Träningsrapporter 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Träningsrapporter 14/15

Post by Akerman2 »

Då var vi igång! Var och besökte dagens andra pass. Finns egentligen inte så mycket att rapportera om. 20 utespelare som var fördelade såhär:

Lehtonen - Sunken - Widing
Edström - Linkan

Sörensen - M. Lundberg - Calouf
Lindholm - Erik A

Adam P- Lindholm - Norman
Marcus P - Arvid Lundberg

Bellemare - Elias Edström - Nisse Burström
Sevc - Heed

Pontus körde efteråt.

Träningen handlade mycket om att få igång fötterna. De körde 5mot0 (uppspel -> avslut -> full fart tillbaka till egen zon) rätt länge. Sen var det 2mot1 och 3mot1 sedan 5mot5 uppspel.
Som sagt, hände inte något märkvärdigt. Egna reflektioner så tycker jag kedjan med Adam P - Lindholm - Norman var intressant. Duktiga skridskoåkare där alla är rätt bra med puck. Gick undan i deras spelvändningar. Lindholm känns oerhört spännande.

Calouf diskuterades efter första ispasset, såhär efter tredje passet så är min åsikt densamma. Han var väldigt tam, hade ett byte (5mot5) där han visade lite vilja & geist, så finns kanske hopp. Annars rätt loj. Tar man Sörensen å sin sida så vill han vara delaktig i alla spelvändningar, tvärtom Calouf.

I övrigt kul att se Mikko igen, han har känsla.

Hoppas folk delar med sig av sina reflektioner så man kan få lite info titt som tätt hur träningarna ser ut!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Larzon »

Underbart med lite träningsrapporter!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Hank »

Jet lagen borde väl vara som värst nu för calof så om han ser all ut kan det ju vara förlåtlugt. Hur ser mer fundamentala skills ut, typ puckbehandling?

I övrigt: grymt med rapporter!

Edit: på mobil, all = seg, etc
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Bilderberg »

Älskar träningsrapporter, flera klasser bättre än Norran!

Hade lätt betalat för att få läsa kontinuerlig och detaljerad träningsrapportering.

Edit: hur rankar ni bästa skridskoåkarna i nuläget? :-)
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Akerman2 »

Ang. dom mer fundamentala skillsen till Calouf som efterfrågades så är det ju sjukt tidigt att säga något om skott, puckbehandling osv. Nog ser dom okej ut det lilla jag sett. Inte gjort bort sig iallafall. Alltså han kan ta emot ett pass och åka behandla pucken. Mer än så har man inte kunnat se tycker jag. Tycker rent allmänt att han inte var särskilt delaktig (oengagerad) vilket ändå är ett orostecken. Med det menar jag att jag förväntade mig en rivig spelare som skulle ge sitt yttersta för att på allvar komma igång med sin karriär. Nu ser man en försiktig spelare som gör allt för att inte vara ivägen, typ. Men har sett en träning så det är eg. på tok för tidigt att vara så negativ som jag låter, förhoppningsvis är han bara lite försiktig och börjar ta för sig mer snart. Inte omöjligt att det är så med tanke på den stora omställningen för honom.

Lehtonen tror jag mycket på nu när man sett honom live igen. Satans skön lirare. I övrigt så är jag helt säker på att vi får en bättre backsida iår. Förra försäsongens träningar hyllade jag A.Lindholm, tycker han är grym! Rejäl jämt och ständigt. Blir seriöst inte förvånad om han får prova på landslaget iår. Sen denna Rasmus Edström, byt skalle på honom och vi har en toppback..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

Alltså, visst heter han Calof? Dvs utan U.
Tigerränderna går aldrig ur.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Akerman2 »

Sorry coachen!
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by msoe »

Tack för träningsrapporten! Det kommer bli sjukt spännande att se hur den här truppen utvecklas..
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Scandic24 »

Off Topic: Läste nånstans att Calof uttalas Kej-låff.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Foppas skridskocoach »

Scandic24 wrote:Off Topic: Läste nånstans att Calof uttalas Kej-låff.
Jepp. Så lät det i alla fall från kommentatorshåll i youtubeklippen som fanns. Plus att det dessutom vore det mest logiska uttalet sett till stavningen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Skidrow »

Var och såg en kvart imorse och dom tränade enbart backar och målvakter på is, backarna tränade att ta hand om puck dump bakom mål med antingen vända upp från mål till center, passa bakom mål till andra back sen till center eller droppa pucken och upp till center.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by King Kong »

Lehtonen ser sylvass ut och det märks att han älskar att vara på isen och leka med pucken..
Visade riktig klass några gånger på sena träningen idag..

Sörensen är en dark horse som kan göra en grymt bra säsong med oss..
Bra fart, bra puckkontroll, bra storlek och ett ok skott..
Ser riktigt intressant ut..

Widing försöker lite för mycket är min känsla och det blandas och ges..
Känslan är dock att han kommer att komma in i det och bli en tillgång framöver..

Lill-Edström blev jag också förtjust i, håll ögonen på honom..

Calof gick lite center idag och från och till visade han lite fina intentioner med pucken..
Får jag gå på min intuition så får jag känslan att Calof i nuläget tvekar på sin egen kapacitet, vilket gör honom lite passiv och tillbakadragen..
Sen märks det också att han i vissa lägen inte riktigt är van i det tempo AIK spelar/tränar och han har också problem men att hitta rätt i spelet såklart..
Han droppar där ingen kommer, släpper puckar där ingen kommer och åker på ytor där passen inte sätts..
Killen behöver några veckor att hitta sin plats i gruppen och på isen innan vi rättvist kan börja bedöma honom..
Det är iaf min feeling..

Rent generellt ser det grymt intressant ut, vi kommer att bli jävligt jobbiga även i vinter..:)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by smogz »

Kabanov har inte kommit än eller?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Markman »

smogz wrote:Kabanov har inte kommit än eller?
Korrekt så, i alla fall enligt vad Norran skrev idag på träningen
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by King Kong »

Nix han var inte med, och Petterström var vad jag kunde se inte heller med, tror att han går med stygn än.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Akerman2 »

Bra med rapporter!
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Var och kika på träningen idag en stund. Mycket skridskoåkning, körde en slinga runt målburarna runt hela planen. Högt tempo i träningsmomenten. Flera av dom lite färskare backarna fick drillning i början av träningen. Även målisarna blev drillade.

Såg även bägge passen AIK körde igår. Tycker Widing och Calof gick betydligt bättre idag! Hade som syfte att hålla stenkoll på Calof under dessa dagar. Enligt mig såg han och ser bitvis en aning vilsen ut, men han uppvisar även bra teknik stundom tycker jag. Dom flesta passen som jag sett han slå sitter på bladet! Angående skridskoåkningen så såg dagens pass betydligt bättre ut. Ibland får jag lite för mig att han känner sig lite "i vägen" i vissa moment. Men inte något jag oroar mig för. Tog för sig mer idag! Jag tror att han kommer att lyckas. Han har definitivt förutsättningarna för det.

Mackan var het idag.. Vevade spaden i plexit efter ett mindre lyckat ingripande.
Last edited by snokia on 08 Aug 2014, 16:33, edited 1 time in total.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by bruno »

snokia wrote:Var och kika på träningen idag en stund. Mycket skridskoåkning, körde en slinga runt målburarna runt hela planen. Högt tempo i träningsmomenten. Flera av dom lite färskare backarna fick drillning i början av träningen. Även målisarna blev drillade.

Såg även bägge passen AIK körde igår. Tycker Widing och Calof gick betydligt bättre idag! Hade som syfte att hålla stenkoll på Calof under dessa dagar. Enligt mig såg han och ser bitvis en aning vilsen ut, men han uppvisar även bra teknik tycker jag. Dom flesta passen som jag sett han slå sitter på bladet! Angående skridskoåkningen så såg dagens pass betydligt bättre ut. Ibland får jag lite för mig att han känner sig lite "i vägen" i vissa moment. Men inte något jag oroar mig för. Tog för sig mer idag! Jag tror att han kommer att lyckas. Han har definitivt förutsättningarna för det.

Mackan var het idag.. Vevade spaden i plexit efter ett mindre lyckat ingripande.
Var också där idag vid 11 och kikade en timme. Fick faktiskt upp hoppet lite, litegranna med Calof. Som du säger var han fortfarande väldigt vilsen och försiktig. Däremot hade dom en 2 mot 2 övning där två stycken forwards skulle anfalla mot två backar och då fick han upp en ruskig fart på kanten och fick ett pass som han tog med och rundade sin back relativt enkelt. Men det var också egentligen det enda positiva jag kunde se hos honom. Otroligt tama avslut också.

Den jag tycker stack ut mest positivt tycker jag var Lehtonen. Han är väldigt distinkt i avsluten i alla övningar och sätter också otroligt många skott.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by marre »

Är det 10.15-12.30 som gäller?
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by marre »

Såg nu på Norran att det var 11.00.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Akerman2 »

Kabanov på plats?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Står då 10.15-12.30 i bokningsschemat..
http://www.skelleftea.se/bokningsschema ... ahall.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by smogz »

hoppas nån fortfarande är ledig och kan gå på träningen idag. Är väldigt nyfiken på Kabanov.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by svartgulsubkultur »

snokia wrote:Står då 10.15-12.30 i bokningsschemat..
http://www.skelleftea.se/bokningsschema ... ahall.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
När det är så där långa pass innebär det oftast målvaktsträning och onice för rehabspelare första 35-40, sen omspolning och sen ordinarie isträning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

svartgulsubkultur wrote:
snokia wrote:Står då 10.15-12.30 i bokningsschemat..
http://www.skelleftea.se/bokningsschema ... ahall.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
När det är så där långa pass innebär det oftast målvaktsträning och onice för rehabspelare första 35-40, sen omspolning och sen ordinarie isträning.
Japp det stämmer.. Tänkte bara om någon va sugen på att se allt :) Alltså någon som vet om Kabanov faktiskt var på is? Jag va där ett tag och såg inte honom iaf.. Iofs så är jag ju halvblind ibland så kan ha missat honom.. :(

Edit. Måste vara helt blind! Såg precis att det står i nyhetsbrevet att han skulle göra sin första träning idag!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Bilderberg »

Några nya tankar om Lehtonen, Calof och Kabanov?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by snokia »

Lehtonen ser fortsatt het och spelsugen ut. Calof fortsätter att blanda och ge. Inte någon större skillnad mot förra veckan direkt tycker jag. Imorgon ska jag ha KOLL på Kabanov och inte sitta och vara blind! Även Svensson verkar het. Ett litet utbrott även idag ;)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by Bobby »

Grymt trevligt med dessa rapporter. Keep it up!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Träningsrapporter 14/15

Post by fwd »

Bobby wrote:Grymt trevligt med dessa rapporter. Keep it up!
Håller med! Riktigt roligt.
Intressant säsong framför oss nu.
Charter Division
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Träningsrapporter 14/15

Post by Chippen »

Hur ser det ut att gå för Rasmus Edström, Norman, Hanses och Heed?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked