Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Colton »

Alltså har jag förstått detta rätt. Waltin ska alltså vara klar, men ersätter inte klockare med utgående komtrakt utan Bert? På grund av omstrukturering av en ledarstab som går mot tredje raka guldet? Och Sweatt ska vara klar, som inte spelat pga han är klar för oss? Men trots det ändå hävdar att han brutit ett finger? Med all respekt Draper men blir rätt förvirrad. Häpnadsväckande uppgifter oavsett! Kul! Ska bli intressant att se lagbygget till nästa år, speciellt med ranke på atg det troligen behövs två målvakter.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hank »

Varför skulle Sweatt inte ha spelat även om han hade varit klar för oss? Makes no sense at all.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nishog04 »

Colton wrote:Alltså har jag förstått detta rätt. Waltin ska alltså vara klar, men ersätter inte klockare med utgående komtrakt utan Bert? På grund av omstrukturering av en ledarstab som går mot tredje raka guldet? Och Sweatt ska vara klar, som inte spelat pga han är klar för oss? Men trots det ändå hävdar att han brutit ett finger? Med all respekt Draper men blir rätt förvirrad. Häpnadsväckande uppgifter oavsett! Kul! Ska bli intressant att se lagbygget till nästa år, speciellt med ranke på atg det troligen behövs två målvakter.
Önsketänkande och halvdöva skvallerkärringar brukar vrida till det så här. Har själv hört att Crosby, Stamkos, Rask och några till i NHL bestämt sig för att spela gratis sju säsonger med AIK bara för att se till att Djurgårdens (som alla hockeyspelare i hela världen hatar) gamla rekord på sex raka SM-guld ska slås med råge.
päran
Posts: 539
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2015/2016

Post by päran »

nishog04 wrote:
Colton wrote:Alltså har jag förstått detta rätt. Waltin ska alltså vara klar, men ersätter inte klockare med utgående komtrakt utan Bert? På grund av omstrukturering av en ledarstab som går mot tredje raka guldet? Och Sweatt ska vara klar, som inte spelat pga han är klar för oss? Men trots det ändå hävdar att han brutit ett finger? Med all respekt Draper men blir rätt förvirrad. Häpnadsväckande uppgifter oavsett! Kul! Ska bli intressant att se lagbygget till nästa år, speciellt med ranke på atg det troligen behövs två målvakter.
Önsketänkande och halvdöva skvallerkärringar brukar vrida till det så här. Har själv hört att Crosby, Stamkos, Rask och några till i NHL bestämt sig för att spela gratis sju säsonger med AIK bara för att se till att Djurgårdens (som alla hockeyspelare i hela världen hatar) gamla rekord på sex raka SM-guld ska slås med råge.
Källa?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nishog04 »

päran wrote:
nishog04 wrote:
Colton wrote:Alltså har jag förstått detta rätt. Waltin ska alltså vara klar, men ersätter inte klockare med utgående komtrakt utan Bert? På grund av omstrukturering av en ledarstab som går mot tredje raka guldet? Och Sweatt ska vara klar, som inte spelat pga han är klar för oss? Men trots det ändå hävdar att han brutit ett finger? Med all respekt Draper men blir rätt förvirrad. Häpnadsväckande uppgifter oavsett! Kul! Ska bli intressant att se lagbygget till nästa år, speciellt med ranke på atg det troligen behövs två målvakter.
Önsketänkande och halvdöva skvallerkärringar brukar vrida till det så här. Har själv hört att Crosby, Stamkos, Rask och några till i NHL bestämt sig för att spela gratis sju säsonger med AIK bara för att se till att Djurgårdens (som alla hockeyspelare i hela världen hatar) gamla rekord på sex raka SM-guld ska slås med råge.
Källa?
Börje, 67, på parkbänken nära Landskyrkan. Han i sin tur ville dock inte outa sin källa.

Självklart kan Sweatt vara på gång till AIK (och det vore ju roligt), men det blir ju lite kul när man, som Colton gör, kokar ihop alla galna funderingar folk har om värvningar här på forumet till en enda långa löptext. Det blir ju missförstånd på missförstånd, som blir sanning, som missförstås och sedan blir en ny sanning. "Va, ska Bert sluta? Jaha, jag trodde det var Klockare. Och vem är Waltin?! Är allt detta egentligen en tyst protest för att Walle kanske tar med sig Le Mat-pokalen på en ny bergsbestigning senare i vår och för att Sweatt egentligen inte alls bröt något finger, men ändå envist hävdade motsatsen?".
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Hur trovärdigt är ryktet att Möller ska bryta med AK Bars och komma tillbaka? Jag tror inte på det, även om rubeln värde halverats så tjänar han fortfarande rejält med pengar.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Halford »

Endast graviditet skulle kunna stödja Möller-ryktet, menar, vilken "svensk" skulle vilja födas i Russki? Fördomar? Ja, självklart :D
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Nu är Haugen är officiellt klart för FBK så är ju fråga om PW vore en målvakt för oss att försöka värva?
Gillade honom tidigare, men tycker att han stannat av lite i utvecklingen. Kanske så att Holm kan få fart på honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Det blir nog Anders Nilsson som blir en av målvakterna nästa år.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

374 wrote:Det blir nog Anders Nilsson som blir en av målvakterna nästa år.
Jag trodde verkligen inte på det ryktet förut, men det är nog inte helt otroligt att det blir så. Det vore inte speciellt smart av Luleå att värva Nilsson då de har Lassinantti. Det är dömt att bli som när vi värvade Henrik Karlsson. Jag tror inte heller att de dumpar Lassinantti då han säkerligen är mycket billigare än Nilsson.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Jmaarklund »

Men då är inte Osten speciellt smart heller
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

Tror hellre på att Hanses tar första och Jesper E plockas upp. Om någon av våra målvakter sticker överhuvudtaget.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Jmaarklund »

Tror inte Hanses kommer få så stort förtroende då han varit rätt så ojämn i år. Jag tror Svensson blir kvar och om han nu skulle försvinna så lär man definitivt leta någon ny.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lidlund »

Jocke E och Jesper E Om Svensson sticker
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

Lidlund wrote:Jocke E och Jesper E Om Svensson sticker
Vad får folk att tro att Jocke E kommer komma till SHL igen?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Jag antar att det grundar sig i att han var nära att ansluta till Malmö i Jan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Allt hänger ju på om Svensson sticker.
Vet inte riktigt hur stor "risken / chansen" är att han skulle dra.
Han måste säkerligen få spela i VM och vara bidragande till ett final avancemang för att det ska vara riktigt troligt. Skador får inte komma i vägen heller. = Mycket ska stämma.
User avatar
vonschnauser
Posts: 989
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by vonschnauser »

nr86 wrote:Allt hänger ju på om Svensson sticker.
Vet inte riktigt hur stor "risken / chansen" är att han skulle dra.
Han måste säkerligen få spela i VM och vara bidragande till ett final avancemang för att det ska vara riktigt troligt. Skador får inte komma i vägen heller. = Mycket ska stämma.
Ja ett lyckat VM ger målisarna typ en chans..

Sen är det ju egentligen sjukt hur svårt det visat sig vara för svenska målvakter att lyckas i NHL.. Det har ju kommit fram någon/några nya fantom målvakter varje år här i SHL, sen drar dom över pölen och så hör man inget om dom förens de kommer tillbaka till SHL/KHL :roll:

Måste känns snudd på hopplöst som målis när man ser hur många som "misslyckats"
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Poet »

Har vi inte ganska mycket större skydd här i elitserien än i NHL?
2012-05-19
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Poet wrote:Har vi inte ganska mycket större skydd här i elitserien än i NHL?
Hittade detta gällande benskydden iaf:
Inför säsongen minskades målvaktsbenskydden i NHL. Precis som internationellt får skyddens bredd vara 28 centimeter, däremot har höjden minskats med tio procent. Måtten är individanpassade och den nya regeln säger att längden på skyddet ovanför knäet max får vara 45 procent av längden nedanför knäet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2015/2016

Post by burk »

De finns inte en chans att Hanses går in som 1a målvakt nästa år så bra är han verkligen inte än iaf, sticker Svensson kommer de att värvas minst en målvakt jag är inte ens så säker på att hanses får förlängt
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Hanses tror jag inte stannar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2015/2016

Post by bsa »

Junior killen som hoppade in mot Lule, hur långt bort är han?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

bsa wrote:Junior killen som hoppade in mot Lule, hur långt bort är han?
Har ingen kOlle eller fakta men min spontana åsikt är att han känns som en potentiell andremålis till nästa säsong. Lite beroende på vad som sker i största allmänhet på målvaktssidan förstås men Jesper verkar vara en riktigt duktig målis.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Skidrow »

Känns bättre att låta han gå som 3 och få spela med j20 om han nu är en 96 vilket jag tror han är.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Skidrow wrote:Känns bättre att låta han gå som 3 och få spela med j20 om han nu är en 96 vilket jag tror han är.
Det är nog ännu bättre för utvecklingen om han får spela i allsvenskan.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Skidrow wrote:Känns bättre att låta han gå som 3 och få spela med j20 om han nu är en 96 vilket jag tror han är.
Korrekt, 18 år, född i augusti. Han och Joel Vännström (även han 96a) har delat på målvaktsposten i J20 i år. Båda ligger ungefär lika statistikmässigt på drygt 20 matcher spelade. 2.79 resp 2.70 i GAA och 88,8 resp. 88,2 i SV%.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
burgundy
Posts: 84
Joined: 21 Jun 2011, 23:01

Re: Silly Season 2015/2016

Post by burgundy »

Vad är det för svammel om att Bert skulle vara på väg bort? Källa? Har inte han ett år kvar? Jag tänker att hans grabb ska spela med oss i en framtid och då måste han bli kvar länge!!!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

burgundy wrote:Vad är det för svammel om att Bert skulle vara på väg bort? Källa? Har inte han ett år kvar? Jag tänker att hans grabb ska spela med oss i en framtid och då måste han bli kvar länge!!!
Är tämligen säker på att han har till 15/16, precis som Walle. Är väl bara Klockares kontrakt som går ut nu efter säsongen?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2015/2016

Post by King Kong »

Bert har kontrakt, men kontrakt går bryta.
Hoppas verkligen att Bert blir kvar kontraktstiden ut och flera år till.
Den profilen och den passionen han har behöver Skellefteå.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Locked