#26 Anders Söderberg

Moderator: Styrelsen

kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #26 Anders Söderberg

Post by kurtivar »

legendmedlem borde dom bli
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: #26 Anders Söderberg

Post by zacce »

de här va inte kul....
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:
svartgulsubkultur wrote:Hyllning till Antos och Hadelöv när spelarna återvänder från sin weekendtrip till Barcelona?
Och gjorde vi Bud till hedersmedlem vore det ju märkligt om inte Antos och Hadelöv fick bli det också.
Definitivt, det här är ett måste!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #26 Anders Söderberg

Post by nomercy »

Usch, för varje dag som går så känns det mer och mer ledsamt. Hoppas att AIK hittar någon form av "användning" av honom i organisationen. Att se honom i en annan tröja skulle vara som att få en snyting.

Minns med sånt grymt välbehag känslan man fick när AIK fick PP under "Öbba-Wernblom-Söderbergeran", man visste att Antos skulle få pucken typ vid egen blå i uppspelsfasen och att det bara var för de andra att åka och ställa sig i sina positioner, Antos skulle ta in pucken och han lyckades ta mig tusan JÄMT!
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #26 Anders Söderberg

Post by ante08 »

Timrå rycker i Anders Söderberg.

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 3&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Markman »

ante08 wrote:Timrå rycker i Anders Söderberg.

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 3&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false;
Var hittar du det? Står ingenting om det på Antos EP-sida, och ingenting på Timrås heller.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #26 Anders Söderberg

Post by ante08 »

Markman wrote:
ante08 wrote:Timrå rycker i Anders Söderberg.

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 3&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false;
Var hittar du det? Står ingenting om det på Antos EP-sida, och ingenting på Timrås heller.
sorry var lite stressad när jag postade länken. Hittade den på ett hockeyforum så jag trodde låg lite sannigen i den men icket.
User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: #26 Anders Söderberg

Post by StigVig »

Markman wrote:
ante08 wrote:Timrå rycker i Anders Söderberg.

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 3&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false;
Var hittar du det? Står ingenting om det på Antos EP-sida, och ingenting på Timrås heller.
Ett rykte på Timrås Hockeysnacksida, där det även står att han letar boende i Sundsvall
Krossa Skiten!!!!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Rampa »

Intervjuad. http://northpower.nu/wordpress/?p=4729" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Lappmössan »

Rampa wrote:Intervjuad. http://northpower.nu/wordpress/?p=4729" onclick="window.open(this.href);return false;
Härlig läsning!
Han har för mycket hockey i sig för att lägga av, men det kommer bli jobbigt att se honom i en annan tröja, oavsett liga. :(
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Instämmer, skönt med lite closure.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #26 Anders Söderberg

Post by jokarfo »

Alltså, jag vet inte om det är jag som är ett blödigt miffo men FAN vad jag kommer sakna Antos. Det han gjort för klubben placerar honom i den grupp av legendarer som verkligen förtjänar en plats i nån sorts hall of fame. Inte bara för sitt agerande på isen utan också den lojalitet och känsla för föreningen karln har. Förstår om han vill fortsätta spela men fan vet om han inte på nåt sätt borde knytas till föreningen och kanske ungdomsverksamheten.

Oh well, bra och talande intervju. Jag förstår att ingen är viktigare själv än lagets bästa osv. men det känns riktigt obra att han inte kommer spela i svartgult nästa säsong.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Hedman »

Bara att hålla med!
jokarfo wrote:Alltså, jag vet inte om det är jag som är ett blödigt miffo men FAN vad jag kommer sakna Antos. Det han gjort för klubben placerar honom i den grupp av legendarer som verkligen förtjänar en plats i nån sorts hall of fame. Inte bara för sitt agerande på isen utan också den lojalitet och känsla för föreningen karln har. Förstår om han vill fortsätta spela men fan vet om han inte på nåt sätt borde knytas till föreningen och kanske ungdomsverksamheten.

Oh well, bra och talande intervju. Jag förstår att ingen är viktigare själv än lagets bästa osv. men det känns riktigt obra att han inte kommer spela i svartgult nästa säsong.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #26 Anders Söderberg

Post by marre »

Nån som hört nåt? Vars hamnar denna lilla härliga lirare tro? Eller kanske slutar..vet att han vart oerhört besviken att han inte fick förlängt i ett år..
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #26 Anders Söderberg

Post by ante08 »

lägger av.

http://norran.se/2012/08/skellefteaaik/ ... ed-hockey/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Foppas skridskocoach »

Undrar om det kan bli aktuellt med en roll i föreningen?
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #26 Anders Söderberg

Post by jokarfo »

Foppas skridskocoach wrote:Undrar om det kan bli aktuellt med en roll i föreningen?
Jag hoppas ju det. Vet ju inte om killen har nån utbildning som kan vara till nytta för föreningen men hans hockeykunnande och känsla för klubben borde räcka långt i mina ögon. Sen är det ju givetvis en fråga om att det ska finnas platser som behöver fyllas också.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #26 Anders Söderberg

Post by smogz »

Precis, jag skumle gärna se en roll för honom i klubben men bara om det finns ett behov. Är allergisk mot att man skapar roller bara för att. Scout eller Agentkanske vore nått om inte.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Sketch »

Får drilla skridskoteknik med alla juniorlag. ;)

"Stort tack för allt" är jävligt futtiga ord att säga i sammanhanget, men mitt vokabulär räcker tyvärr inte längre just nu. Utan Antos och Hadelöv hade vi nog inte varit där vi är idag. Bara att buga sig för denne store lille lirare.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Mange »

Kan bara instämma, tillsammans med Hadelöv och Öberg den största anledningen att vi numera spelar i Elitserien.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Rampa »

Asplöven var ett av de lag som "bjudit" på Antos. Tack o lov så nobbade han även dem.
Ett riktigt "främlingslegionen". Tror inte de har en enda Haparanda-son i laget.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #26 Anders Söderberg

Post by schteffe »

Fantastisk hockeyspelare och verkar vara en fantastisk människa. Bara synd att han inte fick hyllas ordentligt på ispremiären, hoppas åtminstone på nån av de första hemmamatcherna. Är värd all uppskattning.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #26 Anders Söderberg

Post by kurtivar »

första hemma matchen borde väl vara klockren, match mot modo där han har spelat.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Foppas skridskocoach »

kurtivar wrote:första hemma matchen borde väl vara klockren, match mot modo där han har spelat.
Håller med. Enda undantaget är om man vill göra en gemensam hyllning för Söderberg och Hadelöv. I så fall tycker jag inte att man ska hålla den inför en match mot Modo då det lär bli lite för mycket fokus på Antos i förhållande till Hadelöv...
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #26 Anders Söderberg

Post by jokarfo »

Håller med om att de båda två förtjänar våra hyllningar. Och varför inte hylla Antos i samband med matchen mot MoDo? Hade kan man hylla och tacka av i samband med en annan hemmamatch, det vore inte mindre värt eller sämre på något vis. Tvärtom är de båda mer än väl värda att få sin egen sista stund på isen.

När det gäller en plats i föreningen instämmer jag med Smogz i att det måste finnas ett BEHOV av Antos tjänster. Att bara anställa en trotjänare som pensionsförsäkring är inte riktigt rätt. Samtidigt ser jag inget fel i att man från föreningen kan vara öppen för att personer som Antos på riktigt kan vara en positiv kraft i verksamheten och se över om det inte finns nåt passande för honom att göra. Men som sagt, föreningen ska inte bli en duvhylla för gamla lirare som inte hittar nåt annat att fördriva tiden med.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #26 Anders Söderberg

Post by don_tomassso »

Slår vad om att klubben skiter i detta som vanligt.Tycker nog att både Söderbergs och Hadelöv ska ha tack för sina år med oss.Ev tröjor upp i taket.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Larzon »

don_tomassso wrote:Slår vad om att klubben skiter i detta som vanligt.Tycker nog att både Söderbergs och Hadelöv ska ha tack för sina år med oss.Ev tröjor upp i taket.
Lugn. Det kommer!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Colton »

Kommer tsm med Hadelöv hyllas första hemmamatchen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1507
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Humlannitton »

Colton wrote:Kommer tsm med Hadelöv hyllas första hemmamatchen.
Hoppas att det blir något mer än bara en blomsterkvast och applåder! :)
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #26 Anders Söderberg

Post by BigGuyJohan »

Humlannitton wrote:
Colton wrote:Kommer tsm med Hadelöv hyllas första hemmamatchen.
Hoppas att det blir något mer än bara en blomsterkvast och applåder! :)
agree. tifo avtackning av Antos å Hade vore de rätt. inte bara att SAIK avtackar utan oxå att vi gör de.
Post Reply