#30 Joacim Eriksson

Moderator: Styrelsen

pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by pttr »

King Kong wrote:Får otroligt lite cred i media jämfört med hur otroligt uppskrivna andra målvakter blir..
Gissar att många tänker "det är enkelt att stå i Sveriges överlägset bästa lag"! ;)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by King Kong »

pttr wrote:
King Kong wrote:Får otroligt lite cred i media jämfört med hur otroligt uppskrivna andra målvakter blir..
Gissar att många tänker "det är enkelt att stå i Sveriges överlägset bästa lag"! ;)
Luleå med sin försvars hockey gynnar nog målvakten mer..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Micke »

Gjort det mesta rätt i finalserien hittills.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Zimme »

Känns som att Honken Trophy borde delas ut efter säsongen, finns inget som motiverar att Wesslau fick den istället för Jocke.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Zimme wrote:Känns som att Honken Trophy borde delas ut efter säsongen, finns inget som motiverar att Wesslau fick den istället för Jocke.
Sett grundserien så var det väl inte så fel tycker då jag.
Du kan ju även säga att om Slutspelet ska räknas in så borde i Holloway fått Guldhjälmen heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #30 Joacim Eriksson

Post by Poet »

Vem tycker du har varit bättrw än Holloway sett över hela säsongen?
2012-05-19
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Calle Söderberg t.ex
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by TS_ »

Chippen wrote:Calle Söderberg t.ex
Söderberg hade väl inget lyckat slutspel? O.o
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

EDIT: Hör inte till denna tråd om Guldhjälmen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by barrskog »

Ännu en grym match av Jocke idag!

9/9 segrar, 94,44%,1,17 GAA i slutspelet - helt galet!
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by jowa »

Finns det fortfarande någon som tvivlar på Jocke och som hellre skulle se Svensson i målet nu? Hans plock i andra perioden var grym!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

jowa wrote:Finns det fortfarande någon som tvivlar på Jocke och som hellre skulle se Svensson i målet nu? Hans plock i andra perioden var grym!
Ganska ledande fråga med en match kvar :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by jowa »

Haha...kanske det.
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by lill-akka »

jowa wrote:Finns det fortfarande någon som tvivlar på Jocke och som hellre skulle se Svensson i målet nu? Hans plock i andra perioden var grym!
Hörlinge
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by tazman »

barrskog wrote:Ännu en grym match av Jocke idag!

9/9 segrar, 94,44%,1,17 GAA i slutspelet - helt galet!
Klass rakt igenom, skulle vara intressant att höra om det fortfarande finns några tvivlare.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by freddus »

10-0 i matcher i slutsplet.
95,22% räddningsprocent i slutspelet.

Snacka om guldmålvakt han utvecklades till!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Rampa »

Klass rakt igenom, skulle vara intressant att höra om det fortfarande finns några tvivlare.
Tänkte samma sak. Få höra nu på alla hans belackare.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by jokarfo »

freddus wrote:10-0 i matcher i slutsplet.
95,22% räddningsprocent i slutspelet.

Snacka om guldmålvakt han utvecklades till!
Helt sjukt stabil. Han borde vara självskriven förstsmålis i Tre Kronor för ett bra tag framöver.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Foppas skridskocoach »

Han har ju varit helt ofattbart bra under slutspelet. I mitt tycke är han slutspelets MVP (utan att ta ifrån Oscar någonting).

Jag är en av många tvivlare som med glädje fått äta upp sina skeptiska ord. Jocke har varit helt jävla sagolik!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by TS_ »

Stod för årets räddning.
http://skellefteaaik.se/artikel/37724/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Foppas skridskocoach »

Enligt norran så tyder det mesta på att han drar över pölen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #30 Joacim Eriksson

Post by Chippen »

Men vad ska han dit och göra? Tycker han borde stanna kvar på svensk mark ett år till och utvecklas mera.
Finns tyvärr inte att jag ser honom som en NHL-målvakt ännu och jag vette fan om han är bra nog att bli etta i någon klubbi AHL.

Visst jag förstår om han vill testa om han får chansen, men jag tror att Svensson skulle ha större chans i NHL just nu då hans spelstil är lugnare och mera metodisk.
Det just de bitarna jag tycker Jocke skulle jobbat med på hemmaplan ett år till.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by pttr »

Markus Svensson lugnare?
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Akerman2 »

Klar för NHL och Canucks.

http://norran.se/2013/06/skellefteaaik/ ... nhl-klubb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Jablonic »

Nej, det är ju Jocke som står för lugnet och att täcka ytor. Svensson är mer spektakulär och teveräddningsmässig. Men jag känner mig rätt trygg med Svensson om Jocke nu drar. Det är ju sånt här vi får räkna med när vi är bäst. Och de andra lagen ser inte så vassa ut heller, så vi känns fortfarande som guldfavoriter.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Lappmössan »

Samtidigt var känslan fram till årets slutspel hade Jocke lättare för att bli tagen av stundens allvar. Svensson var ju bättre på frilägen och straffar.

Konstigt att han väljer Canucks, lär bli svårt att ens bli förstemålvakt i AHL. Lycka till hur som!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #30 Joacim Eriksson

Post by smogz »

Hur bra är Steen egentligen? Nån som har en uppfattning? Jag hoppas av många anledningar att han är tillräckligt bra och att AIK ger honom chansen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Foppas skridskocoach »

Det är bara att önska honom lycka till. Jag fattar inte hur folk fortfarande kan tycka att han "kändes osäker" under fjolårssäsongen. Känns som att det är en mental kvarleva hos betraktaren snarare än något annat. Jockes slutspel var förmodligen topp tre genom tiderna i ett SM-slutspel och finalserien förmoodligen den bästa någonsin. Lugn som en filbunke, oerhört placeringssäker och extremt få misstag. Klass rakt igenom och i mitt tycke var han slutspelets solklara MVP (utan att för den sakens skull nedvärdera Ogges insats).

Jag vet inte riktigt hur mycket mer han har att bevisa i ES och ska han få chansen i NHL behöver han nog dra över redan nu. Han gör därför helt rätt och jag önskar honom all lycka till. Och om han inte skulle lyckas där borta så är han varmt välkommen tillbaka!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by Lappmössan »

Foppas skridskocoach wrote:Det är bara att önska honom lycka till. Jag fattar inte hur folk fortfarande kan tycka att han "kändes osäker" under fjolårssäsongen. Känns som att det är en mental kvarleva hos betraktaren snarare än något annat. Jockes slutspel var förmodligen topp tre genom tiderna i ett SM-slutspel och finalserien förmoodligen den bästa någonsin. Lugn som en filbunke, oerhört placeringssäker och extremt få misstag. Klass rakt igenom och i mitt tycke var han slutspelets solklara MVP (utan att för den sakens skull nedvärdera Ogges insats).

Jag vet inte riktigt hur mycket mer han har att bevisa i ES och ska han få chansen i NHL behöver han nog dra över redan nu. Han gör därför helt rätt och jag önskar honom all lycka till. Och om han inte skulle lyckas där borta så är han varmt välkommen tillbaka!
Ingen förnekar att han gjorde ett fantastiskt slutspel, men det är väl bara bra att ta hela säsongen i beräkning? Värt att komma ihåg att många ville ha Svensson som förstemålvakt i slutspelet. http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... =10&t=1157" onclick="window.open(this.href);return false;
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: #30 Joacim Eriksson

Post by pttr »

Lappmössan wrote:Konstigt att han väljer Canucks, lär bli svårt att ens bli förstemålvakt i AHL. Lycka till hur som!
Håller helt och hållet med om konstigt val! Canucks har redan två dyra målvakter på envägskontrakt i Roberto Luongo och Corey Schneider, så där lär han inte få chansen. Däremot tycker jag att de har ganska svag målvaktssida i AHL http://www.eliteprospects.com/team.php?team=15223 . Detta kan ju innebära lite olika saker:
1) Jocke ger upp om att spela i NHL och enbart satsar på AHL då Schneider har 2 år kvar på sitt kontrakt och Luongo ännu mer.
2) Canucks vill säkra upp Jocke tills Schneiders kontrakt går ut om två år och blir UFA (eftersom Eriksson blir RFA) och då kan låna ut honom till AIK i år och tar över honom till AHL kanske nästa år istället.
3) Canucks och Jocke vet något vi inte vet om trades som är på väg på målvaktssidan i Canucks och att han då är tänkt att ta rollen som andramålvakt i NHL (till att börja med).

Finns fler scenarion, men det känns som ett låst val om Jocke har ambitionen att slå sig in i NHL de närmaste två åren.
Post Reply