#22 Janne Pesonen

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #22 Janne Pesonen

Post by nr86 »

KUL KUL KUL!!!
En kille att bygga laget kring.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #22 Janne Pesonen

Post by GroovyEd »

Han verkar inte så imponerad av Ryssland, kanske stannar ett tag här? Om han inte vill hem till Finland vill säga. Skulle ju vara mumma!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #22 Janne Pesonen

Post by smogz »

Känns grymt att veta att han blir kvar nästa säsong eller att vi får pengar för honom om han går nånstans (för NHL lär väl inte vara aktuellt i hans ålder)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Markman »

Verkligen ett klassförvärv av Lasse J, som visar allt tydligare vilken maktfaktor AIK har blivit på svenska hockeymarknaden. Inte bara spelmässigt, men även ryktesmässigt i hur vi tar hand om spelare på ett bra sätt både on-ice och off-ice! Lär helt klart vara en av de största löneposterna i klubben genom tiderna, men vi tjänar nog garanterat mer på det både på hur han förstärker laget och att det förstärker ryktet om att AIK är en bra klubb att spela för!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #22 Janne Pesonen

Post by Chippen »

Uttagen i Landslaget för Finland.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #22 Janne Pesonen

Post by 374 »

Hoppas Heed proppar honom.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Lappmössan »

374 wrote:Hoppas Heed proppar honom.
Hoppas Sevc proppar den som proppar Heed/Janne.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #22 Janne Pesonen

Post by jokarfo »

Hoppas att ingen av våra killar drar på sig några skador, säger jag.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Lidlund »

Tycvker inte vi ska bortse från det han säger om Möller, just att vi faktiskt promotar spelarnas utveckling och även tillåter "rörlighet" som vi gjort med Möller.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #22 Janne Pesonen

Post by msoe »

Lidlund wrote:Tycvker inte vi ska bortse från det han säger om Möller, just att vi faktiskt promotar spelarnas utveckling och även tillåter "rörlighet" som vi gjort med Möller.
Absolut! I det längre perspektivet tjänar vi på den hållningen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #22 Janne Pesonen

Post by smogz »

Appropå Möller, varför är inte han med?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Poet »

Ska få barn tydligen.
2012-05-19
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #22 Janne Pesonen

Post by micktålbot »

Lidlund wrote:Tycvker inte vi ska bortse från det han säger om Möller, just att vi faktiskt promotar spelarnas utveckling och även tillåter "rörlighet" som vi gjort med Möller.
Vem?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Lidlund »

micktålbot wrote:
Lidlund wrote:Tycvker inte vi ska bortse från det han säger om Möller, just att vi faktiskt promotar spelarnas utveckling och även tillåter "rörlighet" som vi gjort med Möller.
Vem?
Pesonen
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #22 Janne Pesonen

Post by Chippen »

Pesonen så klart.
Har du inte hängt med?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #22 Janne Pesonen

Post by micktålbot »

Nä vad har jag missat? VK-intervjun är det enda jag hittat i den här tråden och jag kollade norran och hittade ingen intervju med Pesonen och till VK sa han bara att Möller pratat bra om AIK, jag ser ingenting kring att promota spelarnas utveckling och tillåter rörlighet?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #22 Janne Pesonen

Post by Chippen »

Kan det vara på hockeysverige?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Lidlund »

micktålbot wrote:Nä vad har jag missat? VK-intervjun är det enda jag hittat i den här tråden och jag kollade norran och hittade ingen intervju med Pesonen och till VK sa han bara att Möller pratat bra om AIK, jag ser ingenting kring att promota spelarnas utveckling och tillåter rörlighet?
Finns ingen artikel som promotar spelarnas utveckling och tillåter rörlighet, men tror du Möller hade pratat lika gott om klubben ifall han blivit vägrad chans i KHL?
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #22 Janne Pesonen

Post by micktålbot »

Jag har faktiskt ingen aning, det är möjligt att Möller skulle pratat gott om AIK även om hans KHL kontrakt uteblev, det är ett antagande jag inte riktigt vill göra, men det är lite beside the point. Jag vet inte om det är så att jag tolkar annorlunda än andra eller om det var så att du helt enkelt bara hittade på saker som Pesonen skulle sagt om Möller men en skum mening var det iaf.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Rollie »

Måste vara det bästa nyförvärvet någonsin under säsong sett till hur snabbt han kommit in i spel och inte minst produktion. Klass rakt igenom!!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #22 Janne Pesonen

Post by jokarfo »

Jag var försiktigt positiv till Pesonen när han ryktades till oss och visste att det var en spelare av klass men det här är nåt i hästväg. Han kanske är i det första poängstimmet som kan komma de första matcherna i ett nytt lag, som Calof och Lindholm tex, men att det är en kille med rutin, spelskicklighet och riktigt bra driv i massor syns ju lång väg. Jag hoppas verkligen att vi får behålla Pesonen frisk och skadefri fram till och under hela slutspelet för hans sätt att så självklart delta i alla delar av spelet är fenomenalt. Han spelar fram, han köttar i sarghörnen, han går på kassen och han backcheckar. Det enda jag kan tycka att han inte riktigt hittat helt rätt än är spelet ut ur egen zon. Ett par gånger igår var det sarg/chip ut när andra hade sökt en kille att sätta upp men det är inalles inte ett stort problem just nu.

Hans poängsnitt är osannolikt hittills.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Skidrow »

Nja frågan är om inte Tjecken som vi tog in när vi gick upp är steget högre.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Hank »

Både Branda och Libor var ju klockrena den säsongen, och stort bidragande orsaker till att vi gick upp. Tyvärr var Libor inte lika bra i Elitserien senare, men det är ju en annan femma. Även Per-Anton kom ju i slutskedet av säsongen då och var suverän även han (men med samma utveckling som Libor).
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Markman »

Stora frågetecknet för mig just nu är hur mycket produktionen kommer att avta framöver. Hans 23 % i skottprocent är klart orimligt att kunna hålla över hela säsongen..
Av hans KHL-stats att döma har han legat på 15.7 % i grundserien och 10.6 % i slutspelet totalt sett under hans år där.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #22 Janne Pesonen

Post by smogz »

Så mycket som kvaliteten har gått ner i SHL iår borde han ju kunna hålla 23% utan problem, antagligen öka (Obs Ironi)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #22 Janne Pesonen

Post by jokarfo »

smogz wrote:Så mycket som kvaliteten har gått ner i SHL iår borde han ju kunna hålla 23% utan problem, antagligen öka (Obs Ironi)
Hehe. Skämtare där :lol:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #22 Janne Pesonen

Post by Markman »

Image
Janne Pezonen, enligt EnkelP, alias Robert Pettersson
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #22 Janne Pesonen

Post by svartgulsubkultur »

Fan Branda, alltså. Och folk som kallade honom 90210 Brenda.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
TigerShark
Posts: 3900
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: #22 Janne Pesonen

Post by TigerShark »

Jävligt obehaglig bild.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #22 Janne Pesonen

Post by burk »

TigerShark wrote:Jävligt obehaglig bild.
Håller med
Post Reply