Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2015/2016

Post by eiderwall »

På listan som publicerades fanns inga andra spelare som inte har kontrakt med AIK. Vet någon om "hemvändarna" brukar delta i thriathlonet?
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Listan i fråga: https://instagram.com/p/4BbVSgn-Z1/?tak ... llefteaaik" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Kaiser wrote:Kan det vara så att man väntar till årsmötet den 23e med nyheter?
Eller i ett öltält på festivalen i bästa Peo-stil.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Carter Ashton ska tydligen vara på g till Sverige enligt mrmadhawk. Kan det vara något, han är en riktigt stor forward och har ändå bra speed. Draftades tydligen 2009 som 29e valet i första rundan. Men han har inte fått det att lossna, de låter som en riktig LJ värvning. En kille som behöver en språngbräda för att slå sig in i nhl
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Men eftersom det inte hörts något om varken jimmie eller rasmussen på väldigt länge ,så måste dom fan vara klara. Alla andra lag hade gått ut med det för länge sen. LJ vill bara jävlas in i det sista
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

kopitar wrote:Carter Ashton ska tydligen vara på g till Sverige enligt mrmadhawk. Kan det vara något, han är en riktigt stor forward och har ändå bra speed. Draftades tydligen 2009 som 29e valet i första rundan. Men han har inte fått det att lossna, de låter som en riktig LJ värvning. En kille som behöver en språngbräda för att slå sig in i nhl
Jag har inte sett honom spela, men av en av scoutingrapporterna att döma verkar det vara en riktigt grinder som driver mot kassen och gör "smutsiga mål: “He plays a real dirty game.”.
Det är lite grann av vad vi behöver, så personligen tycker jag att han är intressant. Jag tvivlar dock på att LJ kommer att plocka upp honom.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Klart intressant spelare. Skulle vara spännande att se i AIK känner att vi saknat en snabb, gritty, tyngre spelare som producerar poäng. Lite Teemu Laine+ i sina glans dagar. Ja tack.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Skulle vara väldigt trevligt om det kom nån bekräftelse på Spökplumpens uppgifter snart tycker jag. En liten midsommarpresent imorron skulle sitta fint.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Silly Season 2015/2016

Post by panzerfaust »

Var det inte någon som nämnde en bil med nummer 73 härom nyss?
Kolla den där jeppens nummer på bilden på EP....
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Joo fast Carter spelar med nr 37 inte 73
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Tobbe »

#37 är ju upptaget i Skellefteå så han kanske vänder på det?
kopitar wrote:Joo fast Carter spelar med nr 37 inte 73
panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Silly Season 2015/2016

Post by panzerfaust »

Tobbe wrote:#37 är ju upptaget i Skellefteå så han kanske vänder på det?
kopitar wrote:Joo fast Carter spelar med nr 37 inte 73
Precis min tanke, konstigare saker har ju hänt.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by persson82 »

panzerfaust wrote:Var det inte någon som nämnde en bil med nummer 73 härom nyss?
Kolla den där jeppens nummer på bilden på EP....
vilken bild?
medli
Posts: 269
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly Season 2015/2016

Post by medli »

persson82 wrote:
panzerfaust wrote:Var det inte någon som nämnde en bil med nummer 73 härom nyss?
Kolla den där jeppens nummer på bilden på EP....
vilken bild?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=21033" onclick="window.open(this.href);return false;

Antar dom syftar på den bilden.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

YES! Äntligen ett halmstrå att fundera på i nån dag! Bil med #73 enligt rykten. Ashton spelade med 37, Norman har redan 37.. Alltså är det han!! Häftigt! :roll: 8-)
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Silly Season 2015/2016

Post by panzerfaust »

lobo wrote:YES! Äntligen ett halmstrå att fundera på i nån dag! Bil med #73 enligt rykten. Ashton spelade med 37, Norman har redan 37.. Alltså är det han!! Häftigt! :roll: 8-)
Skellefteå AIK-connectionen hos Toronto också (Petter G & Tim) kan väl inte skada heller.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hank »

På papperet påminner Ashton rätt mycket om Bill Sweatt när han kom till Sverige (men större och antagligen inte lika överjävligt snabb).
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Tror han är en blandning av jimme och melker i spelstilen. De tackar vi inte nej till
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Scandic24 »

Okt/nov 2014: "He skated in three games for the Leafs before receiving a 20-game suspension for violating the league’s policy on PED substances."
http://www.hockeysfuture.com/prospects/carter_ashton/
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Elak?
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Scandic24 wrote:Okt/nov 2014: "He skated in three games for the Leafs before receiving a 20-game suspension for violating the league’s policy on PED substances."
http://www.hockeysfuture.com/prospects/carter_ashton/
Känns ju omedelbart mindre trolig...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Vad menar du med mindre troligt? Att vi inte skulle vara intresserade pga?
medli
Posts: 269
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly Season 2015/2016

Post by medli »

Vart kan man läsa om att någon sett en bil med #73 på?
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

krysset wrote:Vad menar du med mindre troligt? Att vi inte skulle vara intresserade pga?
Tror du att Lasse värvar någon som så sent som i fjol höstas höll på med dopingpreparat? PED = Performance Enhanching Drug. Du får naturligtvis tro det om du vill, men jag har mycket svårt att se att det ska vara något som lockar Lasse och Co!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Scandic24 »

Markman wrote:
krysset wrote:Vad menar du med mindre troligt? Att vi inte skulle vara intresserade pga?
Tror du att Lasse värvar någon som så sent som i fjol höstas höll på med dopingpreparat? PED = Performance Enhanching Drug. Du får naturligtvis tro det om du vill, men jag har mycket svårt att se att det ska vara något som lockar Lasse och Co!
Nu kan det ju vara något "enklare" än vad vi normalt anser vara dopingpreparat, men 20 matchers avstängning är inget man bara sopar under mattan...
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Markman wrote:
krysset wrote:Vad menar du med mindre troligt? Att vi inte skulle vara intresserade pga?
Tror du att Lasse värvar någon som så sent som i fjol höstas höll på med dopingpreparat? PED = Performance Enhanching Drug. Du får naturligtvis tro det om du vill, men jag har mycket svårt att se att det ska vara något som lockar Lasse och Co!
Vi vet inte hela storyn där. Jag har aldrig påstått att vi ska eller kommer att värva honom . Värvningar sköter Lasse om. Skulle vi inte heller värva Bäckström om han skulle vara intresserad att spela i SHL? Fanns ju folk som tyckte vi skulle värva Edwin Hedberg för två säsonger sedan. Fanns två personer jag snackade med på Olles som tyckte han skulle vara helt ok. Jodå dessa två skriver på forumet också.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Tror statistiskt sett det är lättare att åka fast för doping i ex SHL än i NHL/AHL. Men i detta fall kan det rört sig om värkmedicin, förkylningspreparat inte vet jag. Kanske vart positiv på kola eller något annat. Det är knappast AS eller EPO för då hade det varit två år. Jag försvarar inte doping för fem öre eller droger överhuvudtaget! Det är lätt att döma folk och det finns garanterat de av hockeyfans som dömer som själva skulle få kalla kårar då dopingpolis skulle komma.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

http://www.hockeysverige.se/2014/11/06/ ... r-i-boter/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var under ett träningspass i somras som Carter Ashton drabbades av en astmaattack. Enligt egen utsago lånade han en inhalator av en träningskamrat och använde den för att öppna sina luftvägar. Vad han inte visste då var att medicinen han brukade innehöll Clenbuterol, en olaglig substans som dels används som astmamedicin, dels i dopingsyfte för att kunna ta in mer syre i kroppen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Larzon wrote:http://www.hockeysverige.se/2014/11/06/ ... r-i-boter/
Det var under ett träningspass i somras som Carter Ashton drabbades av en astmaattack. Enligt egen utsago lånade han en inhalator av en träningskamrat och använde den för att öppna sina luftvägar. Vad han inte visste då var att medicinen han brukade innehöll Clenbuterol, en olaglig substans som dels används som astmamedicin, dels i dopingsyfte för att kunna ta in mer syre i kroppen.
En eloge att han erkände. Det kan ju vara så att det är "kutym" i vissa sporter och ligor att ta vissa förkylningspreparat eller i det här fallet astmapreparat. Men som sagt inget försvar.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

krysset wrote:
Markman wrote:
krysset wrote:Vad menar du med mindre troligt? Att vi inte skulle vara intresserade pga?
Tror du att Lasse värvar någon som så sent som i fjol höstas höll på med dopingpreparat? PED = Performance Enhanching Drug. Du får naturligtvis tro det om du vill, men jag har mycket svårt att se att det ska vara något som lockar Lasse och Co!
Vi vet inte hela storyn där. Jag har aldrig påstått att vi ska eller kommer att värva honom . Värvningar sköter Lasse om. Skulle vi inte heller värva Bäckström om han skulle vara intresserad att spela i SHL? Fanns ju folk som tyckte vi skulle värva Edwin Hedberg för två säsonger sedan. Fanns två personer jag snackade med på Olles som tyckte han skulle vara helt ok. Jodå dessa två skriver på forumet också.
Har jag påstått det då? Jag sa att det är mindre troligt att Lasse och Co är intresserade av en spelare som använt sig av dopingpreparat. Om det nu är som det han själv säger i Larzons citering så lindrar det väl en del, men icke desto mindre är det en kille som åkt dit för doping, vilket jag tror att AIK som förening vill hålla sig ifrån på alla tänkbara sätt. Att forumiter tycker att vi ska värva spelare innebär ju inte per definition att Lasse är intresserad, än mindre att han har haft kontakt med spelaren/agenten i fråga.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked