#44 Rob Schremp

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

#44 Rob Schremp

Post by Markman »

Så var det klart med Schremp till AIK. Lasse säger följande:
"- Vi är glada att han vill komma till Skellefteå AIK. Vi har önskat komplettera truppen med ännu en spelare och han besitter många bra kvalitéer som vi tror gör att han kan passa in hos oss."

Ålder 28
Längd 180 cm
Vikt 91 kg
Leftare
217 AHL-matcher och 114 NHL-matcher på CV:t

Beskrivs på EP som:
A very skilled center, Schremp owns terrific vision and stickhandling ability. Excels on the powerplay, but isn't a great skater and lacks defensive acumen
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #?? Rob Schremp

Post by Markman »

Lite försmak på hans klubb-skills:
https://www.youtube.com/watch?v=IwovbIyPYJk&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?v=UUKCX8f8oS8

Därtill uppenbart en rätt kapabel straffskytt, fina straffar på världsklassmålvakter som Miller, Fleury, Luongo, Rask m.fl...
https://www.youtube.com/watch?v=MNfNJ7DEqmw
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #?? Rob Schremp

Post by barrskog »

41 pinnar i Modo, så borde väl kunna leverera minst det i AIKå.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #?? Rob Schremp

Post by svea_man »

Välkommen kommer nog bli riktigt rolig att se i vinter:))
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #?? Rob Schremp

Post by Bilderberg »

Lär nog dra sitt strå till stacken.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: #?? Rob Schremp

Post by eiderwall »

Nr 44! Nye brett?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #44 Rob Schremp

Post by Lidlund »

Långsam skridskoåkare och bra passare? Känns rätt träffat :)
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: #44 Rob Schremp

Post by eiderwall »

Pang!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #44 Rob Schremp

Post by Markman »

Bara Harkins och Erixon som har haft 44 tidigare i klubbens historia.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #44 Rob Schremp

Post by persson82 »

Någon som vet om han är spelklar??? jävligt dålig info på bloggen nu, detta känns ju som en hyfsad het fråga kan jag tycka ;)
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #44 Rob Schremp

Post by barrskog »

Vi kör!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #44 Rob Schremp

Post by Bilderberg »

Jäkligt vasst hanledsskott igår. Duger gott och väl som "ersättare" för Lindström i PP.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #44 Rob Schremp

Post by jokarfo »

Bilderberg wrote:Jäkligt vasst hanledsskott igår. Duger gott och väl som "ersättare" för Lindström i PP.
Ja, det var ju lite kul att han sökte upp ungefär samma yta som Jocke brukar göra när han stänkte in sitt mål igår. Sånt blir man ju jävligt glad av.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #44 Rob Schremp

Post by 374 »

Schremp har varit riktigt bra, dominerar byte efter byte.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #44 Rob Schremp

Post by Bilderberg »

Håller med som oftast. Schremp var lätt en topp 5 igår. Men inte enligt Norran.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #44 Rob Schremp

Post by Akerman2 »

Är också imponerad, hög arbetsmoral och sprider ett jävla lugn när han pucken. Skillnad mot Kabanov & Lehtonen är att han nästan aldrig tappar puck utan flippass efter flippass går till rätt adress.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #44 Rob Schremp

Post by Bilderberg »

En grej jag kom att tänka på är att han ibland gör vissa spel så smart att inte ens medspelarna hinner uppfatta spelplanen. Typ när han snabbt får pucken och utan att titta upp direktpassar vidare i ovanliga vinklar till tredjeman som liksom inte hajar till - så är tidsluckan för genombrytningen eller skottchansen förbi. Ja ni fattar säkert på ett ungefär.
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: #44 Rob Schremp

Post by anterio »

Lite som Jocke. Passningen ser konstig ut för ingen är där men sen ser man hur bra det varit om det gått som tänkt. OT men tyckte Klingberg hade en negativ variant av det första året. Kändes som han tänkte att -Och om jag haft pucken nu och där min backkollega är hade jag kunnat göra nått bra. Men när andra backen fick pucken var ju läget borta och den tänkte kanske inte som han så resultatet blev en fastcheckad backkollega.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #44 Rob Schremp

Post by 374 »

Intervju med honom.

http://www.championshockeyleague.net/ne ... eftea/705/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #44 Rob Schremp

Post by Oracle »

Har han inte sett tröttare ut på skridskorna senaste omgångarna jämfört med när han kom? Kanske beror på hårda träningsdosen, vad vet jag. Dock kommer han ju långt på sitt spelsinne ändå.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #44 Rob Schremp

Post by bsa »

Trodde han var på väg bort men de har tydligen satt han i Tomssonklass :D
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #44 Rob Schremp

Post by jokarfo »

bsa wrote:Trodde han var på väg bort men de har tydligen satt han i Tomssonklass :D
Det sjuka med Rob är ju att om han bara hade ett rejält mindset och en bättre fysik så skulle han enkelt kunna totaldominera i SHL. Är nog välgörande för honom och AIK med lite Thomsons tukt och förmaning.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #44 Rob Schremp

Post by Markman »

http://norran.se/hockeybloggen/schremp- ... har-342683" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #44 Rob Schremp

Post by schteffe »

Och mycket riktigt blev han kvar. Nu har vi 11 omgångar på oss att få honom i bästa möjliga slag.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #44 Rob Schremp

Post by freddus »

Alltid skönt att se hans glädje vid mål och vinst. Spelar ingen roll om han gör målet skälv eller inte är delaktig, glad blir han oavsett. Bänkad stora delar av slutspelet men visar att han blir glad av lagets vinst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #44 Rob Schremp

Post by jokarfo »

Alltså, jag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av Schremp. Visst bidrar det till det positiva att han kliver in och gör - ett förvisso lite turligt men likafullt - mål i en match där det verkligen behövdes att AIK steppade upp och visade karaktär men jag måste säga att jag uppfattat honom betydligt mer som en glidare och mycket mindre professionell. Trodde inte att han skulle fixa att vara petad så länge och ändå nöta på på träningar och visa så bra attityd. Om det är en missbedömning från min sida eller så att Schremp mer ser det lite som en ynnest att få speltid i AIK ska jag låta vara osagt men man hoppas ju på det senare. Det senare skulle ju faktiskt visa på en attityd hos honom som man verkligen vill att spelare som tillhör och kan komma att tillhöra AIK i framtiden, ska ha.

Mycket återstår än, säsongen är inte slut och läget med t.ex. Jocke är ju oklart så många alternativ lär finnas för det pågående lagbygget inför nästa säsong. Inte minst har Schremp en hel del kvar att bevisa men jag ska erkänna att jag mer än tidigare, skulle kunna börja luta åt att jag vill ha honom kvar. Skulle som sagt krävas att många faktorer utvecklades åt samma håll osv men attityden att ta bänkningar, jobba hårdare och nöta på hedrar honom och är den på riktigt så tror jag att han skulle kunna bli betydligt mer tempostark med en Thomson-sommar i kroppen.

Återigen, jag kan börja luta åt att han kanske borde erbjudas nytt kontrakt. Kan. As oppose to tidigare då jag var helt jävla bombis på att han aldrig skulle kunna räcka till.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #44 Rob Schremp

Post by smogz »

Dock lär han få större roll i ett annat lag. Tror därför inte han blir kvar. Han är spets i många mindre tempostarka lag, hos oss mer joker. Därmed tror jag sannolikheten att han blir kvar är liten.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #44 Rob Schremp

Post by jokarfo »

smogz wrote:Dock lär han få större roll i ett annat lag. Tror därför inte han blir kvar. Han är spets i många mindre tempostarka lag, hos oss mer joker. Därmed tror jag sannolikheten att han blir kvar är liten.
Nu handlade ju mitt inlägg om min högst personliga värdering av Schremp och inte en kall beräkning av vad jag tror faktiskt kommer hända. Men ja, det ska förstås mycket till att en spelare som han ska vilja stanna i AIK där han inte kan garanteras samma roll som i ett annat lag. Men det är en annan påse än det jag syftade till med mitt inlägg.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply