Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Trollet »

Returmötet i CHL sker den 20 januari då AIK möter Luleå på bortaplan. NP kommer att ordna en bussresa dit och som tack för vårt stöd till laget under säsongen kommer AIK att stå för bussresan och biljetterna.

Resan blir alltså helt gratis!

Otroligt snyggt gjort av klubben och det minsta vi kan göra är förstås att fylla bussen, komma med bra inställning och ge järnet under matchen!

Anmälningar tas emot från 10.00 i morgon (10 januari) och endast via NP-telefonen 072-227 89 82. Först till kvarn gäller!

Bussen avgår från arenan kl 16.15, se till att vara där i tid.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:Returmötet i CHL sker den 20 januari då AIK möter Luleå på bortaplan. NP kommer att ordna en bussresa dit och som tack för vårt stöd till laget under säsongen kommer AIK att stå för bussresan och biljetterna.

Resan blir alltså helt gratis!

Otroligt snyggt gjort av klubben och det minsta vi kan göra är förstås att fylla bussen, komma med bra inställning och ge järnet under matchen!
Luleå bjuder också sina supportrar på gratisresa vilket sammanträffande. För mig låter det som att det är CHL som betalar för att det ska se ut som att det finns något intresse.
Att Pea skulle bjuda på detta det är väl inte så sannolikt? Stämmer min teori så är det fult att inte berätta vilka det är som står bakom finansieringen. Ni som åker blir som vandrande reklampelare.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Trollet »

Nej, det är ett samarbete. Luleå bjuder sina supportrar på deras resa och biljetter hos oss. AIK bjuder NP på motsvarande.

CHL har ingenting med saken att göra och reklampelare är man knappast som publik utan krav på motprestation, men kul att läsa att du är så positiv till det vi gör.

/Fredrik, ordf NP
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:Nej, det är ett samarbete. Luleå bjuder sina supportrar på deras resa och biljetter hos oss. AIK bjuder NP på motsvarande.

CHL har ingenting med saken att göra och reklampelare är man knappast som publik utan krav på motprestation, men kul att läsa att du är så positiv till det vi gör.

/Fredrik, ordf NP
Så du är säker på att CHL eller sponsorer till projektet inte har hjälpt klubbarna med detta?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Trollet »

Ja, det är jag eftersom jag vet hur initiativet kom till.

Fullständigt fantastiskt att en gratisresa och initiativet till det möts av konspirationsteorier. Naturligtvis ska du inte åka med om du känner så här, hur man är en reklampelare som publik förstår jag dock inte. Då är man det nämligen även i och med att NP-kortet gäller på CHL-matcherna, och i och med att NP fått gratisbiljetter till matcherna att dela ut. Ingen vet ju om CHL har täckt upp varje entré där med pengar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Talbot25 »

Trollet wrote:Ja, det är jag eftersom jag vet hur initiativet kom till.
Okidookie då tar jag av mig foliehatten :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Trollet »

Uppriktigt sagt hade vi kört resan även om CHL hade betalat. Vi som förening kan inte säga nej till att medlemmarna ska få åka och se en match gratis utan krav på t.ex. CHL-kepsar, -tröjor eller annat tjafs.

Däremot respekterar jag förstås din vaksamhet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Gratisresa till CHL-returen i Luleå

Post by Pontusbackstrom »

Riktigt bra gjort av klubben!
Post Reply