Teorier kring valet 14 sep 2014

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

374 wrote:Irrelevant för ansvarsfrågan, regeringen kan inte skylla sitt misslyckande på någon annan. Då spelar det ingen roll om det är höger-,vänster- eller mittenpolitik. Löfven skulle ha tagit ansvar för sitt misslyckande, då hade man kunnat respektera honom.
Eftersom innehåll och form hänger ihop och uppenbart påverkat hur parterna agerat så är det inte irrelevant för ansvarsfrågan. Det är elementärt men som så ofta annars fixar du inte den enkla matematiken.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by haggloader »

smogz wrote:Jag tror även att MP influenserna i budgeten gjorde det omöjligt för S att gå igenom den. Hade S gått själva och förhandlat med hela alliansen hade de haft chans tror jag. Nu med den vänstervridning som Regeringen och dess budget fick vart det kört. Och det borde Löfven insett. Dålig taktik av sossarna. Och överhuvudtaget dålig budget för Sverige enligt mig.
Det hade varit politiskt självmord att bilda en s-regering med 31 procent i stöd. Då hade Löfven inte haft mandat att åtgärda åtta förlorade år med massarbetslöshet, havererad försäkringssystem, underfinansierad statsbudget mm. Löfven hade tvingats till attt urholka statsfinanserna ännu mera.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by 374 »

jokarfo wrote: Eftersom innehåll och form hänger ihop och uppenbart påverkat hur parterna agerat så är det inte irrelevant för ansvarsfrågan. Det är elementärt men som så ofta annars fixar du inte den enkla matematiken.
Jo, det är irrelevant för ansvarsfrågan. Hur kan det inte vara det? Alliansen följde praxis, praxis är att rösta på sin egen budget, de kan inte kontrollera hur SD agerar.

Antonym betyder motsats.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

374 wrote:
jokarfo wrote: Eftersom innehåll och form hänger ihop och uppenbart påverkat hur parterna agerat så är det inte irrelevant för ansvarsfrågan. Det är elementärt men som så ofta annars fixar du inte den enkla matematiken.
Jo, det är irrelevant för ansvarsfrågan. Hur kan det inte vara det? Alliansen följde praxis, praxis är att rösta på sin egen budget, de kan inte kontrollera hur SD agerar.

Antonym betyder motsats.
Så efter att SD deklarerat att man kommer rösta på alliansens budget för att fälla regeringen så befrias alliansen därmed från allt ansvar för konsekvenserna av att rösta på den egna budgeten? Ok. Ny information=ansvarsbefrielse.

Så modernt...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by 374 »

Alliansen har aldrig haft ansvar för regeringens budget och kan således inte heller ha något ansvar för att den har fallit.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

374 wrote:Alliansen har aldrig haft ansvar för regeringens budget och kan således inte heller ha något ansvar för att den har fallit.
Men gäsp.

Varje parti bär ett ansvar för sitt eget agerande i riksdagen och konsekvenserna av det agerandet. Att påstå något annat är enbart lågbegåvat.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

haggloader wrote:
smogz wrote:Jag tror även att MP influenserna i budgeten gjorde det omöjligt för S att gå igenom den. Hade S gått själva och förhandlat med hela alliansen hade de haft chans tror jag. Nu med den vänstervridning som Regeringen och dess budget fick vart det kört. Och det borde Löfven insett. Dålig taktik av sossarna. Och överhuvudtaget dålig budget för Sverige enligt mig.
Det hade varit politiskt självmord att bilda en s-regering med 31 procent i stöd. Då hade Löfven inte haft mandat att åtgärda åtta förlorade år med massarbetslöshet, havererad försäkringssystem, underfinansierad statsbudget mm. Löfven hade tvingats till attt urholka statsfinanserna ännu mera.
Ditt huvud befinner sig rätt långt från verkligheten va? Sverige är det land som klarat den ekonomiska krisen bäst i Europa, jag hade verkligen inte velat uppleva 2014 om sossarna hade regerat oss igenom detta.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

smogz wrote:
haggloader wrote:
smogz wrote:Jag tror även att MP influenserna i budgeten gjorde det omöjligt för S att gå igenom den. Hade S gått själva och förhandlat med hela alliansen hade de haft chans tror jag. Nu med den vänstervridning som Regeringen och dess budget fick vart det kört. Och det borde Löfven insett. Dålig taktik av sossarna. Och överhuvudtaget dålig budget för Sverige enligt mig.
Det hade varit politiskt självmord att bilda en s-regering med 31 procent i stöd. Då hade Löfven inte haft mandat att åtgärda åtta förlorade år med massarbetslöshet, havererad försäkringssystem, underfinansierad statsbudget mm. Löfven hade tvingats till attt urholka statsfinanserna ännu mera.
Ditt huvud befinner sig rätt långt från verkligheten va? Sverige är det land som klarat den ekonomiska krisen bäst i Europa, jag hade verkligen inte velat uppleva 2014 om sossarna hade regerat oss igenom detta.
Det var vämjeligt när Reinfeldt lanserade sin "sålänge vi inte är sämst"-linje och är lika tragisk och löjlig nu. Den markerar ett skifte i svensk politik där politiken haft som tydlig ambition att vara världsledande och inte låta utvecklingen begränsas av att omvärlden inte hinner med, till en andefattig och nöja sig sålänge vi inte svälter-hållning.

Är det verkligen ett argument att vi "iaf inte fått det sämre än våra grannar"? Det är isf en jävligt risig måttstock som man får vara mer än måttligt förvånad att det finns folk som nöjer sig med.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

Det är ett väldigt bra argument för alla i hela värden utom de som är till vänster i Sverige. Så ja. Det är ett jävla bra argument att vi klarade en jättekris bättre än alla andra. Kan du ge mig ett bättre?


Förklara gärna för mig när i sossestyre Sverige varit ledande i något annat än hög skatt och utdelande av bidrag.

Nä förresten strunt i det, tror inte vi kommer överens ändå. Lägger ner detta nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by 374 »

jokarfo wrote: Men gäsp.

Varje parti bär ett ansvar för sitt eget agerande i riksdagen och konsekvenserna av det agerandet. Att påstå något annat är enbart lågbegåvat.
För sitt eget ja, sitt agerande, sina förslag, sin politik. Inte andras agerande, förslag och politik.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

smogz wrote:Det är ett väldigt bra argument för alla i hela värden utom de som är till vänster i Sverige. Så ja. Det är ett jävla bra argument att vi klarade en jättekris bättre än alla andra. Kan du ge mig ett bättre?

Förklara gärna för mig när i sossestyre Sverige varit ledande i något annat än hög skatt och utdelande av bidrag.

Nä förresten strunt i det, tror inte vi kommer överens ändå. Lägger ner detta nu.
Ja, det där med världsledande på områden som utbildning, vård, fördelning av välstånd, låg fattigdom und so weiter som Sverige varit under årtionden men efter 8 års alliansstyre i bästa fall är ett mediokert land, är förstås inget man behöver bry sig i.

Men sure. Jag behöver inte läsa copy pasteade argument från alliansens spin dockors för att veta vad jag tycker så gör som du vill.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

374 wrote:
jokarfo wrote: Men gäsp.

Varje parti bär ett ansvar för sitt eget agerande i riksdagen och konsekvenserna av det agerandet. Att påstå något annat är enbart lågbegåvat.
För sitt eget ja, sitt agerande, sina förslag, sin politik. Inte andras agerande, förslag och politik.
Och konsekvenserna av sitt eget agerande.
Klappat och klart.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by 374 »

Absolut. Du tycker ju dock inte det, utan du tycker ju att andra ska ta konsekvenserna.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

374 wrote:Absolut. Du tycker ju dock inte det, utan du tycker ju att andra ska ta konsekvenserna.
Är det kognitivt det brister eller är du inte läskunnig?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

jokarfo wrote:
smogz wrote:Det är ett väldigt bra argument för alla i hela värden utom de som är till vänster i Sverige. Så ja. Det är ett jävla bra argument att vi klarade en jättekris bättre än alla andra. Kan du ge mig ett bättre?

Förklara gärna för mig när i sossestyre Sverige varit ledande i något annat än hög skatt och utdelande av bidrag.

Nä förresten strunt i det, tror inte vi kommer överens ändå. Lägger ner detta nu.
Ja, det där med världsledande på områden som utbildning, vård, fördelning av välstånd, låg fattigdom und so weiter som Sverige varit under årtionden men efter 8 års alliansstyre i bästa fall är ett mediokert land, är förstås inget man behöver bry sig i.

Men sure. Jag behöver inte läsa copy pasteade argument från alliansens spin dockors för att veta vad jag tycker så gör som du vill.
Nä inga spindoctors inblandade, jag läser the ekonomisk, new York Times etc och alla är överens om att Sverige klarat krisen väldigt bra.

Jag håller med om att resultat i svensk skola gått bakåt men om jag tittar på tex PISA så har resultaten pekat stadigt utför sedan långt innan Alliansen tog över så dom är inte orsaken, när det gäller låg fattigdom så har jag inte kollat upp nån statistik. Kan du backa upp påståendet eller tar du det från vänsterpropaganda? Vården, när var vi världsledande där. Det jag vet är att alla vinstdrivande privata vårdcentraler och sjukhus jag besökt funkar fan så mycket bättre än de landstingsdrivna. Men jag har inte orkat söka nån fakta kring det. Men det har säkert du eftersom du är så säker på att det blivit sämre och att det är alliansens fel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by jokarfo »

smogz wrote: Nä inga spindoctors inblandade, jag läser the ekonomisk, new York Times etc och alla är överens om att Sverige klarat krisen väldigt bra.

Jag håller med om att resultat i svensk skola gått bakåt men om jag tittar på tex PISA så har resultaten pekat stadigt utför sedan långt innan Alliansen tog över så dom är inte orsaken, när det gäller låg fattigdom så har jag inte kollat upp nån statistik. Kan du backa upp påståendet eller tar du det från vänsterpropaganda? Vården, när var vi världsledande där. Det jag vet är att alla vinstdrivande privata vårdcentraler och sjukhus jag besökt funkar fan så mycket bättre än de landstingsdrivna. Men jag har inte orkat söka nån fakta kring det. Men det har säkert du eftersom du är så säker på att det blivit sämre och att det är alliansens fel.
Ja men dåså. Sålänge Times säger att allt är frid och fröjd i Sverige är det ju lugnt... Nevermind att tex OECD tydligt slår fast att andelen människor i Sverige som lever i hushåll med disponibel inkomst per konsumtionsenhet som understiger 50% av medianvärdet för alla i Sverige ökat dramatiskt sedan 2006.

Och JA, skolresultaten har sjunkit sedan längre tid tillbaka än alliansens tillträde 2006. Faktum är att om man kikar på tex PISA och andra internationella jämförelser av skolresultat och kunskapsnivåer så är det påfallande tydligt att det sluttande planet kom som ett brev på posten efter just blocköverskridande uppgörelser där de borgerliga partierna haft inflytande över skolpolitiken. Det är med andra ord inte en icke-borgerlig som legat till grund för svenska skolors fallande resultat utan precis tvärtom. Därför blir det ju bara skrattretande när en sån som Jan Björklund försöker påstå att det faktum att hans tid som utbildningsminister bara varit dålig för svensk skola, med att "det är såssarnas fel alltihop!!".

Man kan förstås diskutera hur bra olika driftsformer av tex vård och omsorg är utifrån personliga upplevelser och det kan väl vara fruktbart men att påstå att vinstdrivande vård är "fan så mycket bättre" än gemensamt driven för att man själv valt att uppsöka privata vårdinrättningar känns... Ja, i bästa fall som en omedvetet konstruerad jäövuppfyllande profetia. Ska man däremot göra en seriös helhetbedömning är det naturligtvis minst lika intressant att granska och värdera den totala samhällsnyttan privata vårdinrättningar levererar, villkor för anställda, tillgänglighet för allmänhet, generell vårdkvalitet, patientsäkerhet och uppfyllelse av hälso- och sjukvårdslagen för att nämna några. Då är det inte rikigt lika säkert att just privatiseringar är den manna från himlen som du tydligen vill ha det till.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

Man skulle kunna argumentera för att många av de här problemen direkt korrelerar till ökad invandring och brist på integration. Och det värsta är väl att man antagligen inte skulle ha helt fel. Hoppas nån av de etablerade tar tag i hantering av invandrare och skapar bättre planer sant tillsätter mer medel för integration. Gissar också att fokus på att bygga bostäder och infrastruktur måste öka om vi ska hantera motsvarande ett nytt Göteborg vart femte år i människor som behöver hjälp med massor när de kommer. Tar man inte tag i det vinner SD och det vill ingen av oss.

Vi är inte överens Jokarfo och jag orkar inte argumentera mer. Jag har väl inte generaliserat kring privat och landstingsdrivet, bara redovisat mina erfarenheter.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by 374 »

Mästerförhandlaren med en ytterst märklig debattartikel i DN.

http://www.dn.se/debatt/mer-samarbete-o ... odvandigt/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by haggloader »

smogz wrote:
haggloader wrote:
smogz wrote:Jag tror även att MP influenserna i budgeten gjorde det omöjligt för S att gå igenom den. Hade S gått själva och förhandlat med hela alliansen hade de haft chans tror jag. Nu med den vänstervridning som Regeringen och dess budget fick vart det kört. Och det borde Löfven insett. Dålig taktik av sossarna. Och överhuvudtaget dålig budget för Sverige enligt mig.
Det hade varit politiskt självmord att bilda en s-regering med 31 procent i stöd. Då hade Löfven inte haft mandat att åtgärda åtta förlorade år med massarbetslöshet, havererad försäkringssystem, underfinansierad statsbudget mm. Löfven hade tvingats till attt urholka statsfinanserna ännu mera.
Ditt huvud befinner sig rätt långt från verkligheten va? Sverige är det land som klarat den ekonomiska krisen bäst i Europa, jag hade verkligen inte velat uppleva 2014 om sossarna hade regerat oss igenom detta.
Ditt huvud befinner sig långt in i himmelska väsen va? I valreklamen från Moderaterna framgår det tydligt att Sveriges framtid ligger i att invandrare ska sälja mat i ett gatukök och vara 7-klassens medborgare och i fattigdom...
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by haggloader »

374 wrote:Mästerförhandlaren med en ytterst märklig debattartikel i DN.

http://www.dn.se/debatt/mer-samarbete-o ... odvandigt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han lanserade ett bra ord anständiga partierna i stället för sju-klövern.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by Chippen »

Imponerande hur mycket vissa verkar lägga ner på hobbypolitik. Förkovra sig i t.ex New York Times för att läsa om vår inrikespolitik.

Nåja, snart är väl det där omvalet över oxå så mam slipper läsa 374 spaltmeter med dynga skrivet i pårökta och alkoholpåverkade tattare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

Imponerande hur vissa bajsar ner trådar bara för att på ett plumpt sätt racka ner på andra personer utan att redovisa någon egen åsikt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by Chippen »

smogz wrote:Imponerande hur vissa bajsar ner trådar bara för att på ett plumpt sätt racka ner på andra personer utan att redovisa någon egen åsikt.
+1 på det
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by ossian »

haggloader wrote:Ditt huvud befinner sig långt in i himmelska väsen va? I valreklamen från Moderaterna framgår det tydligt att Sveriges framtid ligger i att invandrare ska sälja mat i ett gatukök och vara 7-klassens medborgare och i fattigdom...
Utan att vara Moderat så inser jag att den enda vägen för invandrare att integreras i Sverige är genom att få ett arbete. Samtidigt blir det givetvis svårt för en invandrare att rättvist konkurrera med en infödd svensk genom samma kollektivavtal med höga ingångslöner.

Dessa tre frågor är tre viktigaste problemområderna i dagens Sverige, och kommer att rösta för dem som jag tror har de bästa lösningarna på dessa:

* Hög arbetslöshet för ungdomar
* Hög arbetslöshet för invandrare
* Svaga resultat i skolan
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by haggloader »

smogz wrote:Imponerande hur vissa bajsar ner trådar bara för att på ett plumpt sätt racka ner på andra personer utan att redovisa någon egen åsikt.
För mig känns det tryggt at du bidrar med konstruktivitet i tråden och alltid har god ton.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by haggloader »

ossian wrote: Dessa tre frågor är tre viktigaste problemområderna i dagens Sverige, och kommer att rösta för dem som jag tror har de bästa lösningarna på dessa:

* Hög arbetslöshet för ungdomar
* Hög arbetslöshet för invandrare
* Svaga resultat i skolan
Svåra frågor att lösa, men jag tror på mera resurser till offentlig sektor och att anställningar sker där. I min framtid är det inte särskilt lockande att det finns en stor underklass som tvingas arbeta dubbla skift och knappt lever drägligt ex. som i USA.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

haggloader wrote:
smogz wrote:Imponerande hur vissa bajsar ner trådar bara för att på ett plumpt sätt racka ner på andra personer utan att redovisa någon egen åsikt.
För mig känns det tryggt at du bidrar med konstruktivitet i tråden och alltid har god ton.
Om du tittar på inlägget innan detta som du hänvisar till då ser du att någon som inte alls redovisat en enda åsikt i tråden går in och anklagar andra skribenter för att röka på och missbruka alkohol. Det var det jag kommenterade, inget annat. Men inser att jag var lite hård mot dig tidigare. Ber om ursäkt för det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by 374 »

ossian wrote:
haggloader wrote:Ditt huvud befinner sig långt in i himmelska väsen va? I valreklamen från Moderaterna framgår det tydligt att Sveriges framtid ligger i att invandrare ska sälja mat i ett gatukök och vara 7-klassens medborgare och i fattigdom...
Utan att vara Moderat så inser jag att den enda vägen för invandrare att integreras i Sverige är genom att få ett arbete. Samtidigt blir det givetvis svårt för en invandrare att rättvist konkurrera med en infödd svensk genom samma kollektivavtal med höga ingångslöner.

Dessa tre frågor är tre viktigaste problemområderna i dagens Sverige, och kommer att rösta för dem som jag tror har de bästa lösningarna på dessa:

* Hög arbetslöshet för ungdomar
* Hög arbetslöshet för invandrare
* Svaga resultat i skolan
Det enda sättet att skapa fler riktiga jobb är genom ökad ekonomisk tillväxt och sänkta skatter är det bästa sättet att nå dit. Skolans problem tror jag till stor del beror på bristande ämnesteoretiska och ämnesdidaktiska kunskaper hos lärare, något som inte löses med hjälp av mer pengar.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

haggloader wrote:Ditt huvud befinner sig långt in i himmelska väsen va? I valreklamen från Moderaterna framgår det tydligt att Sveriges framtid ligger i att invandrare ska sälja mat i ett gatukök och vara 7-klassens medborgare och i fattigdom...
Och Sossar och vänsterpartister har historiskt visat att de vill att de lever på bidrag utan att behöva träffa en svensk överhuvudtaget tills de dör. Jag föredrar moderaternas modell. Ett dåligt arbete är en väg till ett bättre genom att man får en CV och tvingas lära sig språket. Och jag tror tyvärr det är svårt för stora grupper outbildade flyktingar som inte kan språket att få annat än dåliga arbeten. Sen tror jag tyvärr att det är oundvikligt att klyftorna blir större. Det tror jag de blir oavsett vem som regerar.

Dock tycker jag det är skandal att utbildade invandrade läkare, kemister etc tvingas jobba som tunnelbaneförare etc. Men så har det varit oavsett block som styrt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Teorier kring valet 14 sep 2014

Post by smogz »

haggloader wrote:åtta förlorade år med massarbetslöshet, havererad försäkringssystem, underfinansierad statsbudget mm.
Detta vänder jag mig emot. Backa gärna upp påståenden. Har det blivit sämre, har det plötsligt uppkommit som en följd av att alliansen tagit över, har det varit en trend länge? Vi har går igenom en av de största ekonomiska kriserna i Europa. Vad är politik, vad är beroende av krisen. Och vad av det du påstår är sant. Arbetslösheten är det definitivt inte, det är fler människor i arbete ön innan de tillträde.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply