#26 Anders Söderberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

#26 Anders Söderberg

Post by Zimme »

Image

Birthyear: 1975-10-07 Birthplace: Örnsköldsvik, SWE
Age: 35 Nation: Sweden
Position: LW Shoots: L
Height: 169 cm / 5'7" Weight: 72 kg / 159 lbs
Youth Team: Örnsköldsviks SK Contract: 11/12
Drafted: 1996 round 9 #234 overall by Boston Bruins

Enda utespelaren som varit med hela vägen från Allsvenskan. En legend i laget som får för lite cred för allt han har gjort. Har på senare år inte haft en lika framträdande roll som tidigare men är laglojal och en ledare för de yngre spelarna. Hämmades av skada under början av säsongen men blev bättre och bättre och gjorde ett riktigt bra slutspel. Blir förmodligen sista säsongen i AIK för snabbskrinnaren Antos, som trots en undanskymd roll i 4:e kedjan mäktade med 24 poäng och lär kunna skrapa ihop 25+ om skadorna håller sig borta.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Warder »

Antos spelar ett annat spel. Han tacklade mer i premiärmatchen mot färjestad än på hela förra säsongen. Vad har hänt?
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Instämmer. Både idag och på försäsongen tycker jag också att han söker mer central is i anfallszon, bryter in i stället för att enbart vända ut mot sarg i tid och otid.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Skidrow »

Kontraktet går ut nu.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Warder »

Hörru neggo :P, Söderberg har ju spelat sitt spel och stundtals har det varit mycket framgångsrikt, sista säsongerna har han i hårdare konkurrens inte kommit upp i nivå nog att lira i de två "första" kedjorna. Jag upplever det som att han fått lära sig ett nytt spelsätt för att kunna vara nyttig i sin nya roll i de lägre kedjorna och accepterat det för laget bästa inte för att stärka sina aktier inför ett eventuellt nytt kontrakt eller klubbbyte. Jag tror knappt det finns en hockeyspelare som resonerar så. De skulle stagnera i utvecklingen och endast bli sämre och sämre. En sådan attityd skulle aldrig hålla i elitserien mer än en säsong.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #26 Anders Söderberg

Post by lazerkrobbe »

Warder wrote:Hörru neggo :P, Söderberg har ju spelat sitt spel och stundtals har det varit mycket framgångsrikt, sista säsongerna har han i hårdare konkurrens inte kommit upp i nivå nog att lira i de två "första" kedjorna. Jag upplever det som att han fått lära sig ett nytt spelsätt för att kunna vara nyttig i sin nya roll i de lägre kedjorna och accepterat det för laget bästa inte för att stärka sina aktier inför ett eventuellt nytt kontrakt eller klubbbyte. Jag tror knappt det finns en hockeyspelare som resonerar så. De skulle stagnera i utvecklingen och endast bli sämre och sämre. En sådan attityd skulle aldrig hålla i elitserien mer än en säsong.
+1
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Skidrow »

Vad jag menar är att nu går Söderbergs kontrakt ut och han känner nog sej inte säker därför tar han i mer nu än han gjorde ifjol vid den här tiden.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #26 Anders Söderberg

Post by smogz »

Tror du verkligen en hockeyspelare tänker så. Har mycket svårt att se att någon hockwyspelare medvetet går på halvfart bara för att kontraktet inte går ut nästa år.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Zimme »

Jo för det händer ju aldrig att en spelare får lämna trots att de har tid kvar på kontraktet. Att han var skadad försäsongen ifjol har nog mer inverkan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #26 Anders Söderberg

Post by 374 »

AIK lär knappast förlänga med Söderberg oavsett hur bra han är denna säsong.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Lidlund »

Det skulle jag inte vara så säker på.. Han är en riktigt bra kille att ha i laget.. Producerar 'stabilt' även om det går neråt. Men 24p på den istid han hade ifjol är inte fyskam! Plus att jag tror han ger en bra lagrutin!
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Oracle »

Jag tycker att han haft mer fart under skridskorna så här långt på säsongen. Poängen borde komma ...
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #26 Anders Söderberg

Post by ossian »

F-n vad kul att vår lilla riddare äntligen används på rätt sätt i en fartfylld kedja där han passar in. Kul att se Antos gå in stenhårt och vinna närkamper mot spelare som vägen 20 kg mer. Riktigt bra senaste matcherna.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Lidlund »

ossian wrote:F-n vad kul att vår lilla riddare äntligen används på rätt sätt i en fartfylld kedja där han passar in. Kul att se Antos gå in stenhårt och vinna närkamper mot spelare som vägen 20 kg mer. Riktigt bra senaste matcherna.
Kul att antos vinner närkamper, men samtidigt skulle antos spela i ett annat lag skulle jag skrika utöver mig på den spelaren som förlorar en närkamp mot en kille som är ett halvt äpple högt och en apelsin tung
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #26 Anders Söderberg

Post by King Kong »

Väldigt tyst kring Antos tycker jag, är det någon som hört/vet vad som hänt?
Börjar gå en del märkliga rykten som jag inte vill vara en del av att sprida, men det vore nice om någon satt på fakta så att man kan avfärda alla märkligheter man hör ute på byn!
Så...är det någon som har en lägesrapport?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Ante »

King Kong wrote:Väldigt tyst kring Antos tycker jag, är det någon som hört/vet vad som hänt?
Börjar gå en del märkliga rykten som jag inte vill vara en del av att sprida, men det vore nice om någon satt på fakta så att man kan avfärda alla märkligheter man hör ute på byn!
Så...är det någon som har en lägesrapport?
Det har du ju redan gjort :) Han är skadad, vad är problemet? Tror knappast AIK kickar en trotjänare som öppnat starkt?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #26 Anders Söderberg

Post by King Kong »

Har jag spridit något rykte, annat än att det går rykten? :?
Jag har väl bara sagt att det sprids mäkliga rykten, inget annat..!
Att AIK skulle vara på väg att kicka honom är absolut inte något jag hört!

Vad är det för typ av skada, har dom nämnt något om det?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Zimme »

På vilka grunder skulle man kicka honom?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Bob Probert »

Ante, Zimme....avdelning: Göra en höna av en fjäder?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Sketch »

King Kong wrote: Vad är det för typ av skada, har dom nämnt något om det?
Fredrik Warg wrote:Senaste ryktet från Antos och Hades LP inspelning. Antos befinner sig just nu i studion, lägga sista tonerna med dragspelet. Tyvärr går ett rykte att han fått dragspelsnacke, därför han inte spelat sista matcherna med Saik. Men som sagt, bara ett rykte. Hoppas du snart är tillbaka på isen kompis!!
;)
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Colton »

Är inne på samma sak som King Kong, har också hört väldigt konstiga rykten om Antos. Låter väldigt konstigt, ena dagen är han skadad och nästa dag är han förkyld och sen är han bara borta.
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #26 Anders Söderberg

Post by addebeck »

Colton wrote:Är inne på samma sak som King Kong, har också hört väldigt konstiga rykten om Antos. Låter väldigt konstigt, ena dagen är han skadad och nästa dag är han förkyld och sen är han bara borta.

Från en som personligen besökt Antos nyligen uppgav för mig att det är en besvärlig upper body injury och att han hade mycket ont samt går till en naprapat.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Nacke/rygg mao.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Zimme »

då stämmer nog Wargs uttalande om dragspelsnacke...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Ante »

Bob Probert wrote:Ante, Zimme....avdelning: Göra en höna av en fjäder?
Sånt slipper man om man talar ur skägget. Varför mummla?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Ante wrote:
Bob Probert wrote:Ante, Zimme....avdelning: Göra en höna av en fjäder?
Sånt slipper man om man talar ur skägget. Varför mummla?
Det där är ett komplett skitrykte som inte förtjänar att nämnas nåt mer, PUNKT.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #26 Anders Söderberg

Post by ante08 »

skulle vara skönt om AIK kunde gå ut med vad han har för typ av skada. Börja gå mycket rykten nu som inte här med hockey att göra.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #26 Anders Söderberg

Post by rock »

Upper body har man gått ut med. Kuperar med naprapat. Resten får man lista ut.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Rampa »

rock wrote:Upper body har man gått ut med. Kuperar med naprapat. Resten får man lista ut.
Det understrukna försöker jag även lista ut..... ;)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Rampa wrote:
rock wrote:Upper body har man gått ut med. Kuperar med naprapat. Resten får man lista ut.
Det understrukna försöker jag även lista ut..... ;)
Antos och naprapaten lirar poker fattar du väl... ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply