Inte kass eller värdelös.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by BubbelVe »

Hahahahahahaha vad är skillnaden ..........
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by King Kong »

1:a är ingen direkt tavla, men samtidigt är han inte direkt tät längst isen Hadelöv och går man ner i Butterfly kan man ju tycka att man bör täcka av isen på ett kompaktare sätt än vad han gör..

2:a målet är han "chanslös" på, inget att klaga på där..

3:e målet är en tavla..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Zimme »

Hadelöv har högst andel vinster under ordinarie tid+förlängning av alla målisar i serien, 55,5%
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by lobo »

Ni får kalla mig vad faaan ni vill, men det är SKANDAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! att ställa Hade i såna här viktiga matcher! Så jävla tröttsamt att se en keeper som snittat strax över 71% senaste matcherna få "chansen" i en sån här match
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Foppas skridskocoach »

Jag orkar inte försvara honom. Känns som att han aldrig ger oss chansen att vinna numera. En eller ett par tv-räddningar följt av svinbilliga mål i arslet vid extremt olägliga tillfällen...
Tigerränderna går aldrig ur.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by don_tomassso »

Tack för allt Hade.Men du är slut på denna nivå.Hoppas jocke får stå allt nu efter denna match.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by lobo »

Men att inte coach-helveterna ser att karln är helt utan självförtroende.. Så jävla labil... Den patenterade "Va, gick den in"-titten bakom ryggen säger ALLT!!!!!!!! Hade kan fan inte rå för att han får stå fast han suger.. Klart han för det om han blir ombedd, det är lagledningens ansvar att STÄLLA BÄSTA MÖJLIGA MANSKAP PÅ ISEN!!!!! Fy faaan vad tröttsamt att ge bort poäng.. Vinner Frölunda nu bara så är ju allt jättekul igen..........
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #1 Andreas Hadelöv

Post by Lappmössan »

Ovärdigt avslut i världens vackraste tröja...
Post Reply