Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Tycker intervjun såg skum ut. Varför skulle Lasse säga något nu när han aldrig sagt saker tidigare? Enda gången man säger något är ju på hemsidan då saker är klart.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Att ställa så specifika frågor som "var han här" är ju lite dumt. Är han intressant för AIK hade varit smartare och öppnare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Exakt så.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

micktålbot wrote:Jag håller med men det jag menar är att det nästan inte går rykten längre utan alla har tydligen källor vilket jag inte tror stämmer. Så tyst som cot är är det ganska otroligt att hundratals aikfans verkar ha "en källa" hela tiden. Det känns som det stegrar enligt mig.
Som sagt, det aer betraktaren som tolkar.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

Man kan ana viss inflation.

Det som förr kallades "källa" heter nu "säker källa"

Det som förr kallades "rykte" heter nu "källa"

Det som förr kallades "osammanhängande fyllesvammel" heter nu "rykte"

etc etc
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Är det här trollernas troll ? Eller en så kallad källa

https://mobile.twitter.com/matti1921" onclick="window.open(this.href);return false;
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Om det är så att AIK har klart med en spelare, vilket inte alls vore omöjligt, så har Mattias rätt. Annars bara fyllsvammel.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

smogz wrote:Att ställa så specifika frågor som "var han här" är ju lite dumt. Är han intressant för AIK hade varit smartare och öppnare.
Lasse är ju lurig oxå. Så att det svaret blir NEJ, på frågan om någon VAR här kan ju även betyda att någon fortfarande ÄR här :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Jag skulle inte bli förvånad alls om Urbom signar med oss. Rätt spelartyp, rätt ålder, svensk.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

De ska tydligen ha varit räven Berka som var och hälsat på. På ladan, så alltså ingen Brunnström eller Urbom
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Silly Season 2015/2016

Post by alioooop »

kopitar wrote:Är det här trollernas troll ? Eller en så kallad källa

https://mobile.twitter.com/matti1921" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja han är trollkungen... Tror absolut att en spelare kan vara klar men tror enbart han isf har rätt efter att han hört infon om en spelare på ladan... Att sedan säga att han vet namnet men inte vill säga nå för att sedan mest troligt kunna säga "det var han" gör ju inte hans trovärdighet större...
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

alioooop wrote:
kopitar wrote:Är det här trollernas troll ? Eller en så kallad källa

https://mobile.twitter.com/matti1921" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja han är trollkungen... Tror absolut att en spelare kan vara klar men tror enbart han isf har rätt efter att han hört infon om en spelare på ladan... Att sedan säga att han vet namnet men inte vill säga nå för att sedan mest troligt kunna säga "det var han" gör ju inte hans trovärdighet större...
Mattias kan i och för sig dragit slutsatser via jobbet. Han lär ju vara på brännbollen i varje fall. Sedan verkar ju norran forskat. Jag tror en spets kan vara till 99% klar. LJ har ju dementerat förr .
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Silly Season 2015/2016

Post by alioooop »

krysset wrote:
alioooop wrote:
kopitar wrote:Är det här trollernas troll ? Eller en så kallad källa

https://mobile.twitter.com/matti1921" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja han är trollkungen... Tror absolut att en spelare kan vara klar men tror enbart han isf har rätt efter att han hört infon om en spelare på ladan... Att sedan säga att han vet namnet men inte vill säga nå för att sedan mest troligt kunna säga "det var han" gör ju inte hans trovärdighet större...
Mattias kan i och för sig dragit slutsatser via jobbet. Han lär ju vara på brännbollen i varje fall. Sedan verkar ju norran forskat. Jag tror en spets kan vara till 99% klar. LJ har ju dementerat förr .
Jag tror absolut att någon är klar o presenteras snart men Mattias har haft fel så sjukt mkt o vet att han snor uppgifter från andra, har aldrig kommit med nå eget som faktiskt visat sig vara sant!
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Skulle dock inte förvåna mig om han skulle veta lite mer än vad som kommit ut. Men som sagt han borde ju typ ge någon ledtråd och annars bara vara tyst. På tal om att ha sjukt mkt fel så är väl Norran ett ännu större troll.
Jag skulle som sagt inte förvåna om någon är klar men frågan vem, knappast Urbom eller Brunnström. Om Mattias snor uppgifter från andra, var står det någonstans de uppgifter han snott?! Vad är anledningen att AIK ev har en spelare klar men att de väntar med att gå ut , det hajjar jag inte!

Jag tycker sedan det är märkligt att AIK bara värvat en på förhand spetsspelare (Jimmie).
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rollie »

Du tyckte ju för mindre än en vecka sen att vi hade tillräckligt med spets i den befintliga truppen och att Broadhurst skulle överraska positivt.... :roll:
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Rollie wrote:Du tyckte ju för mindre än en vecka sen att vi hade tillräckligt med spets i den befintliga truppen och att Broadhurst skulle överraska positivt.... :roll:
Ja men Jimmie är förmodligen den som är uttalad spets. Terry är ett oskrivet kort men kan mycket väl överraska precis som Calof ifjol. Ritola är ju skadad och under rehab. Han har potential men knappast före jul då. Tror dock vi försökt med spelare men andra klubbar har pyntat upp mera slantar och jag tycker förvisso det är klokt att ligga lågt då.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

[quote="krysset" Vad är anledningen att AIK ev har en spelare klar men att de väntar med att gå ut , det hajjar jag inte!

[/quote]
Man kan mycket väl ha skrivit ett preliminärt kontrakt med en datumbestämd out-klausul för t ex KHL. Det finns därmed ingen anledning för klubben att presentera spelaren innan detta datum. Det skulle bara synliggöra spelaren och öka risken för att tappa honom. Med andra ord kan kontraktet med den s k backen ha skrivits för länge sedan och det skulle förklara varför Calof nämnde tidigare i somras att det var en back på väg in. Jag tror att det i många fall är speciella klausuler som gör att klubbarna dröjer med presentationer trots att media deklarerat spelarna som "klara". Media behöver inte ta ansvar och bry sig inte om en spelare verkligen är helt klar. De vill bara sälja lösnummer och annonsplats.
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Vad är sista datum att skriva på för exempelvis KHL?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

krysset wrote:Vad är sista datum att skriva på för exempelvis KHL?
De använder väl samma transferfönster som övriga Europa, så 31/1 bör det vara.
Tigerränderna går aldrig ur.
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Vad har Calof sagt? Förresten hade Mattias rätt tidigt i sommar om att någon skulle ha tröja med nr 73. Tidigare än att Terry var klar .Nu står det på norran att han tilldelats detta nummer.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Imorgon händer det någe

https://mobile.twitter.com/nystromeelin" onclick="window.open(this.href);return false;

Spännande
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

krysset wrote:Vad har Calof sagt? Förresten hade Mattias rätt tidigt i sommar om att någon skulle ha tröja med nr 73. Tidigare än att Terry var klar .Nu står det på norran att han tilldelats detta nummer.
Du var ju den som skrev redan den 2:a juni att någon skulle ha en bil med #73, han skrev det drygt 2 veckor senare. Att Terry sedan var den som skulle ha #73 var ju mer eller mindre bekräftat samma dag han blev klar.
krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Mina uppgifter kom faktiskt från honom någon dag samma dag jag skrev det här. Har inte så mycket koll på hans twitterinlägg frånsett det folk länkar här. Brukar få sms av honom. Detta med nummer 73 visste han före jag och jag tycker personligen det låter märkligt att man för flera veckor sedan fixar till en bil åt någon som inte är officiellt klar.
Tror han kan veta något nytt som vi inte vet men jag håller med om att säger man A så får man säga B. Tror också att den som skrivit på Facebook , Elin, mycket väl kan ha rätt i att en såpelare trampat runt i Skellefteå kraft Arena på sk rundvandring. Han har väl hört att någon spelare är klar och det är det väl förmodligen muntligt "klart". Jag tror nog Lasse mörkar som vanligt. Klart en spelare kommer att presenteras det är jag rätt så övertygad om utan att ha någon som helst fakta i det påståendet. Tror faktiskt inte Norran skulle gå på AIK enbart på en massa Twittertrams eller något de läst här.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

:roll:
DanielVästerås
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2014, 20:49

Re: Silly Season 2015/2016

Post by DanielVästerås »

Någon som var på nordanå och såg/var med på brännbollsmatchen? Ryktena var ju att det skulle presenteras nån där?
#61 Kung Lindgren
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

DanielVästerås wrote:Någon som var på nordanå och såg/var med på brännbollsmatchen? Ryktena var ju att det skulle presenteras nån där?
Du tror inte att någon hade skrivit om det vid det här laget isf? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2015/2016

Post by zacce »

Nu har de gått så långt på silly att jag utesluter fler nyförvärv.. Möjligen nåt tillskott efter jul.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Känns tyvärr som du har rätt...Man får fortsätta läsa om hur andra lag stärker upp truppen...
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ante08 »

marre wrote:Känns tyvärr som du har rätt...Man får fortsätta läsa om hur andra lag stärker upp truppen...
Ifjol anslöt Kabanov 30/7, Zackrisson 14/8 och Schremp 23/9. Så sitt lungt ner i båten.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

zacce wrote:Nu har de gått så långt på silly att jag utesluter fler nyförvärv.. Möjligen nåt tillskott efter jul.
Seriöst? Har ni ingen koll på historieboken?
2014, spelare som anslutit efter dagens datum - Kabanov 30/7, Anton Karlsson 13/8, Zackrisson 14/8, Schremp 23/9 och Pesonen 30/12
2013 - Norman 5/8, Bengtsson 6/8 (då ska också tilläggas att vi hade kvar jävligt bra med spelare!)
2012 - Vesce 23/8, Andersson 30/8, Sevc 20/10 (även då hade vi kvar en grymt stadig stomme)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked