#30 Joacim Eriksson

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Markman »

Special Brew wrote:Stabilt med andra ord.
Av vad jag såg, absolut! Han gjorde bland annat en rätt svettig räddning som första ingripande, då han var nere i split och räddade längst ut på benskyddet..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by aik155 »

Jocke gjorde en toppen match idag han var stabil alla mål var omöjliga såg hela matchen :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Markman »

Nu fick jag se reprisen, och det var fjärde som jag missade i första inlägget.. Fjärde är diskutabelt, men hur som helst är försvarsspelet riktigt slappt på det målet, så det är definitivt inte Jockes fel att det blir mål.. Omöjligt tycker jag är i överkant på den, men absolut svårtaget..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by aik155 »

markman jag håller med jag såg de jag med men han gjorde en toppen match tycker jag :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Lidlund »

4e målet var riktigt bra placerat men som mark säger.. Inte otagbart.

Däremot så fattar jag inte hur (Håkan Söderberg) kan sitta i studion och säga att det finns bara en topp i sverige och det är fasth..
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Sketch »

Godkänd debut, fjärde målet kunde han ha tagit men annars stabil.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by aik155 »

lidlund wrote:4e målet var riktigt bra placerat men som mark säger.. Inte otagbart.

Däremot så fattar jag inte hur (Håkan Söderberg) kan sitta i studion och säga att det finns bara en topp i sverige och det är fasth..
Asså de är bara för södergren tycker om Fasth å inte Eriksson.Södergren hyllar ju ändå ba dom han tycker om ju :O
Låt aldrig stå plats dö
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Rampa »

Nu leder i alla fall Joacim E målvaktsligan. :D
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Oracle »

Kul! Var lite skeptisk efter förra säsongen men nu har han ju visat varför han värvades till oss. Han är framtiden.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Zimme »

Ska han fortsätta så här är risken överhängande att NHL nyper honom, idioterna i Flyers (har fortfarande inte kommit över det) släppte jo honom så han är UFA. han kan välja och vraka fritt bland buden och får Modig NHL kontrakt lär Jocke få det också.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by svartgulsubkultur »

Har han bra rådgivare så tar han ett år till som förstakeeper i ES innan han sjappar.
Rutin och skinn på näsan är extra viktigt för målvakter som åker över.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Bob Probert »

Dum fråga kanske men visst tjänar AIK mer pengar på Jocke ifall han skulle gå till NHL efter denna säsong än om han hade gjort det till denna säsong? Visst äre de 3 senaste säsongerna de delar ut pengar till, eller?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Markman »

Är det inte de fyra senaste? Drygt 56 000 dollar per säsong, totalt 225 000 $ har jag för mig?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Trollet »

Markman wrote:Är det inte de fyra senaste? Drygt 56 000 dollar per säsong, totalt 225 000 $ har jag för mig?
Fyra senaste stämmer, beloppet också.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Markman »

Fan, inte dåligt! Tre rätt av tre möjliga då alltså! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Trollet »

Markman wrote:Fan, inte dåligt! Tre rätt av tre möjliga då alltså! ;)
Du kan väl inte ta extrapoäng på att dela 225000 med 4?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Markman »

Kunde jag ju, det såg du väl.. :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Rampa »

Konstigt att elitseriens bäste målvakt, Joacim Eriksson, är för dålig för Tre Kronor.
Enligt Mårts i alla fall.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Rampa wrote:Konstigt att elitseriens bäste målvakt, Joacim Eriksson, är för dålig för Tre Kronor.
Enligt Mårts i alla fall.
Lite konstigt svar ja, men du tror inte att det har att göra med att Mårts nu är ute efter att spela in målvakter som är aktuella för VM, och där är inte Jocke riktigt ännu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by GroovyEd »

Men Fasth är som fast(h)gjuten i uppställningen..
Avd. "Gamla" meriter. Tycker han var ljusår mycket bättre förra året, nu i år känns han mänsklig till skillnad från Jocke som höjt sig rejält.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Men Fasth gör ju ändå en helt oki säsong, till skillnad mot vad Daniel Larsson gjorde förra året då han var bofast i Tre Kronor.

Så jag kan på något sätt köpa uttagningen av Fasth.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Rampa »

Chippen wrote:
Rampa wrote:Konstigt att elitseriens bäste målvakt, Joacim Eriksson, är för dålig för Tre Kronor.
Enligt Mårts i alla fall.
Lite konstigt svar ja, men du tror inte att det har att göra med att Mårts nu är ute efter att spela in målvakter som är aktuella för VM, och där är inte Jocke riktigt ännu.
Förklara?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Fasth har följt upp fjolårssäsongen på ett oki sätt. Inte spelat lika bra stabilt som han gjorde förra året, men likväl anser jag att han håller en bra nivå. På internationell basis så tror jag att Fasth i nuläget oxå ligger före Jocke.
Dock så lär det bli en hård kamp nästa säsong, om Jocke fortsätter att utveckla sitt spel.

Jag tror även att vi blir lite enögda och färgade av statistiken som målvakterna har. Lite som när Jocke kom till oss från Leksand. Då var det nog inte många som hade stenkoll på honom men såg vilken stat han hade i Leksand, och ärligt talat så tycker jag inte att han var spelmässigt på den nivån som staten visade då.
Att han hade bra stat så berodde nog en hel del på att han spelade bakom ett lag som knatade genom Allsvenskan på typ en skridsko, för då överlägsna var Leksand då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Rampa »

Visst, Fasth kanske håller bättre internationellt, mycket tack vare hans spel med landslaget förra säsongen. Men kom ihåg att han var es-rookie förra säsongen medan Jocke är inne på sin andra och har i det mesta utvecklat sitt spel väldigt konkret. Så långt till och med att han nu rent statistiskt kan titulera sig elitseriens bäste. Sen hur mycket statsen är värd, det får man reda på först efter matcher.
Inget ont om Viktor Fasth, men nog känns det lite som om man värderar spelare i storstan lite högre när det kommer till kritan. Det är ju inte fråga om VM nu och hur många matcher fick Joacim chansen att visa upp sig i?
Sedan har vi ju Erik Ersberg. Han har inte haft någon högre räddningsprocent i sina senaste turneringar med landslaget. Hur han är nu vet jag inte, jag tycker bara att det känns lite konstigt att inte sådana talanger som Joacim E inte får ordentligt med chanser att visa vad de kan. hade Han spelat i Djurgå'rn eller gnaget hade han troligen varit bofast i Tre Kronor.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Som jag ser det. Båda kom till ES samma säsong, men med två helt olika bakgrund. Fasth kom från ett riktigt stabilt spel i Växjö säsongen innan och fortsatte sin kurva spikrakt uppåt.
Jocke kom till Skellefteå från en statistiskt sett bra säsong i Leksand, men som jag skrev tidigare så behövde han inte storspela i målet för med tanke på laget som Leksand mönstrade den säsongen.

Säsong två, så är kanske inte Fasth lika vass som året innan, men håller fortfarande en hög nivå.
Jocke gör en riktigt bra säsong och har utvecklat sitt spel på alla punkter, och även fått debutera i landslaget.

Så jag anser att Jocke E till dagens datum endast har denna säsong som bra på sitt konto, medans Fasth kommer från 2 bra säsonger i ryggen.
Tycker inte att det är så konstigt att Mårts väljer säkra kort nu, och jag hann bara höra halva intervjun på Canal ? ikväll, men då fick han frågan om Gynge, och där var svaret i stil med att han funnits med i snackat, men att Mårts nu ville ha säkra kort när det lider mot VM. Så jag antar att jocke går under samma kategori som Gynge.

Sedan ska man inte glömma bort att Fasth inte var med i Tre Kronor förrän i mötet mot Tyskland i april -10, och det räckte ju till VM så det ä rju inte kört att få se Jocke fler gånger i Tre Kronor innan VM heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by jowa »

Snyggt jobbat Lasse!!!

http://skellefteaaik.se/artikel/17999/

2 år dessutom!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Foppas skridskocoach »

Klockrent!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by fwd »

Jävlar så underbart :)!
Charter Division
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by nr86 »

Gud va viktigt!!!!
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Special Brew »

Känns tryggt!!!!!
Post Reply