#7 Kirill Kabanov

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by smogz »

374 wrote:Han verkar då träna för fullt.

Om det är så kan vi ju lika gärna lägga ner hela diskussionen om vilken skada han har. Vilken skada han hade är ju ointressant om han är hel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by 374 »

Precis
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by ante08 »

Kanske dags att byta bild på grabben på hemsidan så att han har rätt färger på sej.

http://skellefteaaik.se/trupp/SAIK/5151" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Oracle »

Ganska blek idag mot Krefeld, men kändes ändå som han försökte. Bra fart under rören ibland och det märks att han vågar göra det "oväntade".
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by ossian »

Vilken lirare denne kille är! Känns som favoriten till att bli årets publikfavorit.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Lubbe »

Kanske en petitess men Wikegård säger konsekvent "Shabanov" ??? Hur ligger det till, vad är rätt?
User avatar
micktålbot
Posts: 542
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by micktålbot »

Kharmalov, Khabibulin. Då uttalar man det så, jag tror ett K är ett K där också.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Fredrik »

Wikegård är definitivt ute och cyklar där. Eller ja, det är vad jag har för mig i alla fall med mina oerhört skrala kunskaper i det ryska språket. Det är egentligen så pass enkelt att bara ta en titt på hur hans namn stavas med kyrilliska bokstäver: Кабанов. Där "К к" = "Ka", "А а" = "a", "Б б" = "Be", "Н н" = "En", "О о" = "O" och "В в" = "Ve".
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Hank »

Eftersom Robert Pettersson inte lackat än så antar jag att folks vanliga uttal på Kabanov stämmer.

Wikegård är också den enda jag hört som säger Jared Ha-gås.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by barrskog »

https://translate.google.com/#ru/en/%D0 ... 0%BE%D0%B2" onclick="window.open(this.href);return false;

Galt'n!
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by lill-akka »

Fredrik wrote:Wikegård är definitivt ute och cyklar där. Eller ja, det är vad jag har för mig i alla fall med mina oerhört skrala kunskaper i det ryska språket. Det är egentligen så pass enkelt att bara ta en titt på hur hans namn stavas med kyrilliska bokstäver: Кабанов. Där "К к" = "Ka", "А а" = "a", "Б б" = "Be", "Н н" = "En", "О о" = "O" och "В в" = "Ve".
K är k på ryska också. Cha-ljudet (harklingsversionen) stavas 'X' som i Харламов. Sha (som i shhh) stavas ш
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by snokia »

Från problembarn till sympatisk stjärna – Kabanovs mäktiga förvandling.
http://www.hockeysverige.se/2014/10/19/ ... rvandling/" onclick="window.open(this.href);return false;

*MOD* flyttat från "ramsor" till "truppen" */MOD*
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #7 Kirill Kabanov

Post by Chippen »

Började riktigt bra, men har försvunnit mer och mer.
Tror dock detta blir bra då han kommer i träningen och allt får sätta sig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by 374 »

Har kommit upp igen de senaste matcherna. Gjorde inga poäng men var ändå bland de bättre mot Luleå.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Bilderberg »

En till grej som åtminstone jag blivit positivt överraskad av Kabanov är hans fysiska spel, trodde inte han skulle ta för sig så pass mycket som han faktiskt har gjort.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Lappmössan »

Har varit betydligt bättre än jag trodde! Grym värvning.

Gillade f.ö. att han hoppade lite med klacken igår. :D
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Colton »

Ibland är han lite osjälvisk men annars är han helt underbar. Precis som Bilderberg säger så imponerar fysiken, manglade Petrell igår. Gillar också hans arbete, jobbar stenhårt. Speciellt sista byterna igår. Visar ibland upp nonchalans med pucken defensivt men det är nog bara osäkerhet, får man mer skolning så kommer det slipas bort. Kanonvärvning!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by BigGuyJohan »

alltså :p minns ni när Granström kaxa me Kabanov. såg ut som Granström fega ur efter en stund. Kabanov va nog sugen att dansa lite :P Eller trött på Granströms grisspelande
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by jokarfo »

Instämmer i att Kabanov bara blir bättre och bättre. Verkar ju visa upp en riktigt bra attityd och vill ta tillvara chanserna han får av tränarna. Just hans sista byten igår var ju riktigt, riktigt kul att se och han sa väl själv efter matchen nåt i stil med att han ville visa tränarna att de kan lita på honom i alla lägen. Sen händer det än att han stannar upp i åkningen och börjar köra nåt sorts stillastående dribbelmaraton men det är extremt få gånger jämfört med i början av säsongen.

Nä, gillar honom skarpt och särskilt efter gårkvällens match. En kanonvärvning hittills och undra om inte Adams och Zackes mer energiska och rakt på-spelstil kompletterar honom rätt bra med hans avighet som han kan utnyttja med finurliga passningar och kombinationer.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Chippen »

Väntas bli borta till Slutspelet
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Empress »

Chippen wrote:Väntas bli borta till Slutspelet

http://norran.se/hockeybloggen/kabanov- ... nge-313063" onclick="window.open(this.href);return false;
MBB

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by MBB »

Detta jävla CHL.......................
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by dj_tobias »

Gaaah...snacka om att CHL är dyrköpt!

Nu är frågan, sitter AIK lugna i båten eller intensifierar de jakten på en ny/kompletterande spelare?

EDIT: Hur långt borta är Sörensen?
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by vonschnauser »

Jag tycker CHL har ställt till så pass mycket skit för AIK nu att de borde skita i den turneringen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by GroovyEd »

Rövkuk!
User avatar
Biocellatus
Posts: 353
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Biocellatus »

Sjukt onödigt, speciellt när det i princip är en träningsmatch mot köpeköping.....
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by snokia »

Kuk fitta helvetes jävla röv! Helt satans magiskt vad CHL påverkar vårat lag!
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by Hedman »

Död åt CHL!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by BigGuyJohan »

Men lägg ner dravlet om att skylla på CHL. vi möter ett SHL-lag.. detta är inte ens en ful tackling. Maximal otur för Kirill givetvis.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #7 Kirill Kabanov

Post by jokarfo »

Död åt fläskberget.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply