Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Bra inlägg. Den stora frågan är hur motiverad han kommer att vara när han återvänder. Det finns otaliga exempel på äldre hemvändande spelare som blivit en skugga av vad de har varit. Petrasek är väl det senaste exemplet.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:Fast du kan ju vända på det med exakt samma argument och säga att han är klar för en annan klubb, men kan inte gå ut med det för att den nya klubben ska vara först med det och att alla bitar inte är klara där heller.

* Kan ju vara så att det inte är klart med sambons tjänstledighet heller, vilket är en förutsättning för att hon ska kunna följa med till utlandet.
* Kan ju vara så att det inte är helt klart att de får behålla förskoleplatsen åt dottern om de lämnar landet i under en längre period.

Så helt enkelt kan man inte läsa ut så mycket av det, men ju längre det drar ut på det hela så känns det som om han inte kommer spela med oss.
I så fall behöver han ju inte säga att han bestämt sig.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2015/2016

Post by GroovyEd »

Jag tänker lite så här: Varför väljer han över huvud taget att yttra sig om att han har bestämt sig? Något syfte bakom måste det väl finnas, eller?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:
Chippen wrote:Fast du kan ju vända på det med exakt samma argument och säga att han är klar för en annan klubb, men kan inte gå ut med det för att den nya klubben ska vara först med det och att alla bitar inte är klara där heller.

* Kan ju vara så att det inte är klart med sambons tjänstledighet heller, vilket är en förutsättning för att hon ska kunna följa med till utlandet.
* Kan ju vara så att det inte är helt klart att de får behålla förskoleplatsen åt dottern om de lämnar landet i under en längre period.

Så helt enkelt kan man inte läsa ut så mycket av det, men ju längre det drar ut på det hela så känns det som om han inte kommer spela med oss.
I så fall behöver han ju inte säga att han bestämt sig.
Han kanske har bestämt sig, men att det saknas lite innan pusslet blir klart?

Så nog har han bestämt sig, annars bör han säga "inga kommentarer".
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

GroovyEd wrote:Jag tänker lite så här: Varför väljer han över huvud taget att yttra sig om att han har bestämt sig? Något syfte bakom måste det väl finnas, eller?
Sätta press på Lasse att boosta lönen lite?
Höja tempen i Skellefteå, om det nu är AIK han ska spela för?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Enklast är nog att ge fan i att tolka allt och istället vänta och se.
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Silly Season 2015/2016

Post by alioooop »

p-play wrote:Bra inlägg. Den stora frågan är hur motiverad han kommer att vara när han återvänder. Det finns otaliga exempel på äldre hemvändande spelare som blivit en skugga av vad de har varit. Petrasek är väl det senaste exemplet.
Med den vinnarskallen som Jimmie har så behöver vi inte oroa oss för det! Finns nästan inget han hatar mer ön att förlora! :)
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

alioooop wrote:
p-play wrote:Bra inlägg. Den stora frågan är hur motiverad han kommer att vara när han återvänder. Det finns otaliga exempel på äldre hemvändande spelare som blivit en skugga av vad de har varit. Petrasek är väl det senaste exemplet.
Med den vinnarskallen som Jimmie har så behöver vi inte oroa oss för det! Finns nästan inget han hatar mer ön att förlora! :)
Självklart, men frågan är inte det utan om han har motivation för att göra grundträningen. Petrasek har också en vinnarskalle, men det räckte inte.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

p-play wrote:
alioooop wrote:
p-play wrote:Bra inlägg. Den stora frågan är hur motiverad han kommer att vara när han återvänder. Det finns otaliga exempel på äldre hemvändande spelare som blivit en skugga av vad de har varit. Petrasek är väl det senaste exemplet.
Med den vinnarskallen som Jimmie har så behöver vi inte oroa oss för det! Finns nästan inget han hatar mer ön att förlora! :)
Självklart, men frågan är inte det utan om han har motivation för att göra grundträningen. Petrasek har också en vinnarskalle, men det räckte inte.
Saker lär väl visa sig.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

Jimmie är en vinnare i allt han gör.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2015/2016

Post by StigVig »

Jämn final med 21'an i laget hade vi nog tagit 3:e raka guldet
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:
Foppas skridskocoach wrote:
Chippen wrote:Fast du kan ju vända på det med exakt samma argument och säga att han är klar för en annan klubb, men kan inte gå ut med det för att den nya klubben ska vara först med det och att alla bitar inte är klara där heller.

* Kan ju vara så att det inte är klart med sambons tjänstledighet heller, vilket är en förutsättning för att hon ska kunna följa med till utlandet.
* Kan ju vara så att det inte är helt klart att de får behålla förskoleplatsen åt dottern om de lämnar landet i under en längre period.

Så helt enkelt kan man inte läsa ut så mycket av det, men ju längre det drar ut på det hela så känns det som om han inte kommer spela med oss.
I så fall behöver han ju inte säga att han bestämt sig.
Han kanske har bestämt sig, men att det saknas lite innan pusslet blir klart?

Så nog har han bestämt sig, annars bör han säga "inga kommentarer".
Det jag menar är; låt säga att han bestämt sig för en annan klubb - varför då överhuvudtaget nämna för Norran att han bestämt sig när han lika gärna kan säga något i stil med "jag bestämmer mig snart"?

Tror dock att 374's approach är den vettigaste.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Känner att jag måste ge min syn på Jimmie gate.
Om jag uppfattat det rätt uttryckte han sig i termer som 2 år kvar i någon intervju för någon vecka sen. I alla fall mellan raderna. Nu låter det helt plötsligt som att det rör sig om 3-4 år.
Jag tolkar det som att det bli AIK på ett 4 års eller 3 plus 1 och sedan en ledarroll i föreningen.
Jimmie värnar om familjen och tryggheten. AIK betalar inte så illa som många vill påskina. Tror man är beredd att betala en hel del för Jimmie.

Nåja vi får ju se om jag får rätt :)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rampa »

374 wrote:Enklast är nog att ge fan i att tolka allt och istället vänta och se.
Det håller jag också som ett klokt val. 8-)
Erixzon
Posts: 10
Joined: 15 Oct 2012, 19:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Erixzon »

Ritola kommer spela med nummer 13 kommande säsong. Så varför valde han inte 21? Har bil nummer 73, blandats ihop med nummer 13?
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

And the plot thickens ..
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

nr86 wrote:Känner att jag måste ge min syn på Jimmie gate.
Om jag uppfattat det rätt uttryckte han sig i termer som 2 år kvar i någon intervju för någon vecka sen. I alla fall mellan raderna. Nu låter det helt plötsligt som att det rör sig om 3-4 år.
Jag tolkar det som att det bli AIK på ett 4 års eller 3 plus 1 och sedan en ledarroll i föreningen.
Jimmie värnar om familjen och tryggheten. AIK betalar inte så illa som många vill påskina. Tror man är beredd att betala en hel del för Jimmie.

Nåja vi får ju se om jag får rätt :)
Vill ha Jimmie kommande säsong eller inte alls. Han är redan 35 och har ont överallt.
Absolut inget 3-4-årskontrakt och särskilt inte efter en säsong utomlands.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Ledin går inte till Modo. And the plot thickens, som lobo skulle ha sagt.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Akerman2 »

Har han bestämt sig för en annan klubb hade det varit enkelt att säga att han fortsätter utomlands. Utan att namnge klubben. Min tolkning är att han sätter lite press på LJ.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Jimmie uppe på arenan idag, förhandlingar? Eller bara besök/sommarträning?
https://instagram.com/p/3gTsgAPeYe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
Från ett finskt fan som var på besök idags instagram.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Vem vet. Alla professionella hockeyspelare som har sin bas i Skellefteå är ju uppe på arenan och tränar var och varannan dag. De verkar t.o.m. ha ett dedikerat omklädningsrum...
Image
Trollet wrote: Vill ha Jimmie kommande säsong eller inte alls. Han är redan 35 och har ont överallt.
Absolut inget 3-4-årskontrakt och särskilt inte efter en säsong utomlands.
+1
Förstår inte varför några vill ha honom som ledare i föreningen heller, passar knappast in med träningsmentaliteten.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Håller med att ska han tillbaka så är det nu, annars bör det låtas bli. Tror inte heller att han är så aktuell efter kommande säsong heller.

Vad är det loggor på bilden under texten Skellefteå AIK Hockey?
NHL till vänster, men sedan då, AHL och KHL?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hank »

Vad gör Jon Hamm där?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hank »

Om man ser en framtida roll för Jimmie i organisationen så måste det ju inte vara som fystränare.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by persson82 »

Chippen wrote:
Vad är det loggor på bilden under texten Skellefteå AIK Hockey?
NHL till vänster, men sedan då, AHL och KHL?
längst till höger är väl ST petersburg logga
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

persson82 wrote:
Chippen wrote:
Vad är det loggor på bilden under texten Skellefteå AIK Hockey?
NHL till vänster, men sedan då, AHL och KHL?
längst till höger är väl ST petersburg logga
Det är KHL:s logga.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svea_man »

Ak bars kazans logga..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

svea_man wrote:Ak bars kazans logga..
Nej, det är loggorna för de olika ligorna som spelarna representerar.
Image
Image
Google är din vän...
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Jablonic »

Nog ser man ju gärna Jimmie på ett långtidskontrakt. Han har ju inte visat några tendenser på att åldern skulle göra honom sämre, tvärtom har han ju i princip alltid gjort en bättre säsong än den föregående de senaste sju-åtta åren. Hans spelstil är ju inte beroende av explosivitet heller så han lär hålla ett bra tag till om inte ljumskar eller annat sätter stopp. Men förutom det spelmässiga är han ju den viktigaste ledaren vi haft sedan Hardy, och en stark ambassadör för staden.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Mycket tveksamt om Jimmie var bättre denna säsong än förra, har inte sett honom så mycket i KHL men han gjorde sitt sämsta VM.
Locked