Vad har hänt med NP's skribenter?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by rishmar »

Förut efter en match kunde man om man missat den se ett bra (för det mest iaf) inlägg om matchen, hur den varit, några korta ord av en spelare efteråt och känna sig ganska nöjd med att man hade lite koll i alla fall. Nu det här året så har det varit värre och värre med uppdateringar. 9 artiklar sammanlagt under 2014, varav Inte ens ett ord från guldyran utom en bild och that's it. Behöver ni ta in nya förmågor eller är det bara så att ambitionen har sänkts?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Markman »

Tyvärr ligger den verksamheten till stor del vilande i nuläget. Det är egentligen allt beroende på hur Addebeck har haft tid och möjlighet nu den senaste säsongen, och det har som du poängterat inte varit på alla matcher jämnt. Tyvärr är det många av de tidigare skribenterna som har känt att de har haft tid/ork/motivation till skrivandet på grund av varierande orsaker, så som barn, familj, jobb etc. Trots allt är det ett helt och hållet ideellt arbete, och det krävs stundtals att man har lite tid och kraft att lägga på det hela för ett bra resultat. I nuläget har vi helt enkelt inte de resurser som krävs för en heltäckande bevakning som vi givetvis skulle önska att vi hade.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by rishmar »

Markman, du ger en bra analys av hur läget ser ut i dagsläget. Däremot tycker jag inte du svarar på frågan jag ställde?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by svartgulsubkultur »

Nu har jag inte verkat på redaktionen sen April 2012 men jag tror svaret på din fråga är att det behövs nytt blod.
Både skribenter och nån som tar tag i taktpinnen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Markman »

Helt riktigt SGSK!
rishmar - jag fick tyvärr lite tidsbrist när jag skrev inlägget, så jag hann tyvärr inte utveckla mer än så. Ambitionen och målet är så klart precis som för AIK och NP att bli bäst i Sverige. I nuläget är vi naturligtvis långt ifrån det med tanke på den begränsade omfattningen (så klart inte nivån på Addebecks krönikor, som är av hög klass!). Det som i första hand behövs är skribenter, optimalt vore en fördelning där det finns någon i alla motståndarstäder för bortabevakning, men givetvis är det svåruppnåeligt i nuläget också. Ju fler bra skribenter vi kan få, desto bättre naturligtvis!

Finns det folk som är intresserade av att prova på det hela så går det givetvis att höra av sig till antingen mig eller någon annan blå eller grön här på forumet. Blå-färgade (som mig) är de som tillhör NP-redaktionen i olika utsträckning, medan de gröna är styrelsen och liknande.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by smogz »

Ok, det behövs skribenter och det har det gjort länge trots det finns massor av folk kvar i redaktionen fast de inte skriver och inget officiellt sökande av skribenter har skett. Ni som sitter i redaktionen och inte skriver borde rimligen liksom jag, SGSK och andra när vi inte hade tid och motivation längre, hoppa av redaktionen. Sök nytt folk, finns säkert flera här som är intresserade. Vilka i Redaktionen har skrivit något i år? Alla som inte kan räcka upp en hand bör hoppa av. Dessutom en som vill leda arbetet och tre fyra som vill intervjua, skriva matchrapporter, jaga agenter etc. Plus helst ett antal som kan gå på bortamatcher och skriva därifrån.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Chippen »

Håller helt med sig smogz.
Fast det är ju svårt för vissa att kliva ner från den position de har. De anser väl att de tappar status och inte kan leka viktiga och framförallt så kan de inte stoltsera med en adminbehörighet som de inte ens tar på allvar.

Är väl bara addebeck, som förövrigt skriver förbannat jävla tokbra, som gjort något alls den gångna säsongen, så varför hålla kvar redaktionen som den är just nu?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by smogz »

Märklig tystnad från redaktionen. Inga kommentarer eller? Varför sitter man kvar på gamla meriter? Jag upprepar, skriver man inte borde man ställa din plats till förfogande.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Chippen »

smogz wrote:Märklig tystnad från redaktionen. Inga kommentarer eller? Varför sitter man kvar på gamla meriter? Jag upprepar, skriver man inte borde man ställa din plats till förfogande.
Att du inte får en reaktion talar väl sitt tydliga språk om deras engagemang?

Du kan ju börja med att fråga Markman varför han sitter kvar då han inte gjort ett dyft som Redaktionsmedlem. Det enda han gjort är att han försökt leka admin, vilket jag förövrigt tycker är en roll/behörighet Redaktionen inte borde ha speciellt inte då de börjar sätta användare på ignore etc. Hur ska de då kunna ta sin uppgift på allvar?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Lappmössan »

Chippens konstanta hatande mot Markman är fantastiskt roligt. Får man fråga vad historien är där? :D
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Chippen »

Svårt att hata någon som inte träffar, eller hur? Man kan ju bara skaffa sig en uppfattning om folk.
Jag bara konstaterar och då han är den enda från redaktionen som visat sig i tråden är det väl naturligt att fråga honom, eller hur? För ingen annan lär ju ens ha koll på denna tråd.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Markman »

Det är ju inte direkt så att det finns begränsat antal platser i nuläget, utan snarare en ganska stor vakans. Jag ser därför ingen särskild anledning till att hoppa av själva redaktionen. Skulle det tillkomma ett antal nya redaktionsmedlemmar och min närvaro skulle bli överflödig så går det ju att omvärdera situationen då, men så är inte fallet i nuläget. Det är dessutom inte allt redaktionsarbete som mynnar ut i artiklar. Det kan till exempel vara rykten som följs upp, som sedan visar sig vara enbart "Ainas-rykten" och således ingenting som bidrar till att föra något framåt, om det inte är något som behöver dementeras officiellt naturligtvis.

Därtill finns det inte direkt ett överflöd av aktiva moderatorer på forumet heller, och det finns heller ingen särskild "färg" för enbart moderatorer heller. Det är också en anledning till att jag sitter kvar på min "post" i redaktionen, så att säga.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Chippen »

Så med andra ord så är man kvar under en grupp för att man inte vill bli av med en självutnämnd post. Jaja, trist att vissa inte skriver måste jag säga. För det gjordes ett riktigt bra arbete från de flesta håll.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by smogz »

Ok, jodå det är klart det finns ett visst behov av moderering. Det borde en person kunna sköta. De rykten som följs upp? Hm, det har inte redovisats ett ord kring rykten från Redaktionen iår. Visst kanske ni pratar rykten internt på ert låsta forum, men för övriga deltagare i forumet är det helt tyst. Inte en mening från redaktionen.

Men jag inser att jag vänder mig åt fel håll. Självklart är det ju Styrelsen som borde besluta om vad som händer med medlemmar i redaktionen som inte producerar. Redaktionen borde inte ha det mandatet själva.

Så Styrelsen, tycker ni redaktionen gör ett bra jobb eller är det dax att förnya?

Jag ser ju att det finns massor av folk med hockeykunnande och förmåga att hänga här rätt mycket. Varför inte gå ut hårt och försöka rekrytera lite folk, inte ha attityden att vill dom så hör dom av sig. Så funkar det inte. Jag har inte direkt sett nån rekryteringskampanj med syfte att rätta till problemet som redaktionen har. Det tillsammans med avsaknaden av artiklar bortsett från Addebäcks fåtaliga men formidabla matchrapporter får mig att tycka att redaktionen sköts kasst och att det finns behov av förnyelse.

Så mitt förslag till styrelsen, annonsera efter en ny redaktion.

Några förslag på namn jag gärna skulle se skriva:
P-play
nr86
BubbelV
Bildeberg
bruno
ossian
dovienya
svea_man
päran

(utan imbördes ordning och med reservation för felstavningar)

vilka vill ni se skriva?? och vilka av er kan tänka er att gå lite på matcher och skriva matchrapporter, jaga lite agenter, skriva krönikor, intervjua spelare och ledare runt laget etc etc?? Mitt förslag är att ni anmäler ert intresse till nån i styrelsen, eftersom inte redaktionen gör nått så gör jag lite eget uppror. Saknar de texterna redaktionen brukade leverera.

( Styrelsen är: Jablonic, Trollet, Fox, jeloin, milemil)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Markman »

smogz wrote:Ok, jodå det är klart det finns ett visst behov av moderering. Det borde en person kunna sköta. De rykten som följs upp? Hm, det har inte redovisats ett ord kring rykten från Redaktionen iår. Visst kanske ni pratar rykten internt på ert låsta forum, men för övriga deltagare i forumet är det helt tyst. Inte en mening från redaktionen.

Men jag inser att jag vänder mig åt fel håll. Självklart är det ju Styrelsen som borde besluta om vad som händer med medlemmar i redaktionen som inte producerar. Redaktionen borde inte ha det mandatet själva.

Så Styrelsen, tycker ni redaktionen gör ett bra jobb eller är det dax att förnya?
Problemet för en person att sköta moderering är att om man har annat i sin kalender också, så som exempelvis jobb/familj/andra åtaganden så kan det bli svårt att hinna med. För en vettig moderationsnivå, som dessutom inte blir någon form av envälde, så krävs det en regelbunden närvaro på forumet. Det räcker inte med en eller två gånger i veckan.

Helt klart är också att redaktionen faller under styrelsens domvärjo, och är det så att de inte känner förtroende för någon som har ett särskilt uppdrag så tar jag för givet att de skulle säga till. Något sådant har jag inte fått från dem, vilket också är en anledning till att jag själv inte har valt att avgå. Är det så att de anser att jag inte är önskvärd på nuvarande position är det ju inte mycket att fundera på i så fall, det är helt och hållet deras beslut som är rådande.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by fwd »

Tycker du har skött dig bra Markman. Synd bara att Chippen ska vara så tvärsöver mot dig. :roll:
Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Trollet »

Vi kommer att ta upp frågan på årsmötet så att medlemmarna också får säga sitt. Helt klart är att det inte har fungerat bra i år. Vi skulle behöva en kompetent skribent som kan täcka merparten av matcherna. Adam gör det bra men han har inte alltid tid och frågan är om det är värt att ha matchrapporter om det bara blir ett tiotal gånger på en säsong.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Chippen »

fwd wrote:Tycker du har skött dig bra Markman. Synd bara att Chippen ska vara så tvärsöver mot dig. :roll:
Jag är inte tvärsöver, tycker han gör ett tokbra jobb då han i det tysta :)
Last edited by Chippen on 05 May 2014, 15:00, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Trollet »

Styrelsen är förresten Jablonic, Milemil, Jeloin och jag själv. Fox är inte med och Poet har klivit av under säsongen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Skidrow »

Lätt att hitta folk som klagar men svårt att hitta folk som vill sköta om det.
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Fox »

Allvarligt Chippen vad är det för attityd!? Är ju inte direkt som att han får lön för att bara sitta på posten. Så länge han inte tar upp någons plats kan han gott sitta kvar. Ibland kan folk vara inaktiva ett tag för att sedan komma igång igen.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Chippen »

Tack för visat intresse.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by smogz »

Skidrow wrote:Lätt att hitta folk som klagar men svårt att hitta folk som vill sköta om det.
Ännu svårare om man inte söker, nu vet jag inte hur det äldre men jag har iallafall inte sett några sök-annonser på förstasida, Facebook och Twitter. Men jag kanske har missat nått
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Ante »

Hela forumet skulle ju behöva göras om från grunden! Det har ju fallit bort otroligt många vettiga medlemmar som helt enkelt tröttnat på sidan! Nu känns det som en liten elit ensamma har ordet härinne!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Trollet »

Det kommer att göras om, Ante. Vi har (äntligen) fått tag på en webbkille. Kommer mer information om det på årsmötet!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Ante »

Viktigt! Mycket bra jobbat!
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by bruno »

Ante wrote:Hela forumet skulle ju behöva göras om från grunden! Det har ju fallit bort otroligt många vettiga medlemmar som helt enkelt tröttnat på sidan! Nu känns det som en liten elit ensamma har ordet härinne!
Väl talat. Av någon anledning så har aktiviteten dalat rätt friskt här senaste året (?). Vet inte vad det beror på men jag får känslan av att stämningen här inne ibland är rätt brysk eller vad man ska säga. Man blir lätt påhoppad om man inte har "rätt" eller kontroversiella åsikter. Tror detta bidragit till att vissa drar sig för att skriva.

Även om jag inte alltid håller med sådana som tex "jockeL" och "374" så livar dom ju i alla fall upp forumet, vilket jag ser som positivt. Tycker även ibland att supportrar åt andra lag som skriver här inne inte behandlas respektfullt även fast de håller en god ton.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by Rampa »

Jag kan då svara för egen del varför jag slutat.
Hade ingen admin-behörighet som medlem i redaktionen, som antytts här tidigare, dock moderator-dito.
Men kände mig motarbetad som sådan och bad om att slippa den behörigheten. Varpå även mitt deltagande i redaktionen försvann.
Då jag frågade om detta fick jag till svar att det hörde bara ihop med redax-statusen, vilket jag aldrig tidigare hört talas om. Och även kan tycka är märkligt. Men okej, kanske det är så.
Det kändes som att jag inte var väl sedd som moderator, eller något, så jag tänker då inte ta upp något skrivande mer.
Dessutom kan jag hålla med smogz i att alltför många redaktionsmedlemmar bidragit med noll, under min tid där i alla fall.
Last edited by Rampa on 22 May 2014, 14:26, edited 1 time in total.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by addebeck »

Till att börja med, tack för de fina omdömena, kul att det är uppskattat. Arbetet med att skriva är minst lika intressant som tidigare, men det har hamnat några hack längre ner på prioriteringslistan som relativt nybliven farsa och husägare i kombination med en intensiv period på jobbet som aldrig ser sitt slut. Det finns mycket jag skulle vilja skriva/göra i teorin, men jag har svårt att finna tillräckligt med tid och energi för att gå från teori till praktik.

Sen är det väl lättare motivera mig själv att ta sig o kragen och snäppa upp redaktionsarbetet om det finns fler som bidrar med sitt strå till stacken. Tillsammans får gälla även redaktionen/redaktionsarbetet. Vi har (förhoppningsvis) en pressplats, och jag kan ju personligen tycka att gratis sittplats på pressläktaren, samt möjligheten att komma innanför väggaran till omklädningsrummet borde vara incitament nog att locka fler till "skrivbordet". Då har jag inte ens nämnt utbudet av gratis gofika. Så med tanke på det stora intresset för laget som finns borde det finnas ett intresse att skriva om vi bara kunde annonsera/marknadsföra att vi söker skribenter och ta det därifrån.

Sen måste jag erkänna att jag är lite kluven till denna säsong. Det gick för lätt, den totala anspänningen kom aldrig och det var liksom "jaha...var det inte mer än så här". Kanske har jag fått nya perspektiv på livet och låter inte allt färgas/planeras av hockeyn, men från där laget står nu är det som att resan är gjord, och nästa hållplats vet jag inte var den ska finnas.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad har hänt med NP's skribenter?

Post by smogz »

Tack Rampa för ditt stöd. Jag förstår ärligt talat inte varför man vill vara kvar i redaktionen om man inte bidrar med annat än moderering. Den som tar över platsen i redaktionen klarar säkert den lilla modereringen som krävs för så jävla mycket är det. Hur motiverar ni era platser redaktionen?

Markman
Warder
schteffe
olli
Plissken
addebeck

Ser egentligen bara att addebeck bör behålla sin plats i Redaktionen, alla andra bidrar inte ett skit just nu och det går inte leva på gamla meriter, isåfall skulle ju jag, SGSK, Rampa osv också sitta där.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply