Fotboll

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Fotboll

Post by Jokard »

Fruktansvärt tragiskt :(
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Fotboll

Post by tazman »

Justice for the 96:

http://www.liverpooldailypost.co.uk/liv ... -31820321/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotboll

Post by Chippen »

Om det där händer innan match så kan man ju fundera på vad som kan hända efter matchen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Fotboll

Post by Erwynn »

Chippen wrote:
Om det där händer innan match så kan man ju fundera på vad som kan hända efter matchen.
Är det bekräftat att det var en gnagare nu? Har ju vart snack om att det bara var en pizzabagare samt någon sorts napolisvensk som fick känna på bladet.
flashback wrote:Nu rapporterar dock italiensk media om att det inte var AIKare som blev knivhuggna utan en pizzabagare och en svensk napolisupporter...
Hata allt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Fotboll

Post by Chippen »

Det vet jag däremot inte. Gick efter det som stod på nyhetssidan bara.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Fotboll

Post by Erwynn »

Fler AIKare stötte på problem efter matchen.
Flashback wrote:Efter matchen gick ytterligare några AIKare på pumpen, en knivhuggen i benet, en fick en glasflaska i huvudet och en ramlade tydligen på krossat glas. Artikel med tillhörande bilder:

http://corrieredelmezzogiorno.corriere. ... 7575.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Vidrigt.
Hata allt.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Fotboll

Post by Jokard »

Blir ju fan SM-GULD för mitt favoritlag (nyblivet för i år) Häcken! :twisted:
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Fotboll

Post by tazman »

Engelska domare är värdelösa, jag skäms över deras agerande.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Fotboll

Post by don_tomassso »

tazman wrote:Engelska domare är värdelösa, jag skäms över deras agerande.
Håller med
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: AIK IF / Gnaget

Post by skellsupport »

De må va dryga men vi ska vara glada att de inte håller samma klass som deras klack gör. (i ftobollen och slutspelet då). Torsdagskväll och bortamatch i Neapel.

http://www.youtube.com/watch?v=WPnmSkfH0vM" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Bd_0ufSf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: AIK IF / Gnaget

Post by anton95uppsala »

skellsupport wrote:De må va dryga men vi ska vara glada att de inte håller samma klass som deras klack gör. (i ftobollen och slutspelet då). Torsdagskväll och bortamatch i Neapel.

http://www.youtube.com/watch?v=WPnmSkfH0vM" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Bd_0ufSf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Snacka om crazyresa.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: AIK IF / Gnaget

Post by Poet »

Att dom har Sveriges bästa fotbollsklack det vet vi redan.
Riktigt grymt!
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: AIK IF / Gnaget

Post by Erwynn »

Poet wrote:Att dom har Sveriges bästa fotbollsklack det vet vi redan.
Riktigt grymt!
http://194.141.32.13/pics/files/2010082 ... C00323.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, grym klack. Avd. "Vi är överallt".
Hata allt.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: AIK IF / Gnaget

Post by Poet »

Oj du hittade en bild.
Vilken match och vårt är det där?
Du kan svara i fotbollsvärlden..
2012-05-19
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: AIK IF / Gnaget

Post by skellsupport »

Skrämmande att läsa sida ett i den här tråden och inse hur trångsynta vissa är. Åk till ett stockholmsderby och se hur polisen arbetar och sluta tycka så jävla mycket! http://www.youtube.com/watch?v=SVkGJe9E8MA" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Erwynn
Posts: 2418
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Sv: AIK IF / Gnaget

Post by Erwynn »

Poet wrote:Oj du hittade en bild.
Vilken match och vårt är det där?
Du kan svara i fotbollsvärlden..
Svarar här. Kvalmatch för europa league. Samma omgång som man stenade Levski Sofias spelarbuss utanför råsunda i hemmamatchen. Matchen innan alltså ;)
Hata allt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: AIK IF / Gnaget

Post by Lappmössan »

Säg inte att vi har folk på forumet som håller på solna elr dif i fotboll...? :?
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: AIK IF / Gnaget

Post by karjala »

Själv är jag inte särskilt fotbollsintresserad men förstår dom som har ett favoritlag i allsvenskan, därbland Gnaget eller Djurgården. OT men varför skulle man inte få ha det Lappmössan?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: AIK IF / Gnaget

Post by Lappmössan »

skellsupport wrote:
Lappmössan wrote:Säg inte att vi har folk på forumet som håller på solna elr dif i fotboll...? :?
VIlka syftar du på? Bara för att någon tycker att Gnaget har bra klack betyder det inte att man håller på dem. Tycker du att Skellefteå är de enda laget i Sverige som har bra klack och på allvar tror att västra stå är den bästa ståplatsen i Sverige tycker jag synd om dig. Den är grymt bra! En av de absolut bästa i landet. Tyvärr kan man inte jämföra någons ståplats med Sthlmslagens av förståeliga själ.
Mer vibbarna jag fått över en längre tid på forumet. Och nej jag tycker inte att "Skellefteå är det enda laget som har en bra klack", jag tycker inte ens att Västra är "en av de absolut bästa i landet" längre heller, men det är fortfarande mitt lag och "hem".
karjala wrote:Själv är jag inte särskilt fotbollsintresserad men förstår dom som har ett favoritlag i allsvenskan, därbland Gnaget eller Djurgården. OT men varför skulle man inte få ha det Lappmössan?
För att vi möter/mötte dem i hockey? Det må vara en annan sport men det är samma klubb och allt därtill och därmed onaturligt i min bok.

Trollet eller någon kanske kan flytta detta till svammel/fotbollstråden?
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Fotboll

Post by tord »

Lappmössan nu må du skämta med mig aprillo?
Du och Chippen är en av dom största anledningarna att jag läser NPs forum (och Aftonbladets kommentarsfält) ni talar emot er själva med konstiga argument.
Varför kan inte en Skellefteå support hålla på Dif eller AIK i fotboll utan att det är märkligt? AIK tillhör ett av dom bästa lagen i allsvenskan att en Skellefteåsupporter håller på dom är konstigt enligt dig? Väx upp och titta runt dig en stund, allt kretsar inte runt Skellefteå AIK även om det vore soft om det gjorde det. Vi är rätt små när det gäller supporterkultur även om vi är bland dom bästa i ES så har vi jävligt långt kvar innan vi är ens i Elfsborgs klass men då snackar vi fotboll(som har enklare när det gäller Tifo osv ) lägg en peng eller en timme på killarna som faktiskt försöker göra lite skillnad och sätta Skellefteå på supporterkartan
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Fotboll

Post by Lappmössan »

tord wrote:Lappmössan nu må du skämta med mig aprillo?
Du och Chippen är en av dom största anledningarna att jag läser NPs forum (och Aftonbladets kommentarsfält) ni talar emot er själva med konstiga argument.
Varför kan inte en Skellefteå support hålla på Dif eller AIK i fotboll utan att det är märkligt? AIK tillhör ett av dom bästa lagen i allsvenskan att en Skellefteåsupporter håller på dom är konstigt enligt dig? Väx upp och titta runt dig en stund, allt kretsar inte runt Skellefteå AIK även om det vore soft om det gjorde det. Vi är rätt små när det gäller supporterkultur även om vi är bland dom bästa i ES så har vi jävligt långt kvar innan vi är ens i Elfsborgs klass men då snackar vi fotboll(som har enklare när det gäller Tifo osv ) lägg en peng eller en timme på killarna som faktiskt försöker göra lite skillnad och sätta Skellefteå på supporterkartan
När har jag sagt emot mig själv? Nu blev jag uppriktigt nyfiken.
Jo, jag tycker det är jävligt konstigt att hålla på Solna i fotboll när vi även möter dem i hockey och har supportrar vi själva kallar solnatattare som kallar oss inavelspack mm. Det om något är att säga emot sig själva. "Plastigt" tror jag är det populariserade uttrycket.
Att vi är relativt små har ingen betydelse. FotbollsAllsvenskan har bättre supporterkultur (av förståeliga skäl) men samtidigt är ju själva ligan en blåbärsliga.
Men detta betyder kanske att man inte håller på Skellefteå AIK i första hand utan håller på AIK från Stockholm och sedan har oss som en slags andrahandsklubb för att man bor/kommer från stan? (Nu tog jag Solna som exempel men kan lika gärna syfta på DIF.) Ni får väl tycka att det är normalt om ni vill, själv jag gör det inte.
Jag har lagt många slantar och förr i tiden även timmar på de som försöker göra supporterkulturen bättre i stan, ser inte vad det har med saken att göra.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Fotboll

Post by Jokard »

Jag "håller" på Häcken, Malmö, Gnaget - i den ordningen. Jag är inte så inne i det, men nått lag har man väl mer som favorit än andra. Jag förstår också hur man kan hålla på andra lag om det gäller en annan sport. Även om det känns konstigt att kunna hålla på Gnaget, eftersom vi möter dem i ES.
"Håller" på Hammarby och Brage i Superettan. FYI.
IBF Falun i Superligan. (Innebandy, för er som... ja)

Aldrig Djurgården. Nånstans.

Närmast hjärtat har jag Skellefteå AIK. Både bokstavligt och bildligt talat.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Fotboll

Post by don_tomassso »

Håller på bajen då det gäller svensk fotboll.Annars så gillar jag Gunners och Celtic.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Fotboll

Post by svartgulsubkultur »

"Ni håller på Bajen i fotboll" var ju en träffsäker och vanligt förekommande Hammarby-ramsa back in the day när tex Leksand gästade Hovet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Fotboll

Post by Poet »

Eftersom jag tycker att fotboll är en mycket roligare sport så är det väl ganska naturligt att man har lag man gillar.
Är inte så att nått av lagen är i närheten av aik men.
2012-05-19
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Sv: Fotboll

Post by skellsupport »

Poet wrote:Eftersom jag tycker att fotboll är en mycket roligare sport så är det väl ganska naturligt att man har lag man gillar.
Är inte så att nått av lagen är i närheten av aik men.
Tragiskt tänk. Att inte kunna ha sympatier för ett fotbollslag bara för at man möter dem i hockey. Ännu mer tragiskt att man ska börja håna andra för att de har det.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Fotboll

Post by Poet »

skellsupport wrote:
Poet wrote:Eftersom jag tycker att fotboll är en mycket roligare sport så är det väl ganska naturligt att man har lag man gillar.
Är inte så att nått av lagen är i närheten av aik men.
Tragiskt tänk. Att inte kunna ha sympatier för ett fotbollslag bara för at man möter dem i hockey. Ännu mer tragiskt att man ska börja håna andra för att de har det.
Är ju precis det jag har? :ugeek:
Skellefteå aik är dock ohotad 1a hos mig.
2012-05-19
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Sv: Fotboll

Post by skellsupport »

Poet wrote:
skellsupport wrote:
Poet wrote:Eftersom jag tycker att fotboll är en mycket roligare sport så är det väl ganska naturligt att man har lag man gillar.
Är inte så att nått av lagen är i närheten av aik men.
Tragiskt tänk. Att inte kunna ha sympatier för ett fotbollslag bara för at man möter dem i hockey. Ännu mer tragiskt att man ska börja håna andra för att de har det.
Är ju precis det jag har? :ugeek:
Skellefteå aik är dock ohotad 1a hos mig.
Syftade inte på dig! Klart man kan hålla på ett fotbollslag även om man möter dem i hockey. Blir aldrig som man tänkt sig när man skriver från mobilen. Syftar givetvis på Lappmössan.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Fotboll

Post by Lappmössan »

Ja ni... Själv tycker jag det är självskrivet. Finns inte på kartan att jag skulle kunna hålla på en rivaliserande klubb som delar namn, utseende, supportrar, etc med hockeylaget. Likställer det med att ha ett andralag i elitserien vilket inte heller finns på kartan för mig. Lite som att vara otrogen.
Men det kanske är någon sorts generationsfråga? Verkar ju som de flesta yngre har femtioelva favoritlag numera.
svartgulsubkultur wrote:"Ni håller på Bajen i fotboll" var ju en träffsäker och vanligt förekommande Hammarby-ramsa back in the day när tex Leksand gästade Hovet.
Ja, vad jag minns har att hålla på ett annat svenskt lag i en annan sport "alltid" varit ett ämne för hån bland supportrar? Bajen-Leksand är ju en klassiker.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Fotboll

Post by Rampa »

Är inte fotbollen död? Tyckte dom sa "Champions Lik" på radio-sporten.
:lol:
Post Reply