#14 Daniel Widing

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

#14 Daniel Widing

Post by King Kong »

Klar för 1 år.
Go crazy peeps.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: # Daniel Widing

Post by Konk »

Någonsin värvats en spelare med så mycket respekt att vinna?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: # Daniel Widing

Post by Skidrow »

Lycka till och visa alla att dom har fel.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: # Daniel Widing

Post by Markman »

Å ena sidan en spelare med potential som haft ett par sämre säsonger och därigenom sänkt sitt marknadsvärde, så på så sätt är det helt i linje med vad som brukar komma. Å andra sidan en gnällig jävel som fokuserade mer på att håna motståndarna när de vann guld.
Dock en vinnarskalle som i sina bästa stunder är en rätt hyfsad målskytt och dessutom en energispelare, men jag är inte övertygad om att vi kommer få se allt för mycket av de bästa stunderna tyvärr.

Jag blir dock gärna motbevisad, och så länge han spelar för Sveriges bästa lag kommer jag att heja på honom lika mycket som jag hejar på de andra i laget!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3093
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: # Daniel Widing

Post by Foppas skridskocoach »

Som spelare platsar han säkert. Som person har man väl inte direkt dyrkat karln, men han ska tydligen vara "rätt skön" enligt mina kontakter i Gävle. Han har nog mycket att bevisa innan han vinner över de mer hårdhudade supportrarna efter sitt agerande under SM-finalen men jag tänker i alla fall ge honom en chans. Hoppas att han inte blev alltför dyr bara...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: # Daniel Widing

Post by Lappmössan »

Har försökt vänja mig vid tanken och gjorde därför denna som ett steg på vägen till ett accepterande...
Image
...men nej jag blir fortfarande bara oerhört jävla äcklad.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: # Daniel Widing

Post by lurch »

Okej Lappmössan,vi vet att du hatar han. De är som de är,gå vidare nu... :-) Bevisa motsatsen nu Widing!!
User avatar
tazman
Posts: 2057
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: # Daniel Widing

Post by tazman »

En spelare man älskar att hata, säkert perfekt för att lira i AIK.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: # Daniel Widing

Post by snokia »

Norran, Skellefteå » AIK:s nyförvärv Daniel Widing i intervju
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/a ... vju-216341" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: # Daniel Widing

Post by smogz »

Ok Widing. Jag har alltid hatat dig. Nu ska jag ge dig chansen. Träna bra, kämpa hårt, få motståndarna ur balans då finns en chans.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3093
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: # Daniel Widing

Post by Foppas skridskocoach »

Visar han bara prov på rätt attityd och inställning (hade nog kunnat nöja mig med ett av orden, men skit samma) så har han vunnit över mig. Vi har ingenting att vinna på att fortsätta gnälla över den här värvningen.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: # Daniel Widing

Post by Bilderberg »

Gillar honom redan nu.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: # Daniel Widing

Post by VonCheese »

Sticker ut hakan och säger att jag tror det här kan bli riktigt bra. Dessutom har man fått honom för ett rejält rea-pris .
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: # Daniel Widing

Post by smogz »

VonCheese, ok, så vad är ett ungefärligt ordinarie pris på Widing, och vad är ett rea-pris? Eller kan det vara så att du uttalar dig in saker du inte har en blekaste aning om?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: # Daniel Widing

Post by VonCheese »

smogz wrote:VonCheese, ok, så vad är ett ungefärligt ordinarie pris på Widing, och vad är ett rea-pris? Eller kan det vara så att du uttalar dig in saker du inte har en blekaste aning om?
Ett ungefärligt pris på Widing skulle jag säga är ungefär det han uppges ha tjänat tidigare i exemplevis Brynäs. Det vill säga cirka 300k/mån. I AIK kommer Widing att tjäna under 150k/mån. Det har jag bra uppgifter på men kommer inte dela med mig av min källa såklart. Däremot kan jag länka ett twitterinlägg som stärker mitt påstående. https://mobile.twitter.com/UffeBodin/st ... 1864785920" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: # Daniel Widing

Post by smogz »

Men är det ett rea-pris eller ett marknadspris? Skulle han ha spelat för samma belopp för Färjestad?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: # Daniel Widing

Post by VonCheese »

smogz wrote:Men är det ett rea-pris eller ett marknadspris? Skulle han ha spelat för samma belopp för Färjestad?
Möjligtvis. Så god insyn har jag inte. Men under 150k/mån för Widing tycker jag är värt. Oavsett om han hade spelat för FBK för samma belopp eller inte.
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: # Daniel Widing

Post by p-play »

Det verkar som du har rätt. Om man skall tro det som skrivs på diverse forum (vilket man inte ska, men det kanske ger en antydan) fick han sänka lönen i Brynäs sist året till omkring 175k. Han erbjöd sig därefter att sänka lönen en bra bit till för att få stanna enligt en del kommentarer, det spekuleras omkring 100k. Troligtvis så har han en lön runt den nivån förhoppningsvis en bra bit under. Hur som helst gillar jag inte spelare som konsekvent år efter år har usla plusminus-siffror oavsett var man spelar.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: # Daniel Widing

Post by Lappmössan »

Är 150k verkligen rimligt för en tredje/fjärdelina spelare? Trodde vårt lagbygge gick ut på dyra spetsspelare och resten billiga (gärna egna) spelare.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: # Daniel Widing

Post by Lidlund »

En 4e lina spelare kan också vara spets.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: # Daniel Widing

Post by svartgulsubkultur »

Den ödmjukaste sidan som jag då nånsin sett hos Widing.
http://skellefteaaik.se/artikel/55807/" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: # Daniel Widing

Post by karjala »

Jo det var ett from stämma och fint blinkande ögon.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: # Daniel Widing

Post by Hank »

Ändå klassiskt klipp, och nog saknar man Tompa Larsson lite.

http://m.youtube.com/watch?v=OPepLKhkzNo" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: # Daniel Widing

Post by svartgulsubkultur »

...och när man ser tacklingen på Elitseriens siste visirlöse spelare så saknar jag fan PAL en smula också.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: # Daniel Widing

Post by Fdskebo »

svartgulsubkultur wrote:...och när man ser tacklingen på Elitseriens siste visirlöse spelare så saknar jag fan PAL en smula också.
Var sak har sin tid, som det så fint heter.
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: # Daniel Widing

Post by Special Brew »

Nån som har koll hur det gick för Widing i dagens triathlon?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: # Daniel Widing

Post by Bobby »

Special Brew wrote:Nån som har koll hur det gick för Widing i dagens triathlon?
Näst sist. Burström hamnade sist då han blev tvungen att invänta en ny cykel (punktering).
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: # Daniel Widing

Post by Special Brew »

Bobby wrote:
Special Brew wrote:Nån som har koll hur det gick för Widing i dagens triathlon?
Näst sist. Burström hamnade sist då han blev tvungen att invänta en ny cykel (punktering).
Tackar. Då får han köra en hel del kondition i sommar. :D
p-play
Posts: 6826
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: # Daniel Widing

Post by p-play »

Som väntat med andra ord. :D
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: # Daniel Widing

Post by Chippen »

Verkar som om han cyklade/sprang fel.
I övrigt är det ju inte så konstigt att nya spelare som är med i denna tävling för första gången hamnar långt ner i resultatlistan.

Förövrigt, om man tittar på den bild som är i Norran, så ser man att det är en nr på den tröja som Widing har på sig. Ser inte ut som om det är #41, utan snarare som #18 men det är ju inget nr som han kan spela med heller.

Någon sett han på en bättre bild där man kan se vilket nr det står på bröstet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked