CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.05

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.05

Post by Markman »

Returmötet efter den första "halvan" i Linköping. Goda förutsättningar när vi går in i matchen, eftersom vi vann första mötet med 2 mål mot 1. Således tvingas LHC göra minst ett mål mer än oss under tisdagens möte för att ta det till förlängning, två mål mer för att vinna.

Detta passar oss bra, då Linköping under årets SHL-säsong har varit hemmastarka och bortasvaga, medan AIK ligger i toppen av både hemma- och borta-tabellen i SHL. AIK är faktiskt seriens hemmastarkaste lag, med 12 vinster på 14 försök i Skellefteå Kraft Arena.

Även sett till CHL har AIK fortsatt den trenden som de senaste säsongerna har inneburit, nämligen att man trivs bra på hemmaplan. i CHL är AIK faktiskt obesegrade på hemmaplan, och de enda förlusterna man haft är borta mot Helsingfors och borta mot JYP.

Matchen senast resulterade som bekant i Kabanovs skada, efter en tackling från AIK-bekante Kent McDonell. Jag vill därför se någon i AIK markera mot McDonell, ligga på honom som en igel och tackla honom varenda chans som ges. Varför inte utvidga det till LHCs förstakedja också, gör det så obekvämt som möjligt för Taffe, MicFlikier och Vrana att spela. Man ska inte komma undan med vad som helst när man möter AIK, och vi ska stå upp för de våra!

Nu kör vi, mot CHL-semi!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Biocellatus »

Det finns inget jag önskar merjust nu än att McFjant får avsluta säsongen/karriären ikväll.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by smogz »

Det verkar ju vara en rätt mycket mildare syn på avstängningar och och bestraffningar i CHL så det känns rätt ok för min del också att gå hårt åt honom. Men jag är inte för att skada för att han ska missa matcher, men han ska fatta att så gör man inte.

I övrigt så hoppas jag att man tar matchen på allvar och åker ifrån fjantarna i Cluuben
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Chippen »

Javisst ja, det var ju träningsmatch ikväll. Vi vinner denna, eller så förlorar vi. Det spelar inte så stor roll.

Huvudsaken är att vi inte får skador och att vi får en chans att spela ihop laget mera i resan mot SM-guld.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Special Brew »

Exakt. Det viktigaste är att vi undviker fler skador så vi kan fortsätta segertåget i SHL på torsdag.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by ante08 »

Dessa pessimister tror AIK gärna vill ha den mille Euro som ligger i potten.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Chippen »

Klart att de vill det, men det betyder inte att jag personligen ser något värde i att spela CHL då jag tycker att produkten i sig är så fruktansvärt dåligt utarbetad och att dessa matcher ger mig väldigt lite att titta på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Perli »

Låt oss fortsätta vår fina tradition att slå ut Linköping ur slutspel!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Hank »

Ni har väl läst Robert Petterssons ingående analys av tacklingen på Kabanov?

http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... -stor-mig/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi borde fokusera på att vinna matchen i stället.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Chippen »

Varför då? Självklart ska vi hämnas en schysst tackling. Han blev ju skadad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by jokarfo »

Klart som fan AIK ska gå för att vinna matchen och kvarten. Varför det skulle stå i direkt motsättning till att killarna sätter hårt mot hårt och kör över McDonken och hans offensivt skickligare kompisar rejält förstår jag inte. Tycker, som jag skev i förra matchtråden, inte att tacklingen var särskilt ful eller respektlös men för rättvisan på isen är det väl ändå irrelevant om resultatet är att en av de våra blir skadad? Det måste kosta att skada våra spelare och det är dags att LHC betalar priset för det ikväll.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Bilderberg »

ante08 wrote:Dessa pessimister tror AIK gärna vill ha den mille Euro som ligger i potten.
Ja, den lär ju behövas med tanke på vilket fiasko CHL-matcherna inneburit publikmässigt, hur mycket back har man gått hittills?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Chippen »

Bilderberg wrote: Ja, den lär ju behövas med tanke på vilket fiasko CHL-matcherna inneburit publikmässigt, hur mycket back har man gått hittills?
Grejen är ju den att jag tror inte att lagen går back trots dåligt publikunderlag.
Har i minnet att det var intervju med någon i DIF-ledningen efter att de spelade match inför drygt 800 per om det verkligen var värt att spela CHL då de måste ha gått back.
Svaret var att de inte gick back på matchen. Så jag TROR att det pumpas in rätt mycket pengar till det lag som deltar i CHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by smogz »

Det skulle vara intressant att se hur pengaflöden går i CHL.

Definitivt delas det ju ut pengar för segrare och några till. Men rimligen borde det också finnas lite pengar för resor och sånt, alltså bara rent för att spela turneringen. Så att det täcker upp reskostnader åtminstone.

Gissar på att det blir mellan 2-3000 på läktarna ikväll. Men möter vi Luleå i Semi - vilket är troligt så borde det ju kunna bli rena vinstmatcher ekonomiskt. För nog tror jag att det går piska upp en tillräckligt stor stämning fast det bara är CHL, prestige att inte bli utslagna av Luleå. Och för dom är det ännu större prestige då dom fortfarande tror att det är det stora Derbyt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by Chippen »

Är väl bara att räkna?
Fanns väl någonstans hur mycket pengapotten var, och även hur mycket som gick till plats 1-4.
Sedan fördelas väl resten ut jämt per spelad hemmagrundomgångsmatch, skulle jag tro. För det är ju det enda som går att med säkerhet garantera som antal spelade matcher.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by Chippen »

Egentligen hoppas jag att klubbarna hade gått minus då publiken sviker.
Det om nått hade nog kunnat påskynda processen mot ett mera totalutvecklat CHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Lappmössan »

Förra gången slog jag vad om att Pär skulle skadas och förlorade (en jobbarkompis som satsat på Kabanov vann 800), vem vill vi absolut inte ha skadad som jag ska betta på ikväll?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Chippen »

Lappmössan wrote:Förra gången slog jag vad om att Pär skulle skadas och förlorade (en jobbarkompis som satsat på Kabanov vann 800), vem vill vi absolut inte ha skadad som jag ska betta på ikväll?
Pontus Petterström är mitt svar iaf.
Säkert inte vad andra kommer att svara.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by svea_man »

Sevs skulle vara tung o tappa
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Poet »

Lehtonen vore tungt.
2012-05-19
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Rampa »

ante08 wrote:Dessa pessimister tror AIK gärna vill ha den mille Euro som ligger i potten.
Det handlar inte om någom miljon Euro, som ryktena tycks påstå.
Segraren sägs ska få ca 1,4 milj. sek. Hela CHL:s prispott ligger på 1,5 milj.€, vilket är ungefär 13 miljoner sek.


http://www.hockeysverige.se/2014/03/11/ ... rispengar/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by smogz »

Chippen wrote:Är väl bara att räkna?
Fanns väl någonstans hur mycket pengapotten var, och även hur mycket som gick till plats 1-4.
Sedan fördelas väl resten ut jämt per spelad hemmagrundomgångsmatch, skulle jag tro. För det är ju det enda som går att med säkerhet garantera som antal spelade matcher.
Tror vi bara vet pengapotten i form av prispengar, men jag är inte säker. Men vi vet ju inte CHLs intäkter och om det delas ut bidrag till resor etc. Annars kan man ju tänka sig att sönderjyske som ska upp till norra svergie övervägt att lämna VO för att de inte har råd.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by smogz »

Detta hittade jag

"The board also announced that the total prize money will be €1.5 million in the first year including €875,000 that will go to teams as participation fees. The C.H.L. winner will be able to earn up to €160,000."

Så det är alltså 875000 € = 8,1 miljoner Kronor fördelat på 44 lag blir ca 180 000 per lag om alla lag får lika mycket om det nu fördelas jämt i slutspelet. Om det fördelas jämt per match blir det förstås lite mindre för de som åkte ut tidigt och lite mer för såna som AIK som vinner skiten.

Nu vet jag ju inte heller om pengarna stämmer men om de gör det..
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by Chippen »

smogz wrote:Detta hittade jag

"The board also announced that the total prize money will be €1.5 million in the first year including €875,000 that will go to teams as participation fees. The C.H.L. winner will be able to earn up to €160,000."

Så det är alltså 875000 € = 8,1 miljoner Kronor fördelat på 44 lag blir ca 180 000 per lag om alla lag får lika mycket om det nu fördelas jämt i slutspelet. Om det fördelas jämt per match blir det förstås lite mindre för de som åkte ut tidigt och lite mer för såna som AIK som vinner skiten.

Nu vet jag ju inte heller om pengarna stämmer men om de gör det..
Betvivlar att det 8.1 mille som ska fördelas räknas ut med slutspelsmatcher inräknat.
Eller så är de 8.1 mille delat i två potter, en för gruppspel och en för slutspelet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by snokia »

Kvällens lag mot LHC:

Målvakt: Hanses (Svensson)

Förstafemma: Sevc, Lindholm – Norman, Forssell, Lundberg

Andrafemma: Lindgren, Aho – Sundqvist, Lindholm, Widing

Tredjefemma: Burström, Andersson – Pettersson, Zackrisson, Calof

Fjärdekedja: Petterström, Schremp, Lehtonen

13:e forward: Holmström

Sjundeback: Lundberg

Saknas: Kabanov, Sörensen, Heed, M Pettersson.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by Chippen »

Bla bla bla
Last edited by Chippen on 09 Dec 2014, 17:15, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by GroovyEd »

Chippen wrote:Värt att plocka hem Lundberg och inte ens spela honom på 6 backar i träningsmatcher
Lundberg har ju inte ens varit utlånad?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl.

Post by Chippen »

GroovyEd wrote:
Chippen wrote:Värt att plocka hem Lundberg och inte ens spela honom på 6 backar i träningsmatcher
Lundberg har ju inte ens varit utlånad?
Näe, fan! Blandar ihop de två hela tiden :)
Nu är jag nöjd :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by marre »

Du sitter och hänger här hela dagarna men kan inte namnen på spelarna? :lol:
User avatar
Kn. Anka
Posts: 13
Joined: 23 Mar 2013, 20:36

Re: CHL Kvart - Skellefteå AIK - Linköping HC - 9/12 kl. 20.

Post by Kn. Anka »

Ni ska alltså hämnas en schysst tackling?

Aja, försöka går väl men gråt inga Bert-tårar när McD mosat sönder Lundberg i en knuckle fight och att det kommer stå 1-3 till Cluben efter 60 min. Mål av Sebbe K, Sjögren och Vrana.

Ps. Dagens bank; 3.90@LHC efter FT på bet365. Ds.
Locked