#24 Nick Sörensen

Moderator: Styrelsen

VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Sv: #24 Nick Sörensen

Post by VonCheese »

Chippen wrote:
LeeGoren wrote:Har väldigt svårt att se honom bli ordinarie nu då Sunken återvänder. Axel bör definitivt gå före.
Fast vi har ju spelare som måste visa mera oxå.
Pettersson och Lundberg. Även Widung faktiskt.
Tycker Lundberg presterat lång över min förväntan i alla fall. Känns som han sitter rätt säkert!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #24 Nick Sörensen

Post by Chippen »

Både ja och nej.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #24 Nick Sörensen

Post by freddus »

Har fått ta bort gipset för någon dag sedan.

Hoppas lite smått på att man kan köra lite PR på hans hemmapremiär. Skapa lite hype inför matchen (om det är möjligt att klargöra, några dagar i förväg, vilken match han gör debut) och sen peta in honom på isen i första bytet. Kanske nån snygg video till presentation eller på hemsida/sociala medier inför.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Nick Sörensen

Post by smogz »

Tycker inte alls det, smyg in honom utan press är mitt förslag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #24 Nick Sörensen

Post by freddus »

Ääh, låt publiken vara beredd att välkomna honom.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #24 Nick Sörensen

Post by smogz »

Han är ju ingen frälsare direkt, publiken vet inte vem han är. Jag skulle inte vilja göra premiär i ett lag när jag är osäker på om jag ens platsar när laget hypat mig inför matchen. Tycker helt enkelt inte det är schysst mot Nick
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #24 Nick Sörensen

Post by freddus »

Hade det varit tal om en frälsare så hade det inte behövts. Då hade pressen utifrån varit stor hur som. Sen ska man ju inte bygga upp honom till något han inte är utan bara ge ett ordentligt välkomnande. Precis som du säger så kommer delar av publiken inte veta vem han är och en presentation kommer inte bygga upp förväntningarna till orimliga nivåer.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Foppas skridskocoach »

Det gäller att man lägger det på rätt nivå i så fall. Om tanken är att smyga igång honom som trettonde forward med begränsad speltid (vilket trots allt är ganska sannolikt) ser jag ingen större vinning i att skapa någon hype kring hans debut. Känns nästan taskigt mot honom att marknadsföra en match på temat "Sagan om Sörensens Återkomst" och sedan ge honom 2:31 i istid.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Chippen »

Tar han ens en plats i laget?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:Tar han ens en plats i laget?
Förhoppningsvis Widings.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Hank »

Norran lär väl göra en intervju med Sörensen inför matchen, och säkert egna hemsidan också. Sätt honom i förstakedjan på papperet så han får vara med i lineupen. Klart.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Markman »

Artikel med Sörensen från Hockeysverige: http://www.hockeysverige.se/2014/11/30/ ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Han har inte hunnit spela en enda match i klubben på grund av en efterhängsen handskada. Trots det känner Nick Sörensen att han fortsätter utvecklas bara av att få finnas på plats i Skellefteå."
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Micke »

Tränar han för fullt? Vad sker?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Markman »

Plockade väl gipset för inte allt för länge sedan, runt 20:e november. Då är det ju ett tag kvar innan man har full rörlighet och styrka igen, och sen ska han in i matchtempo. Så vitt jag vet har han inte börjat träna på is än, mer än lite lattjande med klubba och puck innan ordinarie träning förra veckan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #24 Nick Sörensen

Post by Chippen »

Han räknar med att vara tillbaka om 1-2 månader.
Svårt att säga vart skulden i detta ligger, men helt klart dåligt grundjobb av AIK
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Lidlund »

Dom kan ju inte röntga alla spelare som har varit skadade.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #24 Nick Sörensen

Post by Chippen »

Känns ju som extra viktigt då, om du frågar mig.
Speciellt i sådana här fall då han just varit skadad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Chippen »

Tränar utan röd tröja på sig nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Sportis »

Chippen wrote:Tränar utan röd tröja på sig nu.
Hur ser han ut?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Lidlund »

Image
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Foppas skridskocoach »

Hehe
Tigerränderna går aldrig ur.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #24 Nick Sörensen

Post by dovienya »

:D
Bra där, Lidlund
:)
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #24 Nick Sörensen

Post by barrskog »

:D 8-)
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Sargade Sune »

För att varit borta så länge såg han riktigt okej ut. Tror absolut Sörensen kommer att tillföra mycket framöver.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #24 Nick Sörensen

Post by ossian »

Ser mycket mycket bättre ut än vad man kunde ha hoppats på.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Empress »

http://www.hd.se/sport/rogle/2015/02/27 ... ardrommen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Trollet »

Älskar det här:


Var du inte vältränad tidigare då?

– Jag tyckte det, men varje ny spelare som kommer hit är sämst tränad i laget. Det är träning på en otroligt hög nivå och de sa redan när jag kom hit att det skulle ta tid att komma in i det. Egentligen var det kanske tur att jag blev skadad, så jag kunde komma ifatt alla andra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Hank »

Underbart.

Vore vettigt för honom att stanna en säsong till och börja skörda direkt.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Markman »

Intressant intervju med Nick:
http://www.hockeysverige.se/2015/09/16/ ... ell-sorja/" onclick="window.open(this.href);return false;
Å ena sidan lämnar han viss kritik i form av att han inte fick så mycket speltid de matcher han var med, men å andra sidan säger han att han ändå trivdes socialt.

Några outtakes:
Med totalt 22 matcher, ett mål och totalt fyra poäng blev säsongen en missräkning för Nick Sörensen.
– Det hade gått så pass bra för laget att det kändes att dom redan hade satt laget då jag kom tillbaka. Slutspelet skulle börja tre veckor efter det att jag hade kommit tillbaka och laget ledde med 13 poäng före tvåan.
– Skellefteå hade då sina tolv forwards som man satsade på eftersom dom hade gjort det bra. Då fick jag heller inte någon riktig chans att komma in i det. Det är inte lätt att leva upp till förväntningarna om man inte får spela.

Trots att inte hockeyn fungerade som Nick Sörensen ville trivdes han bra socialt i Skellefteå.
– Ja, ja… Lagkompisarna var grymma och framförallt (Stefan) Thomson, fystränaren, var riktigt bra med mig både mentalt och fysiskt.

– Det var helt klart inte kul att inte kunna vara med från början och träna. Jag var mest bara i gymmet och kände mig lite utanför laget. Även fast grabbarna i laget var schyssta kände jag mig lite utanför eftersom jag aldrig var med på matcherna.

Var det svårt att komma in i gruppen som ny tack vare det här?
- Nej. Jag kom in i gruppen redan tidigt på sommarträningen. Det är just det här med att vara med på isen, träningarna och matcherna. Det är en helt annan sak än att åka ner till hallen, gå ner på gymmet för att sedan åka hem igen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #24 Nick Sörensen

Post by Fdskebo »

Läser man hela texten så kan man snabbt konstatera att grabben tror på sig själv!
Hoppas för hans del att han inte har lätt för att få hängskalle, för motgångar lär han få precis som alla andra.

Jag tycker att det är lite synd att han lämnat, tror att han skulle ha gjort en bra säsong hos oss om han kämpat på.

Nu bytte han iofs till ett betydligt sämre lag så han lär möjligen få en större roll nu, dessutom med en gammal juniortränare som headcoach, men jag är lite skeptisk till personer som resonerar så.

Lite: - Han hade chansen men valde en "enklare" väg...
Post Reply