#26 Anders Söderberg

Moderator: Styrelsen

don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #26 Anders Söderberg

Post by don_tomassso »

Tack för allt Antos.DU ska ha ett stort respekt för va du gjort för klubben.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Det är en ikon som vi nu sett för sista gången i tigerrandigt.

I AIK-tröjan har han spelat 486 tävlingsmatcher och skjutit 134 mål och 207 assist för totalt 341 poäng fördelat enligt följande:

Allsvenskan (Norra Allsvenskan 04/05, Superallsvenskan 05 och Hockeyallsvenskan 05/06):
80 37+62=99

Kvalserien (05, 06, 07):
30 11+16=27

Elitserien (06/07, 07/08, 08/09, 09/10, 10/11, 11/12):
314 78+123=201

SM-slutspelet (08, 09,10, 11, 12):
62 8+6=14
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Foppas skridskocoach »

Oj vilken kluven känsla man har. På sportsliga grunder känns beslutet korrekt men oj vad man kommer att sakna honom! En riktig legend rakt igenom.

På ett sätt känns det ändå bra att han fick göra en så stark sista säsong som han gjorde. Det hade varit trist om han fått avsluta med nio poäng efter en säsong som fjortonde forward med begränsad speltid.
Tigerränderna går aldrig ur.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Hank »

http://www.youtube.com/watch?v=1Yxix79n_MA&ob=av2e" onclick="window.open(this.href);return false;
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Mange »

Saknaden blir enorm, en hjälte på alla sätt som finns! Tack för åren i Skellefteå! Känns nästan lite overkligt att Hadelöv och Söderberg lämnar, utan de två hade vi aldrig spelat i Elitserien.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Förstår varför men det känns ändå ruskigt sorgset. AIK måste göra något för att hylla honom och Hadelöv!
ENORMT TACK för allt Antos!
Gör du nån tributefilm?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #26 Anders Söderberg

Post by barrskog »

Lappmössan wrote:Förstår varför men det känns ändå ruskigt sorgset. AIK måste göra något för att hylla honom och Hadelöv!
ENORMT TACK för allt Antos!
Rejäl hyllning på första isträningen (ifall de kan komma loss från ev nya klubbar) vore väl lämpligt. Efter att alla spelarna kommit in och står uppradade i mitten. Skulle vara grymt med ett fullt SKA som står upp och avtackar dem samtidigt tillsammans med truppen på isen.
Brett

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Brett »

Tack för allt Antos.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #26 Anders Söderberg

Post by BubbelVe »

Var värd ett år till ..... :(

Tack som FAAAAN Antos för vad du betytt för klubben :D.....och fansen
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: #26 Anders Söderberg

Post by StigVig »

Gör man sig av med Antos och behåller Poetfoppa blir jag riktigt sur :evil:
Lätttränade Antos håller en hög nivå även nästa säsong

Var hamnar han?
Luktar nykomlingen Rögle lång väg ifall han vill flytta till Skåne, alltid bra med rutin i laget för en nykomling
Krossa Skiten!!!!!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Skidrow »

Man får tacka för dom 8åren du gav oss och tråkigt att du inte fick ditt guld iår men sportsligt viste man att det skulle komma :(
User avatar
Miklosoft
Posts: 293
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Miklosoft »

StigVig wrote:Gör man sig av med Antos och behåller Poetfoppa blir jag riktigt sur :evil:
Fast dom 2 går inte riktigt jämföra för mig. Foppa är en perfekt spelare för en 4:e kedja som ska in och ge energi.
Antos är mer en producerande spelare. Jag gissar att Viktor Arvidsson är tänkt som ersättare med tanke på likheterna i spelstil och storlek.
Skulle tycka det var mer tragiskt att ha Antos i en 4:e då han är en lirare mer än en brunkare.
Trots allt har Antos alltid varit en favoritspelare för mig.. Riktigt trist att han försvinner men samtidigt är det ganska väntat.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Markman »

Tack för allt Antos, i SKA är du för alltid en hjälte!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #26 Anders Söderberg

Post by 374 »

Sentimentalitet är framgångs värsta fiende. Det är ett styrkebesked av AIK att inte hålla fast vid spelare av sentimentala skäl.

Naturligtvis kommer jag att sakna Antos, han berör mig på ett helt annat sätt än Hadelöv. Hans saga blir på något sätt också bättre av att han aldrig vann något SM-guld. Lyckliga slut är en romantisk illusion.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Förstår varför men det känns ändå ruskigt sorgset. AIK måste göra något för att hylla honom och Hadelöv!
ENORMT TACK för allt Antos!
Gör du nån tributefilm?
Jag var tvungen att skjuta upp Hadelöv-filmen pga jobb så låt mig göra den klar först. ;)
Miklosoft wrote:
StigVig wrote:Gör man sig av med Antos och behåller Poetfoppa blir jag riktigt sur :evil:
Fast dom 2 går inte riktigt jämföra för mig. Foppa är en perfekt spelare för en 4:e kedja som ska in och ge energi.
Antos är mer en producerande spelare. Jag gissar att Viktor Arvidsson är tänkt som ersättare med tanke på likheterna i spelstil och storlek.
Skulle tycka det var mer tragiskt att ha Antos i en 4:e då han är en lirare mer än en brunkare.
Trots allt har Antos alltid varit en favoritspelare för mig.. Riktigt trist att han försvinner men samtidigt är det ganska väntat.
Sett till denna säsong skulle jag ta Antos före utan att blinka. Både spelade under större delen i fjärdekedjan och medan Foppa var värdelös under större delen av säsongen (och nästintill utskrattad) producerade Antos och lirkade upp försvar i jämna mellanrum. Det var först i sista omgångarna av grundserien som Pite-Foppa började spela som en äkta fjärdelina-brunkare. Sedan är väl Arvidsson lite mer av en sniper medan Antos hellre passar, men förstår vad du menar. Tror dock att platsen kommer gå till Pettersson.


Just nu känns det faktiskt som de lämnar efter sig ett hål. Inte sportsligt kanske, men just pga att det numera verkligen är ett nytt Skellefteå AIK vi ser. Visserligen ett bättre och ännu mer lokalt förankrat lag, men ändå känns det en smula tomt utan de som var med och tog upp oss. Bara Jimmie och Lindgren kvar från ökenvandringen...

Fin gammal artikel med karln: http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... artner=www" onclick="window.open(this.href);return false; :(
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Ante »

Tack Antos för alla minnen du gett oss. Du är en AIK-legend och hjälte för alltid!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #26 Anders Söderberg

Post by schteffe »

barrskog wrote:
Lappmössan wrote:Förstår varför men det känns ändå ruskigt sorgset. AIK måste göra något för att hylla honom och Hadelöv!
ENORMT TACK för allt Antos!
Rejäl hyllning på första isträningen (ifall de kan komma loss från ev nya klubbar) vore väl lämpligt. Efter att alla spelarna kommit in och står uppradade i mitten. Skulle vara grymt med ett fullt SKA som står upp och avtackar dem samtidigt tillsammans med truppen på isen.
Instämmer!
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Roadkill »

Fan vad jag kommer sakna killen! Hoppas verkligen vi får chansen att tacka av honom på något sätt.
Älskar den där lilla jäveln. :cry:

HYLLA LEGENDERNA AIK!!!
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Chippen »

Jag trodde fan att de skulle förlänga en säsong till med Antos, för jag tycker nog han gjorde en rätt bra säsong ändå.
Men samtidigt så vart det ändå rätt väntat då han sakta men säkert sjunkit i kapacitet och jag vet faktiskt inte om det hade varit rättvist mot alla att ha kvar honom över nästa säsong och nästan "tvingas"spela Antos i en 3:e kedja för i 4:e kedjan passar han som inte.

Sedan går det ju inte att komma ifrån att alla tre som lämnat nu, Hadelöv, Crippe och Antos, kommer att lämna stor tomrum efter sig för jag skulle vilja säga att de tillhörde ryggraden i det lag som var och på något sätt så trodde jag att man skulle behålla Antos just för att man inte ville tappa så mycket rutin och hjärta på en gång.

Men allt måste ju ha sitt slut...och det är ju bara att tacka Antos för de säsonger han gjort för oss och vår klubb.

Ps. känns på något sätt som om han hade varit en spelare som Timrå hade velat ha men nu har de ju fullt på forwardssidan iom Crippe.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lallaren

Re: #26 Anders Söderberg

Post by lallaren »

LEGEND!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Bobby »

Tack för allt!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: #26 Anders Söderberg

Post by StigVig »

Miklosoft wrote:
StigVig wrote:Gör man sig av med Antos och behåller Poetfoppa blir jag riktigt sur :evil:
Fast dom 2 går inte riktigt jämföra för mig. Foppa är en perfekt spelare för en 4:e kedja som ska in och ge energi.
Antos är mer en producerande spelare. Jag gissar att Viktor Arvidsson är tänkt som ersättare med tanke på likheterna i spelstil och storlek.
Skulle tycka det var mer tragiskt att ha Antos i en 4:e då han är en lirare mer än en brunkare.
Trots allt har Antos alltid varit en favoritspelare för mig.. Riktigt trist att han försvinner men samtidigt är det ganska väntat.
Visst är det svårt att jämföra och Antos har inte strl för att tacklas till höger & vänster men nog duger han även i en 4:e formation med sin energi och skridskoåkning, alltså alla spelare i en formation behöver inte tokåka omkring och smälla på. Det går ju även att vinna en serie utan att behöva tacklas (se Fuleå).
Sen har han dimensionen att kunna spela i en 2:a eller 3:e formation och styra ett spel där och det saknar Dikespoeten
Står fast vid att det är fullständigt obegripligt ifall Poeten blir kvar och att vi skeppar Antos :evil:
Krossa Skiten!!!!!
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Fetisov »

En skillnad är ju också att A.S kontrakt löpt ut medan J.F har kvar tid på sitt. Ja jag vet att det kan gå att bryta kontraktet men i.a.f. Hur som helst; Det smärtar att inte få har kvar en av dom största lirarna sedan Micke Granstedts glansdagar. Tusen tack för allt du gjort för AIK Antos!
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #26 Anders Söderberg

Post by lazerkrobbe »

Känns otroligt vemodigt, en av dom viktigaste spelarna i modern AIK-historia. Stort, stort tack Anders för allt du gjort för att minska självmordsfrekvensen i Norra Västerbotten! En legend i klubben lämnar oss och det gör ont... :cry:
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Ante »

Hoppas nån syr ihop en text för FB och att vi jobbar in en rejäl avtackning för Antos och Hadelövs från NP:s sida.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Draper »

Glöm Hårde Hardy...Anders Söderberg har varit Skellefteås bästa spelare genom tiderna..
/Yared Hagos.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Ante wrote:Hoppas nån syr ihop en text för FB och att vi jobbar in en rejäl avtackning för Antos och Hadelövs från NP:s sida.
Ifall någon missat King Kongs välskrivna hyllning.

http://northpower.nu/wordpress/?p=4698" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

Hyllning till Antos och Hadelöv när spelarna återvänder från sin weekendtrip till Barcelona?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #26 Anders Söderberg

Post by Hedman »

Känns bra fel med antos i kategorin övrig hockey!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #26 Anders Söderberg

Post by svartgulsubkultur »

svartgulsubkultur wrote:Hyllning till Antos och Hadelöv när spelarna återvänder från sin weekendtrip till Barcelona?
Och gjorde vi Bud till hedersmedlem vore det ju märkligt om inte Antos och Hadelöv fick bli det också.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply